![]() |
市場調査レポート
商品コード
1321482
オフロード車の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年Off-road Vehicle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product Type (ATVs, UTVs, Snowmobile), By Region (North America, Europe, Asia Pacific), And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
オフロード車の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~10営業日
|
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオフロード車市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 5.3%を記録し、2030年には329億4,000万米ドルに達すると予測されています。
この市場は、COVID-19パンデミックの発生以来、アウトドアレクリエーション活動に対する消費者の関心が高まっていること、観光関連活動を強化するための政府機関の重点が高まっていること、ATV(All-Terrain Vehicle)、UTV(Utility Terrain Vehicle)、スノーモービルなどのオフロードビークルの人気が上昇し、大半の国で地元の店舗で購入できるようになったことなどの要因により、大幅な成長を遂げています。さらに、メンテナンスコストの低いバッテリー駆動車の開発に注力するメーカーの増加や、電動モビリティに対する消費者の嗜好の高まりが、予測期間における市場開拓の原動力になると予想されます。
しかし、初期総所有コストの高さは、依然として市場成長をある程度制限する課題の1つです。炭素排出量と温室効果ガス(GHG)の大幅な増加に関する懸念の高まりにより、さまざまな政府当局が電気自動車(EV)に関する必要な政策を開始するようになっています。例えばフィンランドでは、EV充電ステーションを設置する会社や、個人利用のための充電設備を提供する住宅団体に対し、政府から最大35%の還付金が支給されます。こうした取り組みにより、同国ではオフロード車を含むEVの販売が大幅に伸びています。さらに、メンテナンスの手間を省きながら長距離走行が可能なEVに対する消費者の嗜好が高まっていることから、OEM各社は電気自動車やバッテリー駆動車のポートフォリオの開発や拡大に取り組んでおり、予測期間中、利害関係者にいくつかの成長機会がもたらされる見通しです。
スポーツ、農業、旅行などのレクリエーション活動に対する消費者の関心の高まりは、世界市場におけるオフロード車の需要を促進する主な要因の1つとして観察されています。2023年3月、Polaris Inc.は、オックスフォードシャー、ウォリックシャー、バッキンガムシャーをカバーするディーラーネットワークに、新たなディーラーBruce Hopkins Ltd.を追加しました。Bruce Hopkinsは,完全なサービスとともに,ポラリスの各種部品を提供しています。Ranger DieselとSportsman 570モデルは現在ディーラーに展示されており、潜在的な顧客にポラリス製品の適応性を示しています。この新しいポラリスディーラーは、ユースモデルのレンジャー150やアウトロー70 EFI ATV、スポーツマンATV、レンジャーUTVなど、ユーティリティーの全ラインナップを提供します。このように、アーチ型デュアルAアーム、堅牢なフロント&リア・サスペンション、幅広タイヤなどの特徴を備えた前述の製品への需要が高まっているため、各メーカーはレクリエーション活動をサポートする製品の発売と販売促進を余儀なくされています。
これらの市場参入企業は、成長戦略の一環として、新製品イントロダクション、戦略的パートナーシップ、コラボレーションを優先し、製品ポートフォリオを改善し、さまざまな地域にわたって市場リーチを拡大しています。例えば、2022年10月、オフハイウェイ自動車メーカーのBRPは、メカトロニクス&エレクトロニクス製品を開発・製造するKongsberg Automotiveの子会社であり、BRPのサプライヤーでもあるKongsberg Inc.のシャウィニガン事業の買収を発表しました。BRPは、約300人の熟練した従業員を擁し、製品ラインの部品の開発・製造に特化しています。このように、製品の発売と必要なリソースの強化に多額の投資を行っている同社は、予測期間中、市場を独占すると予想されます。
The global off-road vehicle market size is expected to reach USD 32.94 billion by 2030, registering a CAGR of 5.3% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.The market is experiencing substantial growth owing to the factors, such as growing consumer interest in outdoor recreational activities since the outbreak of the COVID-19 pandemic, increasing focus of government agencies to enhance tourism-related activities, and rising popularity & availability of off-road vehicles, such as All-Terrain Vehicles (ATVs), Utility Terrain Vehicles (UTVs), and snowmobiles, at local stores in the majority of the countries. Moreover, the increasing focus of manufacturers to develop battery-powered vehicles that require low maintenance costs, and rising consumer preference for electric mobility options are anticipated to drive the market growth over the forecast period.
However, the high upfront total cost of ownership remains one of the challenging factors limiting the market growth to some extent. The growing concern regarding the substantial rise in carbon emissions and Greenhouse Gases (GHG) has enabled various government officials to initiate necessary policies regarding Electric Vehicles (EVs). For instance, in Finland, a refund of up to 35% is provided by the government to the companies that install EV charging stations, and housing organizations that provide charging facilities for private utilization. Subjected to such initiatives, the country is witnessing considerable growth in sales of EVs including off-road vehicles. Moreover, the increasing consumer preference for EVs that travel longer distances while requiring low maintenance is poised to engage OEMs in developing & broadening their electric or battery-powered vehicle portfolio thereby, creating several growth opportunities for the stakeholders over the forecast period.
The rising interest of consumers in recreational activities, such as sports, farming, and travel, is observed as one of the major factors driving the demand for off-road vehicles in the global market. In March 2023, Polaris Inc. added a new dealer, Bruce Hopkins Ltd., to its dealer network covering Oxfordshire, Warwickshire, and Buckinghamshire. Bruce Hopkins provides various Polaris parts along with full servicing. Ranger Diesel and Sportsman 570 models are now on display at the dealership to show potential customers what makes Polaris products adaptable. The new Polaris dealer will provide the entire utility lineup, such as Youth models including Ranger 150 and Outlaw 70 EFI ATVs, Sportsman ATVs, and RANGER UTVs. Thus, increasing demand for aforementioned products possessing features, such as arched dual A-arms, robust front & rear suspension, and wider tires, has compelled manufacturers to launch and promote their offerings that support recreational activities.
These industry participants prioritize new product introductions, strategic partnerships, and collaborations as part of their growth strategy to improve their product portfolio and expand their market reach across different regions. For instance, in October 2022, BRP, an off-highway automaker, announced the acquisition of Shawinigan operations of Kongsberg Inc., the subsidiary of Kongsberg Automotive that develops & manufactures mechatronic & electronic products as well as a supplier of BRP. BRP has included around 300 skilled and trained employees, specializing in developing and manufacturing components for its product lines. Thus, with substantial investments in launching products and enhancing necessary resources, the company is expected to dominate the market over the forecast period.