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市場調査レポート
商品コード
1363300

自動コンテンツ認識(ACR)の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、コンテンツ別、プラットフォーム別、技術別、業界別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Automatic Content Recognition Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Software, Services), By Content, By Platform, By Technology, By Industry Vertical, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

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自動コンテンツ認識(ACR)の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、コンテンツ別、プラットフォーム別、技術別、業界別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年09月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

自動コンテンツ認識(ACR)市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の自動コンテンツ認識(ACR)市場規模は、2023年から2030年にかけて推定CAGR 16.6%を記録し、2030年には84億5,000万米ドルに達すると推定されています。

この著しい成長は、スマートTVやストリーミングデバイスの開発の増加、メディアやエンターテイメント企業による自動コンテンツ認識(ACR)の利用の急増、視聴者測定と分析の需要に起因しています。機械学習と人工知能の進歩と、膨大な量のデータを分析し、パターンと傾向を認識することの意義は、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。

自動コンテンツ認識(ACR)技術の主な機能は、音声、映像、その他のコンテンツをリアルタイムで識別・分析することであり、メディア&エンターテインメントを中心とするさまざまな産業で利用されています。市場競争力を高めるため、複数の企業が革新的かつ効率的なACR技術ソリューションの提供に力を入れています。例えば、Google LLCは、革新的で完全に管理された開発環境であるVertex AI Visionで構成されるVision AIを提供しています。これは、ユーザーがコンピュータ・ビジョン・アプリケーションを作成したり、事前に訓練されたAPI、AutoML、またはカスタム・モデルを使用して画像やビデオから洞察を導き出したりするのに役立ちます。

ACRは、消費者が閲覧したコンテンツをリアルタイムで特定するために使用され、広告主はより適切でターゲットを絞った広告を配信することができます。消費者にターゲットを絞った広告を配信する上で、ACRは重要な役割を果たしています。広告におけるACR技術の責任ある使用は、プライバシーとセキュリティが維持される限り、消費者と企業に利益をもたらします。

ACR技術は、リニア・ケーブルテレビ、CTVシステム、ビデオゲームなど、さまざまなメディア・プラットフォームで機能します。家電、BFSI、小売、eコマースなど、さまざまな業界のマーケティングや広告活動は、ターゲット広告にACR技術を利用することで利益を得ることができます。テレビやその他のデジタル広告支出のシェアは、さらに市場に機会を生み出すと予測されています。例えば、Dentsu Global Ad Spend Forecasts, 2023によると、デジタル広告費は2023年末までに4,243億米ドルに達し、全広告費の約58.3%を占めると予測されています。

自動コンテンツ認識(ACR)市場のレポートハイライト

  • コンポーネント別では、テレビ視聴者データを識別・収集するACRソフトウェア需要の高まりにより、ソフトウェア分野が2022年に74%超の最大売上シェアを占めました。
  • コンテンツ分野では、音声分野が2022年に41%超の最大収益シェアを占めました。著作権侵害を防止するために音声コンテンツ認識システムの利用が増加していることが、同分野の成長に拍車をかけています。
  • プラットフォーム別では、スマートデバイスとコンテンツストリーミングサービスの世界の利用の急増により、オーバーザトップ(OTT)分野が2023年から2030年にかけて約18%のCAGRを記録すると予測されています。
  • 技術面では、デジタル文書化のニーズの高まりにより、光学式文字認識(OCR)分野が予測期間中に約17%のCAGRを記録すると予測されています。
  • 業種別では、コンテンツ視聴のためのモバイルTVやマルチスクリーン・サービスの普及、ビデオ・オン・デマンド(VOD)、オーバー・ザ・トップ(OTT)、サブスクリプション・ベースのストリーミング・サービスの台頭により、メディア&エンターテインメント分野が2022年に約23%という大きなシェアを獲得しました。
  • エンドユーズ別では、アドトラッキング分野が予測期間中に18%以上のCAGRを記録する見込みです。これは、アドテクノロジーの状況が常に進化しており、ターゲティングの改善や広告戦略の強化が求められているためです。
  • 地域別では、アジア太平洋地域のコンテンツ消費の急増により、予測期間中のCAGRは18%以上と予測されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界の展望

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
  • 業界分析ツール
  • 自動コンテンツ認識(ACR)市場-COVID-19の影響分析

第4章 自動コンテンツ認識(ACR)市場:コンポーネント別推定・動向分析

  • コンポーネントの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンポーネント別

第5章 自動コンテンツ認識(ACR)市場:コンテンツ別推定・動向分析

  • コンテンツ変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンテンツ別

第6章 自動コンテンツ認識(ACR)市場:プラットフォーム別推定・動向分析

  • プラットフォームの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • プラットフォーム別

第7章 自動コンテンツ認識(ACR)市場:技術別推定・動向分析

  • 技術変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 技術別

第8章 自動コンテンツ認識(ACR)市場:業界別推定・動向分析

  • 業界の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 業界別

第9章 自動コンテンツ認識(ACR)市場: 最終用途別推定・動向分析

  • 最終用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 最終用途別

第10章 自動コンテンツ認識(ACR)市場:地域別推定・動向分析

  • 自動コンテンツ認識(ACR)市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 北米の自動コンテンツ認識(ACR)市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州の自動コンテンツ認識(ACR)市場の推定と予測、2018~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域の自動コンテンツ認識(ACR)市場の推定と予測、2018~2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカの自動コンテンツ認識(ACR)市場の推定と予測、2018~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東およびアフリカ(MEA)
    • MEA自動コンテンツ認識(ACR)市場の推定と予測、2018~2030年
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第11章 競合情勢

  • 主な参入企業
    • ACRCloud
    • Apple Inc.
    • Audible Magic Corporation
    • Clarifai Inc.
    • Digimarc Corporation
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Gracenote
    • IBM Corporation
    • KT Corporation
    • Kudelski Group
    • Microsoft Corporation
    • Nuance Communications Inc.
  • 主要市場参入企業による最近の展開と影響
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場での位置づけ
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Automatic Content Recognition Market Revenue Estimates and Forecast, By Component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Automatic Content Recognition Market Revenue Estimates and Forecast, By Content, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Automatic Content Recognition Market Revenue Estimates and Forecast, By Platform, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Automatic Content Recognition Market Revenue Estimates and Forecast, By Technology, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Automatic Content Recognition Market Revenue Estimates and Forecast, By Industry Vertical, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Automatic Content Recognition Market Revenue Estimates and Forecast, By End-use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 8 Key company categorization
  • Table 9 Company Heat Map Analysis
  • Table 10 Key companies undergoing expansions
  • Table 11 Key companies involved in mergers and acquisitions
  • Table 12 Key companies undergoing collaborations
  • Table 13 Key companies launching new products
  • Table 14 Key Companies undertaking R&D activities

List of Figures

  • Fig. 1 Automatic Content Recognition Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot
  • Fig. 8 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 9 Automatic Content Recognition Market Value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 10 Automatic Content Recognition- Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 11 Automatic Content Recognition Market Dynamics
  • Fig. 12 Key Market Driver Impact
  • Fig. 13 Key Market Restraint Impact
  • Fig. 14 Automatic Content Recognition Market: PORTER's Five Forces Analysis
  • Fig. 15 Automatic Content Recognition Market: Macroeconomic Analysis
  • Fig. 16 Automatic Content Recognition Market, by component, Key Takeaways
  • Fig. 17 Component movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Automatic Content Recognition Market, by content, Key Takeaways
  • Fig. 19 Content movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Automatic Content Recognition Market, by platform, Key Takeaways
  • Fig. 21 Platform movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Automatic Content Recognition Market, by technology, Key Takeaways
  • Fig. 23 Technology movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Automatic Content Recognition Market, by industry vertical, Key Takeaways
  • Fig. 25 Industry Vertical movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Automatic Content Recognition Market, by end-use, Key Takeaways
  • Fig. 27 End-use movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Regional market size estimates & forecasts, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Regional movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Key Company Categorization
  • Fig. 31 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 32 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-128-2

Automatic Content Recognition Market Growth & Trends:

The global automatic content recognition market size is estimated to reach USD 8.45 billion by 2030, registering an estimated CAGR of 16.6% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. The significant growth is attributed to the increase in developments in smart TVs and streaming devices, upsurge in the use of automatic content recognition by media and entertainment companies, and the demand for audience measurement and analytics. Advances in machine learning and artificial intelligence and their significance in analyzing vast amounts of data and recognizing patterns and trends are expected to encourage market growth in upcoming years.

The primary function of automatic content recognition (ACR) technology is to identify and analyze audio, video, or other content in real-time, instigating its usage across various industries, especially media & entertainment. Several market players are keen on providing innovative and efficient ACR technology solutions to gain a competitive edge. For instance, Google LLC provides Vision AI, which comprises an innovative and fully managed development environment, Vertex AI Vision. It helps users create computer vision applications or derive insights from images and videos with pre-trained APIs, AutoML, or custom models.

ACR is used to identify content consumers view in real-time, allowing advertisers to deliver more relevant and targeted advertisements. It plays a substantial role in delivering targeted ads to consumers. The responsible use of ACR technology in advertising can benefit consumers and companies as long as privacy and security are maintained.

ACR technology works across various media platforms, including linear cable television, CTV systems, and video games. The marketing and advertising efforts in different industries, such as consumer electronics, BFSI, retail and e-commerce, etc., can benefit from using ACR technology for targeted advertising. The share of TV and other digital ad spending is further projected to create opportunities for the market. For instance, according to the Dentsu Global Ad Spend Forecasts, 2023, the digital spend is anticipated to reach US$424.3 billion by the end of 2023, accounting for about 58.3% of all advertising spend.

Automatic Content Recognition Market Report Highlights:

  • In terms of component, the software segment held the largest revenue share of over 74% in 2022 owing to the rising demand for ACR software, which identifies and gathers TV viewership data
  • In terms of content, the audio segment held the largest revenue share of over 41% in 2022. The rising use of audio content recognition systems for preventing copyright infringement is fueling the segment's growth
  • In terms of platform, the over-the-top (OTT) segment is anticipated to witness the fastest CAGR of around 18% from 2023 to 2030, owing to an upsurge in worldwide usage of smart devices and content streaming services
  • In terms of technology, the optical character recognition (OCR) segment is anticipated to witness the fastest CAGR of around 17% over the forecast period due to the growing need for digital documentation
  • In terms of industry vertical, the media & entertainment segment captured a sizeable share of around 23% in 2022 owing to the proliferation of mobile TV and multi-screen services for content viewing and the rise of video-on-demand (VOD), over-the-top (OTT), and subscription-based streaming services
  • In terms of end-use, the ad-tracking segment is expected to witness the fastest CAGR of over 18% during the forecast period owing to the constantly evolving AdTech landscape and the need for improved targeting and enhanced advertising strategies
  • Based on region, Asia-Pacific is anticipated to grow at a notable CAGR of over 18% over the forecast period, owing to the surge in content consumption in the region

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape

Chapter 3. Industry Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market challenges
    • 3.3.4. Market opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. PORTER'S ANALYSIS
    • 3.4.2. MACROECONOMIC ANALYSIS
  • 3.5. Automatic Content Recognition Market - COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4. Automatic Content Recognition Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. Automatic Content Recognition Estimates & Forecast, By Component (USD Million)
    • 4.2.1. Services
    • 4.2.2. Services

Chapter 5. Automatic Content Recognition Market: Content Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Content Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Automatic Content Recognition Market Estimates & Forecast, By Content (USD Million)
    • 5.2.1. Audio
    • 5.2.2. Video
    • 5.2.3. Text
    • 5.2.4. Image

