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市場調査レポート
商品コード
1524277

バス高速輸送(BRT)車両の市場規模:車両別、燃料別、座席数別、用途別、予測、2024年~2032年

Bus Rapid Transit (BRT) Vehicles Market Size - By Vehicle, Fuel, Seating Capacity, Application & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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バス高速輸送(BRT)車両の市場規模:車両別、燃料別、座席数別、用途別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年04月30日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

バス高速輸送(BRT)車両の世界市場は、都市部の交通渋滞と持続可能な輸送ソリューションへの需要に牽引され、2024~2032年のCAGRが7.5%になると予測されます。

世界銀行によると、2023年現在、世界人口の約50%が都市部に住んでいます。これは今後も続き、2050年までに都市部の人口は現在の2倍になると予想されています。人口増加に対応し、道路の混雑問題を軽減するために、効率的な交通ソリューションの必要性が最も重要になっています。BRTシステムは、都市環境内で多数の乗客を容易に輸送できる大容量の輸送サービスを提供することで、実現可能なソリューションを提供します。さらに、都市化が進むと経済が発展し、BRTシステムのような効果的な公共交通機関に対する需要がさらに高まる。

バス高速輸送(BRT)車両産業は、車両、燃料、座席数、用途、地域によって分類されます。

天然ガスセグメントは、再生可能な代替エネルギーの導入に政府が注力するようになったため、2032年まで急成長を遂げると思われます。天然ガスを燃料とする車両は、従来のディーゼル・バスと比較して排出量が少ないため、大気質の改善や環境規制の遵守を目指す地域にとって魅力的な選択肢となります。さらに、エンジン技術の革新により、これらの車両の燃料効率と全体的な運行性能がさらに向上し、天然ガスを動力源とするBRT車両の需要がさらに高まっています。

従来型BRT車両セグメントは、2024年から2032年にかけても注目すべきシェアを維持し続けると思われます。これは、大規模な燃料補給ステーションやメンテナンス施設などのインフラが確立されており、その運用性と利便性が広く行き渡っているためです。さらに、電気自動車やハイブリッド車に比べて初期コストが低いため、多くの自治体や交通機関にとって経済的に魅力的な選択肢となっています。燃料効率と排出ガス削減技術の進歩は、環境問題の緩和に役立っており、より持続可能な公共交通ソリューションへの移行において、従来型車両が実行可能な選択肢であり続けることを可能にしています。

欧州のBRT車両産業規模は、確立された公共交通網と持続可能なモビリティ・ソリューションの導入に対する政府のコミットメントによって、2032年まで急速に拡大します。都市化の進展と環境問題の高まりに伴い、各都市はモビリティの向上と排出ガスの削減を目的にBRTインフラへの投資を進めています。好ましい規制環境と公共交通プロジェクトに対する政府の効果的な支援が、欧州のBRT車両市場の成長見通しをさらに押し上げると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料サプライヤー
    • 部品サプライヤー
    • メーカー
    • 技術プロバイダー
    • 流通業者
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 都市化の進展と人口の増加
      • 持続可能で効率的な輸送手段に対する需要の高まり
      • システム全体の統合における技術の進歩
      • 高速輸送サービスへの需要
      • 公共交通部門からの電気自動車需要の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い保守・運用コスト
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:車両別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 従来型
  • 連節
  • 二連節

第6章 市場推計・予測:燃料別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ディーゼル
  • 天然ガス
  • オール電化
  • ハイブリッド
  • その他

第7章 市場推計・予測:座席数別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 100席未満
  • 100~200席
  • 200席以上

第8章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 都市
  • 郊外

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Alexander Dennis Limited
  • Beiqi Foton Motor Co., Ltd.
  • BYD Company Limited
  • Daimler AG
  • Ebusco
  • Irizar Group
  • MAN Truck & Bus AG
  • Marcopolo S.A.
  • New Flyer Industries Inc.
  • Proterra
  • Scania AB
  • Solaris Bus & Coach S.A.
  • Tata Motors Limited
  • Van Hool NV
  • VDL Bus & Coach
  • Volvo Group
  • Xiamen Golden Dragon Bus Co. Ltd
  • Xiamen King Long United Automotive Industry Co., Ltd.
  • Zhengzhou Yutong Bus Co., Ltd.
  • Zhongtong Bus Holding Co., Ltd.
目次
Product Code: 9290

Global Bus Rapid Transit BRT Vehicles Market is set to witness 7.5% CAGR during 2024-2032, driven by traffic congestion in urban areas and the requirement for sustainable transportation solutions.

According to World bank, as of 2023, approximately 50% of the global population was living in urban areas. This is anticipated to continue, with urban inhabitants turning twice the current number by 2050. The need for efficient transportation solutions has become paramount to accommodate the growing population and reduce the issue of congestion on roadways. BRT systems offer a feasible solution by offering high-capacity transit services that can easily transport large numbers of passengers within urban environments. Moreover, the rise of urbanization results in economic development, further boosting the demand for effective public transit options like BRT systems.

The Bus Rapid Transit BRT Vehicles industry is classified based on vehicle, fuel, seating capacity, application and region.

The natural gas segment will witness rapid growth through 2032, owing to rising government focus on introducing renewable energy alternatives. Vehicles powered by natural gas results in lower emissions when compared to traditional diesel buses, making them an appealing choice for regions aiming to improve air quality and comply with environmental regulations. Additional, innovations in engine technology have further improved fuel efficiency and overall operational performance of these vehicles, further boosting the demand for natural gas-powered BRT vehicles.

The conventional BRT vehicle segment will continue to hold a notable share between 2024 and 2032, owing to a well-established infrastructure, including extensive refueling stations and maintenance facilities, ensuring their widespread operability and convenience. Additionally, the lower initial cost compared to electric, or hybrid alternatives makes them an economically attractive option for many municipalities and transit agencies. The advancements in fuel efficiency and emissions reduction technologies are helping to mitigate environmental concerns, allowing conventional vehicles to remain a viable choice in the transition towards more sustainable public transport solutions.

Europe BRT vehicles industry size will expand rapidly through 2032, driven by a well-established public transportation network and the government's commitment to introducing sustainable mobility solutions. With growing urbanization and rising environmental concerns, cities are investing in BRT infrastructure to improve mobility and reduce emissions. The favourable regulatory environment and effective government support for public transit projects will further boost the growth prospects of the BRT vehicles market in Europe.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Component suppliers
    • 3.2.3 Manufacturer
    • 3.2.4 Technology providers
    • 3.2.5 Distributors
    • 3.2.6 End-users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing urbanization and rising population
      • 3.8.1.2 Growing demand for sustainable and efficient transportation options
      • 3.8.1.3 Technological advancements in overall system integration
      • 3.8.1.4 Demand for fast transportation services
      • 3.8.1.5 Rising demand for electric vehicle from public transportation sector
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High maintenance and operational costs
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Conventional
  • 5.3 Articulated
  • 5.4 Bi-Articulated

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Fuel, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Diesel
  • 6.3 Natural gas
  • 6.4 All-electric
  • 6.5 Hybrid
  • 6.6 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Seating Capacity, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Below 100 seats
  • 7.3 100-200 seats
  • 7.4 Above 200 seats

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Urban
  • 8.3 Suburban

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
    • 9.3.8 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Alexander Dennis Limited
  • 10.2 Beiqi Foton Motor Co., Ltd.
  • 10.3 BYD Company Limited
  • 10.4 Daimler AG
  • 10.5 Ebusco
  • 10.6 Irizar Group
  • 10.7 MAN Truck & Bus AG
  • 10.8 Marcopolo S.A.
  • 10.9 New Flyer Industries Inc.
  • 10.10 Proterra
  • 10.11 Scania AB
  • 10.12 Solaris Bus & Coach S.A.
  • 10.13 Tata Motors Limited
  • 10.14 Van Hool NV
  • 10.15 VDL Bus & Coach
  • 10.16 Volvo Group
  • 10.17 Xiamen Golden Dragon Bus Co. Ltd
  • 10.18 Xiamen King Long United Automotive Industry Co., Ltd.
  • 10.19 Zhengzhou Yutong Bus Co., Ltd.
  • 10.20 Zhongtong Bus Holding Co., Ltd.