市場調査レポート
商品コード
1646654

レディースウェアの世界市場(~2028年)

Global Womenswear Market to 2028


出版日
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GlobalData
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英文 48 Pages
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レディースウェアの世界市場(~2028年)
出版日: 2025年01月09日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

世界のレディースウェアの市場規模は、インフレにより消費者が不要不急の支出を控えたにもかかわらず、2023年に4.2%増の7,583億米ドルに達しました。このカテゴリはメンズウェアとキッズウェアを上回りましたが、これは女性が変化するファッショントレンドに投資する意欲を維持しているためです。アジア太平洋は、2028年にかけてレディースウェア市場の最大の地域であり続けると予測され、そのシェアは1.6%ポイント増の39.1%に達し、5年間のCAGRは3.4%と堅調です。Sheinが引き続きレディースウェア市場を独占し、2024年の予測される市場シェアは2.2%で、その豊富な商品群と価格により、高い業績を上げ続けています。

スコープ

  • レディースウェア市場は、2024年に主要市場の経済的苦戦により成長が鈍化しました。
  • インフレの軟化にもかかわらず、2024年の女性の消費は慎重であり、成長はより緩やかになります。
  • 消費者がより価値ある商品や手頃な商品に買い替える二極化が進み、大衆市場はますます圧迫される見込みです。
  • オンライン普及率は、その優れた品揃えと利便性により、2028年まで伸び続けます。

当レポートでは、世界のレディースウェア市場について調査し、実績と予測のデータや、各地域と各製品カテゴリの売上、主要動向、主要ブランドの市場シェアとプロファイルなどの情報を提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • 世界のレディースウェア市場の促進要因
  • 世界のレディースウェア市場の抑制要因
  • 世界のレディースウェア市場の主要動向
  • 世界のレディースウェア市場の促進要因
  • 世界のレディースウェア市場の抑制要因
  • 主要動向:新たな破壊的変化がファストファッションの情勢を変える
  • 主要動向:アスレジャーの持続的な需要がスポーツウェアの好調を支える
  • 主要動向:ブランドは女性の購入者によりよいサービスを行うためにフィット感とサイズを改善する必要がある
  • 世界のレディースウェア市場における成功への戦略
  • 世界のレディースウェア市場:世界の市場規模(~2028年)
  • 世界のレディースウェア市場(2018年・2023年・2028年)
  • 世界のレディースウェアの市場金額(2018年~2028年)
  • 世界のレディースウェア市場:製品セグメント別(2018年・2023年・2028年)
  • 世界のレディースウェア市場:価格ポジショニング別(2018年・2023年・2028年)
  • 世界の衣料品市場:小部門別(2018年・2023年・2028年)
  • 世界のレディースウェア市場:チャネルの業績(~2028年)
  • 世界のレディースウェアオンライン市場(2018年~2028年)
  • 世界のレディースウェア市場、チャネル別の成長(2018年~2028年)
  • 世界のレディースウェア市場:チャネルシェア別(2018年・2023年・2028年)
  • 世界のレディースウェア市場:地域の業績(2028年)
  • 世界のレディースウェア市場:地域別(2018年・2023年・2028年)
  • 上位10のレディースウェア市場(金額)(2018年・2023年・2024年・2028年)
  • 上位10のレディースウェア市場:予測成長別(2023年~2028年)
  • 消費者インサイト
  • 誰がレディースウェアを買うか、何を購入するか
  • 購入の促進要因
  • 購入を刺激するもの
  • ファッションの選好と態度
  • 持続可能性と倫理的懸念
  • 競合情勢:市場シェアとブランドプロファイル
  • 上位10のレディースウェアブランド:市場シェア(2022年~2024年)
  • 上位10のブランド:勝者と敗者の見通し
  • 注目のブランド:Shein
  • 注目のブランド:Zara
  • 注目のブランド:Mango
  • 注目のブランド:Victoria's Secret and Alo Yoga
  • 注目すべきブランド
  • 調査手法
  • お問い合わせ
図表

List of Figures

  • Global Womenswear Market Value, 2018, 2023 & 2028 ($ bn) with five-year CAGR (%)
  • Global Womenswear Market Value ($ bn) 2018-2028, and Annual Growth (%)
  • Global Womenswear Product Segments by Value ($ bn), 2018, 2023 & 2028 (1/2)
  • Share of Global Womenswear Market by Price Positioning (%), 2018, 2023 & 2028
  • Share of Global Clothing Market by Subsector (%), 2018, 2023 & 2028
  • Global Womenswear Online Market ($ bn) and Online Penetration (%), 2018-2028
  • Online and Offline Growth (%) within the Global Womenswear Market, 2018-2028
  • Channel Shares (%) within the Global Womenswear Market, 2018, 2023 & 2028
  • Share of Global Womenswear Market by Region (%) 2018, 2023 & 2028
  • Top 10 Global Womenswear Markets by Value ($ bn), 2018, 2023, 2024 & 2028
  • Top 10 Global Womenswear Markets by Forecast CAGR (%) 2023-2028
  • Womenswear shopper penetration by total and by demographic, and styles purchased by female shoppers
  • Factors that influence females' clothing purchases
  • What inspires female shoppers' apparel purchases
  • Female shoppers' agreements with statements regarding fashion preferences and attitudes
  • Female shoppers' agreements with statements regarding sustainability & ethical concerns
  • Top 10 Womenswear Brands by Market Share (%), 2022, 2023 & 2024(f) with Change in Share 2023-2024 (ppts)
  • Shein's Global Womenswear Market Share (%) 2019-2024
  • Zara's Global Womenswear Market Share (%) 2019-2024
  • Mango's Global Womenswear Market Share (%) 2019-2024
目次
Product Code: GDAP240004GS

This report offers an analysis of both the historic and forecast data of the global womenswear market through to 2028. It provides some analysis of the key trends along with sales and growth across different regions and product categories. It also provide the compettitve landscape withing the global womenswear market, with top brands' market shares and key brand profiles.

The global womenswear market grew by 4.2% to $758.3 billion in 2023, despite inflation prompting consumers to cut back on non-essential spending. The category outpaced menswear and childrenswear, as women remained more willing to invest in changing fashion trends. Asia-Pacific is expected to remain the largest region in the womenswear market out to 2028, with its share growing by 1.6 percentage points to 39.1%, with a robust five-year CAGR of 3.4%. Shein continues to dominate the womenswear market, with a forecast market share of 2.2% in 2024, as it kept outperforming thanks to its immense product offering and value prices.

Scope

  • Growth in the womenswear market was subdued in 2024 due to economic struggles in major markets.
  • Despite softening inflation, women have spent cautiously in 2024, leading to more muted growth.
  • The mass market will be increasingly squeezed as polarization occurs with consumers trading up for better value for money or down for affordability.
  • Online penetration will continue to grow out to 2028, thanks to the channel's superior range and convenience.

Reasons to Buy

  • Gain a comprehensive view of the Global Womenswear Market to 2028
  • Explore new opportunities that will allow you to align your product offerings and strategies to meet demand in the global womenswear market
  • Investigate key trends within the global womenswear market
  • Understand who the main competitors are in the market, complete with market shares.

Table of Contents

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY

  • Global Womenswear Market Drivers
  • Global Womenswear Market Inhibitors
  • Key Trends in the Global Womenswear Market
  • Global Womenswear Market Drivers
  • Global Womenswear Market Inhibitors
  • Key Trend: New disruptors change the fast fashion landscape
  • Key Trend: Sustained demand for athleisure to support sportswear outperformance
  • Key Trend: Brands must improve fit and sizing to better serve female shoppers
  • Strategies for Success in the Global Womenswear Market
  • The Global Womenswear Market: Global Market Size to 2028
  • Global Womenswear Market, 2018, 2023 & 2028
  • Global Womenswear Market Value, 2018-2028
  • Global Womenswear Market by Product Segment, 2018, 2023 & 2028
  • Global Womenswear Market by Price Positioning, 2018, 2023 & 2028
  • Global Clothing Market by Subsector, 2018, 2023 & 2028
  • The Global Womenswear Market: Channel Performance to 2028
  • Global Womenswear Online Market, 2018-2028
  • Global Womenswear Market by Channel Growth, 2018-2028
  • Global Womenswear Market by Channel Share, 2018, 2023 & 2028
  • The Global Womenswear Market: Regional Performance to 2028
  • Global Womenswear Market by Region, 2018, 2023 & 2028
  • Top 10 Womenswear Markets by Value, 2018, 2023, 2024 & 2028
  • Top 10 Womenswear Markets by Forecast Growth, 2023-2028
  • Consumer Insights
  • Who Shops Womenswear & What They Purchase
  • Purchase Drivers
  • Purchase Inspirations
  • Fashion Preferences & Attitudes
  • Sustainability & Ethical Concerns
  • Competitive Landscape: Market Shares & Brand Profiles
  • Top 10 Womenswear Brands: Market Shares 2022-2024
  • Top 10 Brands: Winners & Losers Outlook
  • Brands in Focus: Shein
  • Brands in Focus: Zara
  • Brands in Focus: Mango
  • Brands in Focus: Victoria's Secret and Alo Yoga
  • Brands to Watch
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