市場調査レポート
商品コード
1577357

工業用マーガリン市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

Industrial Margarine Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


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英文 200 Pages
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2~3営業日
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工業用マーガリン市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月27日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

工業用マーガリンの世界市場規模は2023年に27億米ドルとなり、2024年から2032年にかけてCAGR 4.5%で成長すると予測されています。

市場の成長は、ライフスタイルの変化と健康志向の高まりによる低脂肪食品と飲食品の需要増によって促進されると予想されます。特に、世界の低カロリー食品市場は2018年に8億5,820万米ドルを突破し、その成長の可能性を裏付けています。さらに、若い消費者は、肥満や糖尿病の予防を含め、栄養価の高い食事がもたらす健康上のメリットに対する認識を深めています。

工業用マーガリン業界も、主に食品加工分野、特にベーカリーや菓子類用途での需要の高まりによって大きな成長を遂げています。特筆すべき動向としては、消費者の健康意識の高まりを考慮し、トランス脂肪酸の低減や低脂肪タイプなど、より健康的な製法に軸足を移していることが挙げられます。さらに、製品の安定性と保存性を高めるマーガリン製造技術の進歩が市場をさらに押し上げています。

2023年には、植物由来セグメントの市場規模は23億米ドルの評価を達成すると予測され、業界における存在感の高まりを裏付けています。このセグメントは、植物由来製品への消費者志向の高まりと、持続可能で健康的な食品選択への幅広いシフトに後押しされ、2032年までのCAGRは4.6%と堅調な伸びを示すとみられています。

2024年までに16億米ドルに達すると予測されるハードマーガリン分野は、様々な産業用途で需要の高まりを目の当たりにしています。2024年から2032年までの予想CAGRは4.8%で、このセグメントの成長は、一貫性や硬さといった属性が最も重要な、ペストリーやラミネート生地などのベーカリーアイテムに広く使用されていることに大きく起因しています。

アジア太平洋の工業用マーガリン市場は上昇基調にあり、2023年の市場規模は10億米ドルと予測されています。この成長は、ベーカリー、菓子類、その他の加工食品にマーガリンをますます取り入れるようになっている、この地域の活気ある食品加工セクターを反映しています。2024年から2032年までのCAGRは4.7%と堅調に成長すると予測され、急速な都市化と食生活の嗜好の進化が拡大を牽引し、多用途で費用対効果の高い食材としての業務用マーガリンの需要を増幅させています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
    • 主要メーカー
    • 流通業者
    • 業界全体の利益率
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
    • 市場の課題
    • 市場機会
      • 新たな機会
      • 成長可能性分析
  • 原材料情勢
    • 製造動向
    • 技術の進化
      • 持続可能な製造
        • グリーン・プラクティス
        • 脱炭素化
    • 原材料の持続可能性
    • 価格動向(米ドル/トン)、2021~2032年
  • 規制と市場への影響
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場規模・予測:由来別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 植物
  • 動物

第6章 市場規模・予測:形態別、2021-2032年

  • 主要動向
  • ハードマーガリン
  • ソフトマーガリン

第7章 市場規模・予測:タイプ別、2021-2032年

  • 主要動向
  • バターブレンド
  • 万能タイプ
  • スプレッドタイプ

第8章 市場規模・予測:用途別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 菓子類
  • ソース、スプレッド、トッピング
  • ベーカリー
  • コンビニエンス・フード
  • その他

第9章 市場規模・予測:地域別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Wilmar International Ltd.
  • Bunge Limited
  • PURATOS
  • FUJI OIL CO., LTD.
  • Vandemoortele
  • NMGK Group
  • EFKO Group
  • Royale Lacroix SA
  • Richardson International Limited
  • Cargill, Incorporated
目次
Product Code: 4361

The Global Industrial Margarine Market was valued at USD 2.7 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 4.5% from 2024 to 2032. The market growth is expected to be fueled by a rising demand for low-fat food and beverages, driven by changing lifestyles and heightened health consciousness. Notably, the global low-calorie food market surpassed USD 858.2 million in 2018, underscoring its growth potential. Furthermore, younger consumers are becoming increasingly aware of the health benefits of a nutritious diet, including obesity and diabetes prevention.

The industrial margarine industry is also experiencing significant growth, primarily driven by heightened demand in the food processing sector, especially in bakery and confectionery applications. Noteworthy trends include a pivot towards healthier formulations, such as reduced trans-fat and low-fat variants, considering growing consumer health awareness. Moreover, advancements in margarine production technology, which bolster product consistency and shelf life, are further propelling the market.

The overall industry is segmented into source, form, type, application, and region.

In 2023, the market size from the plant source segment is projected to achieve a valuation of USD 2.3 billion, underscoring its rising prominence in the industry. This segment is set to showcase a robust CAGR of 4.6% through 2032, fueled by a growing consumer inclination towards plant-based products and a broader shift towards sustainable and healthier food choices.

Forecasted to reach USD 1.6 billion by 2024, the hard margarine segment is witnessing heightened demand across various industrial applications. With an anticipated CAGR of 4.8% from 2024 to 2032, this segment's growth is largely attributed to its prevalent use in bakery items, such as pastries and laminated doughs, where attributes like consistency and firmness are paramount.

Asia Pacific industrial margarine market is on an upward trajectory, with projections placing its value at USD 1 billion in 2023. This growth mirrors the region's vibrant food processing sector, which increasingly incorporates margarine in bakery, confectionery, and other processed foods. Anticipated to grow at a robust CAGR of 4.7% from 2024 to 2032, the expansion is driven by rapid urbanization and evolving dietary preferences, amplifying the demand for industrial margarine as a versatile and cost-effective ingredient.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definition
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Key manufacturers
    • 3.1.2 Distributors
    • 3.1.3 Profit margins across the industry
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
    • 3.2.2 Market challenges
    • 3.2.3 Market opportunity
      • 3.2.3.1 New opportunities
      • 3.2.3.2 Growth potential analysis
  • 3.3 Raw material landscape
    • 3.3.1 Manufacturing trends
    • 3.3.2 Technology evolution
      • 3.3.2.1 Sustainable manufacturing
        • 3.3.2.1.1 Green practices
        • 3.3.2.1.2 Decarbonization
    • 3.3.3 Sustainability in raw materials
    • 3.3.4 Pricing trends (USD/Ton), 2021 - 2032
      • 3.3.4.1 North America
      • 3.3.4.2 Europe
      • 3.3.4.3 Asia Pacific
      • 3.3.4.4 Latin America
      • 3.3.4.5 Middle East and Africa
  • 3.4 Regulations and market impact
  • 3.5 Porter's analysis
  • 3.6 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Company market share analysis
  • 4.2 Competitive positioning matrix
  • 4.3 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Size and Forecast, By Source, 2021-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Plant
  • 5.3 Animal

Chapter 6 Market Size and Forecast, By Form, 2021-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Hard margarine
  • 6.3 Soft margarine

Chapter 7 Market Size and Forecast, By Type, 2021-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Butter blend
  • 7.3 All purpose
  • 7.4 Spreadable

Chapter 8 Market Size and Forecast, By Application, 2021-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Confectionery
  • 8.3 Sauces, spreads and toppings
  • 8.4 Bakery
  • 8.5 Convenience food
  • 8.6 Others

Chapter 9 Market Size and Forecast, By Region, 2021-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Australia
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 South Africa
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Wilmar International Ltd.
  • 10.2 Bunge Limited
  • 10.3 PURATOS
  • 10.4 FUJI OIL CO., LTD.
  • 10.5 Vandemoortele
  • 10.6 NMGK Group
  • 10.7 EFKO Group
  • 10.8 Royale Lacroix SA
  • 10.9 Richardson International Limited
  • 10.10 Cargill, Incorporated