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市場調査レポート
商品コード
1528936

4K技術市場:製品別、最終用途別、予測、2024年~2032年

4K Technology Market, By Product (Set-top Boxes, TV Monitors, Digital Signage, Smartphones, Tablets, and Laptops), By End Use (Consumer Electronics, Media & Entertainment, Healthcare, Education, Retail & Advertising) & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
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4K技術市場:製品別、最終用途別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月07日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

4K技術の市場規模は、高解像度コンテンツと没入型視聴体験に対する消費者需要の増加に牽引され、2024年から2032年にかけてCAGR20%超を記録する可能性が高いです。

テレビ、モニター、プロジェクターなどの家電製品の重要性が高まるにつれ、優れた画質を提供する高解像度ディスプレイへの注目が高まっています。フルハイビジョンの4倍の解像度を持つ4K技術は、鮮明さ、色彩の正確さ、ディテールを向上させ、ホーム・エンターテインメント・システムにとって非常に望ましいものとなっています。例えば、2024年6月、BenQはホームエンタテインメント用4K UHD HDRレーザープロジェクターTK710を発表しました。

最近では、4Kディスプレイは、診断精度と患者のケアを向上させるための正確で詳細なビジュアルを提供するために、医療画像や遠隔医療で広く使用されています。また、教育、デジタルサイネージ、業務強化のための監視など、その他の専門的・商業的用途で4K解像度の採用が増加していることも、市場成長に拍車をかけると思われます。

この産業は、製品、エンドユーザー、地域に分類されます。

製品別では、デジタルサイネージ分野の4K技術市場規模は、注目を集め、極めて明瞭で視覚的インパクトのある情報を伝達するための高解像度ディスプレイへの強いニーズにより、2032年まで大幅な成長率が見込まれます。4K技術は、デジタルサイネージに優れた画質、鮮やかな色彩、詳細なビジュアルを提供し、広告、小売ディスプレイ、企業コミュニケーション、公共情報システムに理想的なものとなります。

メディアとエンターテインメントのエンドユーザーセグメントからの4K技術市場は、強化された視聴体験と優れたコンテンツ品質の絶え間ない追求により、2024年から2032年の間に高い収益を上げると推定されています。サービス、ウルトラHDブルーレイディスク、4K放送の台頭により、消費者は解像度がもたらす没入感と臨場感あふれる映像にますます惹かれています。制作スタジオやコンテンツ制作者も、高精細コンテンツへの需要の高まりに対応するため、4Kカメラや編集機器に多額の投資を行っています。

アジア太平洋の4K技術産業は、2024年から2032年にかけて大きな成長を記録すると思われます。この背景には、急速な技術進歩、可処分所得の増加、最先端のホームエンターテイメントシステムに対する消費者の強い需要があります。同地域における4Kテレビ、モニター、プロジェクターの普及は、視聴体験の向上に熱心な中産階級の人口増加によってさらに後押しされています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 高解像度ディスプレイの需要増加
      • 4Kコンテンツ制作とストリーミング・サービスの普及
      • 手頃な価格とアクセシビリティを促進する技術の進歩
      • エンターテインメント、ゲーム、ヘルスケアなど様々な分野での採用拡大
      • 超高解像度ビデオ監視システムの台頭
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 古いデバイスや機器との互換性の問題
      • 4Kコンテンツのストリーミングにおける帯域幅とストレージの潜在的制約
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:製品別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • セットトップボックス
  • TVモニター
  • デジタルサイネージ
  • スマートフォン
  • タブレット&ノートPC

第6章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 家電
  • メディア&エンターテインメント
  • ヘルスケア
  • 教育
  • 小売・広告
  • その他

第7章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第8章 企業プロファイル

  • Blackmagic Design Pty. Ltd.
  • Canon Inc.
  • Fujifilm Holdings Corporation
  • GoPro, Inc.
  • JVC Kenwood Corporation
  • LG Electronics Inc.
  • Nikon Corporation
  • Panasonic Corporation
  • Red Digital Cinema
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Sharp Corporation
  • Sony Corporation
目次
Product Code: 9387

4K technology market size is likely to register over 20% CAGR between 2024 and 2032 driven by increasing consumer demand for high-resolution content and immersive viewing experiences. With the evolving prominence of consumer electronics, such as televisions, monitors, and projectors, there is a significant push towards higher resolution displays that offer superior picture quality. 4K technology, with four times the resolution of full HD, provides enhanced clarity, color accuracy, and detail, making it highly desirable for home entertainment systems. For instance, in June 2024, BenQ introduced its TK710 4K UHD HDR laser projector for home entertainment.

Of late, 4K displays are widely used in medical imaging and telemedicine to provide precise and detailed visuals for improving diagnostic accuracy and patient care. The increasing adoption of 4K resolution in other professional and commercial applications, such as education, digital signage, and surveillance to enhance operations will also add to the market growth.

The industry is classified into product, end-user, and region.

Based on product, the 4k technology market size from the digital signage segment is anticipated to witness substantial growth rate through 2032 due to the strong need for high-resolution displays to capture attention and convey information with exceptional clarity and visual impact. 4K technology provides digital signage with superior image quality, vivid colors, and detailed visuals, making it ideal for advertising, retail displays, corporate communications, and public information systems.

4K technology market from the media and entertainment end-user segment is estimated to generate high revenue during 2024-2032 owing to the constant pursuit of enhanced viewing experiences and superior content quality. With the rise of services, ultra HD Blu-ray discs, and 4K broadcasting, consumers are increasingly drawn to the immersive and lifelike visuals that resolution offers. Production studios and content creators are also investing heavily in 4K cameras and editing equipment to meet the growing demand for high-definition content.

Asia Pacific 4K technology industry will register significant growth during 2024-2032. This is attributed to rapid technological advancements, increasing disposable incomes, and the strong consumer demand for cutting-edge home entertainment systems. The widespread adoption of 4K televisions, monitors, and projectors in the region is further propelled by the growing middle-class population eager to enhance their viewing experiences.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 4K Technology industry 360° synopsis, 2021 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total addressable market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing demand for high-resolution displays
      • 3.8.1.2 Proliferation of 4K content production and streaming services
      • 3.8.1.3 Technological advancements driving affordability and accessibility
      • 3.8.1.4 Growing adoption in various sectors like entertainment, gaming, and healthcare
      • 3.8.1.5 Rise of ultra-high-definition video surveillance systems
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Compatibility issues with older devices and equipment
      • 3.8.2.2 Potential bandwidth and storage constraints for streaming 4K content
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Product, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Set-top boxes
  • 5.3 TV monitors
  • 5.4 Digital signage
  • 5.5 Smartphones
  • 5.6 Tablets & laptops

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By End-User, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Consumer electronics
  • 6.3 Media & entertainment
  • 6.4 Healthcare
  • 6.5 Education
  • 6.6 Retail & advertising
  • 6.7 others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 UK
    • 7.3.2 Germany
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Italy
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 India
    • 7.4.3 Japan
    • 7.4.4 South Korea
    • 7.4.5 ANZ
    • 7.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Latin America
    • 7.5.1 Brazil
    • 7.5.2 Mexico
    • 7.5.3 Rest of Latin America
  • 7.6 MEA
    • 7.6.1 UAE
    • 7.6.2 South Africa
    • 7.6.3 Saudi Arabia
    • 7.6.4 Rest of MEA

Chapter 8 Company Profiles

  • 8.1 Blackmagic Design Pty. Ltd.
  • 8.2 Canon Inc.
  • 8.3 Fujifilm Holdings Corporation
  • 8.4 GoPro, Inc.
  • 8.5 JVC Kenwood Corporation
  • 8.6 LG Electronics Inc.
  • 8.7 Nikon Corporation
  • 8.8 Panasonic Corporation
  • 8.9 Red Digital Cinema
  • 8.10 Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 8.11 Sharp Corporation
  • 8.12 Sony Corporation