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市場調査レポート
商品コード
1631133
シンバイオティクス製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Synbiotic Product Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Functional Food & Beverages, Dietary Supplements), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region (North America, Europe, APAC), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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シンバイオティクス製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年12月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のシンバイオティクス製品市場規模は2030年までに16億8,000万米ドルに達すると予測されています。
同市場は2025~2030年にかけてCAGR 8.3%で成長すると予測されています。世界中で機能性食品や飲食品の消費が増加していることが、予測期間中にシンバイオティクス製品の需要を押し上げると予想される主要要因です。さらに、インド、中国、日本における健康上の利点に関する意識の広まりによるプロバイオティクスとプレバイオティクスの消費の増加は、近い将来に市場に成長機会をもたらすと予想されます。
機能性食品や飲食品にプレバイオティクスやプロバイオティクスの成分を強化し、栄養成分や製品ラインナップを充実させる動向の高まりは、今後数年間で市場に新たな道を開くと考えられます。例えば、2020年2月、F&Bコンサルタント会社NU3xが所有するシンガポールのブランドAsmaraは、2020年3月末までにシンバイオティクスを含む6種類の機能性粉末を発売します。これらの製品は、免疫力、認知健康、エネルギー、活力を高めるように設計されています。主要ベンダーは、製品ラインナップを強化するためにM&A戦略を採用しています。例えば、2019年11月、SynbIoTic Healthは、革新的な相乗効果のあるシンバイオティクスを開発するために、ネブラスカ大学の非営利技術商業化関連会社であるNUtech Venturesとライセンス契約を締結しました。
機能性食品と飲食品は2019年に84.1%のシェアで最大の製品セグメントに浮上しました。腸の健康増進のための強化機能性食品と飲食品の関連利益に関する消費者の意識の高まりが、このセグメント成長の主要因になると予測されます。さらに、免疫、心血管の健康、認知の健康を改善するための強化飲食品の用途が増加していることも、予測期間中に同セグメントに成長機会をもたらすと予想されます。栄養補助食品は予測期間中に最も速い成長が見込まれます。健康意識の高い消費者の増加が、今後数年間、栄養補助食品の成長を支えるものと予想されます。
オフラインセグメントは2019年に主要な市場シェアを占めました。スーパーマーケットやハイパーマーケット、薬局店舗での高い入手可能性が、今後数年間、オフラインチャネルを通じたシンバイオティクス製品の販売に有利に働くと予想される主要要因です。オンライン流通チャネルの人気は着実に伸びているが、約83%の消費者は、感触、手触り、味を活用できるオフラインチャネルを好むため、オフラインチャネルを通じたシンバイオティクス製品の販売を促進しています。
欧州は2019年に37%のシェアを持つ最大の地域市場に浮上しました。これは、シンバイオティクス製品の入手可能性と相まって、健康上の利点に関する高い意識に起因しています。アジア太平洋は2020~2027年にかけて最も速いCAGR 9.5%で拡大すると予想されています。中間層人口の増加と急速な都市化、シンバイオティクスの健康効果に関する意識の高まりが、予測期間中にこの地域市場を牽引すると予想される主要要因です。心血管障害の罹患率の上昇や体重管理プログラムの急増を背景に、機能性食品や飲食品に対する消費者の志向が変化していることは、今後数年間、シンバイオティクス製品の需要を促進すると予想されます。
The global synbiotic product market size is anticipated to reach USD 1.68 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 8.3% from 2025 to 2030. Increasing consumption of functional food and beverages around the world is the main factor expected to boost the demand for synbiotic products over the forecast period. In addition, rise in the consumption of probiotics and prebiotics owing to widespread awareness regarding health benefits in India, China, and Japan is expected to provide growth opportunity for the market in the near future.
Growing trend of fortifying functional food and beverages with prebiotics and probiotic ingredients to enhance nutritional content and product offerings will open new avenues for the market in coming years. For instance, in February 2020, Asmara, a Singapore brand owned by F&B consultancy company NU3x, will launch six functional powders containing synbiotics by the end of March, 2020. The products are designed to enhance immunity, cognitive health, energy, and vitality. Major vendors are adopting merger & acquisition strategies to enhance product offerings. For instance, in November 2019, Synbiotic Health entered into a licensing agreement with NUtech Ventures, the nonprofit technology commercialization affiliate of the University of Nebraska, to develop innovative synergistic synbiotics.
Functional food and beverage emerged as the largest product segment with a share of 84.1% in 2019. Growing awareness among consumers regarding associated benefits of fortified functional food and beverages for the enhancement of gut health is projected to be a key factor for the segment growth. Additionally, increasing application of fortified food and beverages to improve immunity, cardiovascular health, and cognitive health is expected to provide growth opportunity for the segment over the forecast period. Dietary supplement is expected to witness the fastest growth over the forecast period. Increasing number of health conscious consumers is expected to support the growth of dietary supplements in coming years.
The offline segment held a leading market share in 2019. High availability at supermarket and hypermarket and pharmacy stores is the main factor expected to favor the sales of synbiotic products through the offline channel in coming years. While the popularity of online sales channel is steadily growing, around 83% of consumers prefer the offline channel as it provides the leverage of feel, touch, and taste, thus driving the sales of synbiotic products through offline channel.
Europe emerged as the largest regional market with a share of 37% in 2019. This is attributed to high awareness regarding health benefits, coupled with the availability of synbiotic products. Asia Pacific is expected to expand at the fastest CAGR of 9.5% from 2020 to 2027. Growing middle class population and rapid urbanization, along with growing awareness regarding health benefits of synbiotics, are the major factors expected to drive the regional market over the forecast period. Shifting consumer inclination towards functional food and beverages on account of rising incidence of cardiovascular disorders and surge in the number of weight management programs is expected to propel the demand for synbiotic products in coming years.