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市場調査レポート
商品コード
1553695

液体石鹸の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Liquid Soap Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Organic, Conventional), By Distribution Channel, By End Use (Household, Commercial) By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
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英文 100 Pages
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液体石鹸の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月30日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

液体石鹸市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の液体石鹸市場規模は2030年までに321億4,000万米ドルに達すると予測されています。

2024~2030年のCAGRは4.13%で拡大すると予測されています。衛生的で便利な製品としての米国の台頭が、商業用と住宅用液体石鹸の需要を牽引すると予想されます。優れた抗菌特性と心地よい香りの結果として、日常的な家庭での消費量が多く、製品需要をさらに促進すると予想されます。

健康と衛生に関する意識の高まりは、特に労働者階級の人々の間で、家庭用途での液体石鹸製品の使用を促進すると予想されます。これらの製品は、ディスペンサー付きのおしゃれなボトルに入っており、使用に便利です。商業用途は2019~2025年にかけてCAGR 4.5%で拡大すると予想されます。ホテル、ショッピングモール、商業用不動産ビル、病院が市場の主要消費者です。消費者の個人衛生への関心の高まりの結果、これらの用途セグメントでの施設管理の重要性が高まり、液体石鹸の使用が促進されると予想されます。

アジア太平洋は2019~2025年にかけてCAGRが6.7%と最も早いと予想されています。中国やインドなどの新興諸国の消費者の間で、健康と衛生に関する意識の高まりが製品需要を押し上げると予想されます。欧州は世界の液体石鹸市場で2位の地位を占めています。

オンライン流通チャネルは、2019~2025年にかけてCAGR 7.8%を記録すると予想されています。eコマースポータルが提供するドアステップデリバリーサービスと相まって、製品比較の容易さに起因する消費者の嗜好の高まりは、予測期間中にセグメントの成長を後押しすると予測されています。主要eコマースポータルには、Amazon、AliExpress、Alibaba、Flipkartなどがあります。

この市場に参入している主要企業には、Reckitt Benckiser Group plc、Procter &Gamble、Godrej Consumer Products、Unilever、3M、Lion Corporation、GOJO Industries, Inc.、Kao Chemicals、Bluemoon Bodycare、NEW AVON LLC、Pental Productsなどがあります。各社は市場シェアを拡大するために革新的な製品を提供しています。2019年6月、Reckitt BenckiserはDettolというブランド名で入浴用石鹸、ハンドソープ、液体石鹸など幅広い製品を発売しました。これらの製品はパラベン、タルク、染料不使用を謳っています。

液体石鹸市場レポートハイライト

  • 2023年には従来型セグメントが市場を独占し、71.6%の最大市場収益シェアを占めました。
  • オーガニックセグメントは予測期間中に大きく成長すると予測されます。オーガニック液体石鹸は、消費者によっては潜在的な健康リスクを連想させる合成化学品、添加物、人工香料を使用していないことが多いため、従来型よりも安全な代替品として認識されています。
  • 2023年には、ハイパーマーケット&スーパー市場セグメントが最大の市場売上シェアを占めました。スーパーマーケットとハイパーマーケットでは、一カ所で幅広い選択肢から商品を選べるという利点があり、大量購入時の魅力的な割引や季節ごとのキャンペーンが消費者の購買意欲をそそるため、市場の成長をもたらしています。
  • 2023年には家庭用セグメントが市場を独占しました。家庭用セグメントにおける液体石鹸の需要増は、主に利便性と衛生に対する消費者の嗜好の変化によるものです。
  • アジア太平洋液体石鹸市場は、2023年に36.8%の最大の市場収益シェアを保持しました。同地域における廃棄所得の増加は、消費者が液体石鹸のようなパーソナルケアや衛生製品を購入することを可能にし、市場を牽引しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界の液体石鹸市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長展望
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 世界の液体石鹸市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 世界の液体石鹸市場:製品別、推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の液体石鹸市場:製品変動分析、100万米ドル、2023年と2030年
  • オーガニック
  • 従来型

第6章 世界の液体石鹸市場:流通チャネル別、推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の液体石鹸市場:流通チャネル変動分析、100万米ドル、2023年と2030年
  • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
  • コンビニエンスストア3軒
  • オンライン
  • その他

第7章 世界の液体石鹸市場:最終用途別、推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の液体石鹸市場:最終用途変動分析、100万米ドル、2023年と2030年
  • 家庭用
  • 商用

第8章 世界の液体石鹸市場:地域別、推定・動向分析

  • 世界の液体石鹸市場シェア、地域別、2023年と2030年、100万米ドル
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ

第9章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Reckitt Benckiser Group plc.
    • Procter &Gamble
    • Unillever
    • 3M
    • Lion Corporation
    • GOJO Industries, Inc.
    • Godrej Consumer Products
    • Kao Chemicals
    • Bluemoon Bodycare
    • NEW AVON LLC.
目次
Product Code: GVR-3-68038-239-6

Liquid Soap Market Growth & Trends:

The global liquid soap market size is expected to reach USD 32.14 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to expand at a CAGR of 4.13% from 2024 to 2030. Rising us as a hygienic and convenient product is expected to drive the demand for liquid soap in commercial and residential application. High daily household consumption as a result of its excellent anti-bacterial properties and soothing fragrance is anticipated to further fuel the product demand.

