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市場調査レポート
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1433740

米国のメタバース市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、プラットフォーム別、テクノロジー別、用途別、最終用途別、セグメント予測、2024年~2030年

U.S. Metaverse Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Platform, By Technology (Blockchain, Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR), Mixed Reality (MR)), By Application, By End-use, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のメタバース市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、プラットフォーム別、テクノロジー別、用途別、最終用途別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年01月22日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のメタバース市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のメタバース市場規模は2030年までに2,538億米ドルに達し、2023年から2030年までのCAGRは37.4%で成長すると予測されています。

没入的で魅力的な体験を開発するための拡張現実や仮想現実技術、ゲーム体験の開拓、マルチユーザー仮想環境の構築、eコマースやライブストリーミング、その他のオンライン取引モードの可能性など、メタバースアプリケーションに対する需要の高まりが、市場成長の要因となっています。これらのアプリケーションは、技術革新にとって極めて重要であると認識されており、多額の投資と革新的な取り組みが市場を後押ししています。この進化は、核心的課題に立ち向かい、世界レベルで市民の幸福を促進することを意図しています。

企業は、ビジネスのあらゆる部分をデジタル化し、ソフトウェアで定義されたハイテク企業へと変貌を遂げようと競い合っています。メタバースに関する各社のテクノロジーを統合することで、顧客は最高の能力を結集することができます。例えば、2023年3月、ソフトウェア企業であるNVIDIA Corporationは、Microsoft Corporationと協業し、Microsoftの企業ユーザーに対し、クラウド経由でAIスーパーコンピューティング・リソースと強力な産業用メタバースへのアクセスを提供します。この協業は、企業が業務をデジタル化し、産業メタバースを把握し、高度な生成AIモデルやその他のアプリケーションを訓練する能力を加速させることを目的としています。

メタバースは、米国のメディア&エンターテインメント、BFSI、航空宇宙&防衛、教育、ヘルスケアなど、さまざまな分野のコンテンツやエクスペリエンスに影響を与えており、企業はすでにブランド・パフォーマンスを向上させるためにメタバースの活用を始めています。3D、没入型、オンライン世界の開発は急速に進んでおり、ビジネス世界のあらゆる側面に有益なものとなっています。例えば、2023年11月、米国の航空宇宙・防衛技術企業であるLockheed Martin Corporationは、メタバース技術を活用した一連の高度な軍事訓練ソリューションを発表しました。これらのソリューションは、高度な機能を提供し、軍隊の没入型訓練体験を変革することを目的としています。軍事作戦が発展し続ける中、Lockheed Martin Corporationの革新的なソリューションは、ダイナミックなシナリオで優れた能力を発揮するために必要なツールを軍に提供することを意図しています。

米国メタバース市場レポート・ハイライト

  • VRとAR技術分野が2023年に大きな収益シェアで市場を独占。VRとARは、ユーザー体験とデジタルコンテンツとのインタラクションを変革し、教育、メディア&エンターテインメント、そしてそれ以外の分野にイノベーションに満ちた世界を切り開いた。
  • 市場の成長は、ゲームやその他の仮想環境における没入体験の強化にも起因しています。VRは、卓越した双方向性と没入感をエンターテインメントやゲームに提供します。人工環境の開発は、ゲームにおける革新的なナレーションの創出を可能にし、インタラクティブ映画や仮想イベントといった他の領域にも広がっています。
  • 2023年には、ソフトウェア・セグメントが大きな収益シェアを占めました。メタバースのアバター開発は、ユーザーが仮想環境を探索し、メタバース環境の異なる側面を体験できるようにすることで人気を集めており、米国におけるソフトウェア・セグメントの利用拡大に寄与しています。
  • メタバース開発とデジタルトランスフォーメーションに向けた政府の強力な支援とイニシアチブが市場の成長を後押しし、米国のあらゆる分野におけるメタバース統合を促しています。
  • 業務の近代化を図ろうとする複数の企業が、メタバース、人工知能、機械学習、自然言語処理などのデジタルトランスフォーメーションや新興技術を取り入れて業績を向上させています。米国における技術進歩の高まりがメタバース市場を前進させています。
  • 米国では、メタバースをサポートするモバイル事業者が増加しており、このサポートによりメタバース・サービスの採用が増加しました。さらに、携帯電話事業者とのコラボレーションは、より良いインフラ、ネットワーク適応性、統合を提供し、市場の拡大を推進しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国メタバース市場の変数、動向、および範囲

