市場調査レポート
商品コード
1178668
インテリジェント自動販売機の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(飲食品、スナック、食品)、用途別(商業施設・小売店、オフィス、教育機関)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Intelligent Vending Machines Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Beverages, Snacks, Food), By Application (Commercial Malls & Retail Stores, Offices, Educational Institutes), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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インテリジェント自動販売機の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(飲食品、スナック、食品)、用途別(商業施設・小売店、オフィス、教育機関)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年 |
出版日: 2022年12月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~10営業日
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インテリジェント自動販売機市場の成長と動向
グランドビューリサーチ社の最新調査によると、世界のインテリジェント自動販売機市場規模は2030年までに555億2000万米ドルに達し、2023年から2030年までCAGR14.0%で拡大すると予測されています。自動化技術の進歩や非接触型自動販売機の採用増加により、欧州や北米でセルフサービス技術の需要が急増したことが、予測期間中の業界成長の原動力になると見られています。インテリジェント自動販売機は、LCD/タッチスクリーン、ジェスチャーベースのインタラクション、キャッシュレスシステム、テレメトリシステム、音声認識、デジタルサイネージ、企業資源計画(ERP)システムなどの技術と統合されています。これらの統合された機械は、デビットカードやクレジットカード、モバイルウォレット、QRコードなど、さまざまな支払い方法での便利な活動として、自己注文を可能にします。
インテリジェント自動販売機とIoT、クラウド、スマートセンサー、音声・顔認識、中央価格管理&リアルタイム販売データ分析などの時代の先端技術を統合することで、自動販売機と消費者の間のインタラクションが可能になります。これらの高度な機能は、消費者を分析し対応することでインテリジェント自動販売機にインテリジェンスを与え、インタラクティブなマーケティングプロモーションで優れた視覚体験を提供します。インテリジェント自動販売機の動的機能には、効率的な在庫管理、予知保全、スマート決済オプション、複数の決済方法などがあります。
COVID-19の流行後、キャッシュレス決済に対する消費者の嗜好が高まっていることは、インテリジェント自動販売機市場の成長を支える主要な要因の1つとなっています。近距離無線通信(NFC)などの技術によるモバイル決済技術の進歩は、決済プロセスをより速く、より簡単に、そして現金管理コストを減らし、盗難&破壊行為の脅威を大幅に減らす非接触型プロセスにしており、製造、商業モール、商業オフィスにおけるインテリジェント自動販売機の採用をさらに促進しています。IoTと高度な分析は、購買嗜好、パターン、平均支出に関する消費者の洞察を得るのに役立ちます。インタラクティブディスプレイは、マーケティング広告の表示やロイヤルティプログラムの開発を通じて、ベンダーがより多くの収益を上げるのに役立つ。例えば、2022年2月、米国のマース・リグレーは、インテリジェント自動販売機の開発でスイスのセレクタと提携しました。この提携により、両社は
この提携により、両社は48インチのタッチスクリーン、商品情報、消費者分析、スマート決済機能を備えたIoTベースのインテリジェント自動販売機を欧州地域に導入する予定です。
COVID-19の大流行は、インテリジェント自動販売機市場のダイナミクスを大きく変えました。COVID-19の蔓延を抑えるために、オフィスや商業モール、小売店が一時的に閉鎖され、短期的には市場にマイナスの影響を及ぼしました。しかし、商業施設や製造業の再開に伴い、市場は大きな成長を遂げました。
インテリジェント自動販売機市場レポートハイライト
健康飲料の需要増により、飲料タイプが全体の30%以上を占め、圧倒的なシェアを持つ。
オフィス設置型のインテリジェント自動販売機は、消費者が食品を注文して配送を待つことなく、素早くスナックや食品を収集できるため、勢いが増すと予測される
アジア太平洋地域は、インドや中国などの新興国における消費者の消費意欲の高まりと商業スペースの開放により、インテリジェント型自動販売機市場の急成長地域として浮上することが予想される
企業買収などの無機的な成長戦略の採用や研究開発活動への注力は、市場成長のために主要プレーヤーが実施している戦略の一部です。
The global intelligent vending machines market size is anticipated to reach USD 55.52 billion by 2030, and expand at a CAGR of 14.0% from 2023 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. The surge in the demand for self-service technology across Europe and North America driven due to automation technology advancement and the rising adoption of contactless vending machines is expected to drive the industry growth over the forecast period. Intelligent vending machines are integrated with technologies such as LCD/touchscreen, gesture-based interaction, cashless systems, telemetry systems, voice recognition, digital signage, and enterprise resource planning (ERP) systems, among others. These integrated machines enable self-ordering as a convenient activity of payment for a variety of payment methods such as debit or credit cards, mobile wallets, and QR codes, among others.
The integration of intelligent vending machines with coming-of-the-age technologies such as IoT, cloud, smart sensors, voice & face recognition, and central pricing management & real-time sales data analytics enables interaction between the vending machine and the consumer. These advanced features provide intelligence to the intelligent vending machines by analyzing and responding to consumers and offer a superior visual experience with interactive marketing promotions. The dynamic features of the intelligent vending machine include efficient stock control, predictive maintenance, smart payment options, and multiple payment methods, among others.
Post-COVID-19 pandemic, the increasing preference of consumers toward cashless payments, is one of the major factors supporting the growth of the intelligent vending machines market. The advancement in mobile payment technologies due to technologies such as Near-field Communication (NFC), has made the payment process faster, easier, and a contactless process which decreases cash management costs and reduces theft & vandalism threats significantly, further promoting the adoption of intelligent vending machines in manufacturing, commercial malls, and commercial offices. IoT and advanced analytics help in gaining consumer insights on buying preferences, patterns, and average expenditures. Interactive displays help vendors to generate more revenue through the display of marketing advertisements and developing loyalty programs. For instance, in February 2022, U.S.-based Mars Wrigley partnered with Switzerland-based Selecta for the development of intelligent vending machines. With this partnership, both companies
plan to introduce IoT-based intelligent vending machines with 48-inch touch screens, product information, consumer analytics, and smart payment processing feature in the European region.
The COVID-19 pandemic has significantly changed the dynamics of the intelligent vending machine market. A temporary shutdown in offices, commercial malls & retail spaces for controlling the spread of COVID-19 negatively impacted the market in the short term. However, the market witnessed huge growth with the reopening of commercial offices and manufacturing activities.