市場調査レポート
商品コード
1401410
オートバイ用アパレルの世界市場調査&予測、製品別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年Global Motorcycle Apparel Market Size study & Forecast, by Product, by End User, by Distribution Channel and Regional Analysis, 2023-2030 |
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オートバイ用アパレルの世界市場調査&予測、製品別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年12月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のオートバイ用アパレル市場は、2022年に約855億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年のCAGRは4.20%以上で成長すると予測されています。
オートバイ用アパレルとは、ライダーがオートバイに乗る際の安全性と快適性を確保するために着用する特殊な衣服や防具のことです。ヘルメット、ジャケット、パンツ、グローブ、ブーツなどのアイテムが含まれ、衝撃、擦り傷、極端な気象条件から保護するように設計されています。また、オートバイ用アパレルには、視認性、通気性、人間工学に基づいたデザインなどの機能が組み込まれており、路上での視認性、快適性、スタイルを向上させています。さらに、eコマース市場の成長と家計の可処分所得の増加は、この市場の成長促進要因になると予想されます。さらに、新興アパレル市場とEVモーターサイクルの需要の高まりが、この市場の成長機会として浮上しています。
オンライン・プラットフォームは、モーターサイクル・アパレルの膨大な品揃えを提供することができ、オフラインの小売店よりもはるかに多くの品揃えがあることが多いです。そのため、ライダーはさまざまなブランド、スタイル、価格帯から選ぶことができます。2023年のIndia Brand Equity Foundationによると、eコマース市場全体の成長は2030年までに3,500億米ドルに達し、21.5%の成長率が見込まれています。世界のeコマースの増加は、モーターサイクル・アパレル市場の成長に大きな影響を与えると思われます。Statistaによると、米国は2021年にOECD加盟国の中で最も一人当たり総調整家計可処分所得が大きく、一人当たり62,335米ドル以上に達しました。2位はルクセンブルクで約51,465米ドル、僅差でオーストラリアが続いた。しかし、政府の規制や課題、製造コストの高さが市場の成長を妨げると思われます。
オートバイ用アパレルの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米地域は、いくつかの重要な要因のためにオートバイアパレル市場の支配的な地域です。同地域はバイク愛好家が多く、バイク文化が根強く、ライダーの裾野が広いため、オートバイ用アパレルに大きな需要があり、可処分所得が高いため、ライダーは高級で高品質なバイク用品に投資することができます。さらに、アジア太平洋地域は、いくつかの要因からモーターサイクル・アパレル市場において最も急成長している地域です。特に、インド、中国、東南アジア諸国など、モーターサイクルが主要な交通手段である国では、モーターサイクル・ライダーがこの地域全体に急増しています。この膨大な数のライダーが、大きな市場需要を生み出しています。さらに、この地域は活気あるモーターサイクル産業を誇り、複数のメーカーと大規模なアフターマーケット部門があるため、ライダーは多様な選択肢を選ぶことができます。また、中国やインドなどには低コストで製造できる国々があることも、モーターサイクル・アパレルが手ごろな価格で入手できる要因となっています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Motorcycle Apparel Market is valued at approximately USD 85.5 billion in 2022 and is anticipated to grow with a CAGR of more than 4.20% over the forecast period 2023-2030. Motorcycle apparel is specialized clothing and protective gear worn by riders to ensure safety and comfort while riding motorcycles. It includes items such as helmets, jackets, pants, gloves, and boots, designed to protect against impacts, abrasions, and extreme weather conditions. Motorcycle apparel also incorporates features such as high visibility, ventilation, and ergonomic design to enhance visibility, comfort, and style on the road. Moreover, the growing e-commerce market and rising household disposable income are anticipated to be growth drivers of this market. Furthermore, emerging apparel markets and the rising demand of EV motorcycles emerge as opportunities for growth in the market space.
Online platforms can offer a vast selection of motorcycle apparel, often much larger than the one that can be found in offline retail stores. This allows riders to choose from a variety of brands, styles, and price points. According to the India Brand Equity Foundation in 2023, the overall growth of the e-commerce market expected to reach USD 350 billion by 2030 and expected to experience 21.5% growth rate. The increasing number of e-commerce worldwide would significantly impact the growth of the Motorcycle Apparel Market. According to Statista, the United States had the greatest gross adjusted per capita household disposable income among OECD nations in 2021, reaching over USD 62,335 per person. Luxembourg came in second position with around USD 51,465, closely followed by Australia. However, government restrictions & regulatory challenges and high manufacturing costs is going to hamper the growth of the market.
The key regions considered for the Global Motorcycle Apparel Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America region is the dominant region for the Motorcycle Apparel Market due to several key factors. The region has a significant number of motorcycle enthusiasts, with a strong motorcycle culture and a large base of riders creates a substantial demand for motorcycle apparel and has high disposable income, allowing riders to invest in premium and high-quality motorcycle gear. Moreover, Asia Pacific region is the fastest growing region for the Motorcycle Apparel Market due to several factors Motorcycle riders proliferate throughout the region, notably in countries such as India, China, and Southeast Asian nations where motorcycles are a prominent method of transportation. This enormous number of riders generates significant market demand. Furthermore, the region boasts a vibrant motorcycle industry, with multiple manufacturers and a big aftermarket sector, offering riders with a diverse selection of options. The presence of low-cost manufacturing capabilities in nations such as China and India also contributes to motorcycle apparel affordability and availability.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: