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市場調査レポート
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1687462

オフロード車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Off-road Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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オフロード車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オフロード車市場規模は2025年に174億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.12%で、2030年には213億米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19のパンデミックは、戸締まりや旅行制限によって需要が鈍化し、市場に打撃を与えました。しかし、パンデミック後は、規制が緩和されるにつれて、レクリエーションやスポーツ活動にプラスの動向が見られるようになりました。このため、オフロード車の需要は予測期間中に増加すると予想されます。

オフロードスポーツの人気の高まりと、頑丈でコンパクトな装備へのニーズが、オフロード車の需要を高めています。さらに、オフロード車は農業、鉱業、建設など幅広い分野で利用されているため、楽観的な成長が見込まれています。さらに、最小限のメンテナンスコスト、燃料消費の削減、低保険料が、建設業界におけるこれらの車両の需要を後押しします。

ATVやUTVは高速道路やその他の幹線道路での走行が許可されていないため、政府当局は新しいオフロード・トレイルを建設するためにより多くの資金を割り当てています。これが市場を牽引すると予想されます。加えて、企業はより多くの顧客を引き付け、市場での競争力を獲得するために、機能を改善した新製品の投入にも注力しています。

電動ドライブトレインなどの新技術開発は、オフロード車市場に新たな成長機会をもたらすと思われます。排ガスに関する懸念の高まりから電動オフロード車の人気が高まっており、オフロード車産業に拍車をかける。

北米はオフロード車の最大市場であり続けると予想され、次いで欧州が続きます。アジア太平洋は、オフロード車市場において最も速い成長が期待されています。これは、高い普及率と自動車部門の活況により、特に中国とインドでオフロード車の生産が増加しているためです。

オフロード車市場動向

全地形対応車(ATV)セグメントは大幅な成長が見込まれる

車両メーカーが多くの最終用途向けにATVを開発しているため、ATV市場は急成長しています。スポーツやレクリエーション活動に対する人々の関心の高まりが、このセグメントの重要な促進要因となっています。さらに、様々な環境に優しい車両バージョンの開発における頻繁な進歩に対するメーカーの関心は、市場を押し上げる可能性が高いです。

2022年8月、ポラリスはインドで新しいフラッグシップモデルRZR(R)Pro R Sport ATVを発売しました。この新型ATVは1997ccのパワフルな4ストロークDOHC直列4気筒エンジンを搭載し、最高出力225bhpを発揮します。2022年、アークティックキャットは4つの異なるトリムレベルの新型アルテラ600 ATVを発表しました。2021年4月、アークティックキャットは2022年モデルのラインアップの一部として、新型ATVを7月のディーラー向けに発表しました。新型アルテラ600 EPSは、エンジン、ドライブトレイン、シャシーを一新し、パワーの向上、ハンドリングの改善、整備の容易さを実現しました。このATVの発売は、パワースポーツに革新的な新製品を提供してきたアークティック・キャットの60周年記念と重なります。2020年9月、ヤマハはATVの最新モデル、グリズリー2021とコディアック700、450を発表しました。同社は2021年ユースATVラインアップを発表し、グリズリー90のアーマーグレー(希望小売価格3,099米ドル)、ラプター90のチームヤマハブルー&ホワイト(希望小売価格3,099米ドル)、YFZ50のチームヤマハブルー&ホワイト(希望小売価格2,199米ドル)を含みます。2020年9月、ポラリスは電動ATVとスノーモービルを開発するため、Zero Motorcyclesと合弁会社を設立すると発表しました。

ATVの市場シェアは着実に成長すると予測されます。この背景には、ATVの使用方法を管理し基準を定める規則や規制の変化があります。カリフォルニア州を拠点とする非営利団体やASI(All-terrain Vehicle Safety Institute)などの規制当局は、ATVの適切な使用規制を決定し、シートベルト、フットレスト、ヘルメット、キルスイッチなどの承認済み製品やアクセサリーを推進しています。

