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市場調査レポート
商品コード
1571630

キャンプ用ストーブの市場規模、シェア、動向分析:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Camping Stoves Market Size, Share & Trends Analysis By Product (Wood Burning, Multi-fuel), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 100 Pages
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2~10営業日
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キャンプ用ストーブの市場規模、シェア、動向分析:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月10日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

キャンプ用ストーブ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のキャンプ用ストーブ市場規模は、2024年から2030年にかけてCAGR 5.6%を記録し、2030年には8億8,150万米ドルに達すると予測されています。

ミレニアル世代による週末を利用したキャンプやバックパック旅行への支出の増加は、世界中の様々なタイプのキャンプ用ストーブの普及を促進すると予想されています。

また、様々な企業が、身体的、精神的なフィットネスを向上させるために、トレッキング、登山、ハイキングなどのアウトドア活動の利点に関する認識を従業員に広めています。ここ数年、メーカー各社は顧客層を拡大するため、風防、簡単な掃除、簡単な点火、サテライト・バーナーの追加、バーナー出力の強化など、さまざまな便利機能を備えた製品を提供しています。

マルチ燃料製品は、2019年から2025年にかけて最も速いCAGR 6.3%で拡大する見込みです。消費者は、灯油、ホワイトガス、無鉛自動車燃料、ジェット燃料、軽油で燃焼できることから、この製品を好んで購入します。購入者は、燃焼を調節して多様な調理ができ、3分の1サイズに折りたためるこの製品を購入します。

オフライン流通チャネルが市場をリードし、2018年には3億6,480万米ドルの収益を上げました。これらのチャネルは、民間レベルのプレーヤーだけでなく、さまざまなブランドの製品を提供しています。ハイパーマーケットやコンビニエンスストアは様々な魅力的なメリットを提供していることが確認されています。さらに、オフライン店舗は、より多くの顧客を引き付けるために、保証券やエンジニア支援を含む様々な付加販売サービスを提供しています。

アジア太平洋地域は、2019年から2025年にかけてCAGR 6.4%で拡大し、最も急成長する地域と予想されます。中国、インド、オーストラリア、日本、タイ、インドネシアが市場成長に貢献している主要国です。キャンプ用ストーブの販売は、裁量支出の増加、冒険クラブや協会の数の急増、今後数年間における前述の国々でのアウトドア活動への消費者の関心の高まりなどの要因によって増加していることが確認されています。

世界市場は細分化されており、中国やインドを含む新興経済諸国にメーカーが集中しています。キャンプ用ストーブ市場で事業を展開している主要企業には、Johnson Outdoors Inc.、Coleman Company, Inc.、BioLite Inc.、CampChef.com、Katadyn Products Inc.、Ecozoom、Primus、Vango、Zhejiang Deermaple Outdoor Products Co.Ltd.、Cascade Designs, Inc.各社は顧客基盤を拡大するため、製品のイノベーションに投資しています。例えば、2017年12月、「Morphcooker」は、コントローラー、トラベルケース、交換可能なバッテリーセル、コンロの蓋、家庭用充電器などの機能を備えた電気キャンプストーブを発売しました。

キャンプ用ストーブ市場のハイライト

  • 薪ストーブは、その手頃な価格と効率性により、2023年には51.6%と圧倒的な市場シェアを確保しています。これらのストーブは、広く入手可能で費用対効果の高い薪を燃料として利用します。
  • オフラインの流通チャネルは、小売店、専門店、百貨店を含み、2023年に圧倒的な市場シェアを確保しました。オフラインの流通チャネルは、小売店、専門店、デパートなどです。
  • 北米のキャンプ用ストーブ市場は、ハイキング、キャンプ、バックパッキングなどアウトドアの人気が高まっているため、2023年には市場シェアの48.8%を占めました。このため、ストーブを含むキャンプ用品の需要が増加しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 キャンプ用ストーブ市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • キャンプ用ストーブ市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 キャンプ用ストーブ市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • マルチ燃料
  • その他

第6章 キャンプ用ストーブ市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • キャンプ用ストーブ市場:流通チャネル変動分析、2023年および2030年
  • オンライン
  • オフライン

