表紙:小売向けバーチャルリアリティ(VR)の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、デバイス別、アプリケーション別、業種別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1301237

小売向けバーチャルリアリティ(VR)の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、デバイス別、アプリケーション別、業種別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Virtual Reality In Retail Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software, Services), By Device (Head Mounted Devices, Gesture Tracking Device), By Application, By Vertical, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030


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ページ情報
英文 150 Pages
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2~10営業日
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小売向けバーチャルリアリティ(VR)の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、デバイス別、アプリケーション別、業種別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年06月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の小売向けバーチャルリアリティ(VR)の市場規模は2030年までに236億9,000万米ドルに達し、2023年から2030年までのCAGRは28.0%で拡大すると予測されています。

バーチャルリアリティ(VR)は、強化された顧客体験を提供し、物理的な制約を克服することで、小売市場を変革しています。没入型でインタラクティブなショッピング体験を提供するVRによって、顧客は商品を3Dで視覚化し、バーチャルで試着し、現実的な環境を探索することができます。この技術により、小売業者はバーチャル店舗で全商品カタログを展示することができ、スペースや在庫の制約をなくすことができます。その結果、顧客満足度とロイヤルティが向上する魅力的で便利なショッピング体験が実現し、小売市場でのバーチャルリアリティ(VR)の導入が促進されます。

さらに、バーチャルリアリティ(VR)ヘッドセットと人工知能(AI)の統合は、カメラの助けを借りてモーショントラッキングに役立ち、ユーザーの視点とシームレスに溶け込むため、小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場に成長機会をもたらします。さらに、小売店のウェブベースおよびモバイルベースのアプリケーションを利用して、顧客は今後の来店を計画することができます。このアプリケーションは、オフライン店舗での具体的な商品ロケーションも提供するため、顧客が継続して購入するのに便利です。このことが、予測期間中の小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の成長を促進しています。

小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場で事業を展開するいくつかの企業は、より広範な顧客基盤を獲得し、業界における足場を強化するために、パートナーシップの助けを借りて、ユーザー体験を向上させる新製品や新サービスの立ち上げに注力しています。例えば、2022年9月、アメリカの高級百貨店チェーンであるBloomingdale's Inc.は、創業150周年を記念して、商品の360度ビューを提供するバーチャルストアを立ち上げました。このことは、予測期間中、小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の成長を促進すると予想されます。

小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場レポートハイライト

  • コンポーネント別では、ソフトウェアセグメントが予測期間で最も高いCAGRを記録すると予測されます。これは、小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の革新と技術開拓が進んでいるためです。
  • デバイス別では、ハンドトラッキングやモーションセンサーなどのジェスチャートラッキング技術の採用が増加していることから、ジェスチャートラッキングデバイスセグメントが予測期間中に大きな成長率を記録すると予測されます。
  • アプリケーション別では、広告・マーケティングセグメントが今後数年間で大きな収益シェアを占めると予想されます。これは、ブランドの差別化、市場での存在感の向上、製品の可視化の改善、ターゲットを絞ったキャンペーン、企業における貴重な洞察といった傾向の高まりによるものです。
  • 業種別では、バーチャルダイニングの出現により、食品・飲料セグメントがかなりのCAGRを記録すると予想されます。
  • 欧州地域は、顧客体験を向上させるためにバーチャルリアリティ(VR)を導入している数多くの有名ファッションブランドの存在により、最も速いCAGRを示すと予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 情報分析
    • 市場の形成とデータの視覚化
    • データの検証と公開
  • 調査範囲と前提条件
    • データソースのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • セグメントのスナップショット
  • 競合情勢のスナップショット

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場の課題
    • 市場機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析

第4章 コンポーネントの推定・動向分析

  • コンポーネントの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス

第5章 デバイスの推定・動向分析

  • デバイスの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • デバイス別
    • ヘッドマウントデバイス
    • ジェスチャートラッキングデバイス
    • プロジェクター・ディスプレイウォール

第6章 アプリケーションの推定・動向分析

  • アプリケーションの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • アプリケーション別
    • 情報システム
    • 広告・マーケティング
    • 試着ソリューション
    • 企画・デザイン

第7章 業種の推定・動向分析

  • 業種の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 業種別
    • 食品・飲料
    • 家庭用品
    • 衣料品
    • コンシューマーエレクトロニクス

第8章 地域の推定・動向分析

  • 地域別の小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米の小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の推定と予測、2018~2030年(100万米ドル)
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州の小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の推定と予測、2018~2030年(100万米ドル)
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
  • アジア太平洋
    • アジア太平洋の小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の推定と予測、2018~2030年(100万米ドル)
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
  • 南米
    • 南米の小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の推定と予測、2018~2030年(100万米ドル)
    • ブラジル
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカの小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場の推定と予測、2018~2030年(100万米ドル)
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第9章 小売向けバーチャルリアリティ(VR)市場-競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • Visualise Creative Ltd.
    • VREI
    • Panedia Pty Ltd
    • Fieback Medien
    • FireBirdVR
    • FXGear Inc.
    • Koncept VR
    • Matterport, Inc.
    • Subvrsive, Inc.
    • VIAR
    • WeMakeVR
    • Scapic Innovations Pvt. Ltd.
  • 最近の開発と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 主要企業の市場シェア分析、2022年
  • 戦略マッピング
    • パートナーシップ
    • 合併と買収
    • 新製品/新機能の発表
    • 認証
    • 拡張
図表

List of Tables

  • Table 1 Key market driver impact
  • Table 2 Key market restraint impact
  • Table 3 Global virtual reality in retail market revenue estimates and forecast, by component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global virtual reality in retail market revenue estimates and forecast, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Global virtual reality in retail market revenue estimates and forecast, by application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Global virtual reality in retail market revenue estimates and forecast, by vertical, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Company heat map analysis
  • Table 8 Key companies undergoing partnerships
  • Table 9 Key companies involved in merger & acquisition
  • Table 10 Key companies involved in new product launch

List of Figures

  • Fig. 1 Virtual reality in retail market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Data analysis models
  • Fig. 4 Market formulation and validation
  • Fig. 5 Data validating & publishing
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Industry snapshot
  • Fig. 9 Virtual Reality market value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 10 Value chain analysis
  • Fig. 11 Market dynamics
  • Fig. 12 Virtual reality in retail market: Porter's analysis
  • Fig. 13 Virtual reality in retail market: PESTEL analysis
  • Fig. 14 Virtual reality in retail market, by component, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Million)
  • Fig. 15 Virtual reality in retail market, by component: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 16 Hardware market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Software market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Services market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Virtual reality in retail market, by device, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Million)
  • Fig. 20 Virtual reality in retail market, by device: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 21 Head mounted devices market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Gesture tracking devices market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Projectors & display wall market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Virtual reality in retail market, by application, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Million)
  • Fig. 25 Virtual reality in retail market, by application: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 26 Information systems market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Advertising & marketing market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Try-on solutions market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Planning & designing electronics market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Virtual reality in retail market, by vertical, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Million)
  • Fig. 31 Virtual reality in retail market, by vertical: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 32 Food & beverage market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Home products market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Clothing market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Consumer electronics market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Virtual reality in retail market by region, 2022 & 2030, Revenue (USD Million)
  • Fig. 37 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 38 North America virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 U.S. virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Canada virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Mexico virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Europe virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Germany virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 U.K. virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 France virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 Italy virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 Asia Pacific virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 China virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Japan virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 India virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 South Korea virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 South America virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 53 Brazil virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 Argentina virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 55 MEA virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 56 South Africa virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 57 Saudi Arabia virtual reality in retail market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 58 Key company categorization
  • Fig. 59 Key company market share analysis, 2022
  • Fig. 60 Strategy framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-086-7

Virtual Reality In Retail Market Growth & Trends

The global virtual reality in retail market size is expected to reach USD 23.69 billion by 2030, expand at a CAGR of 28.0% from 2023 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. Virtual reality is transforming the retail market by providing an enhanced customer experience and overcoming physical limitations. By offering immersive and interactive shopping experiences, VR allows customers to visualize products in 3D, try them on virtually, and explore realistic environments. This technology enables retailers to showcase their entire product catalog in a virtual store, eliminating space and inventory constraints. The result is an engaging and convenient shopping experience that increases customer satisfaction and loyalty, driving the adoption of virtual reality in the retail market.

Moreover, the integration of Artificial Intelligence (AI) with virtual reality headsets provides growth opportunities for virtual reality in retail market as it helps in motion tracking with the help of a camera and blends in seamlessly with the user's perspective. In addition, with the help of a retail store web-based and mobile-based application, customers can plan their upcoming store visits. This application also offers specific product locations in offline stores, which makes it convenient for customers to continue their purchases. This, in turn, is driving the virtual reality in retail market growth over the forecast period.

Several companies operating in the virtual reality in retail market focus on launching new products and offerings to enhance user experience with the help of partnerships to attract a more extensive customer base and strengthen their foothold in the industry. For instance, in September 2022, Bloomingdale's Inc., an American luxury department store chain, launched their virtual store in celebration of their 150th anniversary along with offering 360-degree views of products. This, in turn, is expected to propel the virtual reality in retail market growth over the forecast period.

Virtual Reality In Retail Market Report Highlights

  • Based on the component segment, the software segment is expected to record the highest CAGR over the forecast period, owing to the ongoing innovations and technological developments in the virtual reality in retail market
  • Based on the device segment, the gesture tracking device segment is expected to register a significant growth rate over the forecast period, attributed to the increasing adoption of gesture tracking technologies, such as hand tracking and motion sensors
  • Based on the application segment, the advertising & marketing segment is expected to witness a significant revenue share in the coming years. This is attributed to the growing trend of brand differentiation, increasing market presence, improved product visualization, targeted campaigns, and valuable insights in companies
  • Based on the vertical segment, the food and beverage segment is expected to record a considerable CAGR, owing to the emergence of virtual dining experiences
  • The European region is anticipated to exhibit the fastest CAGR, owing to the presence of numerous notable fashion brands that are implementing virtual reality to enhance the customer experience

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1 List of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Industry Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
    • 3.3.3 Market Challenges
    • 3.3.4 Market Opportunities
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 Porter's Analysis
    • 3.4.2 Macroeconomic Analysis

Chapter 4 Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecast, By Component (USD Million)
    • 4.2.1 Hardware
    • 4.2.2 Software
    • 4.2.3 Services

Chapter 5 Device Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Device Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecast, By Device (USD Million)
    • 5.2.1 Head Mounted Devices
    • 5.2.2 Gesture Tracking Devices
    • 5.2.3 Projectors & Display Wall

Chapter 6 Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2 Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million)
    • 6.2.1 Information Systems
    • 6.2.2 Advertising & Marketing
    • 6.2.3 Try-on Solutions
    • 6.2.4 Planning & Designing

Chapter 7 Vertical Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Vertical Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2 Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecast, By Vertical (USD Million)
    • 7.2.1 Food and Beverage
    • 7.2.2 Home Products
    • 7.2.3 Clothing
    • 7.2.4 Consumer Electronics

Chapter 8 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1 Virtual Reality in Retail Market by Region, 2022 & 2030
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 North America Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2 U.S.
      • 8.2.2.1 U.S. Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3 Canada
      • 8.2.3.1 Canada Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.4 Mexico
      • 8.2.4.1 Mexico Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Europe Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2 Germany
      • 8.3.2.1 Germany Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3 U.K.
      • 8.3.3.1 U.K. Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4 France
      • 8.3.4.1 France Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5 Italy
      • 8.3.5.1 Italy Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Asia Pacific Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2 China
      • 8.4.2.1 China Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3 Japan
      • 8.4.3.1 Japan Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4 India
      • 8.4.4.1 India Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5 South Korea
      • 8.4.5.1 South Korea Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 South America Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2 Brazil
      • 8.5.2.1 Brazil Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.3 Argentina
      • 8.5.3.1 Argentina Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6 Middle East & Africa (MEA)
    • 8.6.1 MEA Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2 Saudi Arabia
      • 8.6.2.1 Saudi Arabia Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.3 South Africa
      • 8.6.3.1 South Africa Virtual Reality in Retail Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9 Virtual Reality in Retail Market - Competitive Landscape

  • 9.1 Key Market Participants
    • 9.1.1 Visualise Creative Ltd.
    • 9.1.2 VREI
    • 9.1.3 Panedia Pty Ltd
    • 9.1.4 Fieback Medien
    • 9.1.5 FireBirdVR
    • 9.1.6 FXGear Inc.
    • 9.1.7 Koncept VR
    • 9.1.8 Matterport, Inc.
    • 9.1.9 Subvrsive, Inc.
    • 9.1.10 VIAR
    • 9.1.11 WeMakeVR
    • 9.1.12 Scapic Innovations Pvt. Ltd.
  • 9.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.3 Company Categorization
  • 9.4 Participant's Overview
  • 9.5 Financial Performance
  • 9.6 Product Benchmarking
  • 9.7 Company Heat Map Analysis
  • 9.8 Key Company Market Share Analysis, 2022
  • 9.9 Strategy Mapping
    • 9.9.1 Partnership
    • 9.9.2 Merger & Acquisition
    • 9.9.3 New Product/Feature Launch
    • 9.9.4 Certifications
    • 9.9.5 Expansion