北米が市場で圧倒的なシェアを占める見込み

北米地域は予測期間中、オフロード車市場で大きなシェアを占めると予測されています。パンデミックにもかかわらず、2020年の北米市場は、若者の間でスポーツやレクリエーション活動への嗜好が高まり、全地形対応車の大幅な成長が見られるなど、販売において非常に成功した年となりました。

レクリエーション支出の増加とオフロード走行イベントの増加が、同地域のATV市場を牽引する要因となっています。さらに、さまざまな価格で幅広い製品が入手可能であることも、予測期間中の成長を高めると予想されます。

2022年3月、Polaris Inc.は、Zero Motorcyclesのパワートレインを搭載した初のフルサイズ・オフロード電動RANGER UTVのテスト走行を公開しました。2022年2月、American Landmaster社が電動UTVに参入し、牽引能力1,200LBSの電動UTVを2ドアと4ドア仕様の4X2走行モードで提供します。2022年2月、セグウェイ・パワースポーツはフーグルマンサイドバイサイドの取り扱いを米国内の40以上のディーラーに拡大しました。2020年6月、カワサキはMULEとATVの2020年ラインアップを発表。ブルートフォースATVラインアップ、MULE PRO、SXシリーズで構成されています。支障の影響を軽減するため、レクリエーショナル・オフハイウェイ・ビークル協会(ROHVA)、米国消費者製品安全委員会(CPSC)、米国環境保護庁(EPA)などの規制当局は、ATVの使用と乗員の安全に関する数多くの規制を制定しました。このように、政府の取り組みとレクリエーション・イベントに対する若者の関心の高まりが、予測期間中にこの地域のオフロード車市場の成長を促進すると予想される要因です。

オフロード車産業の概要

オフロード車市場は多数の企業によって支配されています。業界の主要な市場企業は、世界中の顧客を引き付けるために新製品や新技術の導入を重視しています。アークティック・キャット、ポラリス・インダストリーズ、ボンバルディア・レクリエーショナル・プロダクツ(BRP)のような大手企業は、市場で大きなシェアを獲得しています。電動ATVとUTVは、今後数年間、業界の企業に有利な機会を提供すると予想されます。

  • 2022年3月、Polaris Inc.はオハイオ州ウィルミントンの流通施設を拡張しました。この拡張により、同社は流通能力を強化し、品揃えを拡大し、配送、顧客サービスを改善し、北米全域のオペレーションを最適化しました。
  • 2022年2月、ポラリス・インクは、電気自動車(EV)充電およびエネルギー管理ソリューションの世界的大手プロバイダーであるWallbox N.V.と提携しました。この提携により、Wallboxは米国とカナダでポラリスの電気自動車に充電ソリューションを提供します。
  • 2021年3月、アークティック・キャットは2022年モデルのスノーモービルラインナップを発表しました。新型サンダーキャットでは、高性能ターボチャージャー付きソリに初めて電子制御パワーステアリング(EPS)を搭載。BLASTのラインアップには、BLAST XR 4000とBLAST XR Touring 4000が加わり、初のミッドサイズ・ツーリングそりがファミリーに加わりました。
  • 2021年3月、BRPは2026年末までに既存の製品ラインを電動化するため、今後5年間で3億米ドルを投資しました。BRPはロータックス・モジュラー式電動パワーパック技術を自社開発し、すべての製品ラインで活用する可能性があります。
  • 2020年11月、アメリカン・ランドマスター社は、ランドマスターと呼ばれる2021年型サイドバイサイドのまったく新しいラインナップを発表しました。2021年型ランドマスターUTVは、顧客やディーラーから着想を得た30以上の新機能、クラス最高のサスペンションシステム、自動車グレードのコンポーネント、天候に左右されない電気系統を装備しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 車両タイプ別
    • 全地形対応車(ATV)
    • ユーティリティ・タスク・ビークル(UTV)
  • 用途別
    • スポーツ
    • 農業
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Polaris Inc.
    • Bombardier Recreational Products Inc.
    • Yamaha Motor Corporation
    • Arctic Cat Inc.
    • Kawasaki Motors Corp.
    • Suzuki Motor Corporation
    • American LandMaster
    • Kwang Yang Motor Co. Ltd
      • Honda Company Motor Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63754

The Off-road Vehicle Market size is estimated at USD 17.41 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.30 billion by 2030, at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2025-2030).