Chapter 6. Automatic Content Recognition Market: Platform Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Automatic Content Recognition Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Million)
    • 6.2.1. Smart TVs
    • 6.2.2. Linear TVs
    • 6.2.3. Over-The-Top (OTT)
    • 6.2.4. Others

Chapter 7. Automatic Content Recognition Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Technology Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Automatic Content Recognition Market Estimates & Forecast, By Technology (USD Million)
    • 7.2.1. Audio & Video Watermarking
    • 7.2.2. Audio & Video Fingerprinting
    • 7.2.3. Speech Recognition
    • 7.2.4. Optical Character Recognition (OCR)
    • 7.2.5. Others

Chapter 8. Automatic Content Recognition Market: Industry Vertical Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Industry Vertical Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2. Automatic Content Recognition Market Estimates & Forecast, By Industry Vertical (USD Million)
    • 8.2.1. Media & Entertainment
    • 8.2.2. IT & Telecommunication
    • 8.2.3. Automotive
    • 8.2.4. Retail & E-commerce
    • 8.2.5. Education
    • 8.2.6. Healthcare
    • 8.2.7. Consumer Electronics
    • 8.2.8. Government & Defense
    • 8.2.9. Others

Chapter 9. Automatic Content Recognition Market: End-use Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. End-use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 9.2. Automatic Content Recognition Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Million)
    • 9.2.1. Audience Measurement
    • 9.2.2. Content Enhancement
    • 9.2.3. Broadcast Monitoring
    • 9.2.4. Content Filtering
    • 9.2.5. Ad-tracking
    • 9.2.6. Others

Chapter 10. Automatic Content Recognition Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 10.1 Automatic Content Recognition Market: Regional Outlook
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 North America automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.2.2 U.S.
      • 10.2.2.1 U.S. automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.2.3 Canada
      • 10.2.3.1 Canada automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Europe automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.3.2 UK
      • 10.3.2.1 UK automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.3.3 Germany
      • 10.3.3.1 Germany automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.3.4 France
      • 10.3.4.1 France automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.3.5 Italy
      • 10.3.5.1 Italy automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.3.6 Spain
      • 10.3.6.1 Spain automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Asia Pacific automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.4.2 China
      • 10.4.2.1 China automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.4.3 Japan
      • 10.4.3.1 Japan automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.4.4 India
      • 10.4.4.1 India automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.4.5 South Korea
      • 10.4.5.1 South Korea automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.4.6 Australia
      • 10.4.6.1 Australia automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Latin America automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.5.2 Brazil
      • 10.5.2.1 Brazil automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.5.3 Mexico
      • 10.5.3.1 Mexico automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 10.6 Middle East and Africa (MEA)
    • 10.6.1 MEA automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.6.2 Saudi Arabia
      • 10.6.2.1 Saudi Arabia automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.6.3 UAE
      • 10.6.3.1 UAE automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.6.4 South Africa
      • 10.6.4.1 South Africa automatic content recognition market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 11. Competitive Landscape

  • 11.1 Key Participants
    • 11.1.1. ACRCloud
    • 11.1.2. Apple Inc.
    • 11.1.3. Audible Magic Corporation
    • 11.1.4. Clarifai Inc.
    • 11.1.5. Digimarc Corporation
    • 11.1.6. Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 11.1.7. Gracenote
    • 11.1.8. IBM Corporation
    • 11.1.9. KT Corporation
    • 11.1.10. Kudelski Group
    • 11.1.11. Microsoft Corporation
    • 11.1.12. Nuance Communications Inc.
  • 11.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants
  • 11.3 Company Categorization
  • 11.4 Participant's Overview
  • 11.5 Financial Performance
  • 11.6 Product Benchmarking
  • 11.7 Company Market Positioning
  • 11.8 Company Market Share Analysis, 2022
  • 11.9 Company Heat Map Analysis
  • 11.10 Strategy Mapping
    • 11.10.1 Expansion
    • 11.10.2 Mergers & Acquisition
    • 11.10.3 Collaborations
    • 11.10.4 New product launches
    • 11.10.5 Research & Development