Growing awareness regarding health and hygiene, especially among working class population is expected to promote the use of liquid soap products in household application. These products are available in fancy bottles with dispensers and are convenient to use. Commercial application is expected to expand at a CAGR of 4.5% from 2019 to 2025. Hotels, shopping malls, commercial real estate buildings, and hospitals are the major consumers in the market. Rising importance of facility management in these application areas as a result rising focus on personal hygiene of consumers is expected to promote the use of liquid soaps.

Asia Pacific is expected to witness fastest CAGR of 6.7% from 2019 to 2025. Growing awareness regarding health and hygiene, among consumers in developing countries such as China and India is expected to boost the product demand. Europe holds the second position in global liquid soap market.

Online distribution channel is expected to witness a CAGR of 7.8% from 2019 to 2025. Rising consumer preference due to the ease of product comparison coupled with doorstep delivery services offered by e-commerce portals is projected to boost the segment growth over the forecast period. Some of the key e-commerce portals include Amazon, AliExpress, Alibaba, and Flipkart among others.

Key players operating in this market include Reckitt Benckiser Group plc; Procter & Gamble; Godrej Consumer Products; Unilever; 3M; Lion Corporation; GOJO Industries, Inc.; Kao Chemicals; Bluemoon Bodycare; NEW AVON LLC.; and Pental Products. Companies are offering innovative products to gain greater market share. In Jun 2019, Reckitt Benckiser launched a wide range of products including bathing soaps, hand washes, and liquid soap among others under the brand name, Dettol. These products are claimed as free from parabens, talc, and dyes.

Liquid Soap Market Report Highlights:

  • Conventional segment dominated the market in 2023 and held the largest market revenue share of 71.6%.
  • The organic segment is projected to grow at a significant of over the forecast period. Organic liquid soaps are perceived as safer alternatives to conventional ones, as they are often free from synthetic chemicals, additives, and artificial fragrances that some consumers associate with potential health risks.
  • The hypermarkets & supermarket segment held the largest market revenue share in 2023. Supermarkets and hypermarkets provide the benefit of selecting from a wide range of alternatives in one place and attractive discounts on bulk purchases and seasonal offers to attract consumers to purchase products, resulting in the market's growth.
  • The household segment dominated the market in 2023. The rising demand for liquid soap in the household segment is primarily driven by shifting consumer preferences towards convenience and hygiene.
  • Asia Pacific liquid soap market held the largest market revenue share of 36.8% in 2023. Rising disposal income in the region, allowing consumers to purchase personal care and hygiene products such as liquid soaps, is driving the market.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Global Liquid Soap Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Global Liquid Soap Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Global Liquid Soap Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Liquid Soap Market: Product Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 5.3. Organic
    • 5.3.1. Organic Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Conventional
    • 5.4.1. Conventional Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Global Liquid Soap Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Liquid Soap Market: Distribution Channel Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 6.3. Hypermarkets & Supermarkets
    • 6.3.1. Hypermarkets & Supermarkets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. 3 Convenience Stores
    • 6.4.1. Convenience Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Online
    • 6.5.1. Online Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Global Liquid Soap Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Liquid Soap Market: End Use Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 7.3. Household
    • 7.3.1. Household Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Commercial
    • 7.4.1. Commercial Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Global Liquid Soap Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Global Liquid Soap Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. UK Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5. Italy
      • 8.3.5.1. Italy Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.6. Spain
      • 8.3.6.1. Spain Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. Japan
      • 8.4.2.1. Japan Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. China
      • 8.4.3.1. China Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5. Australia
      • 8.4.5.1. Australia Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.6. South Korea
      • 8.4.6.1. South Korea Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. South Africa
      • 8.6.2.1. South Africa Liquid Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles
    • 9.4.1. Reckitt Benckiser Group plc.
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.2. Procter & Gamble
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.3. Unillever
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.4. 3M
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.5. Lion Corporation
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.6. GOJO Industries, Inc.
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.7. Godrej Consumer Products
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.8. Kao Chemicals
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.9. Bluemoon Bodycare
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.10. NEW AVON LLC.
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives