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市場調査レポート
商品コード
1114148
ラグビーアパレル市場の規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(アッパーウェア、ボトムウェア、ソックス)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2022年~2030年Rugby Apparel Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Upper Wear, Bottom Wear, Socks), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Central & South America, Middle East & Africa), And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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ラグビーアパレル市場の規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(アッパーウェア、ボトムウェア、ソックス)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年07月07日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、世界のラグビーアパレル市場規模は2030年までに24億4,000万米ドルに達すると推定されています。
同市場は2022年から2030年にかけて11.5%のCAGRを記録すると予測されています。先進国や発展途上国でのラグビーの意義や知名度の向上が、予測期間中の市場を牽引するものと思われます。また、ラグビー選手の間では、革新的で新しいウェアへの需要が高まっており、これが今後数年間の市場拡大をさらに促進すると予測されます。また、ラグビーへの女性参加者の増加が、予測期間中の市場全体の成長を促進するものと思われます。
ラグビーに対する人々の関心が高まっていることから、世界中でラグビープレーヤーの数が増加しており、予測期間中の市場成長を促進すると予測されます。プロ選手だけでなく、レジャーとしてラグビーをする参加者もこの人口に含まれます。このような人口の増加に伴い、ラグビーウェアの需要も増加しており、市場成長の原動力となっています。ラグビーがニッチなスポーツであり、主流ではないことと相まって、製品の商業的な露出が限られていることが、市場成長の妨げになると予想される主な要因です。しかし、アパレル分野での技術革新の進展やスポーツへの投資の増加は、予測期間中に市場成長のための有利な機会を生み出すと予想されます。
COVID-19のパンデミックは、市場に大きな悪影響を及ぼしました。アパレル製造業の操業停止やサプライチェーン・流通経路の混乱により、ラグビーウェアは一定期間販売停止となり、市場にマイナスの影響を与えました。また、政府の様々なガイドラインや規制により、COVID患者の急増を食い止めるために、世界中ですべてのスポーツイベントがキャンセルされました。しかし、これらのガイドラインが改善され、スポーツイベントも再開されたため、これらの製品の購入が再開されました。したがって、市場は今後数年間で大きく成長すると予想されます。
2021年の世界市場シェアは、アッパーウェア部門が50%超で貢献。ジャージやシャツなどのラグビーウェアは、どんな状況でも着用でき、快適であることから、プレーヤーによる高い使用率と採用率が、このセグメントの成長に寄与しています。また、汗処理性能に優れたエアロダイナミクスなどの機能や、高いパフォーマンスを発揮するラグビーウェアの需要が高まっていることも、同分野の成長を後押ししています。
欧州は2021年に40%以上の最大の市場シェアを占めました。欧州主要国におけるラグビーの高い人気の存在と、同地域のスポーツへの参加率の高さが、高いシェアに寄与しています。さらに、ラグビーをプレーする女性プロフェッショナルの数が増加していることも、この地域の成長に貢献しています。また、同地域にはラグビー市場に参入している大手企業が数多く存在し、同地域の成長をさらに後押ししています。
アジア太平洋地域では、2022年から2030年にかけてCAGR11.5%という著しい成長が見込まれます。この市場の成長は、中国、日本、インドなどの国々で、新しいファンや若いファンを含むファン層が拡大していることに起因しています。
北米では、予測期間中に11.2%という大幅なCAGRを記録すると予想されています。これは、同地域で国際イベントや国内イベントが増加していることと、14歳以下からシニアまでのプレーヤーが他のゲームよりもラグビーに注目するようになっていることが要因として挙げられます。
ボトムウェア部門は、予測期間中に11.3%のCAGRを記録すると予想されます。より多くのモビリティと俊敏性だけでなく、比較的少ない伸縮性と耐久性などの要因は、セグメントの成長に起因しています。また、ボトムウェアは通気性に優れ、プレーヤーを涼しく保つことができるため、この分野の成長を後押しする使用量が増加しています。
The global rugby apparel market size is estimated to reach USD 2.44 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to witness a CAGR of 11.5% from 2022 to 2030. The growing significance and fame of rugby in developed and developing nations are expected to drive the market over the forecast period. The demand for innovative and new clothes has been rising among the rugby players which is further estimated to propel the market expansion in the coming years. Moreover, the increase in participation of females in rugby is expected to drive the overall growth of the market in the forecast period.
The growing number of rugby players across the globe due to increasing interest of the population towards the sport is anticipated to drive the growth of the market over the forecast period. Professional players, as well as participants who play rugby for leisure, are included in this population. Due to the increase in this population, the demand for rugby apparel is increasing thus driving the market growth. The presence of limited or confined commercial exposure for products coupled with the fact rugby is a niche game and not a mainstream game are the key factors expected to hamper the growth of the market. However, growing innovation in apparel sector along with rising investment in the sport are expected to create lucrative opportunities for the growth of the market over the forecast period.
The COVID-19 pandemic had a significant negative impact on the market. Due to the shutdown of apparel manufacturing industries and disruption of supply chains and distribution channels, rugby apparels were on hold for a particular period, thus negatively impacting the market. In addition, due to various government guidelines and restrictions, all the sports events were canceled across the globe to stop the surge in COVID cases. However, the purchase of such products has been resumed with the upliftment of these guidelines and the sports events have also resumed. Hence the market is expected to grow significantly in the coming years.
The upper wear segment contributed to the global market share of over 50% in 2021. High use and adoption of rugby apparel by players including jerseys, shirts, and others as they can be worn in any situation and are comfortable are contributing to the growth of the segment. Moreover, features such as aerodynamics along with better sweat management properties and increasing demand for rugby apparel that provides high-performance are fueling the growth of the segment.
Europe accounted for the largest market share of more than 40% in 2021.The presence of high popularity of rugby in major European nations coupled with a huge rate of participation in the sport in the region is contributing to the high share. Moreover, the growing number of female professionals playing rugby is further contributing to the regional growth. In addition, a high number of major players operating in the market are present in the region further propelling the regional growth.