  • 市場イントロダクション/リネージュ展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の機会
    • 業界の課題
    • 米国の主な小規模メタバース企業(地域/国別)
    • 主要企業ランキング分析、2023年
  • 米国メタバース市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 米国メタバース市場:製品推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国メタバース市場:製品変動分析
  • インフラストラクチャー
  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第5章 米国メタバース市場:プラットフォームの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国メタバース市場:プラットフォーム変動分析
  • デスクトップ
  • 携帯
  • ヘッドセット

第6章 米国メタバース市場:テクノロジー推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国メタバース市場:テクノロジー変動分析
  • ブロックチェーン
  • VRとAR
  • 複合現実
  • その他

第7章 米国メタバース市場:用途の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国メタバース市場:用途変動分析
  • ゲーム
  • オンラインショッピング
  • コンテンツ制作とソーシャルメディア
  • イベントとカンファレンス
  • デジタルマーケティング
  • 試験と検査
  • その他

第8章 米国メタバース市場:エンドユーザーの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国メタバース市場:エンドユーザー変動分析
  • 航空宇宙と防衛
  • 教育
  • ヘルスケア
  • 観光とホスピタリティ
  • BFSI
  • 小売り
  • メディアとエンターテイメント
  • 自動車
  • その他

第9章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 企業の市場での位置付け
  • 企業の市場シェア分析
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
  • 企業プロファイル
    • Meta Platforms, Inc.
    • NVIDIA Corporation
    • Epic Games, Inc.
    • Roblox Corporation
    • Unity Technologies, Inc
    • Active Theory
    • Microsoft
    • Google, LLC
    • Inoru
    • Maticz Technologies Private Limited
図表

List of Tables

  • Table 1. U.S. Metaverse - industry snapshot & key buying criteria, 2017 - 2030
  • Table 2. U.S. Metaverse market, 2017-2030 (USD Million)
  • Table 3. U.S. Metaverse market estimates and forecast by product, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4. U.S. Metaverse market estimates and forecast by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 5. U.S. Metaverse market estimates and forecast by technology, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 6. U.S. Metaverse market estimates and forecast by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 7. U.S. Metaverse market estimates and forecast by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 8. U.S. Metaverse market estimates and forecast by infrastructure, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 9. U.S. Metaverse market estimates and forecast, by hardware, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 10. U.S. Metaverse market estimates and forecast by software, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 11. U.S. Metaverse market estimates and forecast by services, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 12. U.S. Metaverse market estimates and forecast by eXtended Reality (XR) hardware, 2017 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market segmentation & scope
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segmental Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segmental Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Snapshot
  • Fig. 10 Value chain analysis
  • Fig. 11 U.S. Metaverse Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 12 U.S. Metaverse Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 13 U.S. Metaverse Market, by Component: Key Takeaways
  • Fig. 14 U.S. Metaverse Market, by Component: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 15 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 16 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, By Infrastructure, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 17 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, By Hardware, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 18 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, By Software, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 19 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, By Services, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 20 U.S. Metaverse Market, by Platform: Key Takeaways
  • Fig. 21 U.S. Metaverse Market, by Platform: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 22 Desktops market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 23 Mobile market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 24 Headsets market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 U.S. Metaverse Market, by Technology: Key Takeaways
  • Fig. 26 U.S. Metaverse Market, by Technology: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 27 Blockchain market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 VR and AR market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 29 Mixed Reality market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 30 Others market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 31 U.S. Metaverse Market, by Application: Key Takeaways
  • Fig. 32 U.S. Metaverse Market, by Application: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 33 Gaming market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 34 Online Shopping market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 35 Content Creation & Social market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 36 Event & Conference market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 37 Digital Marketing market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 38 Testing & Inspection market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 39 Others market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 40 U.S. Metaverse Market, by End-Use: Key Takeaways
  • Fig. 41 U.S. Metaverse Market, by End-Use: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 42 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 43 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 44 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 45 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 46 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 47 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 48 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 49 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 50 U.S. Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 51 U.S. Metaverse Market revenue, by region, 2023 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 52 U.S. Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 53 Key Company Categorization
  • Fig. 54 Company Market Positioning
  • Fig. 55 Company Market Share Analysis, 2023
  • Fig. 56 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-187-2

U.S. Metaverse Market Growth & Trends:

The U.S. Metaverse market size is expected to reach USD 253.8 billion by 2030, growing at a CAGR of 37.4% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing demand for metaverse applications, including augmented and virtual reality technology to develop immersive and engaging experiences, the development of gaming experiences, the creation of multi-user virtual environments, the potential for e-commerce, live streaming, and other modes of online transactions, is responsible for the growth of the market. These applications, acknowledged as crucial for technological innovation, have attracted significant investment and innovative efforts, propelling the market. This evolution intends to confront core challenges and promote citizen well-being on a global level.