Off-road Vehicle - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic hurt the market as lockdowns and travel restrictions resulted in a slowdown in demand. However, post-pandemic, as restrictions eased, recreational and sports activities started seeing positive trends. Due to this, the demand for off-road vehicles is expected to increase during the forecast period.

The growing popularity of off-road sports and the need for robust, compact equipment are elevating the demand for off-road vehicles. Moreover, as off-road vehicles have a wide range of users across the agriculture, mining, construction, and other sectors, they are expected to witness optimistic growth. Additionally, minimal maintenance costs, reduced fuel consumption, and low insurance costs will aid the demand for these vehicles in the construction industry.

ATVs and UTVs are not allowed to operate on highways and other main roads, so government authorities have allocated more funds to build new off-road trails, which may be useful for recreational enthusiasts and boost adventure sports activities worldwide. This is expected to drive the market. In addition, companies are also focusing on introducing new products with improved features to attract more customers and gain a competitive position in the market.

New technological developments, such as electric drive trains, will create new growth opportunities for the off-road vehicles market. The growing popularity of electric off-road vehicles owing to rising emission concerns will spur the off-road vehicles industry.

North America is expected to remain the largest market for off-road vehicles, followed by Europe, owing to growing consumer demand in the region. Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth in the off-road vehicle market, owing to the high adoption rate and the booming automotive sector, leading to increased production of off-road vehicles, especially in China and India.

Off-Road Vehicle Market Trends

The All-Terrain Vehicle Segment is Likely to Witness Significant Growth

The ATV market is growing rapidly as vehicle manufacturers are developing ATVs for many end-use applications. The increasing interest of people in sports and recreational activities has emerged as a significant driving factor for the segment. Moreover, manufacturers' interest in frequent advancements in the development of various eco-friendly vehicle versions is likely to boost the market.

In August 2022, Polaris launched a new flagship RZR (R) Pro R Sport ATV model in India. The new ATV has a powerful 1997 cc 4-stroke DOHC inline four-cylinder engine responsible for delivering 225 bhp of maximum power. In 2022, Arctic Cat introduced the new Alterra 600 ATV in four different trim levels. In April 2021, Arctic Cat announced a new ATV as part of its model year 2022 line-up for dealerships in July. The new Alterra 600 EPS features an all-new engine, drivetrain, and chassis offering, with increased power, better handling, and easier servicing. The launch of the ATV coincides with Arctic Cat's 60th anniversary of bringing new and innovative products to power sports. In September 2020, Yamaha unveiled its latest ATV models, the Grizzly 2021 and Kodiak 700 and 450 models. The company unveiled its 2021 Youth ATV lineup, including the Grizzly 90 in Armor Gray (USD 3,099 MSRP), Raptor 90 in Team Yamaha Blue and White (USD 3,099 MSRP), and YFZ50 in Team Yamaha Blue and White (USD 2,199 MSRP). In September 2020, Polaris announced entering a joint venture with Zero Motorcycles to develop electric ATVs and snowmobiles.

ATVs' market share is projected to witness steady growth. This is owing to the change in the rules and regulations that govern and define the standards in the way ATVs are used. Regulatory authorities, such as the California-based non-profit organization and the All-terrain Vehicle Safety Institute (ASI), determine proper ATV usage regulations and promote approved products and accessories, such as seatbelts, footrests, helmets, and kill switches.

