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市場調査レポート
商品コード
1362929

米国のフローリングの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、最終用途別、セグメント別予測、2023~2030年

U.S. Flooring Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Ceramic Tiles, Vitrified (Porcelain) Tiles, Carpet, Vinyl), By End-use (Residential, Non-Residential), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 94 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のフローリングの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、最終用途別、セグメント別予測、2023~2030年
出版日: 2023年09月07日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 94 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国のフローリング市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のフローリング市場規模は2030年までに276億6,000万米ドルに達すると予測されています。

同市場は2023年から2030年にかけてCAGR 3.8%で拡大すると予測されます。同市場の成長は、世界中で建設産業が成長していることに起因しています。建設業界は、インフラ開発活動への公共および民間投資の増加により成長しています。

また、美観に優れ、耐久性のあるフローリング製品に対する需要の高まりも市場の成長を牽引すると予想されます。新しい住宅の建設や既存のフローリングから新しいフローリングへの交換が急増していることも、市場の成長を促進するとみられます。商業施設は、消費者に優れた体験を提供するため、内外装のデザインや装飾を強化することを目指しています。このため、米国では木材、セラミック、高級ビニルタイル、カーペットなどのフローリングの需要が急増しています。

さらに、米国では所得水準の向上、急速な都市化、工業生産の増加が、より良いインフラ整備の必要性を高めています。建設支出の増加と温室効果ガス排出量削減のための政府の取り組みが相まって、断熱材への需要が高まることが予想され、ひいてはそれが米国の市場成長を促進すると期待されています。

環境に配慮した建物の開発は、フローリング市場の主要な成長促進要因の一つです。さらに、断熱材を使用した持続可能な建物の建設は、セラミックタイル、木材、カーペットなど、VOC排出量が少なく、断熱性に優れ、音響的に快適な軽量で柔らかいフローリングの設置に有利な条件を提供すると予想されます。

デジタル印刷などの印刷技術の成長は、Tarkett、Mannington、Congoleum、Shaw Industriesなどのメーカーが、タイルや木材などのリアルなビジュアルとともに様々なパターンを提供するのに役立っています。さらに、新素材とコーティング技術は、幅広いパターンと色、防汚性と耐薬品性、高い耐摩耗性、低メンテナンス性を提供します。

フローリングの価格は、人件費、原材料費、輸送費、物流費など多くの要因によって左右されます。これらの要因は、フローリング製品の主要なシェアを占めています。さらに、フローリングの生産に必要な特殊な機械や工具の利用は、フローリング製品の全体的なコストにさらに拍車をかける。

原材料価格の変動を理由に、複数のメーカーがフローリング製品の値上げを発表しています。2022年2月、Shaw Industries Group, Inc.は、2022年4月4日より、住宅用ラミネート、ハードウッド、グルーダウンLVTの価格を7%引き上げると発表しました。Engineered Floorsは2022年4月4日より業務用カーペットを5-8%値上げしました。さらに、2022年4月1日より、Mohawk Industries, Inc.のラミネート、ハードウッド、弾力性のあるLVTフローリング製品の価格が3-5%上昇しました。

国レベルでは多数のメーカーが存在します。市場プレーヤーは主に、幅広い用途向けの、環境にやさしく、費用対効果が高く、耐久性に優れ、メンテナンスが容易なフローリングソリューションの開発に関する技術革新に注力しています。大半の企業は、施工や施工後のサービスも提供しています。ブランドロイヤルティとブランド認知度は、企業の市場シェアを牽引する重要な役割を果たします。そのため、競争企業間の敵対関係は予測期間中に高まると予想されます。

米国のフローリング市場レポート・ハイライト

  • 製品の中では、セラミックタイルが2022年の市場を独占しました。この分野は予測期間中、数量ベースで大幅な成長が予測されます。高い耐久性と剛性に加え、セラミックタイルが提供するメンテナンスの容易さが、同国におけるフローリング開発のための採用急増につながっています。さらに、セラミックタイルが提供する施工の容易さ、幅広い色、質感、寸法での利用可能性も、今後数年間、米国の商業施設や住宅施設での消費を急増させると予想されます。
  • 2022年の市場は、住宅用途分野が50.9%の数量シェアを占め、市場をリードしました。フローリングとカーペットは、その耐久性と優れた審美性により、住宅用途で広く使用されています。米国では住宅セクターが盛んであり、住宅の許認可に関して必要な規制支援があることから、予測期間中、同国の住宅用途におけるさまざまなフローリング製品の需要を促進すると予想されます。
  • 同市場には、多数の小規模かつ老舗の市場プレーヤーが存在します。これらのプレーヤーは強固な流通チャネルと地理的なリーチを有しています。また、市場での存在感を高めるために拡大戦略を採っています。しかし、原材料価格の変動は、米国の市場プレーヤーにとって重要な懸念事項として浮上することが予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のフローリング市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 世界のフローリング市場
  • 米国のフローリング市場:業界バリューチェーン分析
    • 原材料の動向
    • 価格動向分析
    • 販売チャネル分析
  • 規制の枠組み
    • アナリストの視点
    • 規則
  • 技術概要
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の機会
    • 業界の課題
  • 米国のフローリング市場- ビジネス環境分析ツール
    • 業界分析:ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析
  • 市場ディスラプション分析

第4章 米国のフローリング市場:製品の推定・動向分析

  • 重要なポイント
  • 製品の市場シェア分析、2022年および2030年
  • 製品別、2018~2030年
  • セラミックタイル
  • ビトリファイドタイル
  • カーペット
  • ビニール
  • 高級ビニールタイル(LVT)
  • リノリウム/ゴム
  • 木材とラミネート
  • 天然石
  • その他

第5章 米国のフローリング市場:最終用途の推定・動向分析

  • 重要なポイント
  • 最終用途の市場シェア分析、2022年および2030年
  • 最終用途別、2018~2030年
  • 住宅
  • 非住宅

第6章 サプライヤーインテリジェンス

  • Kraljicマトリックス
  • エンゲージメントモデル
  • 交渉戦略
  • 調達のベストプラクティス
  • ベンダーの選択基準
  • 原材料サプライヤー一覧

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 競合の分類
  • 企業の市場での位置づけ
  • 企業ヒートマップ分析、2022年
  • 戦略マッピング、2022年
  • 会社一覧
    • Mohawk Industries, Inc.
    • Tarkett
    • Forbo Flooring North America
    • Interface, Inc.
    • EGGER Group
    • LG Hausys, Ltd.
    • Shaw Industries Group, Inc
    • Mannington Mills, Inc.
    • Armstrong Flooring
    • Gerflor
    • Polyflor Ltd.
    • Porcelanosa
    • Milliken &Company
    • Beaulieu International Group
    • Congoleum
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. Flooring Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (Million Square Meters)
  • Table 2 U.S. Flooring Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 3 U.S. Flooring Market Estimates & Forecasts, by End Use, 2018 - 2030 (Million Square Meters)
  • Table 4 U.S. Flooring Market Estimates & Forecasts, by End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 6 Company Heat Map Analysis, 2022

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. flooring market segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation And Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market outlook
  • Fig. 7 Segmental outlook
  • Fig. 8 Competitive Outlook
  • Fig. 9 Global flooring market value, 2022 (USD Billion)
  • Fig. 10 U.S. Flooring market - Value chain analysis
  • Fig. 11 Producer price index by commodity: lumber and wood products: hardwood lumber
  • Fig. 12 U.S. natural rubber price trend (USD per Kg)
  • Fig. 13 U.S. Polypropylene Price Trend (USD/Kiloton)
  • Fig. 14 U.S. Polyester Price Index (USD)
  • Fig. 15 Market driver impact analysis
  • Fig. 16 U.S. construction industry spending, 2018 - 2022 (USD Million)
  • Fig. 17 Market restraint impact analysis
  • Fig. 18 Industry analysis: Porter's
  • Fig. 19 PESTEL analysis, by SWOT
  • Fig. 20 Product: Key takeaways
  • Fig. 21 Product: Market share, 2022 & 2030
  • Fig. 22 U.S. ceramic tiles flooring market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 23 U.S. vitrified (porcelain) tiles flooring market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 24 U.S. carpet flooring market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 25 U.S. vinyl flooring market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 26 U.S. luxury vinyl tiles (LVT) flooring market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 27 U.S. linoleum/ rubber flooring market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 28 U.S. wood & laminate flooring market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 29 U.S. natural stone flooring market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 30 U.S. flooring market estimates & forecasts, by others 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 31 End Use: Key takeaways
  • Fig. 32 End Use: Market share, 2022 & 2030
  • Fig. 33 U.S. flooring market estimates & forecasts in residential, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 34 U.S. flooring market estimates & forecasts in non-residential, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 35 U.S. flooring market estimates & forecasts in child care facilities, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • Fig. 36 Kraljic Matrix
  • Fig. 37 Engagement Model
  • Fig. 38 Sourcing Best Practices
  • Fig. 39 Vendor Selection Criteria
  • Fig. 40 Competition Categorization
  • Fig. 41 Company Market Positioning
  • Fig. 42 Strategy Mapping, 2022
目次
Product Code: GVR-4-68040-111-9

U.S. Flooring Market Growth & Trends:

The U.S. flooring market size is expected to reach USD 27.66 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. The market is expected to expand at a CAGR of 3.8% from 2023 to 2030. The growth of the market is owing to the growing construction industry around the world. The construction industry is growing due to a rise in public and private investments in infrastructure development activities.

