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市場調査レポート
商品コード
1553658

米国のD2C遠隔医療サービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、提供形態別、セグメント別予測、2024年~2030年

U.S. Direct To Consumer Telehealth Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Remote Monitoring, Real-time Interactions), By Delivery Mode (Web-based, Cloud-based, On-premise), And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 70 Pages
納期
2~10営業日
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米国のD2C遠隔医療サービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、提供形態別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

米国のD2C遠隔医療サービス市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のD2C遠隔医療サービス市場規模は、予測期間中にCAGR 30.3%を記録し、2030年までに95億3,000万米ドルに達すると予測されています。

米国のDTC(Direct to Consumer)遠隔医療サービス市場は、今後数年間で急成長が見込まれます。この業界の成長を支える主な要因としては、高齢者や慢性疾患人口の増加による老人向け遠隔医療サービスの増加、通信技術の強化、地方における医師不足による遠隔医療サービスの採用、在宅医療の採用増加などが挙げられます。しかし、医師と患者の守秘義務の維持が、この業界の成長に若干の障壁となっています。さらに、償還機会の不足が引き続き障害となり、予測期間中の市場成長を妨げています。

米国のD2C遠隔医療サービス市場は、製品タイプと提供形態の2つに特徴付けられます。製品セグメントはさらに、遠隔モニタリング、リアルタイムインタラクション、ストア&フォワードに区分されます。配信モードセグメントは、ウェブベース、クラウドベース、オンプレミスに分類され、そのうちクラウドベースの配信モードが予測期間中に最も速い成長を示すと予測されています。

米国のD2C遠隔医療サービス市場レポート・ハイライト

  • 米国のD2C遠隔医療サービス市場ではリアルタイムインタラクションが市場を独占し、近い将来に急速な発展が見込まれます。バーチャルコンサルテーションのようなリアルタイムの対話は、より便利で迅速であるとみなされ、一般需要の増加につながります。さらに、地方におけるヘルスケア専門家の不足は、レビュー期間中に仮想オンラインクリニックの需要をエスカレートさせる可能性が高いです。
  • 米国のD2C遠隔医療サービス市場におけるウェブベースの配信モードからの収益は急増すると推計されます。ウェブベースの配信モードが市場を独占し、2023年には45.8%の市場シェアを占めました。モバイル技術とインターネットへの需要の高まりは、予測期間中、一般に高い影響を与えると予想されます。
  • この業界の主要企業には、American Well Corporation、Teladoc, Inc.、HealthTap, Inc.、MeMDなどがあります。ほぼすべての主要プレーヤーは、米国内のほとんどの州でネットワークへのアクセスを拡大することで成長を強化しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のD2C遠隔医療サービス市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国のD2C遠隔医療サービス市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 米国のD2C遠隔医療サービス市場:製品別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のD2C遠隔医療サービス市場:製品変動分析、2023年および2030年
  • ウェブベース
  • クラウドベース
  • オンプレミス

第5章 米国のD2C遠隔医療サービス市場: 提供形態別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のD2C遠隔医療サービス市場:提供形態変動分析、2023年および2030年
  • リモートモニタリング
  • リアルタイムインタラクション
  • ストア&フォワード
  • その他

第6章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • American Well(Amwell)
    • Teladoc Health, Inc.
    • CareClix, Inc.
    • Doctor On Demand
    • MDLIVE
    • MeMD
    • HealthTap, Inc.
    • PlushCare.
    • Altera Digital Health
    • Doximity, Inc.
目次
Product Code: 978-1-68038-815-2

U.S. Direct To Consumer Telehealth Services Market Growth & Trends:

The U.S. direct to consumer telehealth services market size is expected to reach USD 9.53 billion by 2030, registering a CAGR of 30.3% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The U.S. direct to consumer (DTC) telehealth services market is expected to foresee a rapid rise in the next few years. Some of the key factors supporting this industry's growth are a rise in aged and chronically ill population that would lead to increasing geriatric telehealth services, enhancement of telecommunication technology, adoption of telehealth services due to shortage of physicians in rural areas, and rise in adoption of home care. However, maintaining the doctor-patient confidentiality caused a slight barrier to the growth of this industry. Moreover, the lack of reimbursement opportunities continues to remain an obstacle, hindering the growth of the market during the forecast period.

