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市場調査レポート
商品コード
1511848

米国の加湿器市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、最終用途別、セグメント別予測、2024年~2030年

U.S. Humidifiers Market Size, Share, & Trends Analysis Report By Product (Heated Humidifiers, Passover Humidifiers), By End-use (Hospitals, Outpatient Facilities), And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
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米国の加湿器市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、最終用途別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年06月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国の加湿器市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の加湿器市場規模は2030年までに20億2,000万米ドルに達し、CAGR 7.73%で成長すると予測されています。

市場成長の原動力は、呼吸器疾患の有病率の上昇、高齢者人口の増加、市場参入企業による新製品の発売、支持的な規制環境です。

呼吸器疾患の有病率の増加は、治療用呼吸器デバイスや加湿器を含む関連アクセサリーの需要を大きく促進しています。米国肺協会の2022年のデータによると、米国では約1,170万人がCOPDと診断され、同国の死因の第3位となっています。また、世界保健機関(WHO)は、2030年までに、肺がん、結核、COPD、肺炎の4つの主要な致死的可能性のある呼吸器疾患が、世界の死因のおよそ5人に1人を占めると予測しています。

米国食品医薬品局(FDA)は、呼吸療法やその他の医療目的の治療用加湿器を規制しています。これらの加湿器は、呼吸ガスに水蒸気を加えるもので、患者は通常の呼吸の際にこれを吸入します。CFR(連邦規則集)によると、家庭用の治療用加湿器はクラスi(一般管理)に分類され、ツァ868.9の制限事項に従い、市販前届出手続きが免除されます。室内相対湿度を30%~60%の範囲に維持することは、米国暖房冷凍空調学会(ASHRAE)が健康増進と快適性確保のために推奨しています。2017年には、病院の加湿に関する新たな規制により断熱加湿器の使用が認められ、エネルギー消費に大きな影響を与えています。これらの規制は、予測期間中の市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。

さらに、市場プレーヤーは、市場での地位を強化し、他の市場プレーヤーに対する競争力を得るために、技術的に先進的な製品の開拓に注力しています。例えば、2022年8月、TruSens社は、N-300とN-200の2つのモデルを含む高性能加湿器の新シリーズを発売しました。これらのモデルには、改良された長寿命の軟水・脱塩フィルターが搭載されており、その結果、ミネラルの蓄積や白い埃の発生が減少しています。両機種とも、トゥルーセンス独自のセンサーポッド技術を搭載しており、リモコンと湿度モニターとして機能します。このような技術的に先進的な製品が入手可能であることが、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

米国の加湿器市場レポートハイライト:

  • 製品別に、市場は加熱式加湿器、断熱式加湿器、気泡式加湿器、通過式加湿器に区分されます。加熱式加湿器セグメントは2023年に35.6%の最大売上シェアを占めました。これは、呼吸療法中に最適な湿度レベルを提供し、快適性を高めることができるためです。
  • 市場は最終用途に基づき、病院、外来患者施設、在宅ケアに区分されます。相対湿度に対する病院での需要が高いことから、2023年の売上シェアは病院が55.6%で市場を独占しました。外来患者施設セグメントは、予測期間中に最も速いCAGRで成長する見込みです。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の加湿器市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/補助市場見通し
  • 業界分析
    • ユーザーの視点分析
    • 主なエンドユーザー
  • テクノロジー展望
  • 規制の枠組み
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題と機会の分析
  • 米国の加湿器市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析
  • 米国の加湿器業界における主要取引と戦略的提携の分析
  • COVID-19の影響

第4章 米国の加湿器市場:製品推定・動向分析

  • 定義と範囲
  • 製品市場シェア分析、2023年および2030年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国の加湿器市場:製品別、2018年~2030年
  • 加熱式加湿器
  • 断熱加湿器(高圧・超音波)
  • バブル加湿器
  • 過越祭の加湿器

第5章 米国の加湿器市場:最終用途の推定・動向分析

  • 定義と範囲
  • 最終用途市場シェア分析、2023年および2030年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国の加湿器市場:最終用途別、2018年~2030年
  • 病院
  • 外来施設
  • ホームケア

第6章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業の市場シェア分析
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
  • 企業プロファイル
    • Medtronic
    • Fisher &Paykel Healthcare Limited
    • ResMed
    • Drive DeVilbiss International
    • Koninklijke Philips NV
    • Teleflex Incorporated
    • Vapotherm
    • Precision Medical, Inc.
    • Hamilton Medical
    • Ace-medical
    • CAREL INDUSTRIES SpA
    • Condair Group
図表

List of Tables

  • 1. List of secondary sources
  • 2. List of abbreviation
  • 3. U.S. Humidifiers market estimates and forecasts, by product, 2018 - 2030 USD Million)
  • 4. U.S. Humidifiers market estimates and forecasts, by end-use, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • 1. U.S. humidifiers market segmentation
  • 2. Market research process
  • 3. Information procurement
  • 4. Primary research pattern
  • 5. Parent market analysis
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Segment Snapshot
  • 8. Competitive Landscape Snapshot
  • 9. Market Dynamics
  • 10. U.S. population aged 65 years or over (millions)
  • 11. U.S. Humidifiers Market - Porter's Analysis
  • 12. U.S. Humidifiers Market - PEST Analysis
  • 13. U.S. humidifiers market: Product outlook and key takeaways
  • 14. U.S. Humidifiers Market: Product Movement Analysis
  • 15. Heated humidifiers market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 16. Integrated/built-in humidifiers market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 17. Standalone humidifiers market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 18. Adiabatic humidifier market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 19. Passover humidifiers market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 20. Bubble humidifier market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 21. U.S. humidifiers market: End-use outlook and key takeaways
  • 22. U.S. humidifiers market: End-use movement analysis
  • 23. Hospitals market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 24. Outpatient facilities market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 25. Homecare market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 26. U.S. humidifiers market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 27. Key Company Categorization
  • 28. Company Heat Map Analysis
  • 29. Strategic Framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-303-1

U.S. Humidifiers Market Growth & Trends:

The U.S. humidifiers market size is expected to reach USD 2.02 billion by 2030 and growing at a CAGR of 7.73%, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth is driven by the rising prevalence of respiratory diseases, a growing geriatric population, new product launches by market players, and a supportive regulatory environment.

The growing prevalence of respiratory diseases significantly drives the demand for therapeutic respiratory devices and associated accessories, including humidifiers. According to the American Lung Association's 2022 data, approximately 11.7 million people were diagnosed with COPD in the U.S., making it the third leading cause of death in the country. In addition, the World Health Organization (WHO) predicts that by 2030, the four main potentially fatal respiratory diseases-lung cancer, tuberculosis, COPD, and pneumonia-will account for roughly one in five deaths globally.

The U.S. Food and Drug Administration (FDA) regulates therapeutic humidifiers for respiratory therapy or other medical purposes. These devices add water vapor to breathing gases, which the patient breathes during normal respiration. According to the CFR-Code of Federal Regulation, therapeutic humidifiers for home use are classified as Class I (general controls) and are exempt from premarket notification procedures subject to the limitations in § 868.9. Maintaining indoor relative humidity within the range of 30% to 60% is suggested by the American Society of Heating, Refrigerating, and Air-Conditioning Engineers (ASHRAE) to promote health and ensure comfort. In 2017, a new regulation on hospital humidification allowed the use of adiabatic humidifiers, which has significantly impacted energy consumption. These regulations are expected to positively impact the market growth over a forecast period.

Moreover, the market players are focused on developing technologically advanced products to strengthen their position in the market and get a competitive edge over other market players. For instance, in August 2022, TruSens launched a new series of high-performance humidifiers, which includes two models - N-300 and N-200. These models feature an improved and long-lasting water softening & demineralizing filter, resulting in reduced mineral accumulation and white dust formation. Both models come equipped with TruSens' exclusive SensorPod technology, which acts as a remote control & humidity monitor. The availability of these technologically advanced products are expected to drive the market growth over the forecast period.

U.S. Humidifiers Market Report Highlights:

  • Based on product, the market is segmented into heated humidifiers, adiabatic humidifiers, bubble humidifiers, and passover humidifiers. The heated humidifiers segment held the largest revenue share of 35.6% in 2023. This is attributable to ability to deliver optimal humidity levels and enhanced comfort during respiratory therapy.
  • Based on end-use, the market is segmented into hospitals outpatient facilities and homecare. Hospitals dominated the market with a revenue share of 55.6% in 2023 owing to their high demand in hospitals to relative humidity. The outpatient facilities segment is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased Database
    • 1.4.2. GVR's Internal Database
  • 1.5. Details of primary research
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity flow analysis (Model 1)
      • 1.7.1.1. Approach 1: Commodity flow approach
    • 1.7.2. Volume price analysis (Model 2)
      • 1.7.2.1. Approach 2: Volume price analysis
  • 1.8. Research Scope and Assumptions
    • 1.8.1. List of Secondary Sources
    • 1.8.2. List of Primary Sources
    • 1.8.3. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Product Outlook
    • 2.2.2. End-use Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Humidifiers Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 3.2. Industry Analysis
    • 3.2.1. User Perspective Analysis
    • 3.2.2. Key End Users
  • 3.3. Technology Outlook
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Drivers Analysis
      • 3.5.1.1. Rising prevalence of respiratory diseases & growing geriatric population
      • 3.5.1.2. Supportive regulatory updates and new product launches
    • 3.5.2. Market Restraints Analysis
      • 3.5.2.1. High cost associated with the use of humidifiers
      • 3.5.2.2. Health issues arising due to lack of maintenance or technical problems
    • 3.5.3. Industry Challenges and Opportunity Analysis
  • 3.6. U.S. Humidifiers Market Analysis Tools
    • 3.6.1. Porter's Analysis
      • 3.6.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.6.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.6.1.3. Threats of substitution
      • 3.6.1.4. Threats from new entrants
      • 3.6.1.5. Competitive rivalry
    • 3.6.2. PESTEL Analysis
      • 3.6.2.1. Political landscape
      • 3.6.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.6.2.3. Technological landscape
      • 3.6.2.4. Environmental landscape
      • 3.6.2.5. Legal landscape
  • 3.7. Major Deals & Strategic Alliances Analysis in the U.S. Humidifiers Industry
  • 3.8. Impact of COVID-19

