![]() |
市場調査レポート
商品コード
1516110
オフショア船スクラバーシステムの市場規模:燃料別、技術別、用途別、2024年~2032年の予測Offshore Marine Scrubber Systems Market Size - By Fuel (MDO, MGO, Hybrid and Others), By Technology (Wet Technology and Dry Technology), By Application (AHTS, PSV, FSV, MPSV and Others) & Forecast, 2024 - 2032 |
||||||
カスタマイズ可能
|
オフショア船スクラバーシステムの市場規模:燃料別、技術別、用途別、2024年~2032年の予測 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 410 Pages
納期: 2~3営業日
|
オフショア船スクラバーシステムの世界市場規模は、厳しい環境規制の実施により、2024年から2032年にかけてCAGR 9.8%で成長します。
国際海事機関、特に国際海事機関(IMO)は、船舶用燃料の硫黄含有量を制限する厳しい硫黄レベルを設定しています。さらに、SDG14のような世界のイニシアチブは、2025年までにあらゆる形態の海洋汚染を防止し、大幅に削減することを目指しており、特に海洋ごみと栄養塩汚染を含む陸上汚染に重点を置いている(Global Goals)。これらの規制は、船主や輸送会社に対し、これらの基準による洗浄システムの導入を義務付けています。その結果、船主はこれらの規制を満たすためだけでなく、耐久性を向上させるためにも船舶洗浄システムに投資しています。
市場の大きな動向として、デジタル化と自動化への注目が高まっていることが挙げられます。船主やオペレーターは、スクラバーシステムの効率と効果を向上させるため、高度なデジタル技術を統合しています。自動制御システムは、スクラバーの運転をリアルタイムで監視・調整し、最適な性能と環境要件への適合を保証します。これらのデジタルソリューションは、詳細なデータ分析を提供し、予知保全を可能にし、ダウンタイムを削減します。デジタル化と自動化により、海事産業はより高い業務効率とコスト削減を達成し、環境保護レベルを向上させることができ、市場を前進させる決定的な動向となっています。
オフショア船スクラバーシステム産業は、燃料、技術、用途、地域によって分類されます。
乾式技術セグメントは、その効率性と環境上の利点により、2032年まで急速に成長します。汚染物質を除去するために液体溶液を使用する湿式スクラバーとは異なり、乾式スクラバーは硫黄酸化物やその他の有害な排出物を中和するために、通常は石灰や炭酸水素ナトリウムなどの乾式試薬を使用します。この技術には、水の消費量が少ない、汚泥の発生が少ない、廃棄物処理工程が単純であるなどの利点があります。乾式スクラバーは、水の入手や廃棄物管理が困難なオフショア船舶に有効です。コンパクトな設計で設置が容易なため、既存船と新造船の両方の改造に適しています。
オフショア石油・ガス事業に不可欠なAHTS船は、効率的に操業し環境規制を満たすために持続可能で信頼性の高い排出制御ソリューションを必要とするため、アンカーハンドリングタグ供給分野は2032年まで一定の牽引力を持つと思われます。AHTS船は、環境に敏感な地域で操業することが多いため、効果的な排出削減技術の採用が不可欠です。船舶スクラビングシステムは、国際的および地域的な排出基準を確実に遵守することで、AHTS船舶の環境フットプリントを最小限に抑えるのに役立ちます。
欧州のオフショア船スクラバーシステム業界は、厳しい環境規制と持続可能な海事慣行への強いコミットメントにより、2032年まで妥当なペースで拡大します。同地域では、IMOの硫黄規制が早期に導入されたため、海洋治療システムの主要な導入国として位置づけられました。ノルウェー、デンマーク、ドイツといった国々は、強力な法的枠組みを持ち、よりクリーンな海洋技術に多額の投資を行っているリーダー的存在です。欧州の港湾や海運当局も、インセンティブや支援プログラムによって摩擦システムの利用を促進しており、これが市場成長の原動力となっています。
Global Offshore Marine Scrubber Systems market size will grow at 9.8% CAGR during 2024-2032 due to the implementation of stringent environmental regulations. International maritime organizations, particularly the International Maritime Organization (IMO), have established strict sulfur levels to limit the sulfur content of marine fuels. In addition, global initiatives such as SDG 14 aim to prevent and significantly reduce all forms of marine pollution by 2025, with a special focus on land-based pollution, including marine litter and nutrient pollution ( Global Goals). These regulations oblige ship owners and carriers to implement cleaning systems by these standards. As a result, ship owners are investing in ship cleaning systems not only to meet these regulations but also to improve their durability.
A significant trend in the market is the increasing focus on digitization and automation. Ship owners and operators are integrating advanced digital technologies to improve the efficiency and effectiveness of scrubber systems. Automatic control systems allow real-time monitoring and adjustment of scrubber operation, ensuring optimal performance and compliance with environmental requirements. These digital solutions provide detailed data analysis, enabling predictive maintenance and reducing downtime. With digitization and automation, the maritime industry can achieve greater operational efficiency, lower costs, and improve the level of environmental protection, making it a decisive trend pushing the market forward.
The Offshore Marine Cleaning Systems industry is classified based on fuel, technology, application, and region.
The dry technology segment will grow rapidly through 2032 due to its efficiency and environmental benefits. Unlike wet scrubbers, which use liquid solutions to remove contaminants, dry scrubbers use a dry reagent, usually lime or sodium bicarbonate, to neutralize sulfur oxides and other harmful emissions. This technology offers several advantages, such as lower water consumption, less sludge production, and simpler waste treatment processes. Dry scrubbers are useful for offshore vessels where water availability and waste management can be difficult. Their compact design and easy installation make them the preferred choice for retrofitting both existing and new vessels.
The anchor handling tug supply segment will witness decent traction through 2032 as AHTS vessels, essential for offshore oil and gas operations, require sustainable and reliable emission control solutions to operate efficiently and meet environmental regulations. These ships often operate in environmentally sensitive areas, making it imperative to adopt effective emission-reduction technologies. Ship scrubbing systems help AHTS vessels minimize their environmental footprint by ensuring compliance with international and regional emission standards.
Europe Offshore Marine Scrubber Systems industry will expand at a reasonable rate through 2032 due to strict environmental regulations and a strong commitment to sustainable maritime practices. Early adoption of IMO sulfur regulations in the region positioned it as a leading implementer of marine treatment systems. Countries like Norway, Denmark, and Germany are leaders with strong legal frameworks and significant investments in cleaner marine technology. European ports and shipping authorities are also promoting the use of friction systems with incentives and support programs, which is driving market growth.