市場調査レポート
商品コード
1321418
哺乳瓶の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年Baby Bottle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Plastic, Silicone, Glass, Stainless Steel), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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哺乳瓶の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月21日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の哺乳瓶の市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 5.7%で拡大し、2030年には54億2,000万米ドルに達すると予測されています。
哺乳瓶の販促活動の増加と乳児用調製粉乳の採用増加が市場の成長を促進すると予想されます。乳児用調製粉乳の需要は、両親の多忙な仕事スケジュール、働く女性の増加、消費者の可処分所得の増加などの要因に起因しています。
粉ミルクは、利便性や授乳の柔軟性など多くの利点があるため、ベビー用加工食品市場で最も急成長しているカテゴリーです。乳児用調製粉乳の需要は、両親の多忙な仕事スケジュール、働く女性の増加、母乳育児ができない、または母乳育児をしないことを選択する母親の増加といった要因にも起因しています。このため、ネスレやアボットなど、粉ミルクの新製品を市場に投入する企業が増えています。このことは、近い将来、哺乳瓶を含む哺乳用品市場の成長を促進すると思われます。
BPAフリーの哺乳瓶の導入は、市場で観察される主要動向です。ビスフェノールA(BPA)は、甲状腺、脳の異常、前立腺がん、乳がん、不妊症、心臓病などの深刻な健康状態を引き起こすことが知られています。哺乳瓶の需要拡大に乗じようと、市場で事業を展開する多くの企業が、先進的でBPAフリーの製品を提供することで事業の拡大に注力しています。
また、ネスレやアボットなどの企業は、大手粉ミルクメーカーと提携し、哺乳瓶の販売を促進しています。メーカー各社はまた、流量制御可能な乳首、温度表示装置、ガラスやシリコンのような優れた原材料など、改良された機能を備えた先進的な哺乳瓶の開発にも注力し、競争力を高めています。
さらに、eコマースは、大規模な販売プラットフォーム、より強力な流通チャネル、より広い地域へのリーチを提供することで、メーカーのビジネスチャンスを広げています。こうしたベビー用品オンラインショップは、乳幼児向けの幅広い商品を提供しており、この動向は過去5年間で人気と顧客支持を高めています。
また、eマーケターによると、2020年の小売業は全体的に困難な年でしたが、いくつかの国内市場は2021年に2桁のeコマース成長を遂げました。例えば、2021年にはロシア、英国、フィリピンのeコマース売上が20%以上増加しました。
さらに、顧客も持続可能で自然な製品を採用するようになっています。例えば、ドクター・ブラウンの哺乳瓶は医薬品グレードのホウケイ酸ガラスを使用して製造され、自然なラッチと哺乳瓶での授乳体験のために湾曲した乳房のようなシリコン製乳頭を特徴としています。この哺乳瓶は、疝痛を緩和することが臨床的に証明されており、赤ちゃんの授乳から空気を逃がす通気孔が内蔵されています。取り外し可能な内部の通気口はプラスチック製ですが、耐熱性に優れ、最も安全なポリプロピレン製です。
The global baby bottle market size is expected to reach USD 5.42 billion by 2030, expanding at a CAGR of 5.7% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rise in promotional activities for baby bottles and increased adoption of infant formula are expected to fuel the growth of the market. The demand for infant formula can be attributed to factors such as the hectic work schedules of parents, an increasing number of working women, and rising consumer disposable incomes.
Milk formula is the fastest-growing category in the baby packaged foods market owing to its many benefits, such as convenience and flexibility of feeding. The demand for infant formula can also be attributed to factors such as the hectic work schedules of parents, an increasing number of working women, and a growing number of mothers who are either unable to breastfeed or choose not to. On the heels of this, an increasing number of companies like Nestle and Abbott have been introducing new baby formula products in the market. This is likely to drive the growth of the market for baby feeding products, including baby bottles, in the near future.
The introduction of BPA-free baby bottles is a key trend observed in the market. Bisphenol A (BPA) is known to cause severe health conditions like thyroid, brain abnormalities, prostate and breast cancer, infertility, and heart diseases. Looking to capitalize on the growing demand for baby bottles, many players operating in the market are concentrating on expanding their businesses by offering advanced and BPA-free products.
Also, the companies such as Nestle and Abbott are collaborating with leading milk formula producers to catalyze the sales of baby bottles. Manufacturers are also focusing on developing advanced baby bottles with improved features such as flow-controllable nipples, temperature indicator devices, and better raw materials like glass and silicone to gain a competitive edge.
Furthermore, e-commerce has expanded manufacturers' opportunities by providing them with a large selling platform, a stronger distribution channel, and a wider geographic reach. These online baby product stores provide a wide range of products for infants and toddlers, and this trend has grown in popularity and customer approval over the last five years.
In addition, although retail had a difficult year in 2020 overall, according to eMarketer, several national markets enjoyed double-digit e-commerce growth in 2021. For example, in 2021, e-commerce sales in Russia, the United Kingdom, and the Philippines increased by more than 20%.
Moreover, customers are also adopting sustainable and natural products. For instance, Dr. Brown's baby bottles are manufactured using pharmaceutical-grade borosilicate glass and feature a breast-like silicone teat that is curved for a natural latch and bottle-feeding experience. The bottles are clinically proven to alleviate colic and have an inbuilt vent mechanism that conducts air away from the baby's feed. The detachable interior vent system is made of plastic but it's polypropylene, which is the safest type because of its great heat tolerance.