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市場調査レポート
商品コード
1224655

米国の観賞魚市場規模・シェア・動向分析レポート製品別(熱帯淡水、温帯、海洋)、用途別(家庭、商業)、セグメント別予測、2023年~2030年

U.S. Ornamental Fish Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Tropical Freshwater, Temperate, Marine), By Application (Household, Commercial), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 60 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国の観賞魚市場規模・シェア・動向分析レポート製品別(熱帯淡水、温帯、海洋)、用途別(家庭、商業)、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年01月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国の観賞魚市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の観賞魚市場は、2023年から2030年までCAGR9.0%を記録し、2030年までに28億3000万米ドルに達すると予測されています。カラフルな魚に対するミレニアム世代の関心の高まり、贅沢なライフスタイルの一部として水族館を維持する傾向、高度なデザインを特徴とする水族館の新しい開発、美的理由によるアクアスケープの上昇は、米国の観賞魚市場を押し上げる主要な要因となっています。

最近の技術革新は、観賞魚愛好家にとって、種の多様性と水槽の生態系の維持のしやすさという、これまでにないものを提供しています。金魚、テトラ、バーブ、ナマズなどの種は、比較的穏やかで要求も厳しくないため、初心者に最適です。さらに、自動洗浄機能付きアクアリウムの登場により、初心者でも観賞魚に興味を持つようになりました。

また、魚の飼育に伴う心理的なメリットや、人間との触れ合いも観賞魚の需要を高めている要因の一つです。魚の鑑賞は、幸福感、リラックス感、不安感などを高めることが、さまざまな調査・研究により明らかになっています。また、愛着理論は人と動物の関係にも当てはまり、人も動物も不安やストレスがあるときに愛着の対象となり、安心感や安全感を与えてくれるということが分かっています。

都市部ではマンションや狭小住宅への転居が進んでいるため、大型動物が住めるスペースが少なくなっています。そのため、安らぎを与える動物として、また場所を取らない動物として、魚をペットとして飼う人が増えています。住宅分野での観賞魚産業は、この動向に大きな可能性を感じています。このようなナノ水槽や植栽された水槽などの最新の動向は、さらに米国の観賞魚業界を後押しします。

2020年12月のThe Fish Siteのブログ記事によると、趣味家へのアクアリウムストックの供給には40カ国以上が参加しており、観賞魚、サンゴ、無脊椎動物などの水生動物は、世界で年間5,000万匹が200万人の趣味家に販売されていると推定されているそうです。米国では1,500万世帯に水槽があり、そのうち250万世帯に海洋生物が飼育されていることから、米国が主要な市場であると言えます。海洋性観賞魚は取引全体の約20%を占めています。

米国の観賞魚市場レポートハイライト

熱帯淡水魚部門は、日常的な維持が容易であることと、その種類の多さから、2022年に最大のシェアを占めました。米国の淡水魚業者は、高品質の熱帯淡水魚を提供しています。人気のある熱帯淡水魚は、グッピー、モリー、ゼブラダニオ、ベタ、ナマズ、ソードテールなどです。

2022年には家庭用アプリケーションが市場を独占し、米国の世帯の約67%、約8500万世帯がペットを所有し、そのうち13.1%がペットとして魚を所有しています(APPA)。また、スマートテクノロジーの進歩もアクアリウムを趣味とする人の増加に寄与しており、結果として同分野を推進しています。

観賞魚事業を牽引する消費者動向は、ペットケア分野全体を牽引する消費者動向とほぼ同様です。世界中の消費者は、ますます多くの異なるペットを飼うようになっています。ペットの飼育やペットケア用品に関しては、ミレニアル世代は他の年齢層よりも高い消費性向を持っています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場形成とデータ可視化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • 製品の見通し
  • 募集要項

第3章 米国の観賞魚市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売・小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 事業環境分析
    • 業界分析- ポーターズ
      • サプライヤーの力
      • 買い手の交渉力
      • 代替の脅威
      • 新規参入者からの脅威
      • 競争企業間の敵対関係
  • 米国の観賞魚市場のロードマップ
  • 米国の観賞魚市場:技術の見通し
  • COVID-19の米国の観賞魚市場への影響

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 米国の観賞魚市場:製品分析と予測

  • 製品変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 熱帯淡水
  • 温帯
  • 海洋

第6章 米国の観賞魚市場:アプリケーションの推定・動向分析

  • 地域変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 家庭
  • 商業

第7章 競合分析

  • 主要な世界プレーヤー、最近の動向、業界への影響
  • 主要企業/競合の分類(主要なイノベーター、市場リーダー、新興企業)
  • 米国の主な観賞魚小売業者のリスト
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2022年

第8章 企業プロファイル

  • Aqua-Nautic Specialist PTE LTD
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • AlgaeBarn LLC
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Tropical Fish International
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • bioAquatiX
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Aqua Leisure Sdn Bhd
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Imperial Tropicals
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • LiveAquaria
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • AQUATIC INTERIORS UNLIMITED INC.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Ruinemans Aquarium Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • AQUA HUT LLC.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • 1. Number of zoos & aquariums accredited by the Association of Zoos and Aquariums (AZA) in 12 countries
  • 2. U.S. ornamental fish market - Driving factor market analysis
  • 3. Pet ownership in the U.S., 2019 - 2020
  • 4. U.S. ornamental fish market - Restraint factor market analysis
  • 5. Recent technological trends in aquarium hobby
  • 6. Accessibility of resources: Traditional vs. technologically equipped fish farmers
  • 7. U.S. pet ownership estimates
  • 8. U.S. tropical freshwater ornamental fish market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9. U.S. temperate ornamental fish market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 10. U.S. marine ornamental fish market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 11. 11 U.S. commercial ornamental fish market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 12. U.S. household ornamental fish market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 13. Company categorization
  • 14. List of Major Ornamental Fish Retailers in the U.S
  • 15. U.S. company share analysis, 2022 (Revenue Share %)

List of Figures

  • 1. U.S. ornamental fish market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Segment Snapshot
  • 8. Competitive Landscape Snapshot
  • 9. U.S. ornamental fish market - Penetration & growth prospect mapping, by application
  • 10. U.S. ornamental fish market - Value chain analysis
  • 11. Size evolution of single-family apartments, 2010 - 2019
  • 12. U.S. ornamental fish market: Porter's five forces analysis
  • 13. Roadmap of the U.S. ornamental fish market
  • 14. U.S. ornamental fish market: Product share (%) analysis, 2022 & 2030
  • 15. U.S. ornamental fish market: Application share (%) analysis, 2022 & 2030
  • 16. Key company market share analysis, 2022 (%)
目次
Product Code: GVR-4-68040-028-4

U.S. Ornamental Fish Market Growth & Trends:

The U.S. ornamental fish market is expected to reach USD 2.83 billion by 2030 , registering CAGR of 9.0% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing millennial interest in colorful fish, the trend of keeping aquarium as part of a luxury lifestyle, new developments in aquariums featuring advanced designs, rise in aqua scaping for aesthetic reasons are major factors boosting the U.S. ornamental fish market.

Recent technological breakthroughs have provided ornamental fish enthusiasts with something they have never had before - variety in species and easy to maintain aquarium ecosystems. Species such as the goldfish, tetras, barbs and catfish are best for beginners as they are relatively peaceful and not very demanding. Moreover, due to the advent of self-cleaning aquariums, even novices have taken an interest in ornamental fish.

The psychological benefits associated with keeping a fish and human interaction with it also a factor ramping the demand for ornamental fish. Various studies and research have found that live fish viewing enhances feelings of happiness, relaxation, and anxiety. The attachment theory applies to human-animal relationships as well, with findings suggesting that both humans and animals can serve as attachment figures and provide feelings of comfort and safety during times of uncertainty or stress.

Since more people are moving into apartments and smaller residences in cities, there is less room for larger animals to live there. Because they are peaceful animals and take up less space in homes, people are increasingly choosing to keep fish as pets. For the ornamental fish industry in the residential sector, this trend is generating a growth potential. Modern trends such as the nano aquariums and planted aquariums will further boost the ornamental fish industry in U.S.

According to a blog post by The Fish Site in December 2020, more than 40 nations take part in the supply of aquarium stock to hobbyists, and it is estimated that 50 million aquatic animals, including ornamental fish, corals, and invertebrates, are sold to 2 million hobbyists worldwide each year. Since 15 million American households have aquariums, 2.5 million of which are home to marine species, the U.S. is the primary market for these products. Marine ornamental fish species make up about 20% of the total trade.

U.S. Ornamental Fish Market Report Highlights:

  • The tropical freshwater segment held the largest share in 2022, owing to its easy to maintain routine and the variety it offers. The freshwater fish suppliers in U.S. offer high quality tropical freshwater fish. Some popular tropical freshwater varieties are Guppy, Molly, Zebra Danio, Betta, Catfish, and Swordtail.
  • Household application segment dominated the market in 2022, around 67% of the U.S. households, or about 85 million families, own a pet, with 13.1% of those owning a fish as a pet (APPA). Advancements in smart technologies are also contributing to the growing number of aquarium hobbyists, which as a result is propelling the segment.
  • The consumer trends driving the ornamental fish business are largely comparable to those guiding the pet care sector as a whole. Consumers all over the world are adopting more and more different pets. When it comes to pet adoption and pet care goods, the millennial demographic has a higher spending propensity than other age groups.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Application Outlook

Chapter 3. U.S. Ornamental Fish Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.3.2. Profit Margin Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Driver Analysis
    • 3.4.2. Market Restraint Analysis
    • 3.4.3. Industry Challenges
    • 3.4.4. Industry Opportunities
  • 3.5. Business Environment Analysis
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.5.1.1. Supplier Power
      • 3.5.1.2. Buyer Power
      • 3.5.1.3. Substitution Threat
      • 3.5.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.5.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.6. Roadmap of U.S. Ornamental Fish Market
  • 3.7. U.S. Ornamental Fish Market: Technology Outlook
  • 3.8. Impact of COVID-19 on the U.S. Ornamental Fish Market

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Ornamental Fish Market: Product Analysis & Estimates

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 5.2. Tropical Freshwater
    • 5.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Temperate
    • 5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Marine
    • 5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Ornamental Fish Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.2. Household
    • 6.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Commercial
    • 6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1. Key global players, recent developments & their impact on the industry
  • 7.2. Key Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
  • 7.3. List of Major Ornamental Fish Retailers in the U.S.
  • 7.4. Vendor Landscape
    • 7.4.1. Key company market share analysis, 2022

Chapter 8. Company Profiles

  • 8.1. Aqua-Nautic Specialist PTE LTD
    • 8.1.1. Company Overview
    • 8.1.2. Financial Performance
    • 8.1.3. Product Benchmarking
    • 8.1.4. Strategic Initiatives
  • 8.2. AlgaeBarn LLC
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Financial Performance
    • 8.2.3. Product Benchmarking
    • 8.2.4. Strategic Initiatives
  • 8.3. Tropical Fish International
    • 8.3.1. Company Overview
    • 8.3.2. Financial Performance
    • 8.3.3. Product Benchmarking
    • 8.3.4. Strategic Initiatives
  • 8.4. bioAquatiX
    • 8.4.1. Company Overview
    • 8.4.2. Financial Performance
    • 8.4.3. Product Benchmarking
    • 8.4.4. Strategic Initiatives
  • 8.5. Aqua Leisure Sdn Bhd
    • 8.5.1. Company Overview
    • 8.5.2. Financial Performance
    • 8.5.3. Product Benchmarking
    • 8.5.4. Strategic Initiatives
  • 8.6. Imperial Tropicals
    • 8.6.1. Company Overview
    • 8.6.2. Financial Performance
    • 8.6.3. Product Benchmarking
    • 8.6.4. Strategic Initiatives
  • 8.7. LiveAquaria
    • 8.7.1. Company Overview
    • 8.7.2. Financial Performance
    • 8.7.3. Product Benchmarking
    • 8.7.4. Strategic Initiatives
  • 8.8. AQUATIC INTERIORS UNLIMITED INC.
    • 8.8.1. Company Overview
    • 8.8.2. Financial Performance
    • 8.8.3. Product Benchmarking
    • 8.8.4. Strategic Initiatives
  • 8.9. Ruinemans Aquarium Inc.
    • 8.9.1. Company Overview
    • 8.9.2. Financial Performance
    • 8.9.3. Product Benchmarking
    • 8.9.4. Strategic Initiatives
  • 8.10. AQUA HUT LLC.
    • 8.10.1. Company Overview
    • 8.10.2. Financial Performance
    • 8.10.3. Product Benchmarking
    • 8.10.4. Strategic Initiatives