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市場調査レポート
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1750441

オフハイウェイ電気自動車の市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測

Off-highway Electric Vehicle Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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オフハイウェイ電気自動車の市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測
出版日: 2025年05月05日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のオフハイウェイ電気自動車市場は、2024年には28億米ドルと評価され、特に建設、鉱業、農業のような従来ディーゼル重機に依存してきた産業において、厳しい環境規制と排出ガス削減目標に後押しされ、CAGR 10.1%で成長し、2034年には61億米ドルに達すると推定されます。

世界各国政府は、より厳しい排ガス規制を実施しており、企業は、国内および国際的な環境基準を遵守するため、よりクリーンな代替手段として電気自動車を採用するよう促しています。

オフハイウェイ電気自動車Market-IMG1

都市化とインフラの拡大は、成長する都市における持続可能で効率的な建設機械への需要の増加による、OHEV市場の主要な成長促進要因です。都市が成長し続け、インフラ需要が高まるにつれ、建設現場での騒音や大気汚染を削減する圧力はかつてないほど高まっています。電動オフハイウェイ車両は、こうした需要を満たすだけでなく、自治体や政府が設定した持続可能性の目標にも合致しています。これらの車両は、排ガス規制や騒音条例が厳しく施行されている都市環境に特に適しています。さらに、可動部品が少なく燃料費が安いため、運用コストが削減され、電気モデルは請負業者にとってますます魅力的な投資となっています。技術の改良が進むにつれ、電気自動車はよりパワフルで効率的になり、環境に配慮した開発への世界のシフトをサポートしながら、集中的な建設作業を処理する能力をさらに高めています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 28億米ドル
予測金額 61億米ドル
CAGR 10.1%

電動建設車セグメントは44%のシェアを占め、2025~2034年のCAGRは10.5%と予測されます。OHEV市場では、急速な都市化、インフラ開拓、現場での排出ガス削減へのプレッシャーの高まりにより、電気式建設車両が最も高い市場シェアを占めています。建設活動は、騒音と大気汚染が大きな懸念事項である人口密度の高い都市部で行われることが多いため、電気自動車が非常に適しています。さらに、政府は、特に先進国や環境に敏感な地域において、建設地帯に対するより厳しい排出ガス規制を実施しています。

バッテリー電気自動車セグメントは63%のシェアを占め、2025~2034年のCAGRは10.2%で成長すると予想されます。リチウムイオンバッテリー技術の進歩により、エネルギー密度、充電速度、寿命が大幅に改善され、BEVは建設や採掘のようなオフハイウェイ用途でより実用的でコスト効率の高いものとなっています。BEVは運転中にゼロエミッションを実現し、世界の規制圧力と持続可能性の目標、特に大気汚染の削減が重要な都市部での目標に合致しています。さらに、BEVは可動部品が少なく、維持管理が少なくて済むため、内燃エンジン車と比べて運用コストと維持コストが低いです。

中国オフハイウェイ電気自動車政府の強力な支援、堅牢なインフラ、持続可能な建設・採掘機器に対する需要の高まりにより、2024年の市場シェアは46%、売上高は5億5,720万米ドルでした。カーボンニュートラルを推進する政策と電気自動車への補助金が採用を加速させています。中国のOEMは研究開発に多額の投資を行い、バッテリー効率とインテリジェント・システムに注力しています。この地域は、バッテリー製造のエコシステムが確立されていることと、都市化の進展が低排出ガス機器の需要を促進していることが利点です。

世界のオフハイウェイ電気自動車産業で事業を展開している主要企業には、XCMG、日立建機、クボタ、キャタピラー、Sany、Liebherr、コマツ、Wacker Neuson、Volvo AB、Deere &Companyなどがあります。これらの企業は、市場での地位を強化するため、新技術の導入に注力しています。車両の開発は、燃料効率の改善、最適な作業性能の提供、スピードの向上、騒音レベルの低減を目指しています。このような技術革新は、様々な産業における電動オフハイウェイ車の採用を促進すると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの情勢
    • 原材料サプライヤー
    • バッテリーメーカーおよびサプライヤー
    • オリジナル機器メーカー(OEM)
    • テクノロジーおよびソフトウェアプロバイダー
    • 流通、販売、アフターマーケットサービスプロバイダー
  • 利益率分析
  • トランプ政権による関税への影響
    • 貿易への影響
      • 貿易量の混乱
      • 他国による報復措置
    • 業界への影響
      • 主要原材料の価格変動
      • サプライチェーンの再構築
      • 生産コストへの影響
    • 影響を受ける主要企業
    • 戦略的な業界対応
      • サプライチェーンの再構成
      • 価格設定と製品戦略
    • 展望と今後の検討事項
  • テクノロジーとイノベーションの情勢
  • 価格動向
  • コスト内訳分析
  • 特許分析
  • 主なニュースと取り組み
  • 規制情勢
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 厳しい環境規制と排出削減目標
      • 持続可能性と環境問題への意識の高まり
      • バッテリーとモーターの技術進歩
      • 政府のインセンティブと補助金
      • 都市化とインフラの拡張
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 初期購入コストが高め
      • バッテリーの航続距離と動作時間が限られている
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 戦略的展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:車両別、2021-2034

  • 主要動向
  • 電気建設車両
    • 掘削機
    • ブルドーザー
    • ローダー
  • 電気農業用車両
    • トラクター
    • 収穫機
    • 噴霧器
  • 電気鉱山車両
    • 運搬トラック
    • ドリル
  • その他

第6章 市場推計・予測:推進力別、2021-2034

  • 主要動向
  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
  • ハイブリッド電気自動車(HEV)
  • 燃料電池電気自動車(FCEV)

第7章 市場推計・予測:バッテリー容量別、2021-2034

  • 主要動向
  • 50kWh未満
  • 50~200kWh
  • 200kWh以上

第8章 市場推計・予測:出力別、2021-2034

  • 主要動向
  • 50馬力未満
  • 50~150 HP
  • 150馬力以上

第9章 市場推計・予測:用途別、2021-2034

  • 工事
  • 農業
  • 鉱業
  • その他

第10章 市場推計・予測:地域別、2021-2034

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧諸国
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Bell Equipment
  • Caterpillar
  • CNH Industrial
  • Deere &Company
  • DEUTZ AG
  • Doosan
  • Hitachi Construction Machinery
  • JCB
  • Komatsu
  • Kubota
  • Liebherr
  • Manitou Group
  • Sany
  • Solectrac
  • Stihl Holding
  • Sumitomo Heavy Industries
  • Terex Corporation
  • Volvo AB
  • Wacker Neuson
  • XCMG
目次
Product Code: 13707

The Global Off-highway Electric Vehicle Market was valued at USD 2.8 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 10.1% to reach USD 6.1 billion by 2034 driven by stringent environmental regulations and emissions reduction targets, particularly in industries like construction, mining, and agriculture, which traditionally rely on heavy diesel-powered machinery. Governments worldwide are enforcing tighter emissions standards, pushing companies to adopt electric vehicles as a cleaner alternative to comply with local and international environmental standards.

Off-highway Electric Vehicle Market - IMG1

Urbanization and infrastructure expansion are key growth drivers for the OHEV market due to the increasing demand for sustainable and efficient construction equipment in growing cities. As cities continue to grow and infrastructure demands increase, the pressure to reduce noise and air pollution on construction sites has never been higher. Electric off-highway vehicles not only meet this demand but also align with sustainability goals set by municipalities and governments. These vehicles are especially well-suited for urban environments where emissions limits and noise ordinances are strictly enforced. Additionally, the operational cost savings-thanks to fewer moving parts and lower fuel expenses-make electric models an increasingly attractive investment for contractors. As technology continues to improve, electric vehicles are becoming more powerful and efficient, further enhancing their capability to handle intensive construction tasks while supporting the global shift toward environmentally responsible development.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$2.8 Billion
Forecast Value$6.1 Billion
CAGR10.1%

The electric construction vehicles segment held a 44% share and is expected to grow at a CAGR of 10.5% during 2025-2034. Electric construction vehicles hold the highest market share in the OHEV market due to the sector's rapid urbanization, infrastructure development, and growing pressure to reduce emissions on job sites. Construction activities often occur in densely populated urban areas where noise and air pollution are major concerns, making electric vehicles highly suitable. Additionally, governments are enforcing stricter emissions regulations for construction zones, especially in developed and environmentally sensitive regions.

The Battery Electric Vehicles segment held 63% share and is expected to grow at a CAGR of 10.2% from 2025 - 2034. Advancements in lithium-ion battery technology have significantly improved energy density, charging speed, and lifespan, making BEVs more practical and cost-effective for off-highway applications like construction and mining. BEVs offer zero emissions during operation, aligning with global regulatory pressures and sustainability goals, especially in urbanized areas where reducing air pollution is critical. Moreover, BEVs have lower operational and maintenance costs compared to internal combustion engine vehicles, as they have fewer moving parts and require less upkeep.

