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市場調査レポート
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1571727

婦人服の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Women Wear Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type, By Category (Mass, Premium, Luxury), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
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英文 100 Pages
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2~10営業日
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婦人服の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

婦人服市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の婦人服の市場規模は、2030年までに1兆3,259億米ドルに達し、予測期間中のCAGRは3.4%を記録すると予測されています。

ファッションに対する意識の高まり、絶えず変化する動向、そしてこれらの動向を追いかけようとする強い傾向が、市場を牽引する主な要因です。さらに、働く女性の増加により、衣料品への支出が増加していることも成長を促進すると予測されています。

アジア太平洋は、世界の婦人服市場で最大の売上シェアを占めています。この地域は、最新のファッション動向についていこうとする女性の意識の高まり、可処分所得の増加、海外ブランドによる新しいアウトレットの形での投資の増加により、今後数年間で大きな需要が見込まれます。地元メーカーやデザイナーによる婦人服の安価な入手可能性は、今後も成長を促す顕著な要因であり続けると予想されます。中国やインドのような新興経済諸国が市場を牽引しており、そこでは国民の消費力も上昇しています。

欧州は予測期間中、著しいCAGRで成長すると予想されます。英国、ドイツ、イタリア、フランスがこの地域の著名な市場です。欧州発のファッション動向の高まりとデザイナーズ・アパレルの使用が、この地域を女性用アパレルの最大市場にしています。Armani、Gucci、Zara SAなどの高級企業の存在が、これらのブランドへの高い需要のために、この地域をさらに重要なものにしています。

北米は予測期間中に大きな成長を記録すると予想されます。Nike、Tommy Hilfiger、Levis Strauss &Co.などのブランド企業の強力な足場と営業権により、北米はかなりの市場シェアを占めています。

フットウェア部門は、多くの業界プレイヤーの高い普及率により、若干の減少が予想されます。女性のスポーツへの積極的な参加は、世界中のスポーツウェアとフットウェアの需要を促進する重要な要因です。特に新興諸国や低開発諸国では、政府が女性のスポーツやその他のフィットネス関連活動への参加を奨励しており、これは市場成長にとって好材料となると予測されます。

流通チャネルでは、オフライン・セグメントが最も高い市場シェアを占めています。また、デザイナーズ・アパレルやシューズの需要が高いことも、このセグメントの成長を後押ししている主な理由のひとつです。Myntra、Amazon、Flipkartなどのオンラインポータルの出現と、代金引換、無料試着・返品、玄関先への配送など多くの付加価値サービスによる消費者のオンライン購入志向の高まりが、この分野の成長を後押ししています。

婦人服市場のレポートハイライト

  • タイプ別では、カジュアルウェア部門が2023年の売上シェア35.9%で市場を独占しました。
  • カテゴリー別では、高級品分野が予測期間中に最も速いCAGRを記録する見込みです。ステータスシンボルと高品質の職人技への欲求が、高級アパレルへの需要を牽引しています。
  • 2023年、オフライン部門が最大の市場収益シェアを占め、オンライン部門が予測期間中に最速のCAGRを記録すると予測されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 婦人服市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売 / 小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と選好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と提言

第5章 婦人服市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプ変動分析と市場シェア、2023年・2030年
  • タイプ別、2018年~2030年

第6章 婦人服市場:カテゴリーの推定・動向分析

  • カテゴリー変動分析と市場シェア、2023年・2030年
  • カテゴリー別、2018年~2030年

第7章 婦人服市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネル変動分析と市場シェア、2023年・2030年
  • 流通チャネル別、2018年~2030年

第8章 婦人服市場:地域の推定・動向分析

  • 婦人服市場シェア、地域別、2023年・2030年、百万米ドル
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第9章 競合情勢

  • 最近の動向と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Giorgio Armani S.p.A.
    • MANOLO BAHNIK
    • DIOR
    • LOUIS VUITTON
    • Burberry
    • DOLCE & GABBANA S.R.L.
    • PRADA
    • Guccio Gucci S.p.A.
    • Chanel
    • Gianni Versace S.r.I
目次
Product Code: GVR-3-68038-328-7

Women Wear Market Growth & Trends:

The global women wear market size is expected to reach USD 1,325.90 billion by 2030, registering a CAGR of 3.4% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising fashion consciousness, constantly changing trends coupled with strong inclination towards following these trends are the key factors driving the market. Furthermore, increase in the number working women leading to increased spending on apparels is anticipated to drive the growth.

Asia Pacific held the largest revenue share in the global women wear market. This region is expected to witness significant demand in the forthcoming years due to increasing awareness among women to keep up with the latest fashion trends, rise in disposable income, and increasing investments by foreign brands in the form of new outlets. Availability of women wear by local manufacturers and designers at a cheaper rate is expected to remain a prominent factor in benefiting the growth. The market is mainly driven by the presence of strongly developing economies such as China and India, where the spending power of the population is also witnessed rising rise.

Europe is anticipated to grow at a significant CAGR over the forecast period. U.K., Germany, Italy, and France are the prominent markets in this region. The growing fashion trends usually originate from Europe along with the use of designer apparels makes it the largest market for women apparels. The presence of premium companies such as Armani, Gucci, and Zara SA makes this region even more significant due to high demand for these brands.

North America is expected to register significant growth over the forecast period. This growth is attributed by the high spending capacity of the population in developed economies such as U.S. The strong foothold and goodwill of branded companies such as Nike, Tommy Hilfiger, and Levis Strauss & Co. has made North America account for a considerable market share.

The footwear segment is anticipated to witness slight decline owing to high penetration of many industry players. The active participation of women in sports is a key factor driving the sports apparels and footwear demand across the globe. Especially in developing and under-developed countries the governments are encouraging more participation of women in sports and other fitness related activities, which in turn is projected to bode well for the market growth.

In terms of distribution channel, the offline segment accounted for the highest market share as majority of consumers want to personally scan the product first by trying it on, material used, and color preferences. Also, the high demand for designer apparels and footwear is one of the key reason fueling the growth of this segment. The emergence of online portals such as Myntra, Amazon, Flipkart, and others along with increasing preference of consumers for online purchase due to many value added services such as Cash on Delivery, free trials and returns, and doorstep delivery.

Women Wear Market Report Highlights:

  • Based on type, casual wear segment dominated the market with a revenue share of 35.9% in 2023.
  • By category, the luxury segment is expected to register the fastest CAGR during the forecast period. The desire for status symbols and high-quality craftsmanship drives demand for luxury apparel.
  • In 2023, the offline segment accounted for the largest market revenue share, and the online segment is expected to register the fastest CAGR during the forecast period.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation& Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Women Wear Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.2.2. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Women Wear Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Women Wear Market Estimates & Forecast, By Type, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.1. Casual Wear
      • 5.2.1.1. Casual Wear Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.2. Formal Wear
      • 5.2.2.1. Formal Wear Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.3. Sportswear
      • 5.2.3.1. Sportswear Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.4. Night Wear
      • 5.2.4.1. Night Wear Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.5. Inner Wear
      • 5.2.5.1. Inner Wear Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.6. Ethnic Wear
      • 5.2.6.1. Ethnic Wear Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.7. Footwear
      • 5.2.7.1. Footwear Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.8. Accessories
      • 5.2.8.1. Accessories Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.2.9. Others
      • 5.2.9.1. Others Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Women Wear Market: Category Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Category Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Women Wear Market Estimates & Forecast, By Category, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 6.2.1. Mass
      • 6.2.1.1. Mass Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 6.2.2. Premium
      • 6.2.2.1. Premium Wear Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 6.2.3. Luxury
      • 6.2.3.1. Luxury Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Women Wear Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. Women Wear Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 7.2.1. Online
      • 7.2.1.1. Online Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 7.2.2. Offline
      • 7.2.2.1. Offline Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
      • 7.2.2.2. Hypermarkets & Supermarkets
        • 7.2.2.2.1. Hypermarkets & Supermarkets Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
      • 7.2.2.3. Clothing Stores
        • 7.2.2.3.1. Clothing Stores Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)
      • 7.2.2.4. Others
        • 7.2.2.4.1. Others Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Women Wear Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Women Wear Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. UK Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.5. Italy
      • 8.3.5.1. Italy Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.6. Spain
      • 8.3.6.1. Spain Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. China Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.3. Japan
      • 8.4.3.1. Japan Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.5. Australia
    • 8.4.6. Australia Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.7. South Korea
      • 8.4.7.1. South Korea Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.2. Saudi Arabia
      • 8.6.2.1. Saudi Arabia Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.3. South Africa
      • 8.6.3.1. South Africa Women Wear Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles
    • 9.4.1. Giorgio Armani S.p.A.
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.2. MANOLO BAHNIK
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.3. DIOR
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.4. LOUIS VUITTON
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.5. Burberry
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.6. DOLCE & GABBANA S.R.L.
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.7. PRADA
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.8. Guccio Gucci S.p.A.
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.9. Chanel
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.10. Gianni Versace S.r.I
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives