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市場調査レポート
商品コード
1573727

プログレッシブWebアプリ市場、市場動向、成長促進要因、業界動向分析と予測、2024年~2032年

Progressive Web App Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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プログレッシブWebアプリ市場、市場動向、成長促進要因、業界動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月28日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のプログレッシブWebアプリ市場は、2023年に13億米ドルと評価され、2024年から2032年にかけてCAGR26%以上で成長すると予測されています。

企業は、ユーザーエンゲージメントを高めるだけでなく、従来のネイティブアプリに比べて開発コストを削減するためにも、こうしたソリューションを採用しています。

企業はますますユーザー体験を優先するようになり、アプリのようなインタラクションを模倣したウェブアプリケーションに目を向けるようになっています。このシフトは、企業がさまざまなデバイスで、読み込みが速く、シームレスで、オフラインに対応したエクスペリエンスを提供しようと努力していることからも明らかです。ユーザー・エンゲージメントの向上、アクセシビリティ、コスト削減、クロスプラットフォーム機能の組み合わせが、こうしたアプリケーションの急速な普及を後押ししています。例えば、2024年3月、Google Chromeは、ユーザーが好みのウェブサイトをスタンドアロンのアプリケーションに簡単に変換できるアップデートを展開しました。この機能強化により、ユーザーは従来のブラウザー・インターフェースの外側でウェブサイトを利用できるようになり、よりアプリ中心の体験を提供できるようになった。

市場はコンポーネント別にプラットフォームとサービスに区分されます。2023年には、プラットフォームが76%を超えるシェアを占めています。これらのプラットフォームでは、アプリのような充実した体験を提供するため、プログレッシブWebアプリケーション(PWA)の採用が進んでいます。このシフトにより、ユーザーはブラウザから直接高性能アプリケーションにアクセスできるようになり、個別にインストールする必要がなくなります。PWAを統合することで、プラットフォームはユーザーエンゲージメントを向上させるだけでなく、レスポンシブでアクセシブルなデジタルソリューションに対する需要の高まりにも応えることができます。

プログレッシブWebアプリ市場のエンドユーザー区分には、中小企業と大企業が含まれます。2023年には、大企業が56%という大きな市場シェアを占めています。これらの企業は、顧客エンゲージメントを高め、オペレーションを最適化するためにプログレッシブWebアプリに注目しています。PWAを利用することで、強化されたパフォーマンス、オフライン機能、プラットフォーム間の互換性の恩恵を受けることができます。この戦略は開発コストと時間を削減するだけでなく、デバイス間で一貫した最高のユーザー体験を保証し、効率と顧客満足度の向上につながります。

2023年には、北米が世界のプログレッシブWebアプリ市場をリードし、37%のシェアを獲得しました。この地域の企業は、顧客エンゲージメントを高め、デジタル体験を洗練させるために、プログレッシブWebアプリ(PWA)を自社の戦略に組み込もうとしています。同地域のハイテクに精通した顧客層とモバイルファースト戦略を重視することから、企業はオフラインのシナリオでも、より高速で応答性の高いアプリケーションを実現するためにPWAを活用しています。この勢いは、強力なインフラと活発な開発者コミュニティによってさらに支えられています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • テクノロジープロバイダー
    • 開発プラットフォームとフレームワーク
    • クラウドサービスプロバイダー
    • コンテンツ・デリバリー・ネットワーク(CDN)
    • サードパーティAPIプロバイダー
    • マーケティングおよび流通チャネル
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 技術の差別化要因
    • プログレッシブ・エンハンスメントと互換性
    • アプリのようなユーザー体験
    • SEOの利点
    • オフライン機能とサービスワーカー
    • その他
  • 主なニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • オンライン活動におけるモバイル・デバイス利用の増加
      • 高速で応答性の高いウェブ・アプリケーションへの需要
      • ネイティブアプリと比較した費用対効果の高い開発
      • 中断のないユーザー体験のためのオフライン機能
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 古いウェブブラウザとの互換性の問題
      • ウェブベースのアプリケーションにおけるセキュリティの懸念
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • プラットフォーム
  • サービス
    • デプロイメント
    • テスティング
    • メンテナンス

第6章 市場推計・予測:デバイス別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • モバイル
  • デスクトップ
  • ウェブ

第7章 市場推計・予測:機能別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • オフライン機能
  • プッシュ通知
  • ホーム画面のショートカット
  • その他

第8章 市場推計・予測:業界別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • eコマース
  • メディア・エンターテインメント
  • 旅行・ホスピタリティ
  • ソーシャルメディア
  • 銀行・金融
  • ヘルスケア
  • 教育
  • その他

第9章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 中小企業
  • 大企業

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Alokai(former Vue Storefront)
  • Altoros
  • Devsu
  • DockYard Inc.
  • Fujitsu
  • Google
  • IBM
  • Liferay
  • Microsoft
  • Mozilla
  • Netlify
  • OutSystems
  • PWA Rocks
  • React
  • Simbla
  • StackBlitz
  • Telerik
  • Think360
  • Vercel
  • Vue.js
目次
Product Code: 11056

The Global Progressive Web App Market was valued at USD 1.3 billion in 2023 and is projected to grow at over 26% CAGR from 2024 to 2032 led by the surge in demand for swift, responsive, and offline-capable web applications. Companies are adopting these solutions not only to boost user engagement but also to cut down on development costs when compared to traditional native apps.

As businesses increasingly prioritize user experience, they are turning to web applications that mimic app-like interactions. This shift is evident as companies strive to deliver fast-loading, seamless, and offline-capable experiences across diverse devices. The combination of heightened user engagement, accessibility, cost savings, and cross-platform functionality is driving the rapid adoption of these applications. For example, in March 2024, Google Chrome rolled out updates that make it easier for users to transform their preferred websites into standalone applications. This enhancement allows users to engage with websites outside the conventional browser interface for offering a more app-centric experience.

The overall industry is classified into component, device, features, industry vertical, end-user, and region.

The market is segmented by component into platforms and services. In 2023, platforms dominated with a share exceeding 76%. These platforms are increasingly adopting Progressive Web Apps (PWAs) to provide enriched, app-like experiences. This shift enables users to access high-performance applications directly from their browsers, negating the need for separate installations. By integrating PWAs, platforms not only elevate user engagement but also meet the growing demand for responsive and accessible digital solutions.

End-user segmentation of the progressive web app market includes SME and large enterprises. In 2023, large enterprises held a significant 56% market share. These enterprises are turning to progressive web apps to boost customer engagement and optimize operations. With PWAs, they benefit from enhanced performance, offline capabilities, and compatibility across platforms. This strategy not only trims down development costs and time but also ensures a consistent, top-notch user experience across devices, leading to heightened efficiency and customer satisfaction.

In 2023, North America led the global progressive web app market, capturing a substantial 37% share. Companies in the region are increasingly weaving Progressive Web Apps (PWAs) into their strategies to elevate customer engagement and refine digital experiences. Given the region's tech-savvy audience and emphasis on mobile-first strategies, businesses are leveraging PWAs for faster, more responsive applications, even in offline scenarios. This momentum is further supported by a strong infrastructure and active developer communities.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Technology providers
    • 3.2.2 Development platforms and frameworks
    • 3.2.3 Cloud service providers
    • 3.2.4 Content delivery networks (CDNs)
    • 3.2.5 Third-party API providers
    • 3.2.6 Marketing and distribution channels
    • 3.2.7 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Technology Differentiators
    • 3.6.1 Progressive enhancement and compatibility
    • 3.6.2 App-like user experience
    • 3.6.3 SEO benefits
    • 3.6.4 Offline functionality and service workers
    • 3.6.5 Others
  • 3.7 Key news and initiatives
  • 3.8 Regulatory landscape
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
      • 3.9.1.1 Increasing mobile device usage for online activities
      • 3.9.1.2 Demand for faster, responsive web applications
      • 3.9.1.3 Cost-effective development compared to native apps
      • 3.9.1.4 Offline functionality for uninterrupted user experience
    • 3.9.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.9.2.1 Compatibility issues with older web browsers
      • 3.9.2.2 Security concerns with web-based applications
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter's analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Component, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Platform
  • 5.3 Services
    • 5.3.1 Deployment
    • 5.3.2 Testing
    • 5.3.3 Maintenance

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Device, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Mobile
  • 6.3 Desktop
  • 6.4 Web

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Features, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Offline functionality
  • 7.3 Push notifications
  • 7.4 Home screen shortcuts
  • 7.5 Others

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Industry Vertical, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 E-commerce
  • 8.3 Media and entertainment
  • 8.4 Travel and hospitality
  • 8.5 Social media
  • 8.6 Banking and finance
  • 8.7 Healthcare
  • 8.8 Education
  • 8.9 Others

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By End-User, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 SME
  • 9.3 Large enterprises

Chapter 10 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Spain
    • 10.3.5 Italy
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
    • 10.3.8 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Australia
    • 10.4.6 Southeast Asia
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 South Africa
    • 10.6.3 Saudi Arabia
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Alokai (former Vue Storefront)
  • 11.2 Altoros
  • 11.3 Devsu
  • 11.4 DockYard Inc.
  • 11.5 Fujitsu
  • 11.6 Google
  • 11.7 IBM
  • 11.8 Liferay
  • 11.9 Microsoft
  • 11.10 Mozilla
  • 11.11 Netlify
  • 11.12 OutSystems
  • 11.13 PWA Rocks
  • 11.14 React
  • 11.15 Simbla
  • 11.16 StackBlitz
  • 11.17 Telerik
  • 11.18 Think360
  • 11.19 Vercel
  • 11.20 Vue.js