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市場調査レポート
商品コード
1638816

コーヒーグラインダー市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年の予測

Coffee Grinder Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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コーヒーグラインダー市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年の予測
出版日: 2024年11月05日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コーヒーグラインダーの世界市場は、2023年に19億6,000万米ドルと評価され、2024年から2032年にかけてCAGR 6.3%で成長すると予測されています。

同市場の成長は、可処分所得の増加と主要地域におけるカフェやレストランの増加によるところが大きく、これが世界のコーヒー消費に拍車をかけています。また、手動モデルよりも利便性と効率性に優れた電動グラインダーへのシフトも、予測期間を通じて市場成長を促進すると予想されます。さらに、eコマースの急速な開発、特にオンライン食料品ショッピングの増加は、コーヒーグラインダーの需要を増加させる。グラインダーの使い方を改善することでコーヒーの無駄を減らす政府の取り組みも、市場成長を後押しすると予想されます。

コーヒーグラインダー市場は、製品タイプ別にブレードグラインダーとバーグラインダーに区分されます。平板グラインダーと円錐グラインダーの両方を含むバリグラインダーセグメントは、2023年に12億7,000万米ドルを占め、2032年まで6.1%のCAGRで成長すると予想されています。バーグラインダーは、高品質のコーヒーを抽出するために不可欠な一貫した挽き目の大きさを生み出す能力のために好まれています。この均一性により、均一な抽出が保証され、コーヒーの全体的な味覚プロファイルが改善されます。一方、ブレードグラインダーは、好ましくない味につながる可能性があり、不均一な挽き目のサイズを生成する傾向があります。

オペレーション別では、市場は手動式と電動式に分けられます。電動グラインダー・セグメントは2023年に市場シェアの約66%を占め、予測期間中にCAGR 6.6%で成長すると予想されています。電動グラインダーはそのスピードと効率性で人気があり、消費者が最小限の労力で挽きたてのコーヒーを楽しめる便利な方法を提供しています。手動グラインダー分野も、CAGR 5.5%とやや低いもの、成長を遂げると思われます。

市場範囲
開始年 2023
予測年 2024-2032
開始金額 19億6,000万米ドル
予測金額 33億7,000万米ドル
CAGR 6.3%

米国のコーヒーグラインダー市場は、2023年に約6億2,000万米ドルの規模でリードし、2032年までにCAGR 7.7%以上で成長します。米国は、根強いコーヒー文化とコーヒー関連製品に対する高い消費者需要を背景に、依然として世界最大級の市場です。可処分所得水準の上昇に伴い、米国の消費者は、特にコーヒー文化が盛んな都市部で、高級グラインダーを含む高級コーヒー器具に投資しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
    • バリューチェーンに影響を与える要因
    • 利益率分析
    • 破壊
    • 将来の展望
    • メーカー
    • 流通業者
  • サプライヤーの状況
  • 利益率分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 若い世代におけるコーヒー消費の拡大
      • 家庭での淹れ方動向の高まり
      • 技術革新とテクノロジーの進歩
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 激しい競合
      • 技術的障壁
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:製品タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ブレードグラインダー
  • バーグラインダー
    • フラットプレート
    • 円錐形

第6章 市場推計・予測:オペレーション別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 手動グラインダー
  • 電動グラインダー

第7章 市場推計・予測:技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 従来型グラインダー
  • スマートグラインダー

第8章 市場推計・予測:価格帯別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • エコノミー
  • ミッドレンジ
  • プレミアム

第9章 市場推計・予測:最終用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 住宅
  • 商業施設
    • ホテル・レストラン
    • カフェ&コーヒーショップ
    • オフィス
    • ヘルスケア施設
    • その他(学校、大学など)

第10章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • オンライン
  • オフライン

第11章 地域別市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第12章 企業プロファイル

  • Baratza
  • Bodum
  • Breville
  • Cuisinart
  • Dmofwhi
  • Fellow Industries
  • Gourmia
  • Hario
  • Kitchenaid
  • Lardera
  • Ninja
  • Oxo
目次
Product Code: 12121

The Global Coffee Grinder Market was valued at USD 1.96 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 6.3% from 2024 to 2032. The growth of the market is largely driven by rising disposable incomes and the increasing number of cafes and restaurants in key regions, which are fueling global coffee consumption. The shift toward electric grinders, which offer greater convenience and efficiency than manual models, is also expected to propel market growth throughout the forecast period. Additionally, the rapid development of e-commerce, particularly the rise in online grocery shopping, increases demand for coffee grinders. Government initiatives to reduce coffee wastage through better grinder usage are also anticipated to boost market growth.

The coffee grinder market is segmented by product type into blade and burr grinders. The burr grinder segment, which includes both flat plate and conical grinders, accounted for USD 1.27 billion in 2023 and is expected to grow at a CAGR of 6.1% through 2032. Burr grinders are preferred for their ability to produce a consistent grind size essential for achieving a high-quality coffee brew. This uniformity ensures an even abstraction, improving the overall taste profile of the coffee. Blade grinders, on the other hand, tend to produce uneven grind sizes, which can lead to a less desirable taste.

In terms of operation, the market is divided into manual and electric coffee grinders. The electric grinder segment held approximately 66% of the market share in 2023 and is expected to grow at a CAGR of 6.6% during the forecast period. Electric grinders are popular for their speed and efficiency, providing a convenient way for consumers to enjoy freshly ground coffee with minimal effort. The manual grinder segment is also set to experience growth, though at a slightly lower rate of 5.5% CAGR.

Market Scope
Start Year2023
Forecast Year2024-2032
Start Value$1.96 Billion
Forecast Value$3.37 Billion
CAGR6.3%

The U.S. coffee grinder market led with a size of around USD 620 million in 2023, growing at a CAGR of over 7.7% by 2032. The U.S. remains one of the largest markets globally, driven by a strong coffee culture and high consumer demand for coffee-related products. With rising disposable income levels, U.S. consumers invest in premium coffee equipment, including high-end grinders, particularly in urban areas where coffee culture thrives.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry synopsis, 2021-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Factor affecting the value chain
    • 3.1.2 Profit margin analysis
    • 3.1.3 Disruptions
    • 3.1.4 Future outlook
    • 3.1.5 Manufacturers
    • 3.1.6 Distributors
  • 3.2 Supplier landscape
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Key news & initiatives
  • 3.5 Regulatory landscape
  • 3.6 Impact forces
    • 3.6.1 Growth drivers
      • 3.6.1.1 Growing coffee consumption among young generation
      • 3.6.1.2 Rising home brewing trends
      • 3.6.1.3 Innovations & technology advancements
    • 3.6.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.6.2.1 Intense competition
      • 3.6.2.2 Technological barriers
  • 3.7 Growth potential analysis
  • 3.8 Porter's analysis
  • 3.9 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Product Type, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Blade grinders
  • 5.3 Burr grinders
    • 5.3.1 Flat plate
    • 5.3.2 Conical

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Operation, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Manual grinders
  • 6.3 Electric grinders

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Technology, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Conventional grinders
  • 7.3 Smart grinders

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Price Range, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Economy
  • 8.3 Mid-range
  • 8.4 Premium

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Residential
  • 9.3 Commercial
    • 9.3.1 Hotels & restaurants
    • 9.3.2 Cafes & coffee shops
    • 9.3.3 Offices
    • 9.3.4 Healthcare facilities
    • 9.3.5 Others (schools, colleges, etc.)

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 Online
  • 10.3 Offline

Chapter 11 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 11.1 Key trends
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 U.S.
    • 11.2.2 Canada
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 UK
    • 11.3.2 Germany
    • 11.3.3 France
    • 11.3.4 Italy
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Russia
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 China
    • 11.4.2 India
    • 11.4.3 Japan
    • 11.4.4 South Korea
    • 11.4.5 Australia
  • 11.5 Latin America
    • 11.5.1 Brazil
    • 11.5.2 Mexico
  • 11.6 MEA
    • 11.6.1 UAE
    • 11.6.2 Saudi Arabia
    • 11.6.3 South Africa

Chapter 12 Company Profiles

  • 12.1 Baratza
  • 12.2 Bodum
  • 12.3 Breville
  • 12.4 Cuisinart
  • 12.5 Dmofwhi
  • 12.6 Fellow Industries
  • 12.7 Gourmia
  • 12.8 Hario
  • 12.9 Kitchenaid
  • 12.10 Lardera
  • 12.11 Ninja
  • 12.12 Oxo