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市場調査レポート
商品コード
1618203

貨物トラック輸送市場の成長機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測

Freight Trucking Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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貨物トラック輸送市場の成長機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測
出版日: 2024年10月28日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の貨物トラック輸送市場は、2023年には2兆5,000億米ドルと評価され、2024~2032年にかけてCAGR 4.2%で成長すると予測されています。

この成長は、急速な都市化と大規模なインフラ開発によるところが大きいです。人口が都市に移動するにつれて、商品とサービスの需要が増大し、インフラプロジェクト、サプライチェーン、小売流通を促進する効率的な貨物トラック輸送の必要性が高まっています。大規模な都市構想や工業地帯の台頭は、必要不可欠な資材や機械のタイムリーな輸送を必要とします。さらに、新鮮で腐りやすい商品に対する消費者の需要の急増は、医薬品の輸送を取り巻く規制の厳格化と相まって、温度管理された貨物輸送サービスの必要性を高めています。

最適な製品温度を維持するために冷蔵トラックに頼るコールドチェーン物流部門は、トラック輸送産業にとって不可欠なものとなっています。これは特に、飲食品や医療のような、ワクチンのような品目を安全に輸送することが最重要となるセクターにおいて極めて重要です。貨物トラック輸送市場は距離別に分類され、市内輸送と長距離輸送のセグメントがあります。2023年現在、市内トラック輸送セグメントは市場シェアの約55%を占め、2032年には1兆5,000億米ドルを超えます。eコマースの成長により消費者の期待は変化し、効率的な市内配送サービス、特にラストワンマイルロジスティクスへの需要が高まっています。

このセグメントは、サプライチェーンの最終段階で、製品が消費者や小売店に迅速に届くようにするために不可欠です。さらに市場は、ローリータンク、トラックトレーラー、冷凍トラック、平床トラックなど、車種に基づいてセグメント化できます。2023年には、トラック・トレーラーが市場シェアの約36%を占めたが、これは非生鮮物の輸送に不可欠だからです。オンラインショッピングの増加や迅速な配達の必要性により、トラックトレーラーの需要は、その容量、耐久性、様々な輸送ニーズへの適応性のおかげで高まっています。

市場範囲
開始年 2023年
予測年 2024~2032年
開始価格 2兆5,000億米ドル
予測値 3兆5,000億米ドル
CAGR 4.2%

北米の貨物トラック輸送市場は、2023年には全体の収益の35%を占める。貿易協定は国境を越えた商取引を強化し、貨物トラック輸送の役割をますます重要なものにしています。製造業者は、堅牢なサプライチェーンを維持し、遅延を最小限に抑えるために効率的なトラック輸送サービスに依存しており、税関プロセスを合理化し、全体的な物流効率を高める効果的な貨物ソリューションの必要性を強調しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 産業洞察

  • エコシステム分析
    • トラックメーカー
    • 燃料エネルギー供給会社
    • テレマティクスプロバイダー
    • 技術プロバイダー
    • エンドユーザー
  • サプライヤーの状況
  • 利益率分析
  • 技術革新の状況
  • 特許分析
  • 規制状況
  • 地域別道路インフラ品質分析
  • ケーススタディ
  • 影響要因
    • 促進要因
    • 自動車セグメントでのテレマティクス利用の増加
    • eコマースセグメントの急拡大
    • 生鮮品のコールドチェーンロジスティクスの拡大
    • サステイナブル輸送ソリューションに対する需要の高まり
    • 産業の潜在的リスク・課題
      • 燃料費の高騰
      • ドライバー不足と高い離職率
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推定・予測:トラック別、2021~2032年

  • 主要動向
  • ローリータンク
  • トラックトレーラー
  • 冷凍トラック
  • 平床トラック
  • その他

第6章 市場推定・予測:距離別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 市内輸送
  • 長距離輸送

第7章 市場推定・予測:サービス別、2021~2032年

  • 主要動向
  • フルトラック輸送
  • 小口貨物輸送(LTL)
  • 専門トラック輸送
  • クーリエとエクスプレスサービス

第8章 市場推定・予測:貨物別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 乾燥
  • 生鮮
  • バルク
  • 特大・重量貨物
  • その他

第9章 市場推定・予測:最終用途別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 小売・eコマース
  • 自動車
  • 石油・ガス
  • 産業・製造
  • 製薬
  • 化学
  • 建設インフラ
  • 飲食品
  • その他

第10章 市場推定・予測:地域別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア

第11章 企業プロファイル

  • ArcBest Corporation
  • C.H. Robinson
  • CEVA Logistics
  • DHL Express
  • Estes Express Lines
  • FedEx
  • Hub Group
  • J.B. Hunt
  • Landstar System
  • Maersk
  • Marten Transport
  • Nippon Express
  • Ryder System
  • Saia
  • Schneider National
  • TFI International
  • UPS
  • Werner Enterprises
  • XPO Logistics
  • Yellow Corporation
目次
Product Code: 5902

The Global Freight Trucking Market was valued at USD 2.5 trillion in 2023 and is projected to grow at 4.2% CAGR from 2024 to 2032. This growth is largely driven by rapid urbanization and significant infrastructure development. As populations migrate to cities, the demand for goods and services escalates, creating a greater need for efficient freight trucking to facilitate infrastructure projects, supply chains, and retail distribution. The rise of large-scale urban initiatives and industrial zones requires the timely transportation of essential materials and machinery. In addition, the surge in consumer demand for fresh and perishable goods, coupled with stricter regulations surrounding the transportation of pharmaceuticals, has increased the necessity for temperature-controlled freight services.

The cold chain logistics sector, which relies on refrigerated trucks to maintain optimal product temperatures, has become essential to the trucking industry. This is particularly critical in sectors such as food and beverage and healthcare, where the safe transportation of items like vaccines is paramount. The freight trucking market is categorized by distance, with segments for local and long-haul services. As of 2023, the local trucking segment captured approximately 55% of the market share, to exceed USD 1.5 trillion by 2032. The growth of e-commerce has shifted consumer expectations, leading to increased demand for efficient local delivery services, particularly for last-mile logistics.

This segment is essential for the final step in the supply chain, ensuring products reach consumers or retail locations swiftly. Additionally, the market can be segmented based on vehicle type, including lorry tanks, truck trailers, refrigerated trucks, and flatbed trucks. In 2023, truck trailers accounted for about 36% of the market share, as they are vital for transporting non-perishable goods. With the growth of online shopping and the need for quicker deliveries, the demand for truck trailers is rising thanks to their capacity, durability, and adaptability to various transport needs.

Market Scope
Start Year2023
Forecast Year2024-2032
Start Value$2.5 Trillion
Forecast Value$3.5 Trillion
CAGR4.2%

The North America freight trucking market represented 35% of the overall revenue in 2023. Trade agreements have enhanced cross-border commerce, making the role of freight trucking increasingly significant. Manufacturers depend on efficient trucking services to maintain robust supply chains and minimize delays, highlighting the necessity for effective freight solutions that streamline customs processes and enhance overall logistics efficiency.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates & calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimation
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market scope & definition

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Truck manufacturers
    • 3.1.2 Fuel and energy providers
    • 3.1.3 Telematics providers
    • 3.1.4 Technology providers
    • 3.1.5 End users
  • 3.2 Supplier landscape
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Analysis of road infrastructure quality, by region
  • 3.8 Case studies
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
    • 3.9.2 Increase in the use of telematics in automotive sector
    • 3.9.3 Rapid expansion of e-commerce sector
    • 3.9.4 Expansion of cold chain logistics for perishable products
    • 3.9.5 Rising demand for sustainable transportation solutions
    • 3.9.6 Industry pitfalls & challenges
      • 3.9.6.1 Rising fuel costs
      • 3.9.6.2 Driver shortages and high turnover rates
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter's analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Truck, 2021 - 2032 ($Bn, Fleet Size)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Lorry tank
  • 5.3 Truck trailer
  • 5.4 Refrigerated truck
  • 5.5 Flatbed truck
  • 5.6 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Distance, 2021 - 2032 ($Bn, Fleet Size)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Local
  • 6.3 Long haul

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Service, 2021 - 2032 ($Bn, Fleet Size)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Full truckload
  • 7.3 Less-Than-Truckload (LTL)
  • 7.4 Specialized trucking
  • 7.5 Courier and express services

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Freight, 2021 - 2032 ($Bn, Fleet Size)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Dry
  • 8.3 Perishable
  • 8.4 Bulk
  • 8.5 Oversized & heavy goods
  • 8.6 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2021 - 2032 ($Bn, Fleet Size)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Retail & e-commerce
  • 9.3 Automotive
  • 9.4 Oil & gas
  • 9.5 Industrial & manufacturing
  • 9.6 Pharmaceuticals
  • 9.7 Chemicals
  • 9.8 Construction & infrastructure
  • 9.9 Food & beverages
  • 9.10 Others

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn, Fleet Size)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 South Korea
    • 10.4.6 Southeast Asia
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 South Africa
    • 10.6.3 Saudi Arabia

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 ArcBest Corporation
  • 11.2 C.H. Robinson
  • 11.3 CEVA Logistics
  • 11.4 DHL Express
  • 11.5 Estes Express Lines
  • 11.6 FedEx
  • 11.7 Hub Group
  • 11.8 J.B. Hunt
  • 11.9 Landstar System
  • 11.10 Maersk
  • 11.11 Marten Transport
  • 11.12 Nippon Express
  • 11.13 Ryder System
  • 11.14 Saia
  • 11.15 Schneider National
  • 11.16 TFI International
  • 11.17 UPS
  • 11.18 Werner Enterprises
  • 11.19 XPO Logistics
  • 11.20 Yellow Corporation