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市場調査レポート
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1571701

女性衛生製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Feminine Hygiene Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Menstrual Care Products Cleaning & Deodorizing Products), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~10営業日

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女性衛生製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月19日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

女性衛生製品市場の成長と動向:

Grand View Research社の最新レポートによると、世界の女性衛生製品の市場規模は2030年までに490億米ドルに達すると予測されています。

予測期間中のCAGRは7.6%と予測されます。この成長は、可処分所得の増加、利用可能なソリューションに関する女性の意識、革新的で環境に優しい製品の商品化によってもたらされます。企業、政府機関、自助グループによる取り組みが、様々な月経衛生・生理用品に関する女性の意識を高める結果となっています。

国際的な非営利団体であるウォーターエイド(WaterAid)は、「If Men Had Periods(男性に生理があったら)」と題した短編映画シリーズを公開し、世界の女性人口が月経時に洗面所を利用できないことに対する認識を高めています。MenstrupediaやWash Unitedのようなウェブサイトは、コマーシャル、ソーシャルメディア・マーケティング・キャンペーン、啓発活動と相まって、近い将来の市場成長に有利に働くと予想されます。

アジア太平洋は、女性人口の多さと可処分所得の増加により、収益面で最大の市場シェアを占めています。北米も、多様な製品が入手可能で消費者の意識が高いことから、収益面で大きな市場シェアを占めています。月経カップや生理用ショーツといった革新的な製品への需要が、同地域市場の成長をさらに促進すると予測されます。

>女性衛生製品市場レポートハイライト:

  • 生理用ナプキン、タンポン、月経カップで構成される月経ケア製品部門が、引き続き売上高で最大の市場シェアを占めています。繰り返し購入されることと使いやすさが製品需要を牽引すると予想されます。
  • スーパーマーケットは、予測期間中、女性衛生製品市場において最も高い販売チャネルであり続けると予想されます。多様な製品が入手可能であり、アクセスが容易であることが、同分野の成長を促進すると予測されます。
  • eコマースのブームにより、オンライン小売店セグメントは近い将来大きな市場シェアを獲得すると予想されます。
  • アジア太平洋地域は、女性人口の多さと可処分所得の増加により、最大の市場シェアを占めています。一方、北米は技術革新と製品の多様性、そして高い認知度により、かなりの市場シェアを占めています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 女性衛生製品市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 女性衛生製品市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 女性衛生製品市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 女性衛生製品市場:製品変動分析、10億米ドル、2023年および2030年
  • 生理用品
  • 洗浄・消臭製品

第5章 女性衛生製品市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 女性衛生製品市場:流通チャネル変動分析、10億米ドル、2023年および2030年
  • スーパーマーケット
  • ドラッグストア
  • オンライン小売店
  • その他

第6章 女性衛生製品市場:地域の推定・動向分析

  • 女性衛生製品の市場シェア、地域別、2023年および2030年、
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Procter &Gamble
    • GLENMARK PHARMACEUTICALS LTD
    • Unicharm Corporation
    • Unilever
    • Maxim Hygiene
    • KCWW
    • Edgewell Personal Care
    • Premier FMCG(Pty)Ltd.
    • Essity Aktiebolag
    • Ontex BV
    • Bodywise(UK)Limited
    • Kao Corporation
    • Prestige Consumer Healthcare Inc.
目次
Product Code: GVR-2-68038-662-2

Feminine Hygiene Products Market Growth & Trends:

The global feminine hygiene products market size is anticipated to reach USD 49.0 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is anticipated to register a CAGR of 7.6% over the forecast period. The growth is catapulted by the rise in disposable income, awareness among women regarding the available solutions, and commercialization of innovative and eco-friendly products. Initiatives by companies, government agencies, and self-help groups have resulted in raising awareness among women about various menstrual hygiene and sanitary products.

WaterAid, an international nonprofit organization, released a series of short films titled If Men Had Periods to raise awareness about lack of access to washrooms during menstruation for the global female population. Websites such as Menstrupedia and Wash United coupled with commercials, social media marketing campaigns, and awareness initiatives are expected to be lucrative for market growth in the near future.

Asia Pacific held the largest market share in terms of revenue owing to the presence of a large female population and a rise in disposable income. North America also constituted a significant market share in terms of revenue due to the availability of diverse products and high consumer awareness. Demand for innovative products such as menstrual cups and period panties is anticipated to further propel the growth of the regional market.

Feminine Hygiene Products Market Report Highlights:

  • The menstrual care products segment, which consists of sanitary napkins, tampons, and menstrual cups, continue to hold the largest market share in terms of revenue. Repeated purchase and ease of usage are anticipated to drive the product demand
  • Supermarkets is anticipated to remain the highest gaining distribution channel in the feminine hygiene product market over the forecast period. Availability of a diverse product range and easy accessibility are projected to propel the segment growth
  • With the boom in e-commerce, online retail store segment is expected to gain a significant market share in the near future
  • Asia Pacific held the largest market share owing to the large female population and rising disposable income. North America, on the other hand, accounted for a considerable market share due to innovation and product diversity coupled with high awareness

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Feminine Hygiene Products Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Feminine Hygiene Products Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Feminine Hygiene Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Feminine Hygiene Products Market: Product Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 4.3. Menstrual Care Products
    • 4.3.1. Sanitary Napkins
      • 4.3.1.1. Sanitary Napkins Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.2. Tampons
      • 4.3.2.1. Tampons Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.3. Menstrual Cups
      • 4.3.3.1. Menstrual Cups Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.4. Others
      • 4.3.4.1. Others Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Cleaning and Deodorizing Products
    • 4.4.1. Feminine Powders, Soaps and Washes
      • 4.4.1.1. Feminine Powders, Soaps and Washes Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.4.2. Others
      • 4.4.2.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. Feminine Hygiene Products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Feminine Hygiene Products Market: Distribution Channel Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 5.3. Supermarkets
    • 5.3.1. Supermarkets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Drug Stores
    • 5.4.1. Drug Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.5. Online Retail Stores
    • 5.5.1. Online Retail Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Feminine Hygiene Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Feminine Hygiene Products Market Share, By Region, 2023 & 2030, (USD Billion)
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. North America Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.2. U.S.
      • 6.2.2.1. U.S. Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.3. Canada
      • 6.2.3.1. Canada Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.4. Mexico
      • 6.2.4.1. Mexico Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Europe Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.2. UK
      • 6.3.2.1. UK Feminine Hygiene ProductsMarket Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.3. Germany
      • 6.3.3.1. Germany Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.4. France
      • 6.3.4.1. France Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Asia Pacific Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.2. China
      • 6.4.2.1. China Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.3. Japan
      • 6.4.3.1. Japan Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.4. India
      • 6.4.4.1. India Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.5. South Korea
      • 6.4.5.1. South Korea Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.6. Australia
      • 6.4.6.1. Australia Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Latin America Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.5.2. Brazil
      • 6.5.2.1. Brazil Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6. Middle East and Africa
    • 6.6.1. Middle East and Africa Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.6.2. Saudi Arabia
      • 6.6.2.1. Saudi Arabia Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.6.3. UAE
      • 6.6.3.1. UAE Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.6.4. South Africa
      • 6.6.4.1. South Africa Feminine Hygiene Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles
    • 7.4.1. Procter & Gamble
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.2. GLENMARK PHARMACEUTICALS LTD
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.3. Unicharm Corporation
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.4. Unilever
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.5. Maxim Hygiene
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.6. KCWW
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Edgewell Personal Care
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.8. Premier FMCG (Pty) Ltd.
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.9. Essity Aktiebolag
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.10. Ontex BV
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Product Benchmarking
      • 7.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.11. Bodywise (UK) Limited
      • 7.4.11.1. Participant's Overview
      • 7.4.11.2. Financial Performance
      • 7.4.11.3. Product Benchmarking
      • 7.4.11.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.12. Kao Corporation
      • 7.4.12.1. Participant's Overview
      • 7.4.12.2. Financial Performance
      • 7.4.12.3. Product Benchmarking
      • 7.4.12.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.13. Prestige Consumer Healthcare Inc.
      • 7.4.13.1. Participant's Overview
      • 7.4.13.2. Financial Performance
      • 7.4.13.3. Product Benchmarking
      • 7.4.13.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives