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市場調査レポート
商品コード
1766363

自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測

Automotive Engineering Services Outsourcing Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 190 Pages
納期
2~3営業日
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自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測
出版日: 2025年06月10日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車エンジニアリングサービスアウトソーシングの世界市場規模は、2024年に1,103億米ドルとなり、CAGR 8.7%で成長し、2034年には2,529億米ドルに達すると予測されています。

この成長の主な要因は、電気自動車に対する需要の高まりであり、これが車両アーキテクチャの根本的な転換に火をつけた。EV開発には、熱制御、電気推進、バッテリーシステム、充電インフラなどの分野で高度なエンジニアリングが必要であり、多くのOEMは社内の能力が不足しているため、ESO企業と連携して専門的なサポートを必要としています。これと並行して、コネクテッドカー技術の統合が進み、現代の自動車はデータリッチなデジタルプラットフォームへと変貌を遂げています。自動車メーカーは先進的なソフトウェア機能、テレマティクス、リアルタイム車両通信システムの開発にしのぎを削る中、エンドツーエンドのエンジニアリング支援、迅速な展開、拡張性を求めてESOプロバイダーを利用するケースが増えています。コネクテッド、パーソナライズド、ソフトウェア主導の車内体験に対する需要は、世界の動向を引き続き牽引しています。

自動車エンジニアリングサービスアウトソーシングMarket-IMG1

乗用車セグメントは2024年に68%のシェアを占め、2034年まで9%のCAGRで成長すると予測されています。このセグメントは、生産台数が多く、スマート機能、電動化、自動化に対する研究開発需要が高まっているため、ESO分野で最大規模を維持しています。自動車メーカーは、製品イノベーションを加速し、市場投入までの時間を短縮し、高度な安全性、ユーザーエクスペリエンス、性能に対する消費者の進化する要求に応えるため、乗用車のエンジニアリング業務をアウトソーシングしています。専門サービス・プロバイダーは、拡張性のあるエンジニアリング人材と専門分野へのアクセスを提供することで、OEMが次世代自動車モデルを地域横断的に提供する際のコスト効率を高めています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 1,103億米ドル
予測金額 2,529億米ドル
CAGR 8.7%

オフショア・アウトソーシング分野は2024年に67%のシェアを占め、2034年までのCAGRは9.1%と予測されます。このモデルは、OEMに大きなコストメリットと、東欧、中国、インドなどの地域の熟練した人材プールへのアクセスを提供します。オフショアベンダーは現在、CAD/CAE開発、組込みシステムエンジニアリング、ソフトウェア統合において不可欠なパートナーとなっています。世界のタイムゾーンをずらして継続的なエンジニアリング・サポートを提供できるため、プロジェクトの完了が早まる。自動車がソフトウェアやエレクトロニクスに依存するようになるにつれ、これらの地域は、国際標準や品質ベンチマークを遵守しながら競合を維持するために必要な柔軟性とコスト効率をOEMに提供しています。

ドイツ自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング2024年のシェアは29%、市場規模は111億米ドル。自動車生産と技術革新の大国として、ドイツは欧州のESO市場をリードし続けています。同国の既存OEMやティア1サプライヤーは、自律走行、電動化、デジタルモビリティプラットフォームを推進するため、外部のエンジニアリングパートナーと積極的に協業しています。規制圧力と卓越した技術の推進により、シミュレーション、車両コンプライアンス、テストプロセスにおけるアウトソーシングニーズが高まっています。ドイツ市場は先進的な研究開発文化と政策主導のイノベーションで繁栄しており、開発パイプライン全体におけるESOの統合をさらに強化しています。

世界の自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場を形成する主要企業には、Ricardo、Tata Technologies、AVL、Capgemini、Bertrandt、Tech Mahindra、HCL Technologies、IAV、Wipro、L&T Technology Servicesなどがあります。ESO市場の主要企業は、足場を固めるため、EVシステム、ADAS、車両コネクティビティなどの主要分野で分野別サービスポートフォリオを拡充しています。