North America is Expected to Hold a Prominent Share in the Market

The North American region is anticipated to hold a significant share of the off-road vehicle market during the forecast period. Despite the pandemic, in 2020, the North American market had a very successful year in sales, with significant growth seen in all-terrain vehicles as the preference for sports and recreational activities rose among youth.

The increasing recreational expenditure and the increasing number of off-roading events are the factors driving the ATV market in the region. Furthermore, the availability of a wide range of products at varied prices is anticipated to enhance growth during the forecast period.

In March 2022, Polaris Inc. showed the testing of the first full-size off-road electric RANGER UTV with a Zero Motorcycles powertrain, which will be launched by the end of 2022. In February 2022, American Landmaster joined the electric UTV fray to provide electric-powered UTVs with a towing capacity of 1,200 LBS in 2-door and 4-door versions in 4X2 driving mode. In February 2022, Segway Powersports expanded the availability of Fugleman side-by-side to over 40 dealerships across the United States. In June 2020, Kawasaki unveiled the 2020 line-up for its MULE and ATV range of vehicles. It consists of the Brute Force ATV line-up, MULE PRO, and SX series. In order to reduce the impact of the hindrances, regulatory authorities, such as the Recreational Off-Highway Vehicle Association (ROHVA), the United States Consumer Product Safety Commission (CPSC), and the US Environmental Protection Agency (EPA), established numerous regulations regarding the use of ATVs and occupant safety. Thus, government initiatives and the growing interest of the youth in recreational events are the factors expected to drive the growth of the off-road vehicles market in the region during the forecast period.

Off-Road Vehicle Industry Overview

The off-road vehicle market is dominated by numerous players. The key market players in the industry emphasize introducing new products and technologies to attract customers worldwide. Some of the major players, like Arctic Cat, Polaris Industries, and Bombardier Recreational Products (BRP), captured significant shares of the market. Electric ATVs and UTVs are expected to offer lucrative opportunities for players in the industry over the coming years.

  • In March 2022, Polaris Inc. expanded its distribution facility in Wilmington, Ohio. Through this expansion, the company enhanced distribution capacity, expanded product assortment, improved delivery, customer service, and optimized operations across North America.
  • In February 2022, Polaris Inc. collaborated with Wallbox N.V., a leading provider of electric vehicle (EV) charging and energy management solutions worldwide. Through this collaboration, Wallbox provides charging solutions for Polaris electric vehicles in the United States and Canada.
  • In March 2021, Arctic Cat announced the launch of the 2022 snowmobile line-up. The new Thundercat offers electronic power steering (EPS) for the first time on a high-performance, turbocharged sled. The BLAST line-up welcomes two new sleds to the family with the addition of the BLAST XR 4000 and BLAST XR Touring 4000, the first mid-sized touring sled.
  • In March 2021, BRP invested USD 300 million over the next five years to electrify its existing product lines by the end of 2026. BRP developed its Rotax modular electric powerpack technology in-house, which may be leveraged across all product lines.
  • In November 2020, American Landmaster revealed its all-new line-up of 2021 side-by-sides called the Landmaster. The 2021 Landmaster UTVs are equipped with over 30 new customer and dealer-inspired features, a best-in-class suspension system, automotive-grade components, and a weather-sealed electrical system.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Billion)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 All-terrain Vehicle (ATV)
    • 5.1.2 Utility Task Vehicle (UTV)
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Sports
    • 5.2.2 Agricultural
    • 5.2.3 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Polaris Inc.
    • 6.2.2 Bombardier Recreational Products Inc.
    • 6.2.3 Yamaha Motor Corporation
    • 6.2.4 Arctic Cat Inc.
    • 6.2.5 Kawasaki Motors Corp.
    • 6.2.6 Suzuki Motor Corporation
    • 6.2.7 American LandMaster
    • 6.2.8 Kwang Yang Motor Co. Ltd
      • 6.2.8.1 Honda Company Motor Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS