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市場調査レポート
商品コード
1631016

米国の通信機器市場:製品別、市場規模、シェア、動向分析レポート、セグメント予測、消費者動向、競合分析、2025年~2030年

U.S. Communication Equipment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Mobile, Fixed-line), And Segment Forecasts, Consumer Behavior And Competitive Analysis, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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米国の通信機器市場:製品別、市場規模、シェア、動向分析レポート、セグメント予測、消費者動向、競合分析、2025年~2030年
出版日: 2024年12月04日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国の通信機器市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の通信機器市場規模は2025~2030年にかけてCAGR 3.0%を記録し、2030年には1,447億1,000万米ドルに達する見込みです。

モバイルインターネットユーザーの増加が産業の成長を促進する主要要因です。5Gと4G/LTEネットワークの出現は、インターネット対応通信機器の採用を増加させ、市場成長を促進しています。

4G技術は、モバイルユーザーに広いカバレッジと高速通信を提供し、HDストリーミングにも対応しています。さらに、消費者が最新のスマートフォンやその他の通信機器を好むことも確認されており、これも市場を牽引する可能性が高いです。さらに、職場でのBYOD(Bring-Your-Own-Device)動向も無線機器の需要を高めています。

IBM Corp.やCisco Systems, Inc.、Oracle Corp.などの大手企業は、従業員にスマートフォンやノートパソコンを支給するという従来のアプローチを廃止しています。その代わりに、従業員が自分のスマートフォンやノートPCを職場で利用できるようにするBYODの概念を取り入れています。新たなアプリケーション、利用シナリオ、導入コストに対応する技術や無線規格の継続的な改善により、無線機器の導入が促進されると予想されます。

一方、音声トラフィックの減少に伴い、固定回線セグメントは縮小傾向にあります。携帯電話の普及がさらに固定回線機器の販売減少につながっています。さらに、Facebook MessengerやWhatsAppのようなインスタントメッセージ(IM)アプリなど、代替通信手段の利用可能性も、このセグメントの成長鈍化に寄与しています。

米国通信機器市場レポートハイライト

  • 2024年の収益シェアはモバイルが98.0%で最大となり、市場を独占。スマートフォンやモバイル機器の普及により、スマートフォン、タブレット端末、関連アクセサリーを含むモバイル通信機器の需要が大幅に増加しました。
  • 固定通信機器セグメントの2024年の売上シェアは2.0%以下です。同セグメントは、ワイヤレス機器の普及と浸透の増加により減少すると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国通信機器市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
    • 親市場の展望
    • 関連市場展望
  • 産業バリューチェーン分析
    • 利益率分析(産業レベル)
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場課題
  • 産業分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 米国通信機器市場:製品別、推定・動向分析

  • 米国通信機器市場、製品別:主要ポイント
  • 製品変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 製品別、2018~2030年
    • 携帯
    • 固定回線

第6章 米国通信機器市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • SAMSUNG All
    • LG Electronics
    • Lenovo
    • Xiaomi
    • AT&T Intellectual Property
    • Google Inc.
    • Panasonic Corporation
    • Sony Corporation
    • OnePlus
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. communication equipment market: Key market driver analysis
  • Table 2 U.S. communication equipment market: Key market restraint analysis
  • Table 3 U.S. communication equipment market estimates & forecast, by product (USD Billion)
  • Table 4 Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 5 Company market share, 2024 (%)
  • Table 6 Company heat map analysis, 2024
  • Table 7 Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. communication equipment market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Regional snapshot
  • Fig. 9 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 10 Global parent industry and U.S. communication equipment size (USD Billion)
  • Fig. 11 U.S. communication equipment size, 2018 to 2030 (USD Billion)
  • Fig. 12 U.S. communication equipment market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. communication equipment market: Value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. communication equipment market: Dynamics
  • Fig. 15 U.S. communication equipment market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 U.S. communication equipment market estimates & forecast, by product (USD Billion)
  • Fig. 17 Mobile market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 18 Fixed-line market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 19 Key company categorization
  • Fig. 20 Company market share analysis, 2024
  • Fig. 21 Strategic framework of U.S. communication equipment
目次
Product Code: GVR-2-68038-408-6

U.S. Communication Equipment Market Growth & Trends:

The U.S. communication equipment market size is expected to reach USD 144.71 billion by 2030, registering a CAGR of 3.0% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising number of mobile internet users would be the key factor driving the industry growth. Emergence of 5G and 4G/LTE networks have increased the adoption of internet-enabled communication devices, thereby fostering the market growth.

The 4G technology has provided wide coverage and high speed to mobile users that also supports HD streaming. Moreover, it has been observed that the consumers are prefer the latest smartphones and other communication equipment, which is also likely to drive the market. Moreover, popular Bring-Your-Own-Device (BYOD) trend at workplaces has also increased the demand for wireless equipment.

Major companies such as IBM Corp.; Cisco Systems, Inc.; and Oracle Corp. have discontinued the traditional approach of providing smartphones and laptops to employees. Instead, they are inculcating the BYOD concept allowing the employees to access their smartphones and laptops to the workplace. Continuous improvements in technologies and wireless standards that address new applications, usage scenarios, and deployment costs are expected to fuel the adoption of wireless equipment.

On the other hand, the market is witnessing a decline in the fixed-line segment owing to less voice traffic. Increased adoption of mobile phones has further led to the decline in sales of fixed-line devices. Additionally, availability of alternative means of communication, such as Instant Messaging (IM) apps like Facebook Messenger and WhatsApp, is also contributing to the sluggish growth of this segment.

U.S. Communication Equipment Market Report Highlights:

  • Mobile dominated the market with the largest revenue share of 98.0% in 2024. The proliferation of smartphones and mobile devices has significantly increased the demand for mobile communication equipment, including smartphones, tablets, and related accessories.
  • The fixed-line communication equipment segment contributed a revenue share of less than 2.0% in 2024. The segment is expected to decline owing to the increasing popularity and penetration of wireless devices.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Communication Equipment Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Communication Equipment Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Communication Equipment Market, By Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.1. Mobile
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.2. Fixed-line
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. U.S. Communication Equipment Market: Competitive Analysis

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 6.2. Company Categorization
  • 6.3. Participant's Overview
  • 6.4. Financial Performance
  • 6.5. Product Benchmarking
  • 6.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 6.7. Company Heat Map Analysis
  • 6.8. Strategy Mapping
  • 6.9. Company Profiles
    • 6.9.1. Apple Inc.
      • 6.9.1.1. Company Overview
      • 6.9.1.2. Financial Performance
      • 6.9.1.3. Product Portfolios
      • 6.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.2. SAMSUNG All
      • 6.9.2.1. Company Overview
      • 6.9.2.2. Financial Performance
      • 6.9.2.3. Product Portfolios
      • 6.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.3. LG Electronics
      • 6.9.3.1. Company Overview
      • 6.9.3.2. Financial Performance
      • 6.9.3.3. Product Portfolios
      • 6.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.4. Lenovo
      • 6.9.4.1. Company Overview
      • 6.9.4.2. Financial Performance
      • 6.9.4.3. Product Portfolios
      • 6.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.5. Xiaomi
      • 6.9.5.1. Company Overview
      • 6.9.5.2. Financial Performance
      • 6.9.5.3. Product Portfolios
      • 6.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.6. AT&T Intellectual Property
      • 6.9.6.1. Company Overview
      • 6.9.6.2. Financial Performance
      • 6.9.6.3. Product Portfolios
      • 6.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.7. Google Inc.
      • 6.9.7.1. Company Overview
      • 6.9.7.2. Financial Performance
      • 6.9.7.3. Product Portfolios
      • 6.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.8. Panasonic Corporation
      • 6.9.8.1. Company Overview
      • 6.9.8.2. Financial Performance
      • 6.9.8.3. Product Portfolios
      • 6.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.9. Sony Corporation
      • 6.9.9.1. Company Overview
      • 6.9.9.2. Financial Performance
      • 6.9.9.3. Product Portfolios
      • 6.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.10. OnePlus
      • 6.9.10.1. Company Overview
      • 6.9.10.2. Financial Performance
      • 6.9.10.3. Product Portfolios
      • 6.9.10.4. Strategic Initiatives