各社は人材のスキルアップ、オフショアデリバリーセンターの設立、OEMやTier1サプライヤーとの戦略的パートナーシップの形成に投資しています。いくつかの企業は、AI、ML、デジタルツインテクノロジーをエンジニアリングワークフローに統合し、より迅速でスマートな開発サイクルを提供しようとしています。各社はまた、コンプライアンスへの対応に注力し、各地域で進化する規制基準に自社の能力を合わせています。共同イノベーションモデルとアジャイルコラボレーションを通じて、ESO企業はコスト効率を改善しながら、顧客の市場投入までの時間を短縮しています。

目次

第1章 調査手法

  • 市場の範囲と定義
  • 調査デザイン
    • 調査アプローチ
    • データ収集方法
  • データマイニングソース
    • 世界
    • 地域/国
  • 基本推定と計算
    • 基準年計算
    • 市場予測の主な動向
  • 1次調査と検証
    • 一次情報
  • 予測モデル
  • 調査の前提と限界

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
    • サプライヤーの情勢
    • 利益率
    • コスト構造
    • 各段階での付加価値
    • バリューチェーンに影響を与える要因
    • ディスラプション
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 自動車工学の複雑化
      • 電気自動車の普及の増加
      • 自動車ソフトウェアの急速な進歩
      • コネクテッドカー技術の統合
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • データセキュリティと知的財産に関する懸念
      • 統合とコミュニケーションのギャップ
    • 市場機会
      • 電気自動車(EV)開発の急増
      • デジタルエンジニアリングサービスの需要増加
      • アフターマーケットエンジニアリングおよび改造サービス
  • 成長可能性分析
  • 規制情勢
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
  • ポーター分析
  • PESTEL分析
  • テクノロジーとイノベーションの情勢
    • 現在の技術動向
    • 新興技術
  • ケーススタディ
  • ユースケース
  • コスト内訳分析
  • 特許分析
  • 持続可能性と環境側面
    • 持続可能な慣行
    • 廃棄物削減戦略
    • 生産におけるエネルギー効率
    • 環境に優しい取り組み
    • カーボンフットプリントの考慮

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ航空
    • 中東・アフリカ
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 戦略的展望マトリックス
  • 主な発展
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 拡張計画と資金調達

第5章 市場推計・予測:サービス別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 設計とエンジニアリング
  • プロトタイピング
  • テストと検証
  • 製造エンジニアリング
  • その他

第6章 市場推計・予測:用途別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • ボディと外装
  • パワートレインとドライブトレイン
  • インフォテインメントとテレマティクス
  • ADASと安全システム
  • その他

第7章 市場推計・予測:車両別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 乗用車
    • ハッチバック
    • セダン
    • SUV
  • 商用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 中型商用車(MCV)
    • 大型商用車(HCV)

第8章 市場推計・予測:ロケーション別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • オンショアアウトソーシング
  • オフショアアウトソーシング

第9章 市場推計・予測:最終用途別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • OEM
  • ティア1サプライヤー
  • ティア2およびティア3サプライヤー
  • アフターマーケット企業

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧諸国
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ地域

第11章 企業プロファイル

  • AKKA Technologies
  • Altran
  • ASAP Holding
  • AVL
  • Bertrandt
  • Capgemini
  • Contrio
  • ESG Mobility
  • FEV Group
  • HCL Technologies
  • IAV
  • Infosys
  • KPIT Technologies
  • L&T Technology Services
  • Luxoft
  • Ricardo
  • Semcon
  • Tata Technologies
  • Tech Mahindra
  • Wipro
目次
Product Code: 9662

The Global Automotive Engineering Services Outsourcing Market was valued at USD 110.3 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 8.7% to reach USD 252.9 billion by 2034. A major contributor to this growth is the rising demand for electric vehicles, which has sparked a fundamental shift in vehicle architecture. EV development calls for advanced engineering in areas like thermal regulation, electric propulsion, battery systems, and charging infrastructure-disciplines where many OEMs lack internal capacity, prompting collaboration with ESO firms for specialized support. In parallel, the growing integration of connected car technologies has transformed modern vehicles into data-rich digital platforms. As automakers race to develop advanced software features, telematics, and real-time vehicle communication systems, they increasingly turn to ESO providers for end-to-end engineering assistance, rapid deployment, and scalability. The demand for connected, personalized, and software-driven experiences inside vehicles continues to drive this trend on a global scale.

Automotive Engineering Services Outsourcing Market - IMG1

Passenger vehicles segment accounted for 68% share in 2024 and is projected to grow at a 9% CAGR through 2034. This segment remains the largest within the ESO space due to high production volumes and mounting R&D demands for smart features, electrification, and automation. Automakers are outsourcing engineering tasks for passenger vehicles to accelerate product innovation, reduce time to market, and meet evolving consumer demands for advanced safety, user experience, and performance. Specialized service providers offer scalable engineering talent and access to domain expertise, making it cost-efficient for OEMs to deliver next-generation vehicle models across regions.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$110.3 Billion
Forecast Value$252.9 Billion
CAGR8.7%

Offshore outsourcing segment held 67% share in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 9.1% through 2034. This model offers OEMs significant cost benefits and access to skilled talent pools in regions such as Eastern Europe, China, and India. Offshore vendors are now essential partners for CAD/CAE development, embedded systems engineering, and software integration. Their ability to provide continuous engineering support through staggered global time zones allows for quicker project completion. As cars become more dependent on software and electronics, these regions provide OEMs with the flexibility and cost-efficiency required to stay competitive while adhering to international standards and quality benchmarks.

Germany Automotive Engineering Services Outsourcing Market held a 29% share in 2024 and generated USD 11.1 billion. As a powerhouse of automotive production and innovation, Germany continues to lead the ESO landscape in Europe. The country's established OEMs and Tier 1 suppliers are actively collaborating with external engineering partners to advance autonomous, electric, and digital mobility platforms. Regulatory pressures and the push for technological excellence have intensified outsourcing needs in simulation, vehicle compliance, and testing processes. The German market thrives on advanced R&D culture and policy-driven innovation, which further strengthens ESO integration across the development pipeline.

Key players shaping the Global Automotive Engineering Services Outsourcing Market include Ricardo, Tata Technologies, AVL, Capgemini, Bertrandt, Tech Mahindra, HCL Technologies, IAV, Wipro, and L&T Technology Services. To strengthen their foothold, leading companies in the ESO market are expanding domain-specific service portfolios in key areas such as EV systems, ADAS, and vehicle connectivity.

They are investing in upskilling talent pools, establishing offshore delivery centers, and forming strategic partnerships with OEMs and Tier 1 suppliers. Several players are integrating AI, ML, and digital twin technologies into their engineering workflows to offer faster, smarter development cycles. Companies are also focusing on compliance readiness and aligning their capabilities with evolving regulatory standards across regions. Through co-innovation models and agile collaboration, ESO firms are shortening time-to-market for clients while improving cost efficiency.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology

  • 1.1 Market scope and definition
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Data mining sources
    • 1.3.1 Global
    • 1.3.2 Regional/Country
  • 1.4 Base estimates and calculations
    • 1.4.1 Base year calculation
    • 1.4.2 Key trends for market estimation
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
  • 1.6 Forecast model
  • 1.7 Research assumptions and limitations

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 3600 synopsis
  • 2.2 Key market trends
    • 2.2.1 Regional
    • 2.2.2 Services
    • 2.2.3 Application
    • 2.2.4 Vehicle
    • 2.2.5 Location
    • 2.2.6 End use
  • 2.3 TAM Analysis, 2025-2034
  • 2.4 CXO perspectives: strategic imperatives
    • 2.4.1 Executive decision points
    • 2.4.2 Critical success factors
  • 2.5 Future outlook and strategic recommendations

