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市場調査レポート
商品コード
1553580
RTDシェイクの市場規模、シェア、動向分析レポート:パッケージ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年Ready To Drink Shakes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Packaging (Bottles, Cans, Tetra Pack), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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RTDシェイクの市場規模、シェア、動向分析レポート:パッケージ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年 |
出版日: 2024年08月22日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のRTDシェイク市場規模は2030年までに147億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.1%で拡大する見込みです。
世界レベルでの健康的なライフスタイルに関する消費者意識の高まりが、市場成長を後押しする主な要因です。先進国を中心としたオーガニック食品や飲食品に対する消費者の志向を背景とした飲料業界の開拓は、市場をさらに牽引すると予想されます。
ミレニアル世代における健康とウェルネスへの支出の増加も、市場に大きな影響を与えています。多くの健康志向のミレニアル世代は、毎日の食事の一部として、すぐに飲める(RTD)プロテインシェイクを消費しています。メーカー各社は、消費者の要求を理解することで、こうした飲料にさまざまなタイプを投入しています。例えば、米国のNature's Best社は、6種類のRTDシェイクを提供しています。ビーガン人口の増加は、メーカーが純粋な植物性製品を提供する原動力となっています。例えば、米国に本社を置くZevia社は、スイカ、ミルクシェイク、マンゴージンジャーエナジードリンクなど、様々な種類のビーガン用RTDシェイクを提供しています。
テトラパックは、2019年から2025年までのCAGRが5.9%で、最も急成長する包装タイプになると予想されています。プラスチック包装製品の欠点に関する消費者の意識の高まりが、このセグメントの成長に寄与する主な要因です。さらに、持ち運びが可能な製品であるため、消費者の間で人気が高まっています。メーカーもまた、費用対効果の高さからテトラパック製品の生産を増やしています。様々な政府も、テトラパック製品は環境に優しいとして節税政策を提供しています。同市場で事業を展開している主要企業には、Labrada社、Vega社(米国)、CytoSport社などがあります。
スーパーマーケットとハイパーマーケットは2018年に最大の流通チャネルとして浮上し、世界市場で54.3%のシェアを占めました。幅広い品揃えが入手可能であることが、消費者がスーパーマーケットやハイパーマーケットから購入する主な要因となっています。消費者の約37%が、新鮮な商品を入手できることからこれらのチャネルを好むことが確認されています。オンライン・カテゴリーは最も急速に成長しているカテゴリーです。消費者は、玄関先までの配達サービスの利便性から、オンライン購入に嗜好を移しています。
北米は市場最大の消費者であり、同地域は2018年の全体収益の30%以上のシェアを占めています。米国の人口の約40%が朝食の代わりとしてRTDシェイクを消費し、55%以上が食事の代わりとしてすぐに飲めるシェイクを好むことが確認されています。アジア太平洋は2019年から2025年にかけて最も速いペースで成長すると予想されています。健康的な飲食品に対する消費者の嗜好の高まりと新興諸国の消費者の可処分所得の増加が、この地域の市場を牽引しています。
RTDシェイク市場は、大小さまざまなプレーヤーが存在するため市場競争が激しいです。この市場に参入している主要企業には、Nutrineo、CytoSport, Inc.、Vega(米国)、Nature's Best、OWYN、PREMIER PROTEIN、AMERPHARMA、Huel、Soylentなどがあります。
The global ready to drink shakes market size is expected to reach USD 14.77 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 6.1% over the forecast period. Growing consumer awareness regarding healthy living lifestyles at the global level is a major factor boosting the market growth. Growing beverage industry on account of consumer inclination towards organic food and drinking mainly in developed countries is further expected to drive the market.
Increasing expenditure on health and wellness among the millennial population is also influencing the market significantly. A large number of health conscious millennials consume ready-to-drink (RTD) protein shakes as a part of their daily diet. Manufacturers are introducing different types of such beverages by understanding the requirement of the consumer. For instance, Nature's Best, a U.S.-based company, offers six different types of RTD shakes. Growing vegan population is driving manufacturers to offer pure plant-based products. For instance, a U.S. based manufacturer, Zevia offers different kinds of vegan ready to drink shakes such as watermelon, milk shake, and mango ginger energy drinks.
Tetra pack is expected to be the fastest growing packaging type with a CAGR of 5.9% from 2019 to 2025. Increasing consumer awareness about the drawbacks of the plastic packaged products is a key factor contributing to the segment growth. Moreover, it is gaining popularity among consumers as it's an on-the-go product. Manufacturers are also increasing the production of tetra packed products due to their cost effectiveness. Various governments also provide tax saving policies to tetra packed products as they are environment-friendly. Some of the key players operating in the market are Labrada; Vega (U.S.); and CytoSport, Inc.
Supermarkets and hypermarkets emerged as the largest distribution channel in 2018 and accounted for 54.3% share in the global market. Availability of a wide range of product line is a major factor driving the consumer to purchase from supermarkets and hypermarkets. It has been observed that around 37% of the consumers prefer these channels due to availability of fresh products. The online category is the fastest growing category. Consumers are shifting their preference towards online purchase due to convenience of doorstep delivery services.
North America is the largest consumer in the market and the region accounted for more than 30% share of the overall revenue in 2018. It has been observed that around 40% of the U.S. population consume RTD shakes as a replacement of their breakfast and over 55% prefer ready to drink shakes as a replacement of their meals. Asia Pacific is expected to grow at the fastest pace from 2019 to 2025. Growing consumer preference for healthy food and beverage and increasing disposable income of consumers in developing countries are driving the market in the region.
The Ready to Shakes market is competitive in nature due to the presence of many small and large players. Some of the major companies operating in this market are Nutrineo; CytoSport, Inc.; Vega (U.S.); Nature's Best; OWYN; PREMIER PROTEIN; AMERPHARMA; Huel; and Soylent.