第7章 キャンプ用ストーブ市場:地域の推定・動向分析

  • キャンプ用ストーブの市場シェア、地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリアとニュージーランド
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Coleman Company Inc.
    • Camp Chef
    • Primus AB
    • Jetboil, Inc.
    • MSR
    • Savotta
    • Gas ONE
    • GSI
    • Eureka
    • Solo Stove
目次
Product Code: GVR-3-68038-564-9

Camping Stoves Market Growth & Trends:

The global camping stoves market size is expected to reach USD 881.5 million by 2030, registering a CAGR of 5.6% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising spending in camping and backpack trips on weekends by millennials as a mode of chilling out is expected to promote the scope for various types of camping stoves across the globe.

Additionally, various corporate firms are spreading awareness regarding the advantage of outdoor activities including trekking, mountaineering, and hiking among their employees in order to improve the physical and mental fitness. Over the past few years, the manufacturers have been offering products with various convenient features including wind-protection, easy cleaning, easy ignition additional satellite burner, and enhanced burner output in order to expand their customer base.

Multi-fuel products are expected to expand at the fastest CAGR of 6.3% from 2019 to 2025. Consumers prefer to purchase this product due to its ability to burn with kerosene, white gas, unleaded auto fuel, jet fuel, and diesel. The buyers will purchase this product as its burning can be regulated for versatile cooking and it can be folded into its one-third size.

Offline distribution channel led the market and generated a revenue of USD 364.8 million in 2018. These channels offer products of different brands as well as private level players. It has been observed that hypermarkets and convenience stores offer various attractive benefits. Furthermore, offline stores provide various add-on sale services including warranty vouchers and engineer assistance in order to attract more customers.

Asia Pacific is expected to be the fastest growing region, expanding at a CAGR of 6.4% from 2019 to 2025. China, India, Australia, Japan, Thailand, and Indonesia are the key countries contributing to the market growth. It has been observed that sales of camping stoves is increasing due to factors including rise in discretionary spending, surge in the number of adventure clubs and associations, and growing consumer interest in outdoor activities in the aforementioned countries over the next few years.

The global market is fragmented in nature with high concentration of manufacturers across developing economies including China and India. Some of the key players operating in the market for camping stoves are Johnson Outdoors Inc.; Coleman Company, Inc.; BioLite Inc.; CampChef.com; Katadyn Products Inc.; Ecozoom; Primus; Vango; Zhejiang Deermaple Outdoor Products Co. Ltd.; and Cascade Designs, Inc. Companies are investing in product innovations to expand their customer base. For instance, in December 2017, "Morphcooker" has launched electric camping stove with features including controller, travel case, interchangeable battery cell, stove lid, and home charger.

Camping Stoves Market Report Highlights:

  • Wood burning stoves have secured the dominant market share with 51.6% in 2023 owing to their affordability and efficiency. These stoves utilize wood as fuel, which is widely available and cost-effective.
  • Offline distribution channels secured the dominant market share in 2023 as they include retail stores, specialty shops, and department stores. They offer a wide range of products from different brands in a single location.
  • The North America camping stoves market held 48.8% of the market share in 2023 owing to the increasing popularity of outdoor pursuits, such as hiking, camping, and backpacking. This has led to an increased demand for camping equipment, including stoves.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Camping Stoves Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Camping Stoves Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Camping Stoves Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Camping Stoves Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Wood burning
    • 5.3.1. Wood burning Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Multi-fuel
    • 5.4.1. Multi-fuel Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Camping Stoves Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Camping Stoves Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Online
    • 6.3.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Offline
    • 6.4.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Camping Stoves Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Camping Stoves Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. Australia & New Zealand
      • 7.4.5.1. Australia & New Zealand Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. South Korea
      • 7.4.6.1. South Korea Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. South Africa
      • 7.6.2.1. South Africa Camping Stoves Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Coleman Company Inc.
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Camp Chef
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.3. Primus AB
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Jetboil, Inc.
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.5. MSR
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Savotta
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Gas ONE
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.8. GSI
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Eureka
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Solo Stove
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives