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市場調査レポート
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1575185

スーパーフードの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Superfoods Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Fruits, Vegetables), By Application (Snacks, Beverages), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 80 Pages
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スーパーフードの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月02日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

スーパーフード市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のスーパーフード市場規模は2030年までに2,441億米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは4.0%で成長すると予測されています。

健康的なライフスタイルに対する消費者の傾向の高まり、健康食品の消費の増加、栄養価の高い食事の人気の高まりは、予測期間中にスーパーフードの需要を促進すると予想される要因です。

スーパーフードは、抗酸化物質、繊維、ミネラル、脂肪酸などの栄養素を豊富に含む食品と呼ばれています。これらの製品は通常の食品に比べて栄養価が高く、健康的なライフスタイルや食生活を維持し、健康障害を予防するために、顧客の間でスーパーフードへの嗜好が高まっています。また、糖尿病や心血管疾患のリスクを軽減し、代謝率を高め、減量にも役立ちます。

スーパーフード市場の成長に寄与する重要な要因は、世界中で健康志向の人々が増加していることです。消費者は、自分たちが使用・摂取する原材料にこれまで以上に関心を持ち、加工原材料や合成食品添加物の安全性に懐疑的です。スーパーフードは健康を改善し、ウェルネスを提供します。多くの科学的調査活動を通じて、スーパーフードは栄養が豊富で、抗酸化作用があり、いくつかの病気を予防する能力があり、体内の解毒を助け、体重を一定に保ちたい消費者にとって最良の食品源であることが証明されています。

種類別では、抗酸化植物化合物群やアントシアニンの濃度が高いことから、予測期間中果物が最大セグメントとして浮上する見込みです。果物は世界中の小売店で大きな注目を集めています。さらに、企業は多くの百貨店やスーパーマーケットをターゲットに、こうした製品の棚スペースを増やし、消費者の注目を集めようとしています。

用途別では、スーパーフード市場はベーカリー&菓子類、スナック類、飲料、その他に区分されます。ベーカリー&菓子類は、製品のイントロダクションと既存製品および今後の製品におけるイノベーションにより、予測期間中最大のセグメントであり続けると予想されます。例えば、生産者はグルテンフリーの菓子類やブラウニー、パンケーキ、クッキーのようなベーカリー用スーパーフードを開発しており、これが予測期間中の同分野の成長をさらに押し上げると予想されます。

地域的には、北米が予測期間中にスーパーフード市場で大きなシェアを占めると予想されます。レストランでのスーパーフード食材の採用が増加し、その健康上の利点に関する消費者の意識が高まっています。さらに、頻繁な製品の発売が、この地域のスーパーフード市場の成長を促す主な要因の一つとなっています。流通契約、製品の革新、強力なマーケティング戦略は、市場における競争上の地位と知名度を拡大するために企業が採用する主要な方法です。

スーパーフード市場レポートハイライト

  • 果物分野が市場を独占し、2023年には28.7%のシェアを占めました。成長の主な要因の1つは、果物の摂取が健康に良いという消費者の認識が広まったことです。
  • 2023年のスーパーフード市場は飲料が支配的でした。この成長は、栄養上のメリットを提供し、健康を維持する機能性飲料に対する消費者需要の増加に起因しています。
  • 2023年にはオフライン・セグメントが市場を独占しました。この成長は、スーパーフード製品の品質と鮮度を確認するために、購入前に製品を物理的に検査する消費者の嗜好に起因します。
  • 北米のスーパーフード市場は、2023年に38.7%の売上シェアを占め、慢性疾患の有病率の増加とスーパーフードの健康効果に関する消費者意識の高まりに支えられています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 スーパーフード市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • スーパーフード市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 スーパーフード市場:タイプの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • スーパーフード市場:タイプ変動分析、2023年および2030年
  • 果物
  • 野菜
  • 穀物と種子
  • ハーブと根菜
  • その他

第6章 スーパーフード市場:用途の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • スーパーフード市場:用途変動分析、2023年および2030年
  • スナック
  • 飲料
  • ベーカリー&菓子類

第7章 スーパーフード市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • スーパーフード市場:流通チャネル変動分析、2023年および2030年
  • オフライン
  • オンライン

第8章 スーパーフード市場:地域の推定・動向分析

  • スーパーフードの市場シェア、地域別、2023年および2030年、10億米ドル
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第9章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Sunfood
    • Nature Superfoods LLP
    • OMG!Organic Meets Good
    • Suncore Foods Inc.
    • Superlife Co. Pte Ltd
    • Raw Nutrition.
    • Barlean's
    • ADUNA Ltd.
    • The Green Labs LLC
    • Del Monte Pacific Group
目次
Product Code: GVR-3-68038-770-4

Superfoods Market Growth & Trends:

The global superfoods market size is anticipated to reach at USD 244.1 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 4.0% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing consumer inclination toward a healthy lifestyle, rising consumption of healthy foods, and increased popularity of nutritious diets are factors expected to propel the demand for superfoods over the forecast period.

Superfoods are termed as foods rich in nutrients such as antioxidants, fibers, minerals, and fatty acids. These products have more nutritional value as compared to regular foods and there is increased preference for them among customers in order to sustain a healthy lifestyle & diet and prevent health disorders. They also help reduce the risk of diabetes & cardiovascular diseases, increase metabolic rate, and are beneficial for weight loss.

A significant factor contributing to the growth of the market for superfoods is the rising number of health-conscious people across the globe. Consumers are ever more concerned about the ingredients they use & consume and are skeptical regarding the safety of processed ingredients & synthetic food additives. Superfoods improve health and offer wellness. Through many scientific research activities, it has been proven that superfoods are nutrient-dense, have antioxidant effects, have the capacity to prevent several diseases, help detoxify the body, and are the best food source for consumers who wish to maintain their weight at a constant level.

On the basis of type, fruits is expected to emerge as the largest segment over the forecast period owing to the high concentration of a group of antioxidant plant compounds and anthocyanins. Fruits have gained much prominence across retail stores worldwide. Moreover, companies are targeting numerous departmental stores and supermarkets to upsurge the shelf space for such products and to gain consumer attention.

On the basis of application, the superfoods market has been segmented into bakery & confectionery, snacks, beverages, and others. Bakery & confectionery is expected to remain the largest segment over the forecast period on account of product introduction and innovation in the existing and forthcoming products. For instance, producers are coming up with gluten-free confectionery and bakery superfoods such as brownies, pancakes, and cookies, which is expected to further boost the segment growth over the forecast period.

Geographically, North America is expected to account for a significant share in the market for superfoods over the forecast period. There is a growth in adoption of superfood ingredients in restaurants and rise in consumer awareness regarding their health benefits. Moreover, frequent product launches are among the major factors driving the growth of this regional market for superfoods. Distribution agreements, product innovations, and strong marketing strategies are key methods adopted by companies to expand their competitive position and visibility in the market.

Superfoods Market Report Highlights:

  • The fruits segment dominated the market and accounted for a share of 28.7% in 2023. One of the primary factors for the growth is widespread consumer awareness about the health benefits of fruit consumption.
  • Beverages dominated the superfoods market in 2023. The growth can be attributed to increasing consumer demand for functional beverages that offer nutritional benefits and keeps healthy.
  • The offline segment dominated the market in 2023. The growth can be attributed to consumer preference for physically inspecting the products before purchasing to check the quality and freshness of the superfoods products.
  • North America superfoods market dominated and accounted for a revenue share of 38.7% in 2023, owning increasing prevalence of chronic diseases and rising consumer awareness about health benefits of superfoods.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Superfoods Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Superfoods Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Superfoods Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Superfoods Market: Type Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Billion)
  • 5.3. Fruits
    • 5.3.1. Fruits Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Vegetables
    • 5.4.1. Vegetables House Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.5. Grains & Seeds
    • 5.5.1. Grains & Seeds House Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.6. Herbs & Roots
    • 5.6.1. Herbs & Roots House Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Others House Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Superfoods Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Superfoods Market: Application Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Snacks
    • 6.3.1. Snacks Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Beverages
    • 6.4.1. Beverages Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Bakery & Confectionery
    • 6.5.1. Bakery & Confectionery Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Superfoods Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Superfoods Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Billion)
  • 7.3. Offline
    • 7.3.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4. Online
    • 7.4.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Superfoods Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Superfoods Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Billion
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.2. U.K.
      • 8.3.2.1. U.K. Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.5. Italy
      • 8.3.5.1. Italy Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.6. Spain
      • 8.3.6.1. Spain Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.2. Japan
      • 8.4.2.1. Japan Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.3. China
      • 8.4.3.1. China Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.5. South Korea
      • 8.4.5.1. South Korea Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.2. South Africa
      • 8.6.2.1. South Africa Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.3. UAE
      • 8.6.3.1. UAE Superfoods Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles
    • 9.4.1. Sunfood
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.2. Nature Superfoods LLP
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.3. OMG! Organic Meets Good
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.4. Suncore Foods Inc.
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.5. Superlife Co. Pte Ltd
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.6. Raw Nutrition.
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.7. Barlean's
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.8. ADUNA Ltd.
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.9. The Green Labs LLC
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.10. Del Monte Pacific Group
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives