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市場調査レポート
商品コード
1611251

北米のベビーフード市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、国別、セグメント別予測、2025年~2030年

North America Baby Food Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Milk Formula, Dried, Prepared), By Distribution Channel (Supermarket, Online), By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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北米のベビーフード市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、国別、セグメント別予測、2025年~2030年
出版日: 2024年11月26日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

北米のベビーフード市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のベビーフード市場規模は2030年までに103億6,000万米ドルに達し、2025~2030年のCAGRは6.7%を記録すると推定されています。

オーガニック食品やグルテンフリー食品への需要の高まりが、予測期間中の市場を牽引しそうです。

北米のベビーフード市場は、出生率の上昇と働く女性の人口増加により急速に勢いを増しています。栄養価の高さからベビーフードの消費が増加しており、予測期間を通じて市場の需要が拡大する可能性が高いです。ベビーフードの製造プロセスにおける有機原料の重視は、需要拡大の主要理由の一つです。

粉ミルクは2024年に最大の用途セグメントであり、予測期間中に大幅なCAGRが見込まれます。しかし、調理済みベビーフードは、2025~2030年までの分析期間で最速のCAGR 7.8%を記録すると予測されています。

米国のベビーフード部門におけるパッケージングと加工の技術的先進性が、予測期間にわたって市場をさらに牽引すると予想されます。消費者の多忙なライフスタイルと働く女性の人口増加は、予測期間にわたってオーガニックベビーフードの需要を促進すると予測されるその他の要因です。

北米のベビーフード市場レポートハイライト

  • 用途別では、粉ミルクが2024年に50.1%の最大収益シェアで市場を独占しました。
  • 調理済みベビーフードセグメントは、予測期間中最も速いCAGR 7.8%で成長すると予測されます。
  • 流通チャネル別では、スーパーマーケットが2024年に最大の売上シェアで市場を独占しました。
  • オンラインチャネルは予測期間中最も速いCAGRで成長する見込みです。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米のベビーフード市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
    • 親市場の展望
    • 関連市場展望
  • 産業バリューチェーン分析
    • 利益率分析(産業レベル)
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場課題
  • 産業分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 北米のベビーフード市場:用途別、推定・動向分析

  • 北米のベビーフード市場、用途別:主要ポイント
  • 用途変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 用途別、2018~2030年
    • 粉ミルク
    • 乾燥食品
    • 調理済み
    • その他

第6章 北米のベビーフード市場:流通チャネル別、推定・動向分析

  • 北米のベビーフード市場、流通チャネル別:主要ポイント
  • 流通チャネル変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 流通チャネル別、2018~2030年
    • スーパーマーケット
    • オンラインチャネル
    • その他

第7章 北米のベビーフード市場:地域別、推定・動向分析

  • 北米のベビーフード市場:地域別展望
  • 地域市場:主要ポイント
  • 地域別、2018~2030年
    • 北米

第8章 北米のベビーフード市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Nestle
    • Danone
    • Abbott
    • Hain Celestial Group
    • Mead Johnson &Company, LLC.
図表

List of Tables

  • Table 1 North America baby food market: Key market driver analysis
  • Table 2 North America baby food market: Key market restraint analysis
  • Table 3 North America baby food market estimates & forecast, by application (USD Million)
  • Table 4 North America baby food market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Table 5 North America baby food market estimates and forecast, by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 U.S. macro-economic outlay
  • Table 7 U.S. baby food market estimates and forecast, by application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 U.S. baby food market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Canada macro-economic outlay
  • Table 10 Canada baby food market estimates and forecast, by application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 Canada baby food market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 Mexico macro-economic outlay
  • Table 13 Mexico baby food market estimates and forecast, by application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 Mexico baby food market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 16 Company market share, 2024 (%)
  • Table 17 Company heat map analysis, 2024
  • Table 18 Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 North America baby food market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Regional snapshot
  • Fig. 9 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 10 North America baby food size, 2018 to 2030 (USD Million)
  • Fig. 11 North America baby food market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 12 North America baby food market: Value chain analysis
  • Fig. 13 North America baby food market: Dynamics
  • Fig. 14 North America baby food market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 15 North America baby food market estimates & forecast, by application (USD Million)
  • Fig. 16 Milk formula market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Dried food market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Prepared market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 North America baby food market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Fig. 21 North America baby food market estimates & forecasts for supermarket, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 North America baby food market estimates & forecasts for online channels, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 North America baby food market estimates & forecasts for others, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 North America baby food market: Country outlook, 2024 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Country marketplace: Key takeaways
  • Fig. 26 U.S. baby food market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Canada baby food market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Mexico baby food market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Key company categorization
  • Fig. 30 Company market share analysis, 2024
  • Fig. 31 Strategic framework of North America baby food
目次
Product Code: GVR-2-68038-413-0

North America Baby Food Market Growth & Trends:

The North America baby food market size is estimated to reach USD 10.36 billion by 2030, registering a CAGR of 6.7% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Augmented demand for organic and gluten-free food is likely to drive the market over the forecast period.

The baby food market in North America is rapidly gaining momentum on account of rising birth rate and population of working women. Rising consumption of baby food on account of its high nutritional content is likely to augment the market demand over the forecast period. Emphasis on organic ingredients in baby food manufacturing process is one of the major reasons for growth in demand.

Milk formula is the largest application segment in 2024 and is expected to witness a substantial CAGR over the forecast period. However, prepared baby food is anticipated to register fastest CAGR of 7.8% over the analysis period from 2025 to 2030.

Technological advancements in packaging and processing in U.S. baby food sector are anticipated to further drive the market over the forecast period. Busy lifestyles of consumers along with growth in the population of working women are other factors projected to fuel demand for organic baby foods over the forecast period.

North America Baby Food Market Report Highlights:

  • By application, the milk formula dominated the market with the largest revenue share of 50.1% in 2024.
  • The prepared baby food segment is expected to grow at the fastest CAGR of 7.8% over the forecast period
  • Based on distribution channel, the supermarkets dominated the market with the largest revenue share in 2024.
  • The online channel is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. North America Baby Food Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. North America Baby Food Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. North America Baby Food Market, By Application: Key Takeaways
  • 5.2. Application Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, By Application, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Milk Formula
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Dried Food
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Prepared
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.4. Others
      • 5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. North America Baby Food Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. North America Baby Food Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. Supermarket
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Online Channels
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Others
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. North America Baby Food Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. North America Baby Food Market: Regional Outlook
  • 7.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
  • 7.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.1. North America
      • 7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.1.2. U.S.
        • 7.3.1.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.1.3. Canada
        • 7.3.1.3.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.1.4. Mexico
        • 7.3.1.4.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. North America Baby Food Market: Competitive Analysis

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
  • 8.9. Company Profiles
    • 8.9.1. Nestle
      • 8.9.1.1. Company Overview
      • 8.9.1.2. Financial Performance
      • 8.9.1.3. Product Portfolios
      • 8.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.2. Danone
      • 8.9.2.1. Company Overview
      • 8.9.2.2. Financial Performance
      • 8.9.2.3. Product Portfolios
      • 8.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.3. Abbott
      • 8.9.3.1. Company Overview
      • 8.9.3.2. Financial Performance
      • 8.9.3.3. Product Portfolios
      • 8.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.4. Hain Celestial Group
      • 8.9.4.1. Company Overview
      • 8.9.4.2. Financial Performance
      • 8.9.4.3. Product Portfolios
      • 8.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.5. Mead Johnson & Company, LLC.
      • 8.9.5.1. Company Overview
      • 8.9.5.2. Financial Performance
      • 8.9.5.3. Product Portfolios
      • 8.9.5.4. Strategic Initiatives