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市場調査レポート
商品コード
1321505
スマートスタジアムの市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、展開タイプ別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年Smart Stadium Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Software, Services), By Deployment Type (On-premise, Cloud), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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スマートスタジアムの市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、展開タイプ別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月25日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のスマートスタジアム市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR 20.6%で成長し、2030年には293億9,000万米ドルに達すると推定されます。
この成長は、スタジアムにおけるファン体験の向上、安全性の改善、運営効率の向上への注目が高まっていることに起因しています。自動発券システムからインタラクティブなデジタルディスプレイまで、スマート技術の採用により、スタジアムはパーソナライズされた体験でファンをもてなし、全体的な満足度を向上させることができます。バーチャルリアリティ体験やリアルタイム分析など、現在進行中の技術的進歩は、スマートスタジアム業界に新たな成長の道を開くと期待されています。
また、イベントの進行に関するデータをリアルタイムで配信し、出演者やチームとファンとの交流をより有意義なものにすることで、顧客サービスを向上させるハイエンド技術の導入も市場の成長を後押ししています。これらのテクノロジーにより、スタジアムは運営に関する貴重な洞察を得ることができ、最大の効率を得るためにリソースを最適化する優れた方法を採用することができます。
データ主導の運営に対する需要の高まりや、今後予定されている国際的・国内的なスポーツイベントが、スマートスタジアムの需要を後押ししています。現在、世界中のいくつかのスタジアムが、次世代の観戦体験、ファン体験、スマートパーキング、運営効率、セキュリティ強化などを提供するために改修されています。スマートスタジアムは、駐車場ソリューション、監視ソリューション、センサー、デジタル標識などを備えています。これらのソリューションは、売店の行列、スタジアム内の商品価格、駐車場の空き状況などの情報をリアルタイムで提供し、ファンの全体的な体験を向上させる。
スマートスタジアム業界の見通しを高めるもう一つの重要な要因は、持続可能な電力源によって電力消費量とカーボンフットプリントを削減するために、スタジアムの所有者がグリーンイニシアチブを採用していることです。例えば、ナショナル・ホッケー・リーグ(NHL)は、会場のカーボンフットプリントを測定し、持続可能性目標のためのベストプラクティスに関する洞察を得るために、データと分析ソリューションを導入しました。同リーグはパートナーであるSAPと協力し、サステナビリティ・プラットフォーム「NHL Venue Metrics」を開発しました。
The global smart stadium market size is estimated to reach USD 29.39 billion by 2030, growing at 20.6% CAGR from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth can be attributed to the increasing focus on providing enhanced fan experience, improved safety, and increased operational efficiency at stadiums. The adoption of smart technology from automated ticketing systems to interactive digital displays, allows stadiums to host fans with personalized experiences and improve their overall satisfaction. The ongoing technological advancements such as virtual reality experiences and real-time analytics are expected to open new growth avenues for the smart stadium industry.
The growth of the market is also driven by the implementation of high-end technologies to improve customer service by delivering real-time data on the progression of events and facilitating fan interaction with the performer or teams in a more meaningful way. These technologies allow stadiums to gain valuable insights into their operations and employ better ways of optimizing their resources for maximum efficiency.
The rising demand for data-driven operations and upcoming international and national sports events are impelling the demand for smart stadiums. Several stadiums across the world are now being renovated to provide next-generation viewing experiences, fan experience, smart parking, operational efficiency, enhanced security, etc. Smart stadiums are equipped with parking solutions, surveillance solutions, sensors, digital signs, etc. These solutions provide real-time information, including lines at concession stands, in-stadium merchandise pricing, and availability of parking, which enhances the overall experience for the fans.
Another crucial factor enhancing the smart stadium industry outlook is the adoption of green initiatives by stadium owners to reduce power consumption and carbon footprint with sustainable sources of electricity. For instance, the National Hockey League (NHL) has deployed data and analytics solutions to measure the carbon footprint of its venues and to gain insights into the best practices for its sustainability goals. The league has worked with partner SAP to develop a sustainability platform, NHL Venue Metrics, that can be used by the teams and their venue partners for data collection, validation, reporting, and insights.