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市場調査レポート
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1301080

ゲームコンソールの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、製品別、流通チャネル別、タイプ別、コンポーネント別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Gaming Console Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Gaming, Non-gaming), By Product (Nintendo, Xbox), By Distribution Channel (Online, Offline), By Type, By Component, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 185 Pages | 納期: 2~10営業日

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ゲームコンソールの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、製品別、流通チャネル別、タイプ別、コンポーネント別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年06月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

ゲームコンソール市場の成長と動向

GrandView Research, Inc.の最新調査によると、世界のゲームコンソール市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 8.5%で成長し、2030年には470億2,000万米ドルに達する見込みです。

ゲーム業界は近年、デジタルゲームの販売とサブスクリプションにシフトしており、物理的なゲームよりもデジタルゲームの利便性とアクセシビリティを好むゲーマーが増えています。この動向はゲームコンソール市場にも反映されており、ゲームコンソールメーカーはデジタルゲーム販売やサブスクリプション型モデルへのシフトを進めています。高速インターネット接続の普及により、ゲーマーはゲームを迅速かつ簡単にダウンロードできるようになっています。

さらに、デジタルゲームは、配送を待ったり、実店舗に行ったりすることなく、購入後すぐにプレイできるなど、物理的なコピーと比較していくつかの利点があります。物理的なコピーの場合、製造、輸送、流通にコストがかかるが、デジタルゲームは即座に低コストで提供できます。このため、ゲームコンソールメーカーはゲームを低価格で提供でき、より多くの顧客を引き付け、全体的な収益を増やすことができます。ゲーム業界では、サブスクリプション・ベースのモデルも人気が高まっています。マイクロソフトやソニーなどのゲームコンソールメーカーは、Xbox Game PassやPlayStation Nowのような月額課金で豊富なゲームライブラリにアクセスできるサブスクリプションサービスを導入しています。

これらのサービスは、ゲーマーにさまざまなゲームに手頃な価格でアクセスする方法を提供するとともに、ゲームコンソールメーカーに定期的な収益をもたらします。esportsの人気の高まりは市場に大きな影響を与え、市場の成長と競合ゲームをサポートできるゲームコンソールへの需要を促進しています。esportsは近年重要な産業となり、世界中に数百万人のファンやプロのプレイヤーがいます。Fortnite」、「Call of Duty」、「League of Legends」などのオンライン・マルチプレイヤー・ゲームへのアクセスや人気が高まっています。これらのゲームには、他のプレイヤーとの腕試しを望むゲーマーにアピールする競合の側面があり、これがesportsのトーナメントやイベントの台頭につながっています。

競合ゲームへの需要の高まりを受けて、ゲームコンソールメーカーはesports体験を向上させる機能に投資してきました。例えば、PlayStation 5とXboxシリーズX/Sは、ロード時間の短縮、グラフィックの向上、接続性の向上を実現し、ゲーマーに対戦での優位性をもたらしています。VRとARのイントロダクションはゲーム業界を大きく発展させ、ゲームコンソール市場に影響を与えました。VRとARは没入型ゲーム体験の新たな可能性を開き、これらの技術をサポートするゲームコンソールへの需要を牽引してきました。バーチャルリアリティは、VRヘッドセットを通して体験できるシミュレーション環境を作り出すことを含みます。対照的に、拡張現実はスマートフォンやその他のデバイスを通じてデジタルコンテンツを自然界に重ね合わせるものです。

どちらの技術も、ゲームの遊び方に革命をもたらす可能性を秘めており、すでにそうなり始めています。また、VRやARデバイスが入手しやすくなり、価格も手頃になったことも、ARやVRゲームの市場を後押ししています。近年、Oculus、HTC、MicrosoftなどのメーカーからVRやARのヘッドセットやデバイスが増加しています。これらのデバイスはより手頃な価格で入手できるようになり、ゲーマーがVRやARゲームを体験しやすくなっています。市場は、その始まりから長い道のりを歩んできました。初期のアタリ2600やニンテンドー・エンターテインメント・システムから、現世代のプレイステーション5、XboxシリーズX/S、ニンテンドースイッチに至るまで、ゲームコンソールは長年にわたって多大な技術的進歩を遂げてきました。

市場の開拓は、グラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)の開発です。GPUは、3Dグラフィックスのリアルタイムレンダリングに必要な複雑な計算を処理するために設計された特殊なプロセッサです。初期のゲームコンソールは、単純な2Dグラフィックスしか生成できない基本的なグラフィックス・チップに依存していました。より強力なGPUの登場により、ゲームコンソールは複雑なグラフィックを描画できるようになり、より没入感のあるゲーム体験が可能になっています。接続性も重要な要素で、以前のゲームコンソールは接続オプションが限られており、通常はコントローラーポート1つと、場合によってはカートリッジスロットに限られていました。インターネットの出現により、ゲームコンソールはオンラインサービスに接続できるようになり、オンラインゲーム、ダウンロードコンテンツ、ストリーミングサービスが可能になっています。最近のゲームコンソールはワイヤレスでインターネットに接続でき、クラウドゲームやビデオチャットなどの機能をサポートしています。

ゲームコンソール市場レポートハイライト

  • 任天堂のセグメントは、他のゲームコンソールにはないユニークなゲーム体験を提供する革新的なデザインにより、予測期間中に9.0%以上の大幅なCAGRが見込まれます。
  • 加えて、任天堂はスーパーマリオ、ゼルダの伝説、どうぶつの森といったファーストパーティゲームの強力なポートフォリオを有しています。
  • ゲームアプリケーション分野は、2023年から2030年にかけて最も速いCAGRを記録すると予想されます。この成長は、デジタルゲームの人気の高まりとオンラインゲームの台頭別ものです。
  • アジア太平洋地域は、ゲーマー人口が多く、成長しているため、予測期間中にCAGR 7.0%以上で拡大しながら、世界市場で主導的地位を維持すると予測されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 情報分析
    • 市場の形成とデータの視覚化
    • データの検証と公開
  • 調査範囲と前提条件
    • データソースへのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

  • ゲームコンソール市場のスナップショット
  • ゲームコンソール- セグメントスナップショット(1/2)
  • ゲームコンソール- セグメントスナップショット(2/2)
  • ゲームコンソール-競合情勢のスナップショット

第3章 ゲームコンソール市場- 業界の展望

  • 市場系統の見通し
  • バリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • ゲームコンソール市場-COVID-19の影響分析

第4章 ゲームコンソール市場:製品の推定・動向分析

  • 製品の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 製品別
    • 任天堂
    • プレイステーション
    • Xbox
    • その他

第5章 ゲームコンソール市場:用途の推定・動向分析

  • 用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 用途別
    • ゲーム
    • 非ゲーム

第6章 ゲームコンソール市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 流通チャネル別
    • オンライン流通チャネル
    • オフライン流通チャネル

第7章 ゲームコンソール市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • タイプ別
    • 家庭用ビデオゲームコンソール
    • ハンドヘルドゲームコンソール
    • ハイブリッドビデオゲームコンソール
    • プラグアンドプレイ/レトロコンソール

第8章 ゲームコンソール市場:コンポーネントの推定・動向分析

  • コンポーネントの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンポーネント別
    • コンソールユニット
    • コントローラ
    • ゲームメディア
    • 外部記憶装置

第9章 地域推定・動向分析

  • ゲームコンソール市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 北米のゲームコンソール市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のゲームコンソール市場の推定と予測、2018年から2030年
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のゲームコンソール市場の推定と予測、2018年から2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのゲームコンソール市場の推定と予測、2018年から2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカのゲームコンソール市場の推定と予測、2018年から2030年まで
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第10章 ゲームコンソール市場-競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • Activision Blizzard
    • Atari Inc.
    • Capcom Co. Ltd.
    • Cooler Master Co. Ltd.
    • Corsair Components Inc.
    • Dell Technologies
    • Gameloft Se
    • Hyperkin Inc.
    • Hyperx
    • Logitech Inc.
    • Mad Catz Global Ltd.
    • Microsoft Corporation
    • Nintendo Co. Ltd.
    • Nvidia Corporation
    • Ouya Inc.(Subsidiary Of Razer)
    • Playjam
    • Razer Inc.
    • Redragon
    • Republic Of Games
    • Rockstar Games Inc.
    • Sega Holdings Co. Ltd.
    • Sony Corporation
    • Steelseries
    • Tencent Games
    • Ubisoft Entertainment Sa
    • Valve Corporation
  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 会社の分類
  • 参加者の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • 合併と買収
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
図表

List of Tables

  • Table 1 Gaming console market - Key market driver impact
  • Table 2 Key market restraint/challenges impact
  • Table 3 Gaming Console Market Revenue Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global Gaming Console Market Revenue Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Global Gaming Console Market Revenue Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Global Gaming Console Market Revenue Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Global Gaming Console Market Revenue Estimates and Forecast, By Component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 9 Company Heat Map Analysis
  • Table 10 Key Companies undergoing expansions
  • Table 11 Key Companies involved in M&As
  • Table 12 Key Companies undergoing collaborations
  • Table 13 Key Companies launching new products

List of Figures

  • Fig. 1 Gaming Console Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation And Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Gaming Console - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 11 Market dynamics
  • Fig. 12 Gaming console market: PORTER's Analysis
  • Fig. 13 Gaming console market: PESTEL Analysis
  • Fig. 14 Gaming Console Market, by Product: Key Takeaways
  • Fig. 15 Gaming Console Market, by Product: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 16 Gaming Console Market, by Application: Key Takeaways
  • Fig. 17 Gaming Console Market, by Application: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 18 Gaming Console Market, by Distribution Channe;: Key Takeaways
  • Fig. 19 Gaming Console Market, by Distribution Channel: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 20 Gaming Console Market, by Type: Key Takeaways
  • Fig. 21 Gaming Console Market, by Type: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 22 Gaming Console Market, by Component: Key Takeaways
  • Fig. 23 Gaming Console Market, by Component: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 24 Gaming Console Market Revenue By Region, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 26 North America Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 U.S. Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Canada Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Europe Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Germany Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 UK Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 France Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Italy Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Spain Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Asia Pacific Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 China Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 India Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 Japan Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 South Korea Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Latin America Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Brazil Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Mexico Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 MEA Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 Saudi Arabia Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 UAE Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 South Africa Gaming Console market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 Key Company Categorization
  • Fig. 48 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 49 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-089-5

Gaming Console Market Growth & Trends

The global gaming console market size is expected to reach USD 47.02 billion by 2030, growing at a CAGR of 8.5% from 2023 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. The gaming industry has shifted towards digital game sales and subscriptions in recent years, with an increasing number of gamers preferring the convenience and accessibility of digital games over physical games. This trend has also been reflected in the console market, where console manufacturers are shifting their focus toward digital game sales and subscription-based models. The increasing availability of high-speed internet connection has made it easier for gamers to download games quickly and easily.

In addition, digital games offer several advantages over physical copies, such as the ability to play immediately after purchase without waiting for delivery or going to a physical store. Physical copies require manufacturing, shipping, and distribution costs, while digital games can be delivered instantly and at a lower cost. This allows console manufacturers to offer games at lower prices, attracting more customers and increasing overall revenue. Subscription-based models are also becoming increasingly popular in the gaming industry. Console manufacturers, such as Microsoft and Sony, have introduced subscription services like Xbox Game Pass and PlayStation Now, with monthly charges to access an extensive library of games.

These services provide gamers with a more affordable way to access a variety of games and also generate recurring revenue for console manufacturers. The increasing popularity of esports has significantly impacted the market, driving its growth and demand for a console that can support competitive gaming. Esports has become a significant industry in recent years, with millions of fans and professional players worldwide. The accessibility and popularity of online multiplayer games, such as Fortnite, Call of Duty, and League of Legends, have increased. These games have a competitive aspect that appeals to gamers who want to test their skills against other players, and this has led to the rise of esports tournaments and events.

With the growing demand for competitive gaming, console manufacturers have invested in features that enhance the esports experience. For example, the PlayStation 5 and Xbox Series X/S offer faster loading times, improved graphics, and better connectivity, giving gamers an edge in competitive matches. The introduction of VR and AR has significantly developed the gaming industry and impacted the console market. VR and AR have opened up new possibilities for immersive gaming experiences and have driven demand for consoles that can support these technologies. Virtual reality involves creating a simulated environment that can be experienced through a VR headset. In contrast, augmented reality overlaps digital content with the natural world through smartphones or other devices.

Both technologies have the potential to revolutionize the way we play games and have already started to do so. The increasing availability and affordability of VR and AR devices also boost the market for AR and VR games. In recent years, VR and AR headsets and devices from manufacturers, such as Oculus, HTC, and Microsoft, have increased. These devices have become more affordable and accessible, making it easier for gamers to experience VR and AR gaming. The market has come a long way since its inception. From the early days of the Atari 2600 and the Nintendo Entertainment Systems to the current generation PlayStation 5, Xbox Series X/S, and Nintendo Switch consoles have seen tremendous technological advancements over the years.

The advancement in the market has been the development of graphics processing units (GPUs). GPUs are specialized processors designed to handle the complex calculations required to render 3D graphics in real time. Early consoles relied on basic graphics chips that could only produce simple 2D graphics. With the advent of more powerful GPUs, gaming consoles could render complex graphics, which allowed for a more immersive gaming experience. Connectivity has also been a significant factor, as previously consoles had limited connectivity options, usually limited to a single controller port and possibly a cartridge slot. With the advent of the internet, gaming consoles could connect to online services, allowing for online gaming, downloadable content, and streaming services. Modern consoles can connect wirelessly to the internet and support features such as cloud gaming and video chat.

Gaming Console Market Report Highlights

  • The Nintendo segment is anticipated to witness a significant CAGR of over 9.0% during the forecast period due to the innovative design, which offers a unique gaming experience that can't be found on other consoles
  • In addition, Nintendo has a strong portfolio of first-party games, such as Super Mario, The Legend of Zelda, and Animal Crossing
  • The gaming application segment is expected to register the fastest CAGR from 2023 to 2030. The growth is attributed to the increasing popularity of digital games and the rise of online gaming
  • Asia Pacific is anticipated to maintain its leading position in the global market while expanding at a CAGR of more than 7.0% over the forecast period owing to the region's large and growing population of gamers

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope And Assumptions
    • 1.4.1 List To Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Gaming Console Market Snapshot
  • 2.2 Gaming Console - Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3 Gaming Console - Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4 Gaming Console - Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Gaming Console Market - Industry Outlook

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 Porter's Analysis
    • 3.4.2 Macroeconomic Analysis
  • 3.5 Gaming Console Market - COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4 Gaming Console Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Gaming Console Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
    • 4.2.1 Nintendo
    • 4.2.2 Playstation
    • 4.2.3 Xbox
    • 4.2.4 Others

Chapter 5 Gaming Console Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Gaming Console Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million)
    • 5.2.1 Gaming
    • 5.2.2 Non-Gaming

Chapter 6 Gaming Console Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2 Gaming Console Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
    • 6.2.1 Online Distribution Channel
    • 6.2.2 Offline Distribution Channel

Chapter 7 Gaming Console Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2 Gaming Console Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million)
    • 7.2.1 Home Video Game Console
    • 7.2.2 Handheld Game Console
      • 7.2.1.1 Portable
      • 7.2.1.2 Non-Portable
    • 7.2.3 Hybrid Video Game Console
    • 7.2.4 Plug And Play/Retro Console

Chapter 8 Gaming Console Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 8.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2 Gaming Console Market Estimates & Forecast, By Component (USD Million)
    • 8.2.1 Console Unit
    • 8.2.2 Controller
      • 8.2.2.1 Paddle
      • 8.2.2.2 Joystick
      • 8.2.2.3 Gamepad
    • 8.2.3 Game Media
      • 8.2.3.1 Game Cartridge
      • 8.2.3.2 Optical Media
      • 8.2.3.3 Digital Distribution
      • 8.2.3.4 Cloud Gaming
    • 8.2.4 External Storage

Chapter 9 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 9.1 Gaming Console Market: Regional Outlook
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 North America Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.2 U.S.
      • 9.2.2.1 U.S. Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.3 Canada
      • 9.2.3.1 Canada Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Europe Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.2 Germany
      • 9.3.2.1 Germany Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.3 Uk
      • 9.3.3.1 Uk Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.4 France
      • 9.3.4.1 France Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.5 Italy
      • 9.3.5.1 Italy Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.6 Spain
      • 9.3.6.1 Spain Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Asia Pacific Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.2 China
      • 9.4.2.1 China Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.3 India
      • 9.4.3.1 India Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.4 Japan
      • 9.4.4.1 Japan Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.5 South Korea
      • 9.4.5.1 South Korea Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Latin America Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.2 Brazil
      • 9.5.2.1 Brazil Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.3 Mexico
      • 9.5.3.1 Mexico Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.6 Middle East And Africa
    • 9.6.1 Middle East And Africa Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.2 Saudi Arabia
      • 9.6.2.1 Saudi Arabia Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.3 Uae
      • 9.6.3.1 Uae Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.4 South Africa
      • 9.6.4.1 South Africa Gaming Console Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 10 Gaming Console Market - Competitive Landscape

  • 10.1 Key Market Participants
    • 10.1.1 Activision Blizzard
    • 10.1.2 Atari Inc.
    • 10.1.3 Capcom Co. Ltd.
    • 10.1.4 Cooler Master Co. Ltd.
    • 10.1.5 Corsair Components Inc.
    • 10.1.6 Dell Technologies
    • 10.1.7 Gameloft Se
    • 10.1.8 Hyperkin Inc.
    • 10.1.9 Hyperx
    • 10.1.10 Logitech Inc.
    • 10.1.11 Mad Catz Global Ltd.
    • 10.1.12 Microsoft Corporation
    • 10.1.13 Nintendo Co. Ltd.
    • 10.1.14 Nvidia Corporation
    • 10.1.15 Ouya Inc. (Subsidiary Of Razer)
    • 10.1.16 Playjam
    • 10.1.17 Razer Inc.
    • 10.1.18 Redragon
    • 10.1.19 Republic Of Games
    • 10.1.20 Rockstar Games Inc.
    • 10.1.21 Sega Holdings Co. Ltd.
    • 10.1.22 Sony Corporation
    • 10.1.23 Steelseries
    • 10.1.24 Tencent Games
    • 10.1.25 Ubisoft Entertainment Sa
    • 10.1.26 Valve Corporation
  • 10.2 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 10.3 Company Categorization
  • 10.4 Participant's Overview
  • 10.5 Financial Performance
  • 10.6 Product Benchmarking
  • 10.7 Company Market Share Analysis, 2022
  • 10.8 Company Heat Map Analysis
  • 10.9 Strategy Mapping
    • 10.9.1 Expansion
    • 10.9.2 Mergers & Acquisition
    • 10.9.3 Collaborations
    • 10.9.4 New Product Launches