Chapter 4. U.S. Humidifiers Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Definition and Scope
  • 4.2. Product Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 4.3. Segment Dashboard
  • 4.4. U.S. Humidifiers Market: By Product, 2018 to 2030
  • 4.5. Heated Humidifiers
    • 4.5.1. Heated Humidifiers Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.2. Integrated or Built-in
      • 4.5.2.1. Integrated or Built-in Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.3. Standalone
      • 4.5.3.1. Standalone Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Adiabatic humidifiers (High-pressure & ultrasonic)
    • 4.6.1. Adiabatic humidifiers (High-pressure & ultrasonic) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Bubble Humidifier
    • 4.7.1. Bubble Humidifier Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.8. Passover Humidifiers
    • 4.8.1. Passover Humidifiers Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Humidifiers Market: End-use Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Definition and Scope
  • 5.2. End Use Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 5.3. Segment Dashboard
  • 5.4. U.S. Humidifiers Market: By End-use, 2018 to 2030
  • 5.5. Hospitals
    • 5.5.1. Hospitals Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Outpatient Facilities
    • 5.6.1. Outpatient Facilities Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Home Care
    • 5.7.1. Home Care Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 6.2. Company Categorization
  • 6.3. Company Market Share Analysis
  • 6.4. Company Heat Map Analysis
  • 6.5. Strategy Mapping
    • 6.5.1. Expansion
    • 6.5.2. Mergers & Acquisition
    • 6.5.3. Partnerships & Collaborations
    • 6.5.4. New Product Launches
    • 6.5.5. Research And Development
  • 6.6. Company Profiles
    • 6.6.1. Medtronic
      • 6.6.1.1. Participant's Overview
      • 6.6.1.2. Financial Performance
      • 6.6.1.3. Product Benchmarking
      • 6.6.1.4. Recent Developments
    • 6.6.2. Fisher & Paykel Healthcare Limited
      • 6.6.2.1. Participant's Overview
      • 6.6.2.2. Financial Performance
      • 6.6.2.3. Product Benchmarking
      • 6.6.2.4. Recent Developments
    • 6.6.3. ResMed
      • 6.6.3.1. Participant's Overview
      • 6.6.3.2. Financial Performance
      • 6.6.3.3. Product Benchmarking
      • 6.6.3.4. Recent Developments
    • 6.6.4. Drive DeVilbiss International
      • 6.6.4.1. Participant's Overview
      • 6.6.4.2. Financial Performance
      • 6.6.4.3. Product Benchmarking
      • 6.6.4.4. Recent Developments
    • 6.6.5. Koninklijke Philips N.V.
      • 6.6.5.1. Participant's Overview
      • 6.6.5.2. Financial Performance
      • 6.6.5.3. Product Benchmarking
      • 6.6.5.4. Recent Developments
    • 6.6.6. Teleflex Incorporated
      • 6.6.6.1. Participant's Overview
      • 6.6.6.2. Financial Performance
      • 6.6.6.3. Product Benchmarking
      • 6.6.6.4. Recent Developments
    • 6.6.7. Vapotherm
      • 6.6.7.1. Participant's Overview
      • 6.6.7.2. Financial Performance
      • 6.6.7.3. Product Benchmarking
      • 6.6.7.4. Recent Developments
    • 6.6.8. Precision Medical, Inc.
      • 6.6.8.1. Participant's Overview
      • 6.6.8.2. Financial Performance
      • 6.6.8.3. Product Benchmarking
      • 6.6.8.4. Recent Developments
    • 6.6.9. Hamilton Medical
      • 6.6.9.1. Participant's Overview
      • 6.6.9.2. Financial Performance
      • 6.6.9.3. Product Benchmarking
      • 6.6.9.4. Recent Developments
    • 6.6.10. Ace-medical
      • 6.6.10.1. Participant's Overview
      • 6.6.10.2. Financial Performance
      • 6.6.10.3. Product Benchmarking
      • 6.6.10.4. Recent Developments
    • 6.6.11. CAREL INDUSTRIES S.p.A.
      • 6.6.11.1. Participant's Overview
      • 6.6.11.2. Financial Performance
      • 6.6.11.3. Product Benchmarking
      • 6.6.11.4. Recent Developments
    • 6.6.12. Condair Group
      • 6.6.12.1. Participant's Overview
      • 6.6.12.2. Financial Performance
      • 6.6.12.3. Product Benchmarking
      • 6.6.12.4. Recent Developments