デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1516399

オーディオコーデックの市場規模:用途別、コンポーネント別、機能別、2024年~2032年の予測

Audio Codec Market Size - By Application (Desktop & Laptop, Mobile Phone & Tablet, Televisions, Home Audio Systems, Gaming Consoles, Infotainment Systems, Wearable Devices, IoT Devices, Medical Devices), By Component, By Function & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
オーディオコーデックの市場規模:用途別、コンポーネント別、機能別、2024年~2032年の予測
出版日: 2024年04月11日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オーディオコーデックの市場規模は、家電分野の急速な拡大に牽引され、2024年から2032年にかけてCAGR 5.5%以上で成長すると予測されています。

スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、スマートホームデバイスの普及が進み、いずれも高品質なオーディオ機能を必要とするため、先進的なオーディオコーデックへの需要が高まっています。2023年のGSMAによる最近の調査によると、世界人口の約54%、約43億人がスマートフォンの所有者です。

最近では、ストリーミング音楽、ポッドキャスト、オーディオブックの普及により、効率的な音声圧縮技術の必要性が高まっています。自動車は、音楽、ナビゲーション、通信機能の音質を提供する高性能オーディオコーデックに依存する高度なインフォテインメントシステムを搭載するようになっています。電気自動車の普及も、高度なオーディオシステムの搭載を加速させています。シームレスなオーディオビジュアル統合を必要とするVRやAR技術の採用は、市場の拡大をさらに後押しすると思われます。

オーディオコーデック産業は、コンポーネント、機能、用途、地域に分類されます。

コンポーネントに基づくと、様々な民生用および業務用機器における高品質でリアルタイムなオーディオ処理機能に対する需要の増加により、ハードウェアセグメントの市場シェアが2032年まで大きく成長すると予測されます。ハードウェア・ベースのオーディオコーデックは、ソフトウェア・コーデックよりも優れた性能、低レイテンシー、消費電力を提供します。このため、スマートフォン、ゲーム機、携帯オーディオ機器など、音質と消費電力が重要視される用途で重要視されています。

ウェアラブル機器用途分野のオーディオコーデック産業は、高品質のオーディオ体験を提供するスマート機器やポータブル機器に対する消費者の需要の増加を背景に、2024年から2032年にかけて適正な成長率を記録する見通しです。スマートウォッチやワイヤレスイヤホンなどのウェアラブルデバイスは、コンパクトなサイズとバッテリー効率を維持しながら、クリアで高忠実度のサウンドを確保するために、効率的なオーディオコーデックに大きく依存しています。健康・フィットネス製品の人気が高まるにつれ、ランニングや体操のようなアクティビティでウェアラブルを使用する人が増えており、そこでは音楽やコミュニケーションに高品質のオーディオが重要となっています。

北米のオーディオコーデック産業規模は、強力な技術インフラと、様々な用途における高度なオーディオ・ソリューションに対する高い消費者需要に起因して、2024年から2032年の間に顕著な拡大を記録すると思われます。音声起動アシスタントやホーム・エンターテイメント・システムなどのスマート・ホーム・デバイスの採用が増加しているため、サウンド・パフォーマンスを最大化する高品質オーディオコーデックのニーズが高まっています。自動車のインフォテインメント・システムや電気自動車に統合された高度なオーディオ機能に対する投資の増加も、この地域の市場成長を後押ししています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 高音質オーディオストリーミングサービスに対する需要の増加
      • 音声圧縮・処理技術の進歩
      • 音声制御スマートスピーカーやアシスタントの採用増加
      • オーディオコーデックを組み込んだ車載インフォテインメントシステムの拡大
      • 仮想現実(VR)および拡張現実(AR)用途の成長
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 多様なハードウェアおよびソフトウェア・プラットフォームとの互換性の問題
      • イノベーションと普及を妨げる特許係争の脅威
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ハードウェア
  • ソフトウェア

第6章 市場推計・予測:機能別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • DSPあり
  • DSPなし

第7章 市場推計・予測:用途別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • デスクトップ&ラップトップ
  • 携帯電話・タブレット
  • テレビ
  • ホームオーディオシステム
  • ゲーム機
  • インフォテインメント・システム
  • ウェアラブル機器
  • IoT機器
  • 医療機器

第8章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Analog Devices
  • Cirrus Logic
  • Dolby Laboratories
  • DSP Group
  • Knowles Corporation
  • Maxim Integrated
  • Qualcomm
  • Realtek Semiconductor
  • Sony Semiconductor Solutions Corporation
  • STMicroelectronics
  • Technicolor
  • Texas Instruments Incorporated
目次
Product Code: 8987

Audio codec market size is anticipated to grow at over 5.5% CAGR from 2024 to 2032, driven by the rapid expansion of the consumer electronics sector. The increasing availability of smartphones, tablets, laptops, and smart home devices, all of which require high-quality audio features, has led to the strong demand for advanced audio codecs. According to a recent study by the GSMA in 2023, approximately 54% of the world's population, equating to around 4.3 billion individuals, are smartphone owners.

Of late, the proliferation of streaming music, podcasts, and audiobooks has increased the need for efficient audio compression technology. Cars are getting sophisticated infotainment systems that rely on high-performance audio codecs to deliver sound quality for music, navigation, and communication functions. Increasing availability of electric vehicles has also accelerated the installation of advanced audio systems. Adoption of VR and AR technologies, which require seamless audiovisual integration, will further support the market expansion.

The audio codec industry is classified into component, function, application, and region.

Based on component, the market share from the hardware segment is anticipated to grow significantly through 2032, due to the increasing demand for high-quality, real-time audio processing capabilities in various consumer and professional devices. Hardware-based audio codecs offer better performance, lower latency, and enhance power consumption over their software counterparts. This is making them important in applications where audio quality and power consumption are important, such as smartphones, gaming consoles, and portable audio devices.

Audio codec industry from the wearable devices application segment is poised to witness decent growth rate during 2024-2032 backed by the increasing consumer demand for smart and portable gadgets that deliver high-quality audio experiences. Wearable devices, such as smartwatches, and wireless earbuds rely heavily on efficient audio codecs to ensure clear, high-fidelity sound while maintaining compact size and battery efficiency. With the growing popularity of health and fitness products, more people are using wearables for activities like running and gymnastics, where high-quality audio is important for music and communication.

North America audio codec industry size will record notable expansion between 2024 and 2032 attributed to strong technological infrastructure and high consumer demand for advanced audio solutions across various applications. The increasing adoption of smart home devices, such as voice-activated assistants and home entertainment systems is increasing the need for high-quality audio codecs to maximize sound performance. Increasing investments in car infotainment systems and advanced audio features integrated into electric vehicles are also driving the regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Audio codec industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total Addressable Market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increased demand for high-quality audio streaming services
      • 3.8.1.2 Advancements in audio compression and processing technologies
      • 3.8.1.3 Rising adoption of voice-controlled smart speakers and assistants
      • 3.8.1.4 Expansion of automotive infotainment systems incorporating audio codecs
      • 3.8.1.5 Growth of Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) applications
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Compatibility issues with diverse hardware and software platforms
      • 3.8.2.2 Threat of patent disputes hindering innovation and adoption
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Component, 2018 - 2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Function, 2018 - 2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 With DSP
  • 6.3 Without DSP

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 - 2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Desktop & laptop
  • 7.3 Mobile phone & tablet
  • 7.4 Televisions
  • 7.5 Home audio systems
  • 7.6 Gaming consoles
  • 7.7 Infotainment systems
  • 7.8 Wearable devices
  • 7.9 IoT devices
  • 7.10 Medical devices

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Analog Devices
  • 9.2 Cirrus Logic
  • 9.3 Dolby Laboratories
  • 9.4 DSP Group
  • 9.5 Knowles Corporation
  • 9.6 Maxim Integrated
  • 9.7 Qualcomm
  • 9.8 Realtek Semiconductor
  • 9.9 Sony Semiconductor Solutions Corporation
  • 9.10 STMicroelectronics
  • 9.11 Technicolor
  • 9.12 Texas Instruments Incorporated