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市場調査レポート
商品コード
1433563

宝飾品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、素材別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Jewelry Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Necklace, Ring, Earring, Bracelet, Others), By Material (Gold, Platinum, Diamond, Others), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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宝飾品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、素材別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年01月24日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

宝飾品市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の宝飾品市場規模は2024年から2030年にかけて4.7%のCAGRを記録し、2030年には4,822億2,000万米ドルに達すると予測されています。

様々な経済動向に関する課題がある中、高級品産業は引き続き市場の成長を促進しています。

不況と2008年の世界金融危機から世界が立ち直りつつある中、宝飾品の需要は高まっています。ここ数年、消費者の嗜好はブランド宝飾品に傾いています。この傾向は、特にアジア太平洋地域の新興のアッパーミドルクラスや富裕層の間で顕著であり、彼らにとってブランド宝飾品はステータスシンボルです。ワールド・ゴールド・カウンシルによると、2018年の世界のゴールド宝飾品需要の50%以上をインドと中国が占めています。

ほとんどの消費者は、国際的なブランドや定評のあるブランドから宝飾品を購入しています。Eコマースもこの業界の重要なトレンドです。この市場のほとんどの消費者は、商品を購入する前にオンラインでリサーチすることを好み、利便性のためにオンラインポータルサイトから購入する人が多いです。

技術の進歩は、貴金属の採掘や発見からクラウドソリューションやeコマースプラットフォームに至るまで、宝飾業界を変革してきました。コンピュータ支援設計(CAD)、3Dプリンティング、拡張現実(AR)などは、近年の業界の成長を促している最も注目すべき技術のひとつです。流通の観点から見ると、これらの技術の出現と普及は、世界中の宝飾品メーカーが小売店でより高い利益率を実現するのに役立っています。

ここ数年、宝飾業界を襲っている重要な動向は、テクノロジーを利用したショッピング体験の変革です。例えば、2017年6月、イタリアのオンラインファッション小売業者であるYOOX NET-A-PORTER GROUPは、米国のアプリ開発会社であるLumyer Inc.と提携し、ユーザーが仮想現実の中で宝飾品、サングラス、ハンドバッグを試着できるように設計されたARカメラアプリを発表しました。

インド、中国、ブラジルなどの新興国では、共働き世帯の増加により、宝飾品を含む高級品への支出が増加しています。高級品への支出は、Tier I都市よりもインドのTier II都市でより大幅な割合で拡大しています。アメリカンエキスプレスによると、2013年から2018年にかけてのTier II都市における高級品支出は、Tier I都市における支出の30倍のスピードで拡大しています。Tier I都市とTier II都市における高級品消費の増加は、金とダイヤモンドの物品税の引き上げ、デーモネティゼーション、ブラックマネー抑制のための高級品への増税など、インド政府による厳しい措置によるものです。

宝飾品市場レポートのハイライト

  • 指輪部門がシェアの大半を占め、2023年の世界売上高で最大の部門となります。このセグメントは、消費者の関心が指輪の複雑なデザインや細部に高まっているため、エンドユーザーの間で最も人気のある製品となっています。さらに、男女を問わず、エレガントでスタイリッシュなステートメントメーキング宝飾品として認識されており、これが同セグメントの成長を支えています。
  • 金素材セグメントは、予測期間中トップの地位を維持し、最も速い成長を記録すると予測されています。2020年、宝飾品産業は1,400トンを超える金を使用し、全世界の金需要の3分の1以上を占めています。
  • 2023年の最大の市場シェアはアジア太平洋地域です。中国とインドを含むこの地域の人口が多く発展途上の経済は、宝飾品の膨大な需要を生み出し、その消費と収益を押し上げています。さらに、インド文化における宝飾品の重要性、一人当たり所得と消費力の上昇に伴う生活水準の向上、消費者に対するソーシャルメディアの影響力の高まりが、アジア太平洋地域の市場成長に拍車をかけています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 宝飾品市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 原材料の見通し
    • 製造と技術の展望
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析 - ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 宝飾品市場: 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購買行動に影響を与える要因
  • 消費者向けサービスの導入動向
  • 主な観察と調査結果

第5章 宝飾品市場: 製品別の推定・動向分析

  • 製品別の変動分析と市場シェア(2023年・2030年)
  • ネックレス
  • 指輪
  • イヤリング
  • ブレスレット
  • その他

第6章 宝飾品市場: 素材別の推定・動向分析

  • 素材別の変動分析と市場シェア(2023年・2030年)
  • 白金
  • ダイヤモンド
  • その他

第7章 宝飾品市場:地域別の推定・動向分析

  • 地域別の変動分析と市場シェア(2023年・2030年)
  • 北米
    • 市場推計・予測(2018年~2030年)
    • 製品別(2018年~2030年)
    • 素材別(2018年~2030年)
    • 米国
  • 欧州
    • 市場推計・予測(2018年~2030年)
    • 製品別(2018年~2030年)
    • 素材別(2018年~2030年)
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • 市場推計・予測(2018年~2030年)
    • 製品別(2018年~2030年)
    • 素材別(2018年~2030年)
    • 中国
    • インド
  • 中南米
    • 市場推計・予測(2018年~2030年)
    • 製品別(2018年~2030年)
    • 素材別(2018年~2030年)
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • 市場推計・予測(2018年~2030年)
    • 製品別(2018年~2030年)
    • 素材別(2018年~2030年)
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア

第8章 競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析(2023年)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 主要企業
    • Tiffany &Co.
    • Pandora
    • Chow Tai Fook
    • Louis Vuitton SE
    • Richemont
    • GRAFF
    • Signet Jewelers Limited
    • H. Stern
    • Malabar Gold &Diamonds
    • Swarovski AG
図表

List of Tables

  • Table 1 Jewelry market - Driving factor market analysis
  • Table 2 Jewelry market - Restraint factor market analysis
  • Table 3 Jewelry market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 4 Jewelry market estimates & forecast, by material (USD Million)
  • Table 5 U.S. macro-economic outlay
  • Table 6 U.K. macro-economic outlay
  • Table 7 Germany macro-economic outlay
  • Table 8 France macro-economic outlay
  • Table 9 China macro-economic outlay
  • Table 10 India macro-economic outlay
  • Table 11 Brazil macro-economic outlay
  • Table 12 Saudi Arabia macro-economic outlay
  • Table 13 UAE macro-economic outlay
  • Table 14 Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 15 Company market share, 2023 (Value % Share)
  • Table 16 Company heat map analysis

List of Figures

  • Fig. 1 Information procurement
  • Fig. 2 Primary research pattern
  • Fig. 3 Primary research approaches
  • Fig. 4 Primary research process
  • Fig. 5 Market Snapshot
  • Fig. 6 Segment Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot
  • Fig. 8 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 9 Jewelry market size, 2018 to 2030 (USD Million)
  • Fig. 10 Jewelry market: Value chain analysis
  • Fig. 11 Jewelry market: Profit-margin analysis
  • Fig. 12 Jewelry market: Dynamics
  • Fig. 13 Jewelry market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 14 Factors affecting buying decisions for jewelry
  • Fig. 15 Jewelry market, by product: Key takeaways
  • Fig. 16 Jewelry market, by product: Market share, 2023 & 2030
  • Fig. 17 Necklace market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Rings market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Earring market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Bracelet market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Other jewelry market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Jewelry market, by material: Key takeaways
  • Fig. 23 Jewelry market, by material: Market share, 2023 & 2030
  • Fig. 24 Gold jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Platinum jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Diamond jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Other material based jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Jewelry market revenue, by region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 30 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 31 North America Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 U.S. Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Europe Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 U.K. Jewelry market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Germany Jewelry market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 France Jewelry market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Asia Pacific Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 China Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 India Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Central & South America Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Brazil Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Middle East & Africa Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Saudi Arabia Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 UAE Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 Dubai Jewelry market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 Key company categorization
  • Fig. 47 Company market share analysis, 2023
目次
Product Code: GVR-3-68038-106-1

Jewelry Market Growth & Trends:

The global jewelry market size is anticipated to reach USD 482.22 billion by 2030, registering a CAGR of 4.7% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The luxury goods industry continues to fuel the growth of the market, amid challenges concerning varying economic trends.

The demand for jewelry is increasing as the world is recovering from a recession and the global financial crisis of 2008. Over the past few years, consumer preference has turned to branded jewelry. This trend is more prominent among the emerging upper-middle class or wealthy consumers, particularly in Asia Pacific, for whom branded jewelry is a status symbol. According to the World Gold Council, India and China accounted for more than 50% of the global gold jewelry demand in 2018.