The growth of the market is also anticipated to be driven by the rising demand for aesthetically appealing, durable flooring products. The surge in the construction of new residential buildings and the replacement of existing flooring with new ones is likely to drive the growth of the market. Commercial establishments aim at enhancing their interior and exterior designs and decor to provide a superior experience to consumers. This leads to surged demand for floorings such as wood, ceramic, luxury vinyl tiles, and carpets in the U.S.

Furthermore, increasing income levels, rapid urbanization, and increasing industrial output in the U.S. have driven the need for better infrastructure. The growth in construction spending coupled with government initiatives to reduce greenhouse gas emissions are expected to drive the demand for insulation, which in turn, is expected to propel the market growth in the U.S.

The development of green buildings is one of the major growth drivers of the flooring materials market. Furthermore, the construction of sustainable buildings with insulation is expected to provide favorable scope for the installation of lightweight and soft floor coverings such as ceramic tiles, wood, and carpets that emit low VOC content, have good thermal insulation, and provide acoustic comfort.

The growth in printing technologies, such as digital printing, aids manufacturers such as Tarkett, Mannington, Congoleum, and Shaw Industries to provide a variety of patterns along with realistic visuals, such as tiles and wood. Furthermore, the new material and coating technologies provide a wide range of patterns and colors, stain & chemical resistance, high wear resistance, and low maintenance.

The prices of floorings are governed by many factors, such as labor, raw material cost, transportation charges, and logistic charges. These factors account for major share of flooring products. Additionally, the utilization of special machineries and tools required for the production of floorings further adds to the overall cost of flooring products.

On account of fluctuations in raw material prices, several manufacturers have announced price increases for flooring products. In February 2022, Shaw Industries Group, Inc. announced an increase in residential laminates, hardwood, and glue-down LVT prices by 7%, effective from 4th April 2022. Engineered Floors increased prices of commercial carpets by 5-8% effective 4th April 2022. Furthermore, from 1st April 2022, the prices of laminates, hardwood, and resilient LVT flooring products of Mohawk Industries, Inc. have increased by 3-5%.

A large number of manufacturers are present at the country level. The market players focus mainly on innovation regarding the development of eco-friendly, cost-effective, durable, and low-maintenance flooring solutions for a wide range of applications. A majority of the companies also offer installation and post-installation services. Brand loyalty and brand recognition play an important role in driving a company's market share. Therefore, competitive rivalry is anticipated to be high over the forecast period.

U.S. Flooring Market Report Highlights:

  • Among products, ceramic tiles dominated the market in 2022. This segment of the market is projected to grow at a significant rate in terms of volume over the forecast period. High durability and rigidity, along with the ease of maintenance offered by ceramic tiles, lead to their surged adoption for developing flooring in the country. Moreover, the ease of installation offered by ceramic tiles and their availability in a wide range of colors, textures, and dimensions are also anticipated to surge their consumption in commercial and residential establishments in the U.S. in the coming years.
  • Residential application segment led the market in 2022 by accounting for a volume share of 50.9% of the market in the same year. Wood flooring and carpets are widely used in residential applications owing to their durability and superior aesthetic appeal. The flourishing housing sector in the U.S., with required regulatory support in terms of permits of houses, is expected to fuel the demand for different flooring products in residential applications in the country over the forecast period.
  • The market exhibits the presence of a large number of small-scale and well-established market players. These players have a robust distribution channel and geographic reach. They have also adopted the strategy of expansion to strengthen their presence in the market. However, fluctuations in raw material prices are expected to emerge as a key concern for the market players in the U.S.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Research Scope & Assumption
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased Database
    • 1.4.2. GVR's Internal Database
    • 1.4.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.4.4. Primary Research
  • 1.5. Information Analysis
    • 1.5.1. Data Analysis Models
  • 1.6. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.7. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Flooring Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Global Flooring Market
  • 3.2. U.S. Flooring Market: Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Trend
      • 3.2.1.1. Wood
      • 3.2.1.2. Rubber
      • 3.2.1.3. Polypropylene
      • 3.2.1.4. Polyester
    • 3.2.2. Price Trends Analysis
    • 3.2.3. Sales Channel Analysis
  • 3.3. Regulatory Framework
    • 3.3.1. Analyst Perspective
    • 3.3.2. Regulations
  • 3.4. Technology Overview
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Driver Analysis
      • 3.5.1.1. Flourishing Construction Industry In The U.S.
      • 3.5.1.2. Rising Awareness Regarding Insulation
    • 3.5.2. Market Restraints Analysis
      • 3.5.2.1. Negative Impact Of Flooring On The Environment
    • 3.5.3. Industry Opportunity
    • 3.5.4. Industry Challenges
  • 3.6. U.S. Flooring Market - Business Environment Analysis Tools
    • 3.6.1. Industry Analysis: Porter's
    • 3.6.2. Pestel Analysis
  • 3.7. Market Disruption Analysis

Chapter 4. U.S. Flooring Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Key Takeaways
  • 4.2. Product Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 4.3. U.S. Flooring Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • 4.4. Ceramic Tiles
  • 4.5. Vitrified (Porcelain) Tiles
  • 4.6. Carpet
  • 4.7. Vinyl
  • 4.8. Luxury Vinyl Tiles (LVT)
  • 4.9. Linoleum/Rubber
  • 4.10. Wood & Laminate
  • 4.11. Natural Stone
  • 4.12. Others

Chapter 5. U.S. Flooring Market: End use Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Key Takeaways
  • 5.2. End use Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 5.3. U.S. Flooring Market Estimates & Forecasts, by End Use, 2018 - 2030 (Million Square Meters) (USD Billion)
  • 5.4. Residential
  • 5.5. Non-residential

Chapter 6. Supplier Intelligence

  • 6.1. Kraljic Matrix
  • 6.2. Engagement Model
  • 6.3. Negotiation Strategies
  • 6.4. Sourcing Best Practices
  • 6.5. Vendor Selection Criteria
  • 6.6. List of Raw Material Suppliers

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Competition Categorization
  • 7.3. Company Market Positioning
  • 7.4. Company Heat Map Analysis, 2022
  • 7.5. Strategy Mapping, 2022
  • 7.6. Company Listing
    • 7.6.1. Mohawk Industries, Inc.
      • 7.6.1.1. Company Overview
      • 7.6.1.2. Financial Performance
      • 7.6.1.3. Product Benchmarking
      • 7.6.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.2. Tarkett
      • 7.6.2.1. Company Overview
      • 7.6.2.2. Financial Performance
      • 7.6.2.3. Product Benchmarking
      • 7.6.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.3. Forbo Flooring North America
      • 7.6.3.1. Company Overview
      • 7.6.3.2. Financial Performance
      • 7.6.3.3. Product Benchmarking
      • 7.6.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.4. Interface, Inc.
      • 7.6.4.1. Company Overview
      • 7.6.4.2. Financial Performance
      • 7.6.4.3. Product Benchmarking
      • 7.6.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.5. EGGER Group
      • 7.6.5.1. Company Overview
      • 7.6.5.2. Financial Performance
      • 7.6.5.3. Product Benchmarking
      • 7.6.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.6. LG Hausys, Ltd.
      • 7.6.6.1. Company Overview
      • 7.6.6.2. Financial Performance
      • 7.6.6.3. Product Benchmarking
      • 7.6.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.7. Shaw Industries Group, Inc
      • 7.6.7.1. Company Overview
      • 7.6.7.2. Financial Performance
      • 7.6.7.3. Product Benchmarking
      • 7.6.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.8. Mannington Mills, Inc.
      • 7.6.8.1. Company Overview
      • 7.6.8.2. Financial Performance
      • 7.6.8.3. Product Benchmarking
      • 7.6.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.9. Armstrong Flooring
      • 7.6.9.1. Company Overview
      • 7.6.9.2. Financial Performance
      • 7.6.9.3. Product Benchmarking
      • 7.6.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.10. Gerflor
      • 7.6.10.1. Company Overview
      • 7.6.10.2. Financial Performance
      • 7.6.10.3. Product Benchmarking
      • 7.6.10.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.11. Polyflor Ltd.
      • 7.6.11.1. Company Overview
      • 7.6.11.2. Financial Performance
      • 7.6.11.3. Product Benchmarking
      • 7.6.11.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.12. Porcelanosa
      • 7.6.12.1. Company Overview
      • 7.6.12.2. Financial Performance
      • 7.6.12.3. Product Benchmarking
      • 7.6.12.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.13. Milliken & Company
      • 7.6.13.1. Company Overview
      • 7.6.13.2. Financial Performance
      • 7.6.13.3. Product Benchmarking
      • 7.6.13.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.14. Beaulieu International Group
      • 7.6.14.1. Company Overview
      • 7.6.14.2. Financial Performance
      • 7.6.14.3. Product Benchmarking
      • 7.6.14.4. Strategic Initiatives
    • 7.6.15. Congoleum
      • 7.6.15.1. Company Overview
      • 7.6.15.2. Financial Performance
      • 7.6.15.3. Product Benchmarking
      • 7.6.15.4. Strategic Initiatives