China Off-highway Electric Vehicle Market held a 46% share and generated USD 557.2 million in 2024 due to strong government support, robust infrastructure, and a growing demand for sustainable construction and mining equipment. Policies promoting carbon neutrality and subsidies for electric vehicles have accelerated adoption. Chinese OEMs are investing heavily in R&D, focusing on battery efficiency and intelligent systems. The region benefits from a well-established battery manufacturing ecosystem and increasing urbanization, driving demand for low-emission equipment.

Major players operating in the Global Off-Highway Electric Vehicle Industry include XCMG, Hitachi Construction Machinery, Kubota, Caterpillar, Sany, Liebherr, Komatsu, Wacker Neuson, Volvo AB, and Deere & Company. These companies are focusing on introducing new technologies to strengthen their position in the market. The development in vehicles aims to improve fuel efficiency, delivering optimal job performance , speed, and reduce noise levels. Such innovations are expected to enhance the adoption of electric off-highway vehicles in various industries.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 3600 synopsis, 2021 - 2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Battery manufacturers and suppliers
    • 3.2.3 Original Equipment Manufacturers (OEMs)
    • 3.2.4 Technology and software providers
    • 3.2.5 Distribution, sales, and aftermarket service providers
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Trump administration tariffs
    • 3.4.1 Impact on trade
      • 3.4.1.1 Trade volume disruptions
      • 3.4.1.2 Retaliatory measures by other countries
    • 3.4.2 Impact on the industry
      • 3.4.2.1 Price Volatility in key materials
      • 3.4.2.2 Supply chain restructuring
      • 3.4.2.3 Production cost implications
    • 3.4.3 Key companies impacted
    • 3.4.4 Strategic industry responses
      • 3.4.4.1 Supply chain reconfiguration
      • 3.4.4.2 Pricing and product strategies
    • 3.4.5 Outlook and future considerations
  • 3.5 Technology & innovation landscape
  • 3.6 Price trends
  • 3.7 Cost breakdown analysis
  • 3.8 Patent analysis
  • 3.9 Key news & initiatives
  • 3.10 Regulatory landscape
  • 3.11 Impact forces
    • 3.11.1 Growth drivers
      • 3.11.1.1 Stringent environmental regulations and emissions reduction targets
      • 3.11.1.2 Growing awareness of sustainability and environmental concerns
      • 3.11.1.3 Technological advancements in batteries and motors
      • 3.11.1.4 Government incentives and subsidies
      • 3.11.1.5 Urbanization and infrastructure expansion
    • 3.11.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.11.2.1 High initial purchase cost
      • 3.11.2.2 Limited battery range and operating time
  • 3.12 Growth potential analysis
  • 3.13 Porter's analysis
  • 3.14 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Electric construction vehicles
    • 5.2.1 Excavators
    • 5.2.2 Bulldozers
    • 5.2.3 Loaders
  • 5.3 Electric agricultural vehicles
    • 5.3.1 Tractors
    • 5.3.2 Harvesters
    • 5.3.3 Sprayers
  • 5.4 Electric mining vehicles
    • 5.4.1 Haul trucks
    • 5.4.2 Drills
  • 5.5 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Propulsion, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Battery electric vehicles (BEV)
  • 6.3 Plug-in hybrid electric vehicles (PHEV)
  • 6.4 Hybrid electric vehicles (HEV)
  • 6.5 Fuel cell electric vehicles (FCEVs)

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Battery Capacity, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Less than 50 kWh
  • 7.3 50–200 kWh
  • 7.4 More than 200 kWh

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Power Output, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Less than 50 HP
  • 8.3 50–150 HP
  • 8.4 More than 150 HP

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 9.1 Construction
  • 9.2 Agriculture
  • 9.3 Mining
  • 9.4 Others

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Southeast Asia
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 South Africa

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Bell Equipment
  • 11.2 Caterpillar
  • 11.3 CNH Industrial
  • 11.4 Deere & Company
  • 11.5 DEUTZ AG
  • 11.6 Doosan
  • 11.7 Hitachi Construction Machinery
  • 11.8 JCB
  • 11.9 Komatsu
  • 11.10 Kubota
  • 11.11 Liebherr
  • 11.12 Manitou Group
  • 11.13 Sany
  • 11.14 Solectrac
  • 11.15 Stihl Holding
  • 11.16 Sumitomo Heavy Industries
  • 11.17 Terex Corporation
  • 11.18 Volvo AB
  • 11.19 Wacker Neuson
  • 11.20 XCMG