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Supplier landscape
    • 3.1.2 Profit margin
    • 3.1.3 Cost structure
    • 3.1.4 Value addition at each stage
    • 3.1.5 Factors affecting the value chain
    • 3.1.6 Disruptions
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Growing complexity in automotive engineering
      • 3.2.1.2 Rising adoption of electric vehicles
      • 3.2.1.3 Rapid advancement in automotive software
      • 3.2.1.4 Integration of connected car technologies
    • 3.2.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.2.2.1 Data security and IP concerns
      • 3.2.2.2 Integration and communication gaps
    • 3.2.3 Market opportunities
      • 3.2.3.1 Surge in electric vehicle (EV) development
      • 3.2.3.2 Increasing demand for digital engineering services
      • 3.2.3.3 Aftermarket engineering and retrofit services
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
    • 3.4.1 North America
    • 3.4.2 Europe
    • 3.4.3 Asia Pacific
    • 3.4.4 Latin America
    • 3.4.5 Middle East & Africa
  • 3.5 Porter's analysis
  • 3.6 PESTEL analysis
  • 3.7 Technology and innovation landscape
    • 3.7.1 Current technological trends
    • 3.7.2 Emerging technologies
  • 3.8 Case studies
  • 3.9 Use cases
  • 3.10 Cost breakdown analysis
  • 3.11 Patent analysis
  • 3.12 Sustainability and environmental aspects
    • 3.12.1 Sustainable practices
    • 3.12.2 Waste reduction strategies
    • 3.12.3 Energy efficiency in production
    • 3.12.4 Eco-friendly initiatives
    • 3.12.5 Carbon footprint considerations

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
    • 4.2.1 North America
    • 4.2.2 Europe
    • 4.2.3 Asia Pacific
    • 4.2.4 LATAM
    • 4.2.5 MEA
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategic outlook matrix
  • 4.6 Key developments
    • 4.6.1 Mergers & acquisitions
    • 4.6.2 Partnerships & collaborations
    • 4.6.3 New Product Launches
    • 4.6.4 Expansion Plans and funding

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Services, 2021 - 2034 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Design and engineering
  • 5.3 Prototyping
  • 5.4 Testing and validation
  • 5.5 Manufacturing engineering
  • 5.6 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2034 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Body and exterior
  • 6.3 Powertrain and drivetrain
  • 6.4 Infotainment and telematics
  • 6.5 ADAS and safety system
  • 6.6 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Passenger vehicles
    • 7.2.1 Hatchback
    • 7.2.2 Sedan
    • 7.2.3 SUV
  • 7.3 Commercial vehicles
    • 7.3.1 Light Commercial Vehicles (LCV)
    • 7.3.2 Medium Commercial Vehicles (MCV)
    • 7.3.3 Heavy Commercial Vehicles (HCV)

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Location, 2021 - 2034 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Onshore outsourcing
  • 8.3 Offshore outsourcing

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2021 - 2034 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 OEMs
  • 9.3 Tier 1 suppliers
  • 9.4 Tier 2 and tier 3 suppliers
  • 9.5 Aftermarket companies

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2034 ($Bn)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
    • 10.3.8 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Southeast Asia
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 South Africa
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 AKKA Technologies
  • 11.2 Altran
  • 11.3 ASAP Holding
  • 11.4 AVL
  • 11.5 Bertrandt
  • 11.6 Capgemini
  • 11.7 Contrio
  • 11.8 ESG Mobility
  • 11.9 FEV Group
  • 11.10 HCL Technologies
  • 11.11 IAV
  • 11.12 Infosys
  • 11.13 KPIT Technologies
  • 11.14 L&T Technology Services
  • 11.15 Luxoft
  • 11.16 Ricardo
  • 11.17 Semcon
  • 11.18 Tata Technologies
  • 11.19 Tech Mahindra
  • 11.20 Wipro