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市場調査レポート
商品コード
1433536

ノンアルコール飲料の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Non-alcoholic Beverages Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Carbonated Soft Drink, Bottled Water), By Distribution Channel (Food Service, Retail), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ノンアルコール飲料の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年01月03日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ノンアルコール飲料市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のノンアルコール飲料市場規模は2024年から2030年にかけて7.4%のCAGRを記録し、2030年には1兆9,972億5,000万米ドルに達すると予測されています。

消費者の健康志向が高まるにつれて、水分補給など栄養面でメリットがあり、健康全般に貢献する飲料への需要が高まっています。この動向は、従来の砂糖入り飲料や炭酸飲料から、より健康的で機能的な飲料オプションへとスポットライトを移しています。

肥満、糖尿病、その他の健康問題への懸念から、消費者は砂糖入りソーダや高カロリー飲料に代わるものを求めるようになっています。天然素材、低糖分または無糖分、ビタミン、抗酸化物質、プロバイオティクスなどの機能性添加物を訴求するノンアルコール飲料が人気を集めています。市場各社は、ハーブティー、インフューズド・ウォーター、ナチュラル・フルーツ・ジュース、機能性飲料など、多様な健康飲料の選択肢を革新・導入することで、この需要に応えています。

代替原料や植物性原料の台頭がこの市場の成長に寄与しています。アーモンドミルク、豆乳、その他の乳製品代替品など、植物由来の飲料は、ビーガンやラクトースフリーなど、消費者が食生活の嗜好に沿った選択肢を模索する中で支持を集めています。健康への配慮や環境・倫理的な懸念が、植物性・代替原料へのシフトを後押ししています。

小売店は近年、世界経済にとって不可欠な存在となっています。これらの店舗は、顧客との距離が近いという点で競争上有利であり、ほとんどの場合、極めて忠実な顧客基盤を有しています。そのため、小売店の売上高は市場成長の大きな要因となっています。

例えば、2022年、飲料メーカーのコイオス・ビバレッジ・コーポレーションは、全米の約11万カ所に5万点以上の消費者向け製品を仕入れ、販売、配送するマクレーン社と提携しました。これにより、同社は米国内のコンビニエンスストアやガソリンスタンドでフィット・ソーダ・ライン(オーガニック・ナチュラルソーダ)の販売網を拡大しました。

ノンアルコール飲料市場レポート・ハイライト

  • 製品別では、炭酸飲料分野が2023年の市場を独占しました。消費者が飲料に低糖質を求める中、複数のメーカーがゼロカロリーや低カロリー製品を提供することで製品の多様化を図り、このカテゴリーの成長を促しています。
  • 流通チャネル別では、小売セグメントが2024年から2030年にかけて最も速いCAGRで成長すると予想されます。いくつかのブランドは、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、百貨店などの小売チャネルを通じて、モックテール、職人によるソーダ、その他のノンアルコール製品などの革新的な製品を発売しています。こうした小売チャネルは、さまざまな嗜好に対応できるよう、さまざまな選択肢を提供しています。さらに、小売業者は通常、ノンアルコール飲料用の棚スペースを確保し、その認知度と販売の可能性をさらに高めています。
  • 2023年にはアジア太平洋地域がノンアルコール飲料業界全体を支配しました。アジア太平洋地域、特に新興国では、エナジードリンクや強化ジュースを含むノンアルコール飲料への強い需要が生まれています。生活習慣病が蔓延していることから、活動的なライフスタイルの必要性に対する意識が高まっており、消費者は健康的で砂糖不使用の飲料を選ぶようになっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ノンアルコール飲料の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 原材料の見通し
    • 製造と技術の展望
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口動向分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 主な観察と調査結果

第5章 ノンアルコール飲料:製品推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 炭酸ソフトドリンク
    • 炭酸飲料市場推計・予測、2018年から2030年
  • ボトルウォーター
    • ボトル入りウォーター市場推計・予測、2018年から2030年
  • RTD紅茶とコーヒー
    • RTD紅茶およびコーヒー市場推計・予測、2018~2030年
  • 機能性飲料
    • 機能性飲料市場推計・予測、2018年から2030年
  • ジュース
    • ジュースウォーター市場推計・予測、2018年から2030年
  • 乳製品飲料
    • 乳製品飲料水市場推計・予測、2018~2030年
  • その他
    • その他の水市場推計・予測、2018年から2030年

第6章 ノンアルコール飲料:流通チャネルの推定・動向分析

  • 最終用途の変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 食品サービス
    • フードサービス市場推計・予測、2018年から2030年
  • 小売り
    • 小売市場推計・予測、2018~2030年

第7章 ノンアルコール飲料市場:地域別の推定・動向分析

  • 地域変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 北米
    • 市場推計・予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 市場推計・予測、2018~2030年
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • 市場推計・予測、2018~2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • 中南米
    • 市場推計・予測、2018~2030年
    • ブラジル
  • 中東とアフリカ
    • 市場推計・予測、2018~2030年
    • 南アフリカ

第8章 競合分析

  • 主要な市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2023年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 主要企業のリスト
    • Nestle
    • PepsiCo
    • Unilever
    • Keurig Dr. Pepper Inc.
    • The Coca-Cola Company
    • Jones Soda Co.
    • Danone SA
    • Suntory Beverage &Food Ltd.
    • Asahi Group Holdings, Ltd.
    • Red Bull
図表

List of Tables

  • Table 1 Company ranking analysis , 2022
  • Table 2 List of 50 beverage formulation companies, 2022
  • Table 3 Non-alcoholic beverages market estimates & forecast by product (USD Billion)
  • Table 4 Non-alcoholic beverages market estimates & forecast by distribution channel(USD Billion)
  • Table 5 U.S. macro-economic outlay
  • Table 6 Canada macro-economic outlay
  • Table 7 Mexico macro-economic outlay
  • Table 8 Germany macro-economic outlay
  • Table 9 UK macro-economic outlay
  • Table 10 France macro-economic outlay
  • Table 11 Italy macro-economic outlay
  • Table 12 Spain macro-economic outlay
  • Table 13 China macro-economic outlay
  • Table 14 India macro-economic outlay
  • Table 15 Japan macro-economic outlay
  • Table 16 Brazil macro-economic outlay
  • Table 17 South Africa macro-economic outlay
  • Table 18 Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 19 Participant's overview
  • Table 20 Financial performance
  • Table 21 Product benchmarking
  • Table 22 Company market share analysis, 2022
  • Table 23 Company market Share, 2022 (Value % Share)
  • Table 24 Company heat map analysis
  • Table 25 Companies engaged in product launches
  • Table 26 Companies engaged in partnerships/collaborations
  • Table 27 Companies engaged in other strategies

List of Figures

  • Fig. 1 Non-alcoholic beverages market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 9 Beverages market size (USD Billion)
  • Fig. 10 Non-alcoholic beverages market size, 2017 to 2030 (USD Billion)
  • Fig. 11 Non-alcoholic beverages market: Value chain analysis
  • Fig. 12 Comprehensive overview of the beverage OEM services: from consultation to after-sales support
  • Fig. 13 Non-alcoholic beverages: Market dynamics
  • Fig. 14 Non-alcoholic beverages market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 15 Age demographics for non-alcoholic beverages, 2022
  • Fig. 16 Gender demographics for non-alcoholic beverages market, 2022
  • Fig. 17 Contribution of beverage types to total non-alcoholic beverage consumption among adults aged 20 and over: United States
  • Fig. 18 Factors affecting buying decisions for non-alcoholic beverages market
  • Fig. 19 Non-alcoholic beverages market, by product: Key takeaways
  • Fig. 20 Non-alcoholic beverages market, by product: Market share, 2022 & 2030
  • Fig. 21 Carbonated soft drinks market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 22 Bottled water market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 23 RTD tea & coffee market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 24 Functional beverages market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 Energy drinks market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 Sports drinks market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 27 Other functional beverages market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 Juices market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 29 Dairy-based beverages market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 30 Other non-alcoholic beverages market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 31 Non-alcoholic beverages market, by distribution channel: Key takeaways
  • Fig. 32 Non-alcoholic beverages market, by distribution channel: Market share, 2022 & 2030
  • Fig. 33 Non-alcoholic beverages market estimates & forecasts, by food service, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 34 Non-alcoholic beverages market estimates & forecasts, by retail, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 35 Non-alcoholic beverages market estimates & forecasts through hypermarkets & supermarkets, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 36 Non-alcoholic beverages market estimates & forecasts through convenience stores, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 37 Non-alcoholic beverages market estimates & forecasts through department stores, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 38 Non-alcoholic beverages market estimates & forecasts, by sports drinks, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 39 Non-alcoholic beverages market estimates & forecasts, by other retail channels, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 40 Non-alcoholic beverages market revenue, by region, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 41 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 42 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 43 North America non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 44 U.S. non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 45 Canada non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 46 Mexico non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 47 Europe non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017- 2030 (USD Billion)
  • Fig. 48 Germany non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 49 UK non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 50 France non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 51 Italy non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 52 Spain non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 53 Asia Pacific non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 54 China non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 55 India non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 56 Japan non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 57 Central and South America non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 58 Brazil non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 59 Middle East & Africa non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 60 South Africa non-alcoholic beverages market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 61 Key company categorization
  • Fig. 62 Company market share analysis, 2022
  • Fig. 63 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-2-68038-206-8

Non-alcoholic Beverages Market Growth & Trends:

The global non-alcoholic beverages market size is expected to reach USD 1,997.25 billion by 2030, registering a CAGR of 7.4% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. As consumers become more health-conscious, there is a growing demand for beverages that offer nutritional benefits, such as hydration, and contribute to overall well-being. This trend has shifted the spotlight from traditional sugary and carbonated drinks to healthier and functional beverage options.

Consumers increasingly seek alternatives to sugary sodas and high-calorie beverages, driven by concerns about obesity, diabetes, and other health issues. Non-alcoholic drinks that promote natural ingredients, low or no sugar content, and functional additives such as vitamins, antioxidants, and probiotics are gaining popularity. Companies in the market respond to this demand by innovating and introducing a diverse range of healthier beverage options, including herbal teas, infused water, natural fruit juices, and functional drinks.

The rise of alternative and plant-based ingredients is contributing to the growth of this market. Plant-based beverages, such as almond milk, soy milk, and other dairy alternatives, have gained traction as consumers explore options that align with their dietary preferences, including vegan and lactose-free choices. Health considerations and environmental and ethical concerns drive this shift toward plant-based and alternative ingredients.

The retail stores have become integral to the global economy in recent years. These stores have a competitive advantage in terms of proximity to customers and, in most cases, an extremely loyal customer base. Retail sales growth has thus become a major factor in the growth of the market.

For instance, in 2022, Koios Beverage Corporation, a beverage manufacturer, partnered with McLane Co., a company that buys, sells, and delivers more than 50,000 consumer products to nearly 110,000 locations across the U.S. This helped the former to grow its distribution network for its Fit Soda line (organic, natural soda) in convenience stores and gas stations in the U.S. Furthermore, the company is expanding its footprint in many new markets and regions.

Non-alcoholic Beverages Market Report Highlights:

  • Based on product, the carbonated soft drinks segment dominated the market in 2023. As consumers seek less sugar in beverages, several manufacturers are diversifying their product offerings by providing zero and low-calorie products to prompt growth within this category
  • Based on distribution channel, the retail segment is expected to grow at the fastest CAGR from 2024 to 2030. Several brands are launching innovative products such as mock tails, artisanal sodas, and other non-alcoholic products through retail channels such as supermarkets, convenience, and department stores. These retail channels offer various options to accommodate different tastes and preferences. Moreover, retailers usually dedicate shelf space for non-alcoholic beverages, further increasing their visibility and potential for sales
  • Asia Pacific dominated the overall non-alcoholic beverages industry in 2023. Asia Pacific, particularly in emerging countries, has created a strong demand for non-alcoholic beverages, including energy drinks and fortified juices. The growing awareness of the need for an active lifestyle, given the prevalence of lifestyle diseases, has encouraged consumers to opt for healthy and sugar-free drinks

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Distribution channel Outlook
  • 2.4. Regional Outlook
  • 2.5. Competition Outlook

Chapter 3. Non-alcoholic beverages Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Outlook
    • 3.2.2. Manufacturing and Technology Outlook
    • 3.2.3. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographics Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Key Observations & Findings

Chapter 5. Non-alcoholic beverages: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Carbonated soft drinks
    • 5.2.1. Carbonated soft drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.3. Bottled Water
    • 5.3.1. Bottled Water market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. RTD Tea and Coffee
    • 5.4.1. RTD tea and coffee market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.5. Functional Beverages
    • 5.5.1. Functional beverages market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.6. Juices
    • 5.6.1. Juices water market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.7. Dairy-based beverages
    • 5.7.1. Dairy-based beverages water market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.8. Others
    • 5.8.1. Others water market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Non-alcoholic beverages: Distribution channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. End-use Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Food Service
    • 6.2.1. Food service market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Retail
    • 6.3.1. Retail market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Non-alcoholic beverages Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. Key country dynamics
      • 7.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Key country dynamics
      • 7.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.2. Germany
      • 7.3.2.1. Key country dynamics
      • 7.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.3. UK
      • 7.3.3.1. Key country dynamics
      • 7.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. Key country dynamics
      • 7.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Key country dynamics
      • 7.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Key country dynamics
      • 7.3.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. Key country dynamics
      • 7.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.3. India
      • 7.4.3.1. Key country dynamics
      • 7.4.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.4. Japan
      • 7.4.4.1. Key country dynamics
      • 7.4.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.5. Central & South America
    • 7.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Key country dynamics
      • 7.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.6. Middle East & Africa
    • 7.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.6.2. South Africa
      • 7.6.2.1. Key country dynamics
      • 7.6.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Competitive Analysis

  • 8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Share Analysis, 2023 (%)
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
  • 8.9. List of key companies analyzed in this section include:
    • 8.9.1. Nestle
    • 8.9.2. PepsiCo
    • 8.9.3. Unilever
    • 8.9.4. Keurig Dr. Pepper Inc.
    • 8.9.5. The Coca-Cola Company
    • 8.9.6. Jones Soda Co.
    • 8.9.7. Danone S.A.
    • 8.9.8. Suntory Beverage & Food Ltd.
    • 8.9.9. Asahi Group Holdings, Ltd.
    • 8.9.10. Red Bull