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市場調査レポート
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1446525

掃除機の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、電源別、用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Vacuum Cleaner Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Canister, Central, Drum, Robotic, Upright, Wet & Dry), By Distribution Channel, By Power Source, By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~10営業日

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掃除機の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、電源別、用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年02月19日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

掃除機市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の掃除機市場規模は2024年から2030年にかけてCAGR 10.0%を記録し、2030年には264億4,000万米ドルに達すると予測されています。

プライベート空間や公共空間における清潔さと衛生維持の重視の高まりが、市場成長に寄与しています。さらに、労働人口の増加、ライフスタイルパターンの変化、特に新興国での一人当たり所得の増加を考慮すると、家電製品に対する消費者支出の増加も、市場に有利な成長見通しを生み出しています。

掃除機の継続的な技術進歩は、商業空間だけでなく産業空間全体にわたって製品需要を大幅に促進し、市場成長を煽っています。市場企業は、市場での地位を強化しながら、多くの顧客層に対応できる革新的なクリーニング・ソリューションの開発・導入に努めています。例えば2024年、Dreame TechnologyはCES 2024で様々な新しいスマート・クリーニング・ソリューションを発表しました。新しいソリューションには、DreameBot L20 Ultra、DreameBot X30 Ultra、DreameBot L10s Pro Ultra、Dreame Z10 Station Cordless Vacuum Cleaner、Dreame H13 Pro Wet and Dry Vacuumなどがあります。

商業・工業環境における清潔と衛生を確保するための各国の厳しい規制シナリオは、掃除機の採用をさらに刺激しています。これらのスマートな機械は、特に製造業や建設業において、さまざまな粒子サイズと量のほこりを抽出し、吸引します。製薬会社では、コンプライアンスに準拠した安全で効果的な製品を確保するため、生産プロセスには高い衛生基準、生産性、安全性が求められます。このため、粉塵の飛散を抑え、HEPAフィルターを装備した効率的な掃除機の配備が必要となります。これらの要因によって、今後数年間で掃除機市場の見通しが一変すると予想されます。

さらに、掃除機市場の成長は、強力で確立された流通チャネルと、製造およびサプライチェーン能力の多様化によって影響を受けています。オンライン販売チャネルも近年勢いを増しており、各社は消費者への直接販売チャネルを重視しています。例えば、エコバックスはアマゾン、ラザダ、ショッピーのような複数のeコマース・プラットフォームや、シンガポール、インド、ベトナム、インドネシアで事業展開する主要な現地eコマース・チャネルと提携しています。同社はまた、オフライン小売チャネル、ウェブサイト、モバイルアプリなど、その他の流通チャネルの開発にも注力しています。

掃除機市場のレポートハイライト

  • 人工知能(AI)などのインテリジェント技術を活用した自律型クリーニングソリューションの開発が、市場成長を後押しする主要動向として浮上すると予想されます。
  • ロボット掃除機分野は予測期間中に最も速い成長が見込まれます。この成長は、最小限の人間の介入を必要とするロボットクリーナーによって提供される高度な機能に起因することができます。
  • 流通チャネルでは、オンラインセグメントが2024年から2030年にかけて10.0%以上のCAGRを記録すると予測されています。この成長は、世界のデジタル化とeコマース・プラットフォームの巨大な発展に起因しています。
  • 自動充電システムや音声支援システムなど、ロボットクリーナーにおける先進技術のイントロダクションは、住宅セグメントにおける市場成長を促進すると予想されます。
  • 電源の面では、コードレス・セグメントは、より高い利便性と携帯性を提供するため、これらの掃除機の需要の増加により、2024年から2030年にかけて顕著なCAGRを示すと予想されます。
  • アジア太平洋地域は、予測期間を通じて市場の優位性を維持すると予想されます。商業施設の増加、技術主導のクリーニングシステムへの需要、スマートホーム製品の人気の高まりが、この地域の市場成長を促進する要因です。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 掃除機市場- 業界の展望

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
  • テクノロジーの情勢
  • 業界分析ツール
  • 掃除機市場-COVID-19感染症の影響分析

第4章 掃除機市場:製品推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 製品別
    • キャニスター
    • セントラル
    • ドラム
    • ロボット
    • アップライト
    • ウェット&ドライ
    • その他

第5章 掃除機市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン

第6章 掃除機市場:電源の推定・動向分析

  • 電源変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 電源別
    • コードあり
    • コードレス

第7章 掃除機市場:用途の推定・動向分析

  • 用途の変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 用途別
    • 産業用
    • 商業用
    • 住宅用

第8章 地域推定・動向分析

  • 地域別の掃除機市場、2023年と2030年
  • 北米
    • 北米の掃除機市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州の掃除機市場の推定と予測、2018~2030年
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域の掃除機市場の推定と予測、2018~2030年
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカの掃除機市場の推定と予測、2018~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東およびアフリカ(MEA)
    • 中東およびアフリカの掃除機市場の推定と予測、2018~2030年
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第9章 掃除機市場-競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2023年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張/売却
    • コラボレーション/パートナーシップ
    • 新製品の発売
    • 研究開発
  • 企業プロファイル
    • ALFRED KARCHER SE &CO. KG
    • BISSELL
    • CRAFTSMAN
    • DEWALT
    • Dreame International(Hongkong)Limited
    • Dyson
    • ECOVACS
    • Emerson Electric Co.
    • Haier Group
    • iRobot Corporation
    • Neato Robotics, Inc.
    • Nilfisk Group
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Snow Joe LLC
図表

List of Tables

  • Table 1 Vacuum Cleaner Market - Key Market Driver Impact
  • Table 2 Vacuum Cleaner Market - Key Market Restraint Impact
  • Table 3 Vacuum Cleaner Market Revenue Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Vacuum Cleaner Market Revenue Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Vacuum Cleaner Market Revenue Estimates and Forecast, By Power Source Size, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Vacuum Cleaner Market Revenue Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 8 Company Heat Map Analysis
  • Table 9 Key companies undergoing expansions/divestitures.
  • Table 10 Key Companies undergoing collaborations.
  • Table 11 Key companies launching new products
  • Table 12 Key companies engaged in research & development

List of Figures

  • Fig. 1 Vacuum Cleaner Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Vacuum Cleaner Market Value, 2023 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 11 Vacuum Cleaner Market- Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 Market Dynamics
  • Fig. 13 Key Market Driver Impact
  • Fig. 14 Key Market Restraint/Challenges Impact
  • Fig. 15 Vacuum Cleaner Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 16 Vacuum Cleaner Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 17 Vacuum Cleaner Market, by Product: Key Takeaways
  • Fig. 18 Vacuum Cleaner Market, by Product: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 19 Canister Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Central Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Drum Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Robotic Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Upright Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Wet & Dry Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Others Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Vacuum Cleaner Market, by Distribution Channel: Key Takeaways
  • Fig. 27 Vacuum Cleaner Market, by Distribution Channel: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 28 Online Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Offline Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Vacuum Cleaner Market, by Power Source: Key Takeaways
  • Fig. 31 Vacuum Cleaner Market, by Power Source: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 32 Corded Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Cordless Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Vacuum Cleaner Market, by Application: Key Takeaways
  • Fig. 35 Vacuum Cleaner Market, by Application: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 36 Industrial Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Manufacturing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 Food & Beverages Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Construction Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Others Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Commercial Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Hospital Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 Retail Stores Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 Hospitality Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 Shopping Malls Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 Others Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 Residential Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Vacuum Cleaner Market by Region, 2023 & 2030, Revenue (USD Million)
  • Fig. 50 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 51 North America Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 U.S. Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 53 Canada Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 Europe Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 55 Germany Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 56 U.K. Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 57 France Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 58 Italy Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 59 Spain Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 60 Asia Pacific Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 61 China Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 62 India Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 63 Japan Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 64 South Korea Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 65 Latin America Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 66 Brazil Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 67 Mexico Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 68 MEA Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 69 Saudi Arabia Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 70 South Africa Vacuum Cleaner Market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 71 Key Company Categorization
  • Fig. 72 Company Market Share Analysis, 2023
  • Fig. 73 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68038-046-0

Vacuum Cleaner Market Growth & Trends:

The global vacuum cleaner market size is expected to reach USD 26.44 billion by 2030, registering a CAGR of 10.0% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing emphasis on maintaining cleanliness and hygiene in private and public spaces is contributing to the market growth. Moreover, growing consumer expenditure on household appliances, considering the growing working population, changing lifestyle patterns, and increasing per capita income, especially in developing countries, is also creating lucrative growth prospects for the market.

The ongoing technological advancements in vacuum cleaners are significantly driving the product demand across commercial as well as industrial spaces, fueling market growth. The market players are striving to develop and introduce innovative cleaning solutions that can cater to a large customer base while strengthening their market position. For instance, in 2024, Dreame Technology launched various new smart cleaning solutions at the CES 2024. The new solutions include DreameBot L20 Ultra, DreameBot X30 Ultra, DreameBot L10s Pro Ultra, Dreame Z10 Station Cordless Vacuum Cleaner, and Dreame H13 Pro Wet and Dry Vacuum.

The stringent regulatory scenario in various countries to ensure cleanliness and hygiene in commercial and industrial environments is stimulating the adoption of vacuum cleaners further. These smart machines extract and vacuum the dust of different particle sizes and quantities, especially in the manufacturing and construction industries. In pharmaceutical companies, the production process involves high standards of hygiene, productivity, and safety to ensure a compliant, safe, and effective product. This necessitates the deployment of efficient vacuum cleaners that reduce dust dispersal and are equipped with HEPA filters. These factors are expected to transform the vacuum cleaner market outlook in the coming years.

In addition, the growth of the vacuum cleaner market is influenced by the strong and well-established distribution channels and diversification of manufacturing and supply chain capabilities. The online distribution channel has also gained momentum in recent years, and companies are emphasizing the direct-to-consumer sales channel. For instance, Ecovacs has collaborated with several e-commerce platforms, such as Amazon, Lazada, and Shopee, as well as key local e-commerce channels to expand in Singapore, India, Vietnam, and Indonesia. The company also focuses on the development of other distribution channels, including its offline retail channels, website, and mobile app.

Vacuum Cleaner Market Report Highlights:

  • The use of intelligent technologies such as Artificial Intelligence (AI) to develop autonomous cleaning solutions is expected to emerge as a major trend aiding the market growth
  • The robotic vacuum cleaner segment is expected to witness the fastest growth during the forecast period. The growth can be attributed to the advanced features offered by the robotic cleaners that require minimum human intervention
  • In terms of the distribution channel, the online segment is anticipated to register a CAGR of more than 10.0% from 2024 to 2030. This growth can be attributed to the enormous developments in digitalization and e-commerce platforms globally
  • The introduction of advanced technologies in robotic cleaners, such as automatic charging systems and voice assistance systems, is expected to drive market growth in the residential segment
  • In terms of power source, the cordless segment is expected to witness notable CAGR from 2024 to 2030 owing to increased demand for these vacuum cleaners as they offer greater convenience and portability
  • Asia Pacific is expected to retain its dominance in the market throughout the forecast period. The increasing number of commercial places, demand for technology-driven cleaning systems, and the rising popularity of smart home products in the region are the factors driving the regional market growth

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Information analysis
    • 1.3.2. Market formulation & data visualization
    • 1.3.3. Data validation & publishing
  • 1.4. 4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List to Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Vacuum Cleaner Market Snapshot
  • 2.2. Vacuum Cleaner Market - Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3. Vacuum Cleaner Market - Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4. Vacuum Cleaner Market - Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Vacuum Cleaner Market - Industry Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunity
  • 3.4. Technology Landscape
  • 3.5. Industry Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's analysis
    • 3.5.2. Macroeconomic analysis
  • 3.6. Vacuum Cleaner Market- COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4. Vacuum Cleaner Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
    • 4.2.1. Canister
    • 4.2.2. Central
    • 4.2.3. Drum
    • 4.2.4. Robotic
    • 4.2.5. Upright
    • 4.2.6. Wet & Dry
    • 4.2.7. Others

Chapter 5. Vacuum Cleaner Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
    • 5.2.1. Online
    • 5.2.2. Offline

Chapter 6. Vacuum Cleaner Market: Power Source Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Power Source Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecast, By Power Source (USD Million)
    • 6.2.1. Corded
    • 6.2.2. Cordless

Chapter 7. Vacuum Cleaner Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million)
    • 7.2.1. Industrial
      • 7.2.1.1. Manufacturing
      • 7.2.1.2. Food & Beverages
      • 7.2.1.3. Pharmaceuticals
      • 7.2.1.4. Construction
      • 7.2.1.5. Others
    • 7.2.2. Commercial
      • 7.2.2.1. Hospital
      • 7.2.2.2. Retail Stores
      • 7.2.2.3. Hospitality
      • 7.2.2.4. Shopping Malls
      • 7.2.2.5. Others
    • 7.2.3. Residential

Chapter 8. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Vacuum Cleaner Market by Region, 2023 & 2030
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
    • 8.2.3. Canada
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. Germany
    • 8.3.3. U.K.
    • 8.3.4. France
    • 8.3.5. Italy
    • 8.3.6. Spain
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. Japan
    • 8.4.3. China
    • 8.4.4. India
    • 8.4.5. South Korea
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
    • 8.5.3. Mexico
  • 8.6. Middle East & Africa (MEA)
    • 8.6.1. MEA Vacuum Cleaner Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. Saudi Arabia
    • 8.6.3. South Africa

Chapter 9. Vacuum Cleaner Market - Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Participant's Overview
  • 9.4. Financial Performance
  • 9.5. Product Benchmarking
  • 9.6. Company Market Share Analysis, 2023
  • 9.7. Company Heat Map Analysis
  • 9.8. Strategy Mapping
    • 9.8.1. Expansion/Divestiture
    • 9.8.2. Collaborations/Partnerships
    • 9.8.3. New Product Launches
    • 9.8.4. Research & Development
  • 9.9. Company Profiles
    • 9.9.1. ALFRED KARCHER SE & CO. KG
      • 9.9.1.1. Participant's Overview
      • 9.9.1.2. Financial Performance
      • 9.9.1.3. Product Benchmarking
      • 9.9.1.4. Recent Developments
    • 9.9.2. BISSELL
      • 9.9.2.1. Participant's Overview
      • 9.9.2.2. Financial Performance
      • 9.9.2.3. Product Benchmarking
      • 9.9.2.4. Recent Developments
    • 9.9.3. CRAFTSMAN
      • 9.9.3.1. Participant's Overview
      • 9.9.3.2. Financial Performance
      • 9.9.3.3. Product Benchmarking
      • 9.9.3.4. Recent Developments
    • 9.9.4. DEWALT
      • 9.9.4.1. Participant's Overview
      • 9.9.4.2. Financial Performance
      • 9.9.4.3. Product Benchmarking
      • 9.9.4.4. Recent Developments
    • 9.9.5. Dreame International (Hongkong) Limited
      • 9.9.5.1. Participant's Overview
      • 9.9.5.2. Financial Performance
      • 9.9.5.3. Product Benchmarking
      • 9.9.5.4. Recent Developments
    • 9.9.6. Dyson
      • 9.9.6.1. Participant's Overview
      • 9.9.6.2. Financial Performance
      • 9.9.6.3. Product Benchmarking
      • 9.9.6.4. Recent Developments
    • 9.9.7. ECOVACS
      • 9.9.7.1. Participant's Overview
      • 9.9.7.2. Financial Performance
      • 9.9.7.3. Product Benchmarking
      • 9.9.7.4. Recent Developments
    • 9.9.8. Emerson Electric Co.
      • 9.9.8.1. Participant's Overview
      • 9.9.8.2. Financial Performance
      • 9.9.8.3. Product Benchmarking
      • 9.9.8.4. Recent Developments
    • 9.9.9. Haier Group
      • 9.9.9.1. Participant's Overview
      • 9.9.9.2. Financial Performance
      • 9.9.9.3. Product Benchmarking
      • 9.9.9.4. Recent Developments
    • 9.9.10. iRobot Corporation
      • 9.9.10.1. Participant's Overview
      • 9.9.10.2. Financial Performance
      • 9.9.10.3. Product Benchmarking
      • 9.9.10.4. Recent Developments
    • 9.9.11. Neato Robotics, Inc.
      • 9.9.11.1. Participant's Overview
      • 9.9.11.2. Financial Performance
      • 9.9.11.3. Product Benchmarking
      • 9.9.11.4. Recent Developments
    • 9.9.12. Nilfisk Group
      • 9.9.12.1. Participant's Overview
      • 9.9.12.2. Financial Performance
      • 9.9.12.3. Product Benchmarking
      • 9.9.12.4. Recent Developments
    • 9.9.13. Panasonic Holdings Corporation
      • 9.9.13.1. Participant's Overview
      • 9.9.13.2. Financial Performance
      • 9.9.13.3. Product Benchmarking
      • 9.9.13.4. Recent Developments
    • 9.9.14. Samsung Electronics Co., Ltd.
      • 9.9.14.1. Participant's Overview
      • 9.9.14.2. Financial Performance
      • 9.9.14.3. Product Benchmarking
      • 9.9.14.4. Recent Developments
    • 9.9.15. Snow Joe LLC
      • 9.9.15.1. Participant's Overview
      • 9.9.15.2. Financial Performance
      • 9.9.15.3. Product Benchmarking
      • 9.9.15.4. Recent Developments