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市場調査レポート
商品コード
1517644

ミネラルサプリメント市場:製品タイプ、製剤、用途、消費者グループ、流通チャネル別- 世界予測(2024年-2032年)

Mineral Supplements Market - By Product Type (Calcium, Magnesium, Iron, Potassium, Zinc), Formulation (Capsule & Tablets, Liquid), Application (General Health, Bone & Joint Health), Consumer Group, Distribution Channel - Global Forecast (2024 - 2032)


出版日
ページ情報
英文 210 Pages
納期
2~3営業日
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ミネラルサプリメント市場:製品タイプ、製剤、用途、消費者グループ、流通チャネル別- 世界予測(2024年-2032年)
出版日: 2024年04月30日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ミネラルサプリメントの市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 4.7%が見込まれます。

健康の重要性に対する消費者の意識が、栄養補助食品への関心の高まりにつながっています。現代の食生活やライフスタイル要因による栄養不足のリスクから、人々は食生活のギャップを埋めるためにサプリメントを探しています。先進諸国における高齢化も、骨の健康や免疫系抵抗力のためのミネラルサプリメントに対するニーズの高まりを後押ししています。WHOによれば、2030年までに世界で6人全員が60歳以上になるといいます。

さらに、アスリートや運動愛好家は、パフォーマンスを最適化し、回復力を高め、筋肉機能をサポートするために、日課にミネラルサプリメントを加えています。アスリート、フィットネス・インフルエンサー、医療専門家からのフィードバックにより、特定のミネラル不足またはパフォーマンス目標をターゲットとした特別な製剤の需要も増加しています。機能性飲料、プロテイン・バー、その他の便利なデリバリー・フォーマットへのシフトの高まりも、ユーザーがミネラル・サプリメントを日常生活に取り入れることを容易にしています。

この業界は、製品タイプ、製剤、用途、消費者グループ、流通チャネル、地域に分類されます。

製品タイプに基づくと、鉄サプリメントセグメントのミネラルサプリメント市場は、2024年から2032年の間に著しい成長を示すと予測されています。近年、鉄欠乏の結果に対する意識の高まりから、欠乏症に対処し健康全般をサポートするための鉄サプリメントに対する需要が高まっています。より優れた鉄錠剤のための製剤技術の急速な向上が、このセグメントの成長に拍車をかけると思われます。

骨と関節の健康アプリケーション・セグメントのミネラルサプリメント市場価値は、2032年まで大きな成長率を記録すると思われます。人口の増加に伴い、全体的な運動能力と生活水準を支える骨密度と関節の柔軟性に関する意識が高まっています。カルシウム、マグネシウム、ビタミンDのようなミネラルサプリメントは、骨の健康と関節機能を促進するために人気があります。ミネラル不足に対処するための骨粗しょう症、関節炎、その他の筋骨格系疾患の有病率の上昇が、同分野の成長を促進しています。

アジア太平洋のミネラルサプリメント市場規模は、2032年までまともな成長を示すと思われます。急速な都市化と食習慣の変化により、特に新興経済諸国では栄養不足が増加しています。消費者は健康のためにミネラルサプリメントの必要性を認識しています。ヘルスケアコストの上昇、小売の拡大、公衆衛生と栄養教育を推進するための政府支援、ミネラルサプリメントの採用増加などが、この地域の市場成長を刺激すると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 栄養不足の蔓延
      • 高齢者人口の増加
      • 健康とウェルネスに対する意識の高まり
      • オンラインプラットフォームによるアクセスの拡大
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 厳しい規制とさまざまな基準
      • 品質の欠如と誤解を招くクレーム
  • 成長可能性の分析
  • 規制状況
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業マトリックス分析
  • 主要市場プレーヤーの競合分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:製品タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • カルシウムサプリメント
  • マグネシウムサプリメント
  • 鉄サプリメント
  • カリウムサプリメント
  • 亜鉛サプリメント
  • クロムサプリメント
  • セレニウムのサプリメント
  • その他のサプリメント

第6章 市場推計・予測:製剤別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • カプセル・錠剤
  • 液体
  • 粉末
  • グミ
  • その他の製剤

第7章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 健康全般
  • 骨と関節の健康
  • 胃腸の健康
  • 免疫サポート
  • その他の用途

第8章 市場推計・予測:消費者グループ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 成人
  • 妊婦
  • 小児

第9章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 薬局・小売店
  • スーパーマーケット&ハイパーマーケット
  • オンライン販売
  • その他の流通チャネル

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Abbott Laboratories
  • Amway Corp.
  • Bayer AG
  • Bio Botanica, Inc.
  • BIOVEA
  • Catalent, Inc.
  • Dr. Paul Lohmann GmbH & Co. KGaA
  • Glanbia plc
  • Herbalife International of America, Inc.
  • Mineral Resources International, Inc.
  • NestléS.A.
  • NV Labs
  • Pfizer Inc.
  • Pharmavite
  • Sanofi
目次
Product Code: 9308

Mineral supplements market size is expected to witness 4.7% CAGR between 2024 and 2032. Consumer awareness of health importance is leading to the increased interest in dietary supplements. With risks of nutritional deficiencies due to modern diets and lifestyle factors, people are looking for supplements to fill the gaps in their diets. The aging population in developed countries is also driving the increased need for mineral supplements for bone health and immune system resistance. As per WHO, by 2030, every 6th person in the world will be over 60 years old.

Moreover, athletes and exercisers are adding mineral supplements to their routines to optimize performance, improve recovery and support muscle function. The demand for special formulations that target specific mineral deficiencies or performance goals has also increased due to the feedback from athletes, fitness influencers and health professionals. The rising shift towards functional beverages, protein bars, and other convenient delivery formats has also made it easier for users to incorporate mineral supplements into their daily routine.

The industry is classified into product type, formulation, application, consumer group, distribution channel and region.

Based on product type, the mineral supplements market from the iron supplements segment is slated to depict significant growth between 2024 to 2032. Of late, the demand for iron supplements to address deficiencies and support the overall health due to increased awareness of the consequences of iron deficiency is growing. The rapid improvements in formulation technology for better iron tablets will add to the segment growth.

Mineral supplements market value from the bone & joint health application segment will record significant growth rate through 2032. With the growing population, there is rising awareness regarding bone density and joint flexibility to support the overall mobility and standard of life. Mineral supplements like calcium, magnesium, and vitamin D are popular for promoting bone health and joint function. Rising prevalence of osteoporosis, arthritis, and other musculoskeletal conditions to address mineral deficiency is driving the segment growth.

Asia Pacific mineral supplements market size will exhibit decent growth through 2032. Rapid urbanization and changing eating habits have led to the increase in nutritional deficiencies, especially in developing economies. Consumers are recognizing the need for mineral supplements for health. Rising healthcare costs , retail expansion and government support for promoting public health and nutrition education as well as increasing mineral supplement adoption will stimulate the regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Rising prevalence of nutritional deficiencies
      • 3.2.1.2 Increasing elderly population
      • 3.2.1.3 Growing awareness for health and wellness
      • 3.2.1.4 Expanded accessibility by online platform
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Stringent regulations and varying standards
      • 3.2.2.2 Lack of quality and misleading claims
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Porter's analysis
  • 3.6 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company matrix analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Product Type, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Calcium supplements
  • 5.3 Magnesium supplements
  • 5.4 Iron supplements
  • 5.5 Potassium supplements
  • 5.6 Zinc supplements
  • 5.7 Chromium supplements
  • 5.8 Selenium supplements
  • 5.9 Other supplements

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Formulation, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Capsules & tablets
  • 6.3 Liquid
  • 6.4 Powder
  • 6.5 Gummies
  • 6.6 Other formulations

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 General health
  • 7.3 Bone & joint health
  • 7.4 Gastrointestinal health
  • 7.5 Immune support
  • 7.6 Other applications

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Consumer Group, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Adults
  • 8.3 Pregnant women
  • 8.4 Children

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Pharmacies & retail stores
  • 9.3 Supermarkets & hypermarkets
  • 9.4 Online sales
  • 9.5 Other distribution channels

Chapter 10 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Spain
    • 10.3.5 Italy
    • 10.3.6 Netherlands
    • 10.3.7 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 South Korea
    • 10.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Rest of Latin America
  • 10.6 Middle East and Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 South Africa
    • 10.6.3 UAE
    • 10.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Abbott Laboratories
  • 11.2 Amway Corp.
  • 11.3 Bayer AG
  • 11.4 Bio Botanica, Inc.
  • 11.5 BIOVEA
  • 11.6 Catalent, Inc.
  • 11.7 Dr. Paul Lohmann GmbH & Co. KGaA
  • 11.8 Glanbia plc
  • 11.9 Herbalife International of America, Inc.
  • 11.10 Mineral Resources International, Inc.
  • 11.11 Nestlé S.A.
  • 11.12 NV Labs
  • 11.13 Pfizer Inc.
  • 11.14 Pharmavite
  • 11.15 Sanofi