市場調査レポート
商品コード
1405930
調理器具の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、製品別、材料別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年Cookware Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Standard/Non-Coated, Non-Stick/Coated), By Product, By Material, By Application, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030 |
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調理器具の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、製品別、材料別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年 |
出版日: 2023年12月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の調理器具市場は2030年までに498億5,000万米ドルに達する見込みです。
また、2023年から2020年にかけてCAGR6.2%で成長すると予測されています。家庭で料理を楽しむ人々のインスタンスが増加していることが、調理器具の市場需要を牽引しています。健康や衛生を重視する消費者は、外部の細菌やウイルスから身を守るために家庭料理を選ぶようになっています。料理リアリティ番組が、料理技術を習得し、新しい料理技術や料理を学ぶことへの関心を高めています。この動向は、調理器具の販売にも良い影響を与えています。2020年5月のニューヨーク・ポスト紙によると、フード・ネットワークの番組の視聴率は4月に25%上昇し、HGTVの視聴率は22%上昇し、隔離期間中のゴールデンタイムの視聴者数は130万人だった。
さらに、ミレニアル世代が家庭での料理人気を大きく牽引し、それが調理器具製品の成長を促しています。より多くの色、より狭いスペースに適応する製品、消費者の個々のニーズを満たす製品などが、住宅部門の市場を形成する動向の一部です。可処分所得の増加やミレニアル世代の国際都市への移住により、消費者の生活水準は時代とともに進化・向上しています。
ノンスティック/コーティング調理器具分野は、予測期間中最も速い成長率で伸びています。油脂を添加せず、食品の風味を損なわないヘルシーなレシピを好む消費者の増加が、世界中で焦げ付き防止調理器具の需要を牽引しています。さらに、テフロンコーティングの有害な影響が製品の技術革新につながり、市場の成長を促進しています。2023年6月、欧州の主要プレイヤーの1つであるGroupe SEBの調理器具ブランドであるTefalは、独自のInoceramicノンスティックセラミックコーティングを特徴とする100%リサイクルアルミニウム製の鍋・フライパンの新シリーズであるRENEWを発売しました。
圧力鍋は予測期間中最も速い成長率で伸びています。ステンレス鋼と硬質アルマイトをベースとした調理器具は、長持ちし、軽量で、こびりつきにくく、エネルギー効率が高いことから人気を集めています。硬質陽極酸化セラミックやアルミニウムなどの素材で覆われた圧力鍋は需要が増加しています。コンロ用と比較すると、電気圧力鍋はより使いやすいです。
オンライン流通チャネルを通じた販売は、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。これは、技術の進歩と、製品の選択から配送に至るまで利便性を提供するため、調理器具製品を購入するためのオンライン・プラットフォームへの嗜好が高まっていることに起因しています。2023年3月のCYBERCREW.UKのブログ記事によると、2022年1月、eコマースの売上は英国における小売売上全体の27.1%を占めました。
アジア太平洋地域は、予測期間中の市場成長において最も急成長している地域です。これは、ソーシャル・ダイニングやカジュアル・ダイニングの台頭など、食文化の動向の変化により、アジア太平洋地域で革新的な調理器具製品に対する需要が高まっているためです。さらに、同地域の消費者は利便性、より健康的な調理オプション、洗浄の簡便性を優先しており、特にパンデミック以降、家庭料理の傾向が強まっているため、調理器具の需要を牽引しています。
メーカー各社は、大きな市場シェアを獲得し、新たな利用者を獲得するために、新製品の発売、提携、合併などの戦略を採用しています。例えば、2023年1月、Groupe SEBはコントラクト・ロジスティクス・プロバイダーのGXOとの提携を延長しました。この提携により、Groupe SEBは持続可能な成長を支える倉庫スペースを追加し、オムニチャネル・ビジネスにおいて、カスタマイズされたエンド・ツー・エンドのサプライチェーン・ソリューションを用いて、英国とアイルランドで優れた顧客体験を提供できるようになります。
The global cookware market is expected to reach USD 49.85 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.It is expected to expand at a CAGR of 6.2% from 2023 to 2030. The rising instance of people who enjoy cooking at home is driving the market demand for cookware. In the scenario of wellness- and hygiene-driven choices, consumers have been opting for home-cooked meals to protect themselves from outside germs and viruses. Cooking reality shows have spurred an interest in mastering culinary skills and learning new cooking techniques as well as cuisines. This trend is positively influencing the sale of cookware. According to the New York Post in May 2020, ratings for programming on the Food Network were up by 25% in April and HGTV's ratings were up by 22%, with 1.3 million viewers in primetime during the quarantine.
Moreover, millennials have significantly driven the popularity of cook-at-home meals, which in turn, is driving the growth of cookware products. More color, adaptable pieces for smaller spaces, and pieces that meet consumer's individual needs are some of the trends shaping the market in the residential sector. The living standards of consumers have evolved and improved over time owing to a rise in disposable incomes and the migration of millennials to cosmopolitan cities.
The non-stick/ coated cookware segment is growing at fastest growth rate over the forecast period. The growing consumer preference for healthy recipes without added fats or oils and preserving food flavors have driven the demand for nonstick cookware across the globe. In addition, the harmful effects of Teflon coatings have led to innovation in products driving the market growth. In June 2023, Tefal, a cookware brand of one of the key European players Groupe SEB, launched RENEW, a new range of pots and pans made from 100% recycled aluminum, featuring the exclusive Inoceramic nonstick ceramic coating.
Pressure cooker is growing at fastest growth rate over the forecast period. Stainless steel and hard-anodized aluminum-based cookers are gaining popularity because they are long-lasting, lightweight, nonstick, and energy-efficient. Pressure cookers covered with hard anodized ceramic and aluminum, among other materials, are in increased demand. When compared to the stovetop variants, electric pressure cookers are more acceptable for use.
Sales through Online distribution channel is expected to propel the market growth over the forecast period. This can be attributed to technological advancements and the rising preference for online platforms to purchase cookware products as they offer convenience, right from product selection to delivery. A blog post from CYBERCREW.UK from March 2023 states that, in January 2022, e-commerce sales made up 27.1% of all retail sales in the U.K. Furthermore, the percentage of U.K. users who purchase online reached an astounding 87% in 2020.
Asia Pacific is fastest growing region in market growth over the forecast period owing to shifting trends in eating culture, such as the rising prominence of social and casual dining, have resulted in an increased demand for innovative cookware products in Asia Pacific. Furthermore, consumers in region are prioritizing convenience, healthier cooking options, and simplicity of cleaning, which is driving the demand for cookware due to the growing trend of home-cooked meals, particularly since the pandemic.
Manufacturers have been adopting strategies such as new product launches, partnerships, and mergers to gain significant market share and reach new audience. For instance, In January 2023, Groupe SEB had its partnership extended with GXO, a contract logistics provider. The partnership will provide Groupe SEB with additional warehouse space to support sustainable growth, enabling its omnichannel business to deliver a superior customer experience in the UK and Ireland using customized end-to-end supply chain solutions.