Most consumers buy jewelry from international or established brands as they offer authentic & trustworthy products and unique designs. E-commerce is another important trend in the industry. Most consumers in this market prefer to research online before purchasing any product, and many make purchases from online portals for convenience.

Technological advancements have been transforming the jewel industry, from mining and discovering precious metals to cloud solutions and e-commerce platforms. Computer-aided design (CAD), 3D printing, and augmented reality (AR) are among the most notable technologies that have been prompting the growth of the industry in recent years. From a distribution standpoint, the emergence and popularity of these technologies have been aiding jewelry manufacturers around the world to realize higher profit margins in retail outlets.

A key trend that has been gripping the jewelry industry over the years is the transformation of the shopping experience using technology. For instance, in June 2017, YOOX NET-A-PORTER GROUP, an Italian online fashion retailer, partnered with Lumyer Inc., a U.S.-based app developing company, to launch an AR camera app designed to enable users to try on jewelry, sunglasses, and handbags in virtual reality.

The rising number of double-income households in emerging economies such as India, China, and Brazil has resulted in increased spending on luxury goods, including jewelry. Spending on luxury products is expanding at a more substantial rate in tier II cities in India than in tier I cities. According to American Express, high-end spending in tier II cities between 2013 and 2018 grew 30 times faster than that in tier I cities. The rise in luxury spending in tier I and tier II cities is due to strict measures by the Indian government, such as the increase in excise duty on gold and diamond, demonetization, and a rise in taxes on luxury items to curb black money.

Jewelry Market Report Highlights:

  • The ring jewelry segment contributes the majority of the share to become the largest division in the global revenue in 2023. The segment stood as the most popular product amongst end-users as consumers' interest is growing in the intricate designs and details of the rings. Moreover, they are perceived as elegant and stylish statement-making jewelry among both the gender men and women which is supporting the growth of the segment.
  • The gold material segment is projected to register the fastest growth maintaining its leading position over the forecast period. In 2020, the jewelry industry used over 1,400 metric tons of gold accounting for more than one-third of all gold demand worldwide.
  • Asia Pacific held the largest market share in 2023 for the market. Highly populated and developing economies of the region including China and India generate humongous demand for jewelry boosting its consumption and revenue. Additionally, the huge significance of jewelry in Indian culture, improving living standards coupled with rising per capita income and spending power, and the rising influence of social media on consumers is fueling the growth of the market in Asia Pacific.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. Jewelry Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Outlook
    • 3.2.2. Manufacturing and Technology Outlook
    • 3.2.3. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Jewelry Market: Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Behavior
  • 4.4. Consumer Service Adoption Trends
  • 4.5. Key Observations & Findings

Chapter 5. Jewelry Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Necklace
    • 5.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Ring
    • 5.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Earring
    • 5.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Bracelet
    • 5.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Jewelry Market: Material Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Material Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Platinum
    • 6.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Gold
    • 6.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Diamond
    • 6.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Jewelry Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. U.S.
      • 7.2.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.4.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.4.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. U.K.
      • 7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Germany
      • 7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. France
      • 7.3.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.6.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.6.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. China
      • 7.4.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.4.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.4.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. India
      • 7.4.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.5.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.5.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Central & South America
    • 7.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.4. Brazil
      • 7.5.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.4.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.4.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East & Africa
    • 7.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4. U.A.E.
      • 7.6.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.4. Dubai
      • 7.6.4.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.4.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.4.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.5. Saudi Arabia
      • 7.6.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.5.2. Market estimates and forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.5.3. Market estimates and forecast, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Analysis

  • 8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Share Analysis, 2023 (%)
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
  • 8.9. List of key companies analyzed in this section include:
    • 8.9.1. Tiffany & Co.
    • 8.9.2. Pandora
    • 8.9.3. Chow Tai Fook
    • 8.9.4. Louis Vuitton SE
    • 8.9.5. Richemont
    • 8.9.6. GRAFF
    • 8.9.7. Signet Jewelers Limited
    • 8.9.8. H. Stern
    • 8.9.9. Malabar Gold & Diamonds
    • 8.9.10. Swarovski AG