Companies are competing to digitalize every part of their business and transform themselves into software-defined high-tech companies. Integrating the technologies of companies regarding the metaverse brings customers the best of combined capabilities. Consequently, this transformation towards data-centered strategies enables efficiency, fueling the growth of the metaverse market in the U.S. For instance, in March 2023, NVIDIA Corporation, a software company, collaborated with Microsoft Corporation to offer Microsoft enterprise users access to AI supercomputing resources and powerful industrial metaverse via the cloud. The collaboration aims to speed up enterprises' capability to digitalize their operations, capture the industrial metaverse, and train advanced generative AI models and other applications.

Metaverse influences the content and experience of various sectors, including Media & Entertainment, BFSI, Aerospace & Defense, Education, and Healthcare in the U.S. Companies have already started utilizing the metaverse to improve their brand performance. The development of 3D, immersive, online worlds is rapidly progressing and beneficial to all aspects of the business world. For instance, in November 2023, Lockheed Martin Corporation, a U.S.-based aerospace and defense technology company, introduced a series of advanced military training solutions that utilize metaverse technologies. These solutions aim to transform immersive training experiences for the armed forces, offering advanced features. As military operations continue to develop, Lockheed Martin Corporation's innovative solutions intend to provide forces with the necessary tools to excel in dynamic scenarios.

U.S. Metaverse Market Report Highlights:

  • VR and AR technology segment dominated the market with significant revenue share in 2023. VR and AR have transformed user experience and interaction with digital content, opening up a world full of innovation for education, media & entertainment, and beyond
  • The growth of the market is also attributed to enhanced immersive experiences in gaming and other virtual environments. VR provides entertainment and gaming with exceptional interactivity and immersion. The development of artificial environments enables the creation of innovative narration in gaming and extends to other domains, such as interactive films and virtual events
  • The software segment dominated the market with a significant revenue share in 2023. Metaverse avatar development is gaining traction, enabling users to explore the virtual environment and experience a different aspect of the metaverse environment, which contributes to the growing use of the software segment in the U.S.
  • Strong government support and initiatives toward metaverse development and digital transformation drive the market's growth, encouraging the integration of metaverse in all sectors in the U.S.
  • Several businesses trying to modernize their operations are embracing digital transformation and emerging technologies such as the Metaverse, Artificial Intelligence, Machine Learning, and Natural Language Processing to improve their performance. The growing technological advancement in the U.S. propels the Metaverse market forward.
  • A rising number of operators in mobile started supporting metaverse in the U.S. This support led to increased adoption of Metaverse services. Moreover, collaboration with mobile operators provides better infrastructure, network adaptability, and integration, driving market expansion.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Metaverse Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Drivers Analysis
      • 3.4.1.1. Growing Focus of Enterprises to Enhance Customer Experience
      • 3.4.1.2. Increasing developments in the Data Science field
    • 3.4.2. Market Restraints Analysis
      • 3.4.2.1. Concerns Associated With Cyber Security
    • 3.4.3. Industry Opportunities
    • 3.4.4. Industry Challenges
    • 3.4.5. Key Small-Sized U.S. Metaverse Companies, By Region/Country
    • 3.4.6. Key Company Ranking Analysis, 2023
  • 3.5. U.S. Metaverse Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Analysis
      • 3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.5.1.3. Threats of substitution
      • 3.5.1.4. Threats from new entrants
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Economic and Social Landscape
      • 3.5.2.3. Technological landscape
      • 3.5.2.4. Environmental Landscape
      • 3.5.2.5. Legal Landscape

Chapter 4. U.S. Metaverse Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Metaverse Market: Product Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 4.3. Infrastructure
    • 4.3.1. Infrastructure Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.1. Chips & Processors
      • 4.3.1.2. Network Capabilities
      • 4.3.1.3. Cloud & Edge Infrastructure
      • 4.3.1.4. Cybersecurity
  • 4.4. Hardware
    • 4.4.1. Hardware Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.4.2. Holographic Displays
    • 4.4.3. eXtended Reality (XR) Components
      • 4.4.3.1. Haptic Sensors & Devices
      • 4.4.3.2. Smart Glasses
      • 4.4.3.3. Omni Treadmills
    • 4.4.4. AR/VR Devices
    • 4.4.5. Others
  • 4.5. Software
    • 4.5.1. Software Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.2. Asset Creation Tools
    • 4.5.3. Programming Engines
    • 4.5.4. Virtual Platforms
    • 4.5.5. Avatar Development
  • 4.6. Services
    • 4.6.1. Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.6.2. User Experiences (Events, Gaming, etc.)
    • 4.6.3. Asset Marketplaces
    • 4.6.4. Financial Services

Chapter 5. U.S. Metaverse Market: Platform Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Metaverse Market: Platform Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 5.3. Desktop
    • 5.3.1. Desktop Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Mobile
    • 5.4.1. Mobile Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Headsets
    • 5.5.1. Headsets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Metaverse Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. U.S. Metaverse Market: Technology Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 6.3. Blockchain
    • 6.3.1. Blockchain Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. VR and AR
    • 6.4.1. VR and AR Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Mixed Reality
    • 6.5.1. Mixed Reality Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Metaverse Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. U.S. Metaverse Market: Application Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 7.3. Gaming
    • 7.3.1. Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Online Shopping
    • 7.4.1. Online shopping Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Content Creation and Social Media
    • 7.5.1. Content Creation and Social Media Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Events & Conference
    • 7.6.1. Events & Conference Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.7. Digital Marketing
    • 7.7.1. Digital Marketing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.8. Testing & Inspection
    • 7.8.1. Testing & Inspection Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.9. Others
    • 7.9.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. U.S. Metaverse Market: End-user Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. U.S. Metaverse Market: End-user Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 8.3. Aerospace & Defense
    • 8.3.1. Aerospace & Defense Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Education
    • 8.4.1. Education Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Healthcare
    • 8.5.1. Healthcare Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Tourism & Hospitality
    • 8.6.1. Tourism & Hospitality Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.7. BFSI
    • 8.7.1. BFSI Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.8. Retail
    • 8.8.1. Retail Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.9. Media & Entertainment
    • 8.9.1. Media & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.10. Automotive
    • 8.10.1. Automotive Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.11. Others
    • 8.11.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Company Market Positioning
  • 9.4. Company Market Share Analysis
  • 9.5. Company Heat Map Analysis
  • 9.6. Strategy Mapping
    • 9.6.1. Expansion
    • 9.6.2. Mergers & Acquisition
    • 9.6.3. Partnerships & Collaborations
    • 9.6.4. New Product Launches
    • 9.6.5. Research And Development
  • 9.7. Company Profiles
    • 9.7.1. Meta Platforms, Inc.
      • 9.7.1.1. Participant's Overview
      • 9.7.1.2. Financial Performance
      • 9.7.1.3. Product Benchmarking
      • 9.7.1.4. Recent Developments
    • 9.7.2. NVIDIA Corporation
      • 9.7.2.1. Participant's Overview
      • 9.7.2.2. Financial Performance
      • 9.7.2.3. Product Benchmarking
      • 9.7.2.4. Recent Developments
    • 9.7.3. Epic Games, Inc.
      • 9.7.3.1. Participant's Overview
      • 9.7.3.2. Financial Performance
      • 9.7.3.3. Product Benchmarking
      • 9.7.3.4. Recent Developments
    • 9.7.4. Roblox Corporation
      • 9.7.4.1. Participant's Overview
      • 9.7.4.2. Financial Performance
      • 9.7.4.3. Product Benchmarking
      • 9.7.4.4. Recent Developments
    • 9.7.5. Unity Technologies, Inc
      • 9.7.5.1. Participant's Overview
      • 9.7.5.2. Financial Performance
      • 9.7.5.3. Product Benchmarking
      • 9.7.5.4. Recent Developments
    • 9.7.6. Active Theory
      • 9.7.6.1. Participant's Overview
      • 9.7.6.2. Financial Performance
      • 9.7.6.3. Product Benchmarking
      • 9.7.6.4. Recent Developments
    • 9.7.7. Microsoft
      • 9.7.7.1. Participant's Overview
      • 9.7.7.2. Financial Performance
      • 9.7.7.3. Product Benchmarking
      • 9.7.7.4. Recent Developments
    • 9.7.8. Google, LLC
      • 9.7.8.1. Participant's Overview
      • 9.7.8.2. Financial Performance
      • 9.7.8.3. Product Benchmarking
      • 9.7.8.4. Recent Developments
    • 9.7.9. Inoru
      • 9.7.9.1. Participant's Overview
      • 9.7.9.2. Financial Performance
      • 9.7.9.3. Product Benchmarking
      • 9.7.9.4. Recent Developments
    • 9.7.10. Maticz Technologies Private Limited
      • 9.7.10.1. Participant's Overview
      • 9.7.10.2. Financial Performance
      • 9.7.10.3. Product Benchmarking
      • 9.7.10.4. Recent Developments