市場調査レポート
商品コード
1171028
オンラインフードデリバリーサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:チャネルタイプ別(モバイルアプリケーション、ウェブサイト/デスクトップ)、支払い方法別(代金引換、オンライン)、タイプ別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年Online Food Delivery Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Channel Type (Mobile Application, Websites/Desktop), By Payment Method (COD, Online), By Type, By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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オンラインフードデリバリーサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:チャネルタイプ別(モバイルアプリケーション、ウェブサイト/デスクトップ)、支払い方法別(代金引換、オンライン)、タイプ別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年11月18日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2~10営業日
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オンラインフードデリバリーサービス市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の新しい調査によると、世界のオンラインフードデリバリーサービス市場規模は、2030年までに2539億5000万米ドルに達し、予測期間中に18.7%のCAGRを記録すると予想されています。スマートフォンの利用やインターネットの普及が進んでいることが、業界の成長に寄与しています。さらに、顧客が様々なレストランから料理を注文できるフードデリバリー業界全体の成長が、成長を促進する上で極めて重要な役割を果たしています。ここ数年、ZomatoやSwiggyなどのデリバリーアグリゲーターがインド市場で拡大していることも、業界の成長にさらに寄与しています。共働き世帯の増加やライフスタイル・食事パターンの変化が、予測期間中の業界成長に有利に働くと予想されます。
さらに、手頃な価格で食品を素早く手に入れたいという需要の高まりも、成長を後押ししています。オンラインフードデリバリーサービスの利点としては、大幅な割引、特典やキャッシュバック・オファー、玄関先への配達、複数の支払いオプションなどが挙げられます。さらに、食品サービスのプロバイダーは、高品質の食品を提供するために新鮮な食材を保管する大型倉庫を設置し、オンラインフードデリバリーサービスの導入を促しています。さらに、新興国におけるインフラの進歩は、この業界で事業を展開するベンダーに成長機会を提供しています。新興国におけるインフラ整備が進むことで、各都市におけるレストランパートナーのネットワークやデリバリーネットワークの拡大が可能になります。IoTの統合により、ユーザーは音声コマンドでオンラインフードデリバリーサービスを選択することができ、デリバリープロセスがさらに容易になります。
このような技術的進歩は、業界の成長を促進すると予想されます。COVID-19の流行により、Domino's Pizza Inc.、McDonald's Corp.、Zomatoなどの一部の大手企業は非接触型配送サービスを導入しており、これは今後数年間継続すると予想されます。クラウドキッチンは、COVID-19の大流行時に、いくつかのファミレスが閉鎖されたため、人気が急上昇しました。パンデミック後も、オンライン注文の普及により、この傾向は続くと予想されます。クラウドキッチンの急増は、オンラインフードオーダーのトレンドを後押しし、業界の成長にとって好材料となることが予想されます。
オンラインフードデリバリーサービス市場レポートハイライト
2021年にはプラットフォーム・トゥ・コンシューマー部門が業界をリードし、予測期間中もその傾向が続くと予想されます。フードデリバリーの物流やリソース面を扱うと同時に、自社で配送リソースを持たない飲食店に出荷サービスを提供します。このモデルへの投資件数の増加が、首都圏でのセグメント成長を牽引する
モバイルアプリケーション分野は、3Gや4Gネットワークなどの技術的進歩と相まって、スマートフォンの普及が進んでいることから、2021年に最大のチャネルタイプのセグメントとして浮上しました。さらに、多くのレストランが、モバイルアプリケーション経由で料理を注文するエンドユーザーに対して、さまざまな割引を提供しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も速い成長率を示すと予想されます。この成長は、一人当たりの所得水準の向上とミレニアル世代の嗜好の変化に起因しています。
パンデミック以降、主要企業は製品の品質を向上させることができる製品の導入に力を注いでいます。フードデリバリー企業は、テクノロジーに投資し、フードデリバリーのサプライチェーンの一部とすることで、迅速かつ非接触の配送を実現する動きが活発化しています
例えば、米国カリフォルニア州に拠点を置くフードデリバリー会社Postmates, Inc.は、COVID-19の流行が始まって以来、ロサンゼルスでのフードデリバリーにデリバリーロボットを活用している
The global online food delivery services market size is anticipated to reach USD 253.95 billion by 2030, registering a CAGR of 18.7% over the forecast period, according to a new study by Grand View Research, Inc. The increasing use of smartphones and internet penetration contributes to the industry's growth. Moreover, the growth of the overall food delivery industry that allows customers to order food from a variety of restaurants is playing a pivotal role in driving the growth. The expansion of delivery aggregators, such as Zomato and Swiggy, in the Indian market over the last couple of years has further contributed to the industry's growth. The growing number of dual-income families and changing lifestyles & eating patterns are anticipated to favor the industry growth over the forecast period.
Furthermore, the growing demand for quick access to food at affordable prices is driving the growth. Benefits offered by online delivery services include heavy discounts, rewards & cashback offers, doorstep delivery, and multiple payment options. Furthermore, providers of food services are setting up large warehouses to store fresh produce for offering high-quality food, encouraging the adoption of online delivery services. In addition, infrastructural advancements in emerging economies offer growth opportunities to vendors operating in the industry. They enable companies to expand their restaurant partner network and delivery network in different cities. IoT integration enables users to opt for online food delivery services through voice commands, further easing the delivery process.
Such technological advancements are anticipated to drive industry growth. Due to the COVID-19 pandemic, some leading players like Domino's Pizza Inc., McDonald's Corp., and Zomato have introduced contactless delivery services, which are expected to continue over the coming years. Cloud kitchens witnessed a surge in popularity during the COVID-19 pandemic due to the closure of several dine-in restaurants. The trend is expected to remain strong post-pandemic, owing to people getting accustomed to online ordering. This rapidly rising number of cloud kitchens is expected to boost the online food ordering trend, which bodes well for the industry's growth.