市場調査レポート
商品コード
1430001
キッチン家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Kitchen Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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キッチン家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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キッチン家電の市場規模は2024年に1,585億4,000万米ドルと推定され、2029年には2,026億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.20%で成長する見込みです。
小型家電から大型家電までを含むキッチン家電の売上は、世界的に継続的に増加しています。人口増加と世帯数の増加によりキッチンスペースが拡大し、家庭による家電製品への支出が増加しています。人口増加に伴い、中国とインドのアジア諸国が小型キッチン家電の販売で市場をリードしています。調理器・オーブン、食器洗い機、冷凍庫、冷蔵庫は、世界の主要家電製品の売上高の70%以上を占めるキッチン家電のひとつです。このようにキッチン家電の市場シェアが拡大しているため、メーカーは売上を伸ばすために新興のキッチン家電市場を探しています。
技術革新に伴い、キッチン家電は、スマートフォンや音声アシスタント・デバイスを通じてWi-Fi接続を利用し、離れた場所から操作をコントロールできるスマート機能を備えています。世界のスマートキッチン家電の市場規模は、世界販売額で前年比12%以上の成長率を記録しています。家電製品に搭載されたこうしたスマート機能は、メーカーによる製品の差別化につながり、売り上げを伸ばす上で重要な役割を果たしています。
消費者の買い物の行動が変化したコビッド以降、オンライン・チャネルを通じたキッチン家電の販売は継続的に増加し、売上と収益を上げるためにeコマースやダイレクト・ウェブサイトを通じて製品を提供し始める卸売業者、小売業者、メーカーが増加しています。この動向により、世界のキッチン家電販売に占めるオンライン売上シェアは昨年22%以上に増加し、キッチン家電販売の新たなセグメントを生み出しています。
スマートキッチンアプライアンスは、高度な技術に対応した家電製品で構成され、実用性を高め、毎日のキッチン作業を簡素化するのに役立ちます。最新の冷蔵庫、食器洗い機、コーヒーメーカーにはWi-Fi接続機能が搭載され、ユーザーはスマートフォンやその他のインターネット接続機器から操作できるようになっています。販売面では、スマート・キッチン家電は世界市場で継続的に拡大しており、成長率は15%を超えています。アジア新興国では、スマートキッチン家電の販売額が昨年のキッチン家電全体の販売額の25%以上を占め、急速に伸びています。インドと中国は、小型および大型のスマート家電の所有率が最も高い国として浮上しており、世界企業がスマートキッチン家電の販売を拡大するための効率的な市場を提供しています。
主要家電製品のオンライン・ビジネスの増加に伴い、キッチン家電のオンライン販売も増加しています。小型厨房機器のオンライン売上シェアは昨年、世界全体で23%以上と大幅な伸びを示しました。電子キッチン家電はeコマースの主要セグメントのひとつであり、継続的な増加を見せています。幅広いメーカーの中から選べるオンライン販売チャネルは、購入者がキッチン用品を選ぶことをより便利にしています。支払い方法に関しても、EMIオプション、代金引換、様々な新しい支払い方法が提供されており、購入にかかる時間を短縮し、購入者の信頼感を高めています。直販サイト以外では、アマゾンとアリババのeコマース・チャネルがキッチン家電の販売で世界市場をリードし、売上を伸ばしています。
厨房機器市場は細分化されており、多数の企業が参入しています。市場における技術革新の高まりは、市場シェアを拡大するためにメーカーが努力を重ね、製品の競争力を高めています。キッチン家電市場の既存プレイヤーには、Haier Group Corporation、Samsung Electronics、Whirlpool Corporation、Smeg SpA、LG Electronicsなどがいます。
The Kitchen Appliances Market size is estimated at USD 158.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 202.62 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.20% during the forecast period (2024-2029).
Revenue of kitchen appliances which includes small as well as large appliances is observing a continuous increase globally. The rising population and an increasing number of household units are resulting in an increase in kitchen space with an increase in spending by households for home appliances. With rising population Asian countries of China and India are leading the market in sales of small kitchen appliances. Cookers and ovens, Dishwashing machines, Freezers, and refrigerators are among the kitchen appliances segment occupying more than 70% of the sales of major household appliances globally. This increasing market share of kitchen appliances is resulting in manufacturers searching for emerging kitchen appliance markets to increase their revenue sales.
With technological innovations kitchen appliances have been enabled with smart features that enables them to control their operations from a distance using Wi-Fi connectivity through smartphones and voice assistance device. The market size of global smart kitchen appliances is observing a y-o-y growth rate of more than 12% with global sales value. These smart features in appliances are leading to product differentiation by the manufacturers and are playing an important role in raising their sales.
Post Covid with a behavioural change in consumer shopping, sales of Kitchen appliances through online channels observed a continuous rise leading to an increasing number of wholesales, retailers, and manufacturers starting to offer their products through E-commerce or Direct websites to raise sales and revenue. With this trend, the online revenue share of global kitchen appliance sales increased to more than 22% last year, generating a new segment for sales of kitchen appliance.
Smart kitchen appliances consist of advanced technology-enabled appliances that help to increase utility and simplify daily kitchen activities. Latest refrigerators, dishwashers, and coffee makers are been equipped with Wi-Fi connectivity features allowing the user to control them through smartphones and other internet-connected devices. In terms of sales, smart kitchen appliances are observing a continuous expansion in global markets with a growth rate of more than 15%. In emerging Asian economies their sales are growing rapidly with the sales value of smart kitchen appliances accounting for more than 25 % of the total kitchen appliance sales last year. With India and China emerging as countries with the largest share of small and big smart appliances ownership rates, it provides an efficient market for global businesses to expand their smart kitchen appliances sales.
With an increasing online business of major household appliances, the online sales of kitchen appliance is also observing an increase. Online revenue share of Small kitchen appliances globally observed a significant growth to more than 23% last year. Electronic kitchen appliances are existing among the major segments of E-commerce and are observing a continuous increase. With features of choosing among a wide range of manufacturers online sales channels are making it more convenient for buyers to pick kitchen appliances. In terms of payment options, the buyers are provided with EMI options, pay on delivery, and various emerging payment channels reducing time and building confidence of the buyers for purchase. Other than Direct websites, the E-commerce channels of Amazon & Alibaba are leading in the global market for the sales of Kitchen appliances and driving their sales up.
The Kitchen Appliance market is fragmented with a large number of players operating in the market. Rising technological innovations in the market are making the products more competitive with manufacturers making their efforts to increase the market share. Some of the existing players in the Kitchen appliance market are Haier Group Corporation, Samsung Electronics, Whirlpool Corporation, Smeg SpA and LG Electronics.