The U.S. DTC telehealth services market is characterized into two categories, product type and delivery mode. The product segment is further segmented into remote monitoring, real time interactions, and store and forward. The delivery mode segment is categorized into web-based, cloud-based, and on premise, of which the cloud-based delivery mode is anticipated to witness the fastest growth during the forecast period.

U.S. Direct To Consumer Telehealth Services Market Report Highlights:

  • Real time interactions in the U.S. DTC telehealth service market dominated the market and anticipated to develop rapidly in the near future. Real time interactions like virtual consultations are deemed to be more convenient and fast, translating to increased public demand. In addition, the shortage of healthcare specialists in rural areas is likely to escalate the demand for virtual online clinics during the review period.
  • The revenues from the web-based delivery mode in the U.S. DTC telehealth service market is estimated to skyrocket. The web-based delivery mode dominated the market and accounted for a market share of 45.8% in 2023. The increasing demand for mobile technologies and the internet is expected to have a high impact on public over the forecast period.
  • Some of the key players in this industry include American Well Corporation, Teladoc, Inc., HealthTap, Inc., and MeMD. Almost all the key players enhanced their growth by expanding their network accessibility across most of the states in the U.S.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Direct to Consumer Telehealth Services Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. U.S. Direct to Consumer Telehealth Services Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. U.S. Direct to Consumer Telehealth Services Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Direct to Consumer Telehealth Services Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Web-based
    • 4.3.1. Web-based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Cloud-based
    • 4.4.1. Cloud-based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. On-premise
    • 4.5.1. Cloud-based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Direct to Consumer Telehealth Services Market: Delivery Mode Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Direct to Consumer Telehealth Services Market: Delivery Mode Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Remote Monitoring
    • 5.3.1. Remote Monitoring U.S. Direct to Consumer Telehealth Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Real-time Interactions
    • 5.4.1. Real-time Interactions Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Store & Forward
    • 5.5.1. Store & Forward Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 6.2. Company Categorization
  • 6.3. Company Heat Map Analysis
  • 6.4. Company Profiles
    • 6.4.1. American Well (Amwell)
      • 6.4.1.1. Participant's Overview
      • 6.4.1.2. Financial Performance
      • 6.4.1.3. Product Benchmarking
      • 6.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.2. Teladoc Health, Inc.
      • 6.4.2.1. Participant's Overview
      • 6.4.2.2. Financial Performance
      • 6.4.2.3. Product Benchmarking
      • 6.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.3. CareClix, Inc.
      • 6.4.3.1. Participant's Overview
      • 6.4.3.2. Financial Performance
      • 6.4.3.3. Product Benchmarking
      • 6.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.4. Doctor On Demand
      • 6.4.4.1. Participant's Overview
      • 6.4.4.2. Financial Performance
      • 6.4.4.3. Product Benchmarking
      • 6.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.5. MDLIVE
      • 6.4.5.1. Participant's Overview
      • 6.4.5.2. Financial Performance
      • 6.4.5.3. Product Benchmarking
      • 6.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.6. MeMD
      • 6.4.6.1. Participant's Overview
      • 6.4.6.2. Financial Performance
      • 6.4.6.3. Product Benchmarking
      • 6.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.7. HealthTap, Inc.
      • 6.4.7.1. Participant's Overview
      • 6.4.7.2. Financial Performance
      • 6.4.7.3. Product Benchmarking
      • 6.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.8. PlushCare.
      • 6.4.8.1. Participant's Overview
      • 6.4.8.2. Financial Performance
      • 6.4.8.3. Product Benchmarking
      • 6.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.9. Altera Digital Health
      • 6.4.9.1. Participant's Overview
      • 6.4.9.2. Financial Performance
      • 6.4.9.3. Product Benchmarking
      • 6.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.10. Doximity, Inc.
      • 6.4.10.1. Participant's Overview
      • 6.4.10.2. Financial Performance
      • 6.4.10.3. Product Benchmarking
      • 6.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives