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市場調査レポート
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1493382

米国のイマーシブ技術市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、技術別、用途別、業界別、セグメント予測、2024~2030年

U.S. Immersive Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Technology, By Application, By Industry, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のイマーシブ技術市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、技術別、用途別、業界別、セグメント予測、2024~2030年
出版日: 2024年05月30日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のイマーシブ技術市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の没入型技術市場規模は2030年までに474億9,000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは23.9%で成長すると予測されています。

技術の急速な進歩と没入型技術デバイスの需要増加が成長の原動力になると見られています。

市場では技術革新の度合いが高く、新しいソフトウェアソリューションやユーザー体験の向上が進化の原動力となっています。企業は、イマーシブ技術・デバイスにおけるユーザー・インタラクションを強化するために、音声認識、機械学習、コンピュータ・ビジョンなどのAI主導型技術を採用するようになってきています。ソーシャルメディア・プラットフォーム、エンターテインメント、ヘルスケア、教育が、没入型技術の需要が高まっている顕著な分野です。

多国籍ブランドはウェブサイトやアプリケーションに没入型技術を採用し、顧客が自宅にいながらにしてバーチャルに製品を試したり体験したりできるようにしており、これによりオンライン注文やウェブサイトのインプレッションが増加しています。ファッション・ブランドや小売ブランドはソーシャルメディア企業と協力し、拡張現実(AR)や複合現実(MR)などの没入型技術を使って新製品を宣伝し、顧客と交流しています。

米国のイマーシブ技術市場レポートのハイライト:

  • 2023年の市場シェアはハードウェアが48.4%で最大。VRやMRヘッドセットを含む没入型技術デバイスは、センサー、ディスプレイ、マイクなどのハードウェアコンポーネントを使用します。トレーニングやスキル開発における没入型技術ヘッドセットの使用により、ハードウェアの需要は大きく伸びると予想されます。
  • VR技術は2023年に最大の市場シェアを占めました。VRヘッドセットの需要の急速な伸びがこのセグメントを牽引しています。VRヘッドセットは、ゲーム、教育、ヘルスケア分野で広く採用されています。
  • トレーニング&学習用途が2023年に最大の市場シェアを占めました。VRヘッドセットは、管理された環境でのシミュレーショントレーニングに使用され、教育、ヘルスケア、救急サービス、航空業界で広く利用されています。
  • ゲーム産業が2023年に最大の市場シェアを占めました。PlayStation、Meta、任天堂などの企業がVRヘッドセットとVR対応ゲームを発表し、ゲーマーに一人称視点を与え、コントローラーに触覚フィードバックを与えることで、真に没入感のあるゲーム体験を生み出しています。
  • 2023年9月、Metaは米国の15大学と共同で、イマーシブ技術を使って学生を指導する新しいプログラムを発表しました。Metaは、ユーザーが教育コンテンツにアクセスできるよう、Meta Questストアに教育用の棚を追加すると発表しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のイマーシブ技術市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 米国のイマーシブ技術市場の見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 製造/技術動向
    • 販売チャネル分析
    • 潜在的エンドユーザーのリスト
  • 規制の枠組み
  • 米国のイマーシブ技術市場の価格に影響を与える要因
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
    • マクロ環境分析

第4章 米国のイマーシブ技術市場:コンポーネントの推定・動向分析

  • コンポーネントの変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • コンポーネント別、2018年から2030年
  • ハードウェア
  • ソフトウェア/プラットフォーム
  • サービス

第5章 米国のイマーシブ技術市場:技術の推定・動向分析

  • 技術変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 技術別、2018年から2030年
  • バーチャルリアリティ(VR)
  • 拡張現実(AR)
  • 複合現実(MR)
  • その他

第6章 米国のイマーシブ技術市場:用途の推定・動向分析

  • 用途変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 用途別、2018年から2030年
  • トレーニングと学習
  • 緊急サービス
  • 製品開発
  • セールス&マーケティング
  • その他

第7章 米国のイマーシブ技術市場:業界の推定・動向分析

  • 業界変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 産業別、2018年から2030年
  • 航空宇宙および防衛
  • 製造業
  • 自動車
  • 教育
  • メディアとエンターテイメント
  • ゲーム
  • ヘルスケア
  • 小売・eコマース
  • その他

第8章 米国のイマーシブ技術市場-競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ポジション分析、2023年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Meta
    • Barco NV
    • Eon Reality
    • Google LLC(Alphabet INC.)
    • Magic leap
    • Microsoft Corporation
    • IBM Corporation
    • HTC Corporation
    • Sony Corporation
    • Samsung Electronics CO. Ltd.
    • Ultraleap Limited(Leap Motion. Inc.)
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviations
  • Table 2 U.S. immersive technology market, by component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. immersive technology market, by technology, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. immersive technology market, by application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 U.S. immersive technology market, by industry, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market Research Process
  • Fig. 2 Data Triangulation Techniques
  • Fig. 3 Primary Research Pattern
  • Fig. 4 Market Research Approaches
  • Fig. 5 QFD Modeling For Market Share Assessment
  • Fig. 6 Information Procurement
  • Fig. 7 Market Formulation and Validation
  • Fig. 8 Data Validating & Publishing
  • Fig. 9 Market Segmentation & Scope
  • Fig. 10 U.S. Immersive Technology Market Snapshot
  • Fig. 11 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 12 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 13 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 14 Parent market outlook
  • Fig. 15 U.S. Immersive Technology Market Value, 2023 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 16 U.S. Immersive Technology Market - Value Chain Analysis
  • Fig. 17 U.S. Immersive Technology Market - Price Trend Analysis 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 18 U.S. Immersive Technology Market - Market Dynamics
  • Fig. 19 U.S. Immersive Technology Market - Porter's Five Forces Analysis
  • Fig. 20 U.S. Immersive Technology Market - PESTEL Analysis
  • Fig. 21 U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecasts, By Component: Key Takeaways
  • Fig. 22 U.S. Immersive Technology Market Share, By Component, 2023 & 2030
  • Fig. 23 Hardware Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 24 Software/Platform Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 25 Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 26 U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecasts, By Technology: Key Takeaways
  • Fig. 27 U.S. Immersive Technology Market Share, By Technology, 2023 & 2030
  • Fig. 28 Virtual Reality (VR) Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 29 Augmented Reality (AR) Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 30 Mixed Reality (MR) Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 31 Others Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 32 U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecasts, By Application: Key Takeaways
  • Fig. 33 U.S. Immersive Technology Market Share, By Application, 2023 & 2030
  • Fig. 34 Training & Learning Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 35 Emergency Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 36 Product Development Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 37 Sales & Marketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 38 Others Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 39 U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecasts, By Industry: Key Takeaways
  • Fig. 40 U.S. Immersive Technology Market Share, By Industry, 2023 & 2030
  • Fig. 41 Aerospace & Defense Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 42 Manufacturing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 43 Automotive Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 44 Education Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 45 Media & Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 46 Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 47 Healthcare Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 48 Retail & E-commerce Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 49 Others Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 50 Key Company Categorization
  • Fig. 51 Company Market Positioning
  • Fig. 52 Strategy Mapping
目次
Product Code: GVR-4-68040-290-9

U.S. Immersive Technology Market Growth & Trends:

The U.S. immersive technology market size is expected to reach USD 47.49 billion by 2030, growing at a CAGR of 23.9% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rapid advancement of technology and increasing demand for immersive technology devices are expected to drive the growth.

The degree of innovation is high in the market, new software solutions and improved user experiences driving the evolution. Companies are increasingly adopting AI-driven technologies such as speech recognition, machine learning, and computer vision to enhance user interactions in immersive technology devices. Social media platforms, entertainment, healthcare, and education are the prominent sectors to experience growing demand for immersive technology.

Multinational brands have adopted immersive technology into their websites and applications, allowing customers to try and experience products virtually without leaving home, which has increased online orders and website impressions. Fashion and retail brands collaborate with social media companies to advertise their new products through immersive technology such as Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR) to interact with customers.

U.S. Immersive Technology Market Report Highlights:

  • The hardware component held the largest market share of 48.4% in 2023. Immersive technology devices including VR and MR headsets use hardware components such as sensors, displays, and microphones. With the use of immersive technology headsets in training and skill development, the demand for hardware is expected to grow significantly.
  • VR technology held the largest market share in 2023.The rapid growth in demand for VR headsets is driving the segment. VR headsets are being widely adopted in gaming, education, and healthcare sectors.
  • Training & learning application held the largest market share in 2023. VR headsets are used in simulation training in controlled environments and are widely being used in education, healthcare, emergency services and aviation industry.
  • Gaming industry held the largest market share in 2023. Companies such as PlayStation, Meta, and Nintendo have introduced VR headsets and VR compatible games that give first-person perspective to gamers and give haptic feedback on controllers which creates a truly immersive gaming experience.
  • In September 2023,Meta announced a new program with 15 U.S. universities that is expected to teach students using immersive technology. Meta announced that they would add an education shelf in the Meta Quest store for users to access educational content.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Immersive Technology Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. U.S. Immersive Technology Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Manufacturing/ Technology Trends
    • 3.2.2. Sales Channel Analysis
    • 3.2.3. List of Potential End-Users
  • 3.3. Regulatory Framework
  • 3.4. Factors Influencing Prices of U.S. Immersive Technology Market
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Driver Analysis
    • 3.5.2. Market Restraint Analysis
    • 3.5.3. Industry Challenges
    • 3.5.4. Industry Opportunities
  • 3.6. Industry Analysis Tools
    • 3.6.1. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.6.2. Macro-environmental Analysis

Chapter 4. U.S. Immersive Technology Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Component Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecast, By Component, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.3. Hardware
    • 4.3.1. Hardware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.2. HMD
      • 4.3.2.1. HMD Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.3. GTD
      • 4.3.3.1. GTD Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.4. PDW
      • 4.3.4.1. PDW Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Software/Platform
    • 4.4.1. Software/Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Services
    • 4.5.1. Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.2. Professional Services
      • 4.5.2.1. Professional Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.3. Managed Services
      • 4.5.3.1. Managed Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Immersive Technology Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Technology Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecast, By Technology, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.3. Virtual Reality (VR)
    • 5.3.1. Virtual Reality (VR) Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Augmented Reality (AR)
    • 5.4.1. Augmented Reality (AR) Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Mixed Reality (MR)
    • 5.5.1. Mixed Reality (MR) Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Immersive Technology Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 6.3. Training & Learning
    • 6.3.1. Training & Learning Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Emergency Services
    • 6.4.1. Emergency Services Immersive Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Product Development
    • 6.5.1. Product Development Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Sales & Marketing
    • 6.6.1. Sales & Marketing Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Others Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Immersive Technology Market: Industry Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Industry Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecast, By Industry, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 7.3. Aerospace & Defense
    • 7.3.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Manufacturing
    • 7.4.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Automotive
    • 7.5.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Education
    • 7.6.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.7. Media & Entertainment
    • 7.7.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.8. Gaming
    • 7.8.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.9. Healthcare
    • 7.9.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.10. Retail & E-commerce
    • 7.10.1. Retail & E-commerce Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.11. Others
    • 7.11.1. Others Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. U.S. Immersive Technology Market - Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Position Analysis, 2023
  • 8.4. Company Heat Map Analysis
  • 8.5. Strategy Mapping
  • 8.6. Company Profiles
    • 8.6.1. Meta
      • 8.6.1.1. Participant's overview
      • 8.6.1.2. Financial performance
      • 8.6.1.3. Product benchmarking
      • 8.6.1.4. Recent developments
    • 8.6.2. Barco NV
      • 8.6.2.1. Participant's overview
      • 8.6.2.2. Financial performance
      • 8.6.2.3. Product benchmarking
      • 8.6.2.4. Recent developments
    • 8.6.3. Eon Reality
      • 8.6.3.1. Participant's overview
      • 8.6.3.2. Financial performance
      • 8.6.3.3. Product benchmarking
      • 8.6.3.4. Recent developments
    • 8.6.4. Google LLC (Alphabet INC.)
      • 8.6.4.1. Participant's overview
      • 8.6.4.2. Financial performance
      • 8.6.4.3. Product benchmarking
      • 8.6.4.4. Recent developments
    • 8.6.5. Magic leap
      • 8.6.5.1. Participant's overview
      • 8.6.5.2. Financial performance
      • 8.6.5.3. Product benchmarking
      • 8.6.5.4. Recent developments
    • 8.6.6. Microsoft Corporation
      • 8.6.6.1. Participant's overview
      • 8.6.6.2. Financial performance
      • 8.6.6.3. Product benchmarking
      • 8.6.6.4. Recent developments
    • 8.6.7. IBM Corporation
      • 8.6.7.1. Participant's overview
      • 8.6.7.2. Financial performance
      • 8.6.7.3. Product benchmarking
      • 8.6.7.4. Recent developments
    • 8.6.8. HTC Corporation
      • 8.6.8.1. Participant's overview
      • 8.6.8.2. Financial performance
      • 8.6.8.3. Product benchmarking
      • 8.6.8.4. Recent developments
    • 8.6.9. Sony Corporation
      • 8.6.9.1. Participant's overview
      • 8.6.9.2. Financial performance
      • 8.6.9.3. Product benchmarking
      • 8.6.9.4. Recent developments
    • 8.6.10. Samsung Electronics CO. Ltd.
      • 8.6.10.1. Participant's overview
      • 8.6.10.2. Financial performance
      • 8.6.10.3. Product benchmarking
      • 8.6.10.4. Recent developments
    • 8.6.11. Ultraleap Limited (Leap Motion. Inc.)
      • 8.6.11.1. Participant's overview
      • 8.6.11.2. Financial performance
      • 8.6.11.3. Product benchmarking
      • 8.6.11.4. Recent developments
    • 8.6.12. Comp 12
      • 8.6.12.1. Participant's overview
      • 8.6.12.2. Financial performance
      • 8.6.12.3. Product benchmarking
      • 8.6.12.4. Recent developments