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市場調査レポート
商品コード
1766194

工業用洗浄製品の市場機会、成長促進要因、産業動向分析、予測、2025年~2034年

Industrial Cleaning Products Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 225 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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工業用洗浄製品の市場機会、成長促進要因、産業動向分析、予測、2025年~2034年
出版日: 2025年06月03日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 225 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の工業用洗浄製品市場は、2024年に613億米ドルと評価され、2034年には1,000億米ドルに達し、CAGRで5%の成長が予測されています。

この成長の大きな原動力となっているのは、特に食品加工、医薬品、ヘルスケアなど、衛生が極めて重要な分野において、職場の衛生に対する注目が高まっていることです。世界中の政府や規制機関が課す規制の厳格化が、企業に認定された工業用洗浄製品の使用を促しています。その結果、産業界は、労働者とエンドユーザーの安全を確保するために、衛生基準を満たすことに一層熱心になりました。アジアやラテンアメリカなどの新興経済圏では工業化が進んでおり、製造業における強力な脱脂剤から商業スペースにおける環境にやさしい消毒剤まで、さまざまな分野で洗浄ソリューションに対する需要が高まっています。

工業用洗浄製品Market-IMG1

先進経済諸国と新興経済諸国の両方で産業基盤が急速に成長していることが、効果的で信頼性の高い洗浄剤に対する需要を世界的に大きく促進しています。製造、食品加工、製薬、化学などの産業が拡大を続けるなか、安全性、衛生性、業務効率を維持するための特殊な洗浄ソリューションの必要性が顕著になっています。工業化の進展に伴い、洗浄作業の複雑さが増し、油脂、化学残留物、粒子状物質などの負荷の高い用途に取り組むため、より高度な洗浄剤が必要とされています。この動向は、自動化の台頭、高度な製造技術、環境に優しい慣行へのシフトによってさらに増幅され、これらすべてが洗浄剤メーカーに技術革新へのさらなるプレッシャーを与えています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 613億米ドル
予測金額 1,000億米ドル
CAGR 5%

2024年に125億米ドルと評価された消毒剤・殺菌剤セグメントは、2034年までに214億米ドルに成長すると予想されます。これらの製品は、衛生を確保し、感染の拡大を防ぐ役割を果たすため、ヘルスケア、食品加工、医薬品を中心に、業界全体で高い需要があります。COVID-19の大流行は消毒剤・殺菌剤の重要性をさらに浮き彫りにし、病原体の蔓延を防ぐためにこれらのソリューションへの投資をさらに増やすことにつながりました。表面洗浄剤もまた、商業用と工業用の両方で広く使用され、大きな市場シェアを維持しています。

工業用洗浄製品市場における間接の流通チャネルは、2024年には426億米ドルと大きなシェアを占めており、2025年から2034年にかけてCAGR 4.8%で成長すると予測されています。この分野は、卸売業者、ディストリビューター、専門サプライヤーのネットワークが確立されており、現地での深い専門知識を提供し、顧客との長期的な関係を維持することで繁栄しています。これらのチャネルは、製造、ヘルスケア、食品加工など、業界を超えた幅広いエンドユーザーへのアプローチに役立っています。このような仲介業者に頼ることで、効率的な製品流通、タイムリーな納品、地域に密着したサポートが可能になり、これらは産業界のダイナミックなニーズに応える上で極めて重要です。

北米の工業用洗浄製品市場は、2024年の市場規模が142億米ドルで、2034年までにCAGR 5.3%で成長すると予測されています。米国市場の成長は、職場の清潔さを重視する厳格な規制の枠組み、高い産業活動、高度な医療インフラなどの複合的な要因によってもたらされます。OSHA(労働安全衛生管理局)が定めるようなこうした規制は、工業用洗浄ソリューションが常に求められる環境を作り出しています。自動車、ヘルスケア、製薬、食品加工などの主要セクターがこの需要に拍車をかけており、業界基準を満たす特殊な洗浄剤へのニーズが続いています。

工業用洗浄製品市場を形成する主要企業には、3M、BASF、Clariant、Diversey、Dow、DuPont、Ecolab、Evonik Industries、Henkel、Kimberly-Clark、Procter &Gamble(P&G)、Reckitt Benckiser、Solvay、Stepan、The Clorox Companyなどがあります。市場における地位を強化するため、工業用洗浄製品セクターの企業は、製品のイノベーションと製品ポートフォリオの拡大に注力しています。多くの企業は、環境に配慮した製品への消費者の需要の高まりに合わせ、環境に優しく持続可能なソリューションに投資しています。包括的なソリューションを提供し、より広い流通ネットワークにアクセスするために、企業は他の業界プレーヤーと提携し、パートナーシップやコラボレーションが一般的です。メーカーはまた、業界標準を満たし、製品の信頼性を向上させるために、規制遵守に重点を置くようになっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
    • サプライヤーの情勢
    • 利益率
    • 各段階での付加価値
    • バリューチェーンに影響を与える要因
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
    • 業界の潜在的リスク&課題
    • 機会
  • 成長可能性分析
  • 将来の市場動向
  • テクノロジーとイノベーションの情勢
    • 現在の技術動向
    • 新興技術
  • 価格動向
    • 地域別
    • 製品別
  • 規制情勢
    • 標準およびコンプライアンス要件
    • 地域規制枠組み
    • 認証基準
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
    • 地域別
      • 北米
      • 欧州
      • アジア太平洋地域
  • 企業マトリックス分析
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 主な発展
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 拡張計画

第5章 市場推定・予測:製品タイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 表面洗剤
  • トイレ用洗剤
  • ガラス・金属用洗剤
  • 床用洗剤
  • 布用洗剤
  • 食器用洗剤
  • 消毒剤・殺菌剤
  • 油汚れ除去剤
  • スケール除去剤
  • その他

第6章 市場推定・予測:形態タイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 液体
  • 粉末
  • ジェル
  • フォーム
  • エアロゾル/スプレー
  • その他

第7章 市場推定・予測:最終用途産業別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 水・廃水
  • 石油・ガス
  • エネルギー・電力
  • 医薬品
  • 化学薬品
  • 自動車・航空宇宙
  • 食品・飲料
  • 金属・鉱業
  • その他

第8章 市場推定・予測:流通チャネル別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 直接
  • 間接

第9章 市場推定・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • 3M
  • BASF
  • Clariant
  • Diversey
  • Dow
  • DuPont
  • Ecolab
  • Evonik Industries
  • Henkel
  • Kimberly-Clark
  • Procter &Gamble(P&G)
  • Reckitt Benckiser
  • Solvay
  • Stepan
  • The Clorox Company
目次
Product Code: 14055

The Global Industrial Cleaning Products Market was valued at USD 61.3 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 5% to reach USD 100 billion by 2034. A significant driver of this growth is the increasing focus on workplace sanitation and hygiene, especially in sectors like food processing, pharmaceuticals, and healthcare, where hygiene is crucial. Stricter regulations imposed by governments and regulatory bodies worldwide are pushing businesses to use certified industrial cleaning products. As a result, industries have become more diligent in meeting hygiene standards to ensure the safety of workers and end-users. The ongoing industrialization in emerging economies, such as those in Asia and Latin America, is creating additional demand for cleaning solutions across a variety of sectors, from heavy-duty degreasers in manufacturing to eco-friendly disinfectants in commercial spaces.

Industrial Cleaning Products Market - IMG1

The rapidly growing industrial base across both developed and emerging economies is significantly driving the demand for effective and reliable cleaning products worldwide. As industries such as manufacturing, food processing, pharmaceuticals, and chemicals continue to expand, the need for specialized cleaning solutions to maintain safety, hygiene, and operational efficiency has become more pronounced. With increased industrialization, the complexity of cleaning tasks has escalated, requiring more advanced cleaning agents to tackle heavy-duty applications such as grease, chemical residues, and particulate matter. This trend is further amplified by the rise of automation, advanced manufacturing techniques, and the shift towards eco-friendly practices, all of which place additional pressure on cleaning product manufacturers to innovate.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$61.3 Billion
Forecast Value$100 Billion
CAGR5%

The disinfectants and sanitizers segment, valued at USD 12.5 billion in 2024, is expected to grow to USD 21.4 billion by 2034. These products are in high demand across industries, particularly in healthcare, food processing, and pharmaceuticals, due to their role in ensuring hygiene and preventing the spread of infections. The COVID-19 pandemic further highlighted the importance of disinfectants and sanitizers, leading to even greater investments in these solutions to prevent the spread of pathogens. Surface cleaners also maintain a significant market share, with widespread applications in both commercial and industrial settings.

The indirect distribution channel in the industrial cleaning products market held a significant share, valued at USD 42.6 billion in 2024, and is forecasted to grow at a CAGR of 4.8% from 2025 to 2034. This segment thrives due to a well-established network of wholesalers, distributors, and specialized suppliers that provide in-depth local expertise and maintain long-term relationships with their customers. These channels are instrumental in reaching a broad array of end-users across industries, including manufacturing, healthcare, food processing, and more. The reliance on these intermediaries allows for efficient product distribution, timely delivery, and localized support, which are critical in meeting the dynamic needs of industrial operations.

North America Industrial Cleaning Products Market was valued at USD 14.2 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 5.3% by 2034. The growth of the U.S. market is driven by a combination of factors, including rigorous regulatory frameworks that emphasize workplace cleanliness, high industrial activity, and advanced healthcare infrastructure. These regulations, such as those set by OSHA (Occupational Safety and Health Administration), create an environment where industrial cleaning solutions are in constant demand. Key sectors such as automotive, healthcare, pharmaceuticals, and food processing fuel this demand, with a continued need for specialized cleaning products that meet industry standards.

Key companies shaping the Industrial Cleaning Products Market include 3M, BASF, Clariant, Diversey, Dow, DuPont, Ecolab, Evonik Industries, Henkel, Kimberly-Clark, Procter & Gamble (P&G), Reckitt Benckiser, Solvay, Stepan, and The Clorox Company. To strengthen their position in the market, companies in the industrial cleaning products sector are focusing on product innovation and expanding their product portfolios. Many are investing in environmentally friendly and sustainable solutions to align with growing consumer demand for eco-conscious products. Partnerships and collaborations are common, as companies team up with other industry players to offer comprehensive solutions and access wider distribution networks. Manufacturers are also increasing their focus on regulatory compliance to meet industry standards and improve product credibility.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope and definition
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Data mining sources
    • 1.3.1 Global
    • 1.3.2 Regional/Country
  • 1.4 Base estimates and calculations
    • 1.4.1 Base year calculation
    • 1.4.2 Key trends for market estimation
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
  • 1.6 Forecast model
  • 1.7 Research assumptions and limitations

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis
  • 2.2 Key market trends
    • 2.2.1 Regional
    • 2.2.2 Product type
    • 2.2.3 Form type
    • 2.2.4 End use industry
    • 2.2.5 Distribution channel
  • 2.3 CXO perspectives: strategic imperatives
    • 2.3.1 Key decision points for industry executives
    • 2.3.2 Critical success factors for market players
  • 2.4 Future outlook and strategic recommendations

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Supplier landscape
    • 3.1.2 Profit margin
    • 3.1.3 Value addition at each stage
    • 3.1.4 Factor affecting the value chain
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
    • 3.2.3 Opportunities
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Future market trends
  • 3.5 Technology and innovation landscape
    • 3.5.1 Current technological trends
    • 3.5.2 Emerging technologies
  • 3.6 Price trends
    • 3.6.1 By region
    • 3.6.2 By product
  • 3.7 Regulatory landscape
    • 3.7.1 standards and compliance requirements
    • 3.7.2 Regional regulatory frameworks
    • 3.7.3 Certification standards
  • 3.8 Porter's analysis
  • 3.9 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
    • 4.2.1 By region
      • 4.2.1.1 North America
      • 4.2.1.2 Europe
      • 4.2.1.3 Asia Pacific
  • 4.3 Company matrix analysis
  • 4.4 Competitive analysis of major market players
  • 4.5 Competitive positioning matrix
  • 4.6 Key developments
    • 4.6.1 Mergers & acquisitions
    • 4.6.2 Partnerships & collaborations
    • 4.6.3 New product launches
    • 4.6.4 Expansion plans

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Product Type, 2021-2034 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Surface cleaners
  • 5.3 Toilet cleaners
  • 5.4 Glass & metal cleaners
  • 5.5 Floor cleaners
  • 5.6 Fabric cleaners
  • 5.7 Dishwashing products
  • 5.8 Disinfectants & sanitizers
  • 5.9 Degreasers
  • 5.10 Descalers
  • 5.11 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Form Type, 2021-2034 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Liquid
  • 6.3 Powder
  • 6.4 Gel
  • 6.5 Foam
  • 6.6 Aerosol/spray
  • 6.7 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By End Use Industry, 2021-2034 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Water and wastewater
  • 7.3 Oil and gas
  • 7.4 Energy and power
  • 7.5 Pharmaceuticals
  • 7.6 Chemicals
  • 7.7 Automotive & aerospace
  • 7.8 Food & beverage
  • 7.9 Metals & mining
  • 7.10 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2021-2034 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Direct
  • 8.3 Indirect

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2034, ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Australia
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 South Africa

Chapter 10 Company Profiles (Business Overview, Financial Data, Product Landscape, Strategic Outlook, SWOT Analysis)

  • 10.1 3M
  • 10.2 BASF
  • 10.3 Clariant
  • 10.4 Diversey
  • 10.5 Dow
  • 10.6 DuPont
  • 10.7 Ecolab
  • 10.8 Evonik Industries
  • 10.9 Henkel
  • 10.10 Kimberly-Clark
  • 10.11 Procter & Gamble (P&G)
  • 10.12 Reckitt Benckiser
  • 10.13 Solvay
  • 10.14 Stepan
  • 10.15 The Clorox Company