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市場調査レポート
商品コード
1490931

コンシューマー向けロボット市場:自律性レベル別、製品タイプ別、用途別、2024年~2032年の予測

Consumer Robotics Market - By Level of Autonomy (Autonomous Robots, Semi-autonomous Robots), By Product Type (Lawn Mowers, Floor Cleaners, Pet & Toy Robots, Educational Robots, Companion Robots, Others), By Application, Forecast 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
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コンシューマー向けロボット市場:自律性レベル別、製品タイプ別、用途別、2024年~2032年の予測
出版日: 2024年03月26日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コンシューマー向けロボットの市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 26%以上で成長します。

人工知能(AI)と機械学習技術の大幅な進歩により、コンシューマー向けロボットはよりインテリジェントで汎用性が高く、ユーザーフレンドリーなものとなり、家庭での用途が拡大しています。利便性、効率性、時間節約といった自動化の利点に対する消費者の意識の高まりが、掃除、娯楽、交友といった作業におけるロボットソリューションの需要を促進しています。

2024年3月、インドのコンシューマー向けロボット・ブランドであるMilagrow Humantechは、清掃効率、インテリジェント・ナビゲーション、スマートホームの統合を向上させるよう設計されたロボット・フロア・クリーナーiMap 23 Black、iMap 14、BlackCat23を発表しました。主な市場参入企業によるこのような斬新なロボットソリューションの開拓が、市場の急激な成長を促しています。さらに、センサー、プロセッサー、その他のロボット部品のコストが低下しているため、コンシューマー向けロボットがより手頃な価格になり、より広範な市場で利用できるようになっています。COVID-19の大流行も、非接触型配送、消毒、遠隔監視のためのコンシューマー向けロボットの採用を加速させ、業界の拡大にさらに弾みをつけています。

コンシューマー向けロボット市場は、自律性のレベル、製品タイプ、用途、地域に分類されます。

自律性のレベルに基づくと、自律型ロボットの市場規模は2024年から2032年まで大幅なCAGRで成長すると推定されます。センサー、AI、機械学習における強力な進歩により、自律型ロボットはより高い精度と効率でタスクを実行できるようになっています。ハンズフリーで便利なソリューションに対する消費者の需要の高まりが、清掃、監視、ホームオートメーションなどのタスクへの自律型ロボットの採用をさらに促進しています。

製品別では、芝刈り機分野のコンシューマー向けロボット産業が2032年まで顕著なCAGRを記録すると思われます。スマートホーム・ソリューションと自動化への関心の高まりが、ロボット芝刈り機の採用を後押ししています。ナビゲーション・システムやバッテリー寿命の改善など、ロボット技術の革新的な開発により、ロボット芝刈り機の効率と性能が向上しています。環境への関心の高まりは、電動式ロボット芝刈り機の使用を促進し、このセグメントの成長をさらに促進しています。

地域別では、北米のコンシューマー向けロボット市場は、スマートホームソリューションと自動化に対する需要の高まりにより、2024年から2032年にかけてCAGR 26.5%以上で拡大します。AI、機械学習、センサーの強力な進歩により、コンシューマー向けロボットの能力と使い勝手が向上しています。利便性や効率性といったロボット工学の利点に対する消費者の意識の高まりも、この地域の産業拡大を後押ししています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 利便性と効率性を求める消費者需要の急増
      • 自動化の進展
      • 社会的・感情的ロボットの成長
      • 技術の進歩
      • 清潔さに対する懸念の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • コストへの配慮
      • 統合と互換性の複雑さ
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:2018年~2032年、自律性レベル別

  • 主要動向
  • 自律型ロボット
  • 半自律型ロボット

第6章 市場推計・予測:製品タイプ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 芝刈り機
  • フロアクリーナー
  • ペット・玩具ロボット
  • 教育ロボット
  • コンパニオンロボット
  • その他

第7章 市場推計・予測:用途別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 家庭用ロボット
  • エンターテインメントロボット
  • パーソナルロボット
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Blue Frog Robotics
  • Elephant Robotics
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • Hasbro.
  • iRobot Corporation
  • LG Electronics.
  • Milagrow Humantech
  • Neato Robotics, Inc
  • Puresight Systems Pvt. Ltd.
  • Robert Bosch GmbH
  • Robosen
  • SAMSUNG
目次
Product Code: 8701

Consumer Robotics Market size will grow at over 26% CAGR from 2024 to 2032. Significant advancements in artificial intelligence (AI) and machine learning technologies have made consumer robots more intelligent, versatile, and user-friendly, expanding their applications in households. The increasing consumer awareness of the benefits of automation, such as convenience, efficiency, and timesaving are driving the demand for robotic solutions in tasks like cleaning, entertainment, and companionship.

In March 2024, Indian consumer robotics brand, Milagrow Humantech unveiled the iMap 23 Black, iMap 14, and BlackCat23 robotic floor cleaners, designed to improve cleaning efficiency, intelligent navigation, and smart home integration. The development of such novel robotic solutions by key market players is driving exponential market growth. Moreover, the declining costs of sensors, processors, and other robotic components are making consumer robots more affordable and accessible to a broader market. The COVID-19 pandemic has also accelerated the adoption of consumer robots for contactless delivery, disinfection, and remote monitoring, further providing an impetus for the industry expansion.

The consumer robotics market is segregated into level of autonomy, product type, application, and region.

Based on level of autonomy, the market size from the autonomous robots is estimated to grow at substantial CAGR from 2024 to 2032. Strong advancements in sensors, AI, and machine learning are enabling autonomous robots to perform tasks with increased accuracy and efficiency. The rising consumer demand for hands-free and convenient solutions are further driving the adoption of autonomous robots for tasks, such as cleaning, surveillance, and home automation.

In terms of product, the consumer robotics industry from the lawn mower segment will witness commendable CAGR through 2032. The increasing interest in smart home solutions and automation is encouraging the adoption of robotic lawn mowers. Innovative developments in robotic technology, like improved navigation systems and battery life are enhancing the efficiency and performance of robotic lawn mowers. The growing environmental concerns is promoting the use of electric-powered robotic lawn mowers, further driving the segment growth.

Regionally, the North America consumer robotics market will expand at over 26.5% CAGR between 2024 and 2032, on account of the rising demand for smart home solutions and automation. Robust advancements in AI, machine learning, and sensors are increasing the capabilities and usability of consumer robots. The increasing consumer awareness of the benefits of robotics, such as convenience and efficiency is also driving the regional industry expansion.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast parameters
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Consumer robotics industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total addressable market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Technology & innovation landscape
  • 3.4 Patent analysis
  • 3.5 Key news and initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Impact forces
    • 3.7.1 Growth drivers
      • 3.7.1.1 Surge in consumer demand for convenience and efficiency
      • 3.7.1.2 Growing automation
      • 3.7.1.3 Rising growth in social and emotional robots
      • 3.7.1.4 Technological advancements
      • 3.7.1.5 Growing concerns about cleanliness
    • 3.7.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.7.2.1 Cost considerations
      • 3.7.2.2 Complexity of integration and compatibility
  • 3.8 Growth potential analysis
  • 3.9 Porter's analysis
    • 3.9.1 Supplier power
    • 3.9.2 Buyer power
    • 3.9.3 Threat of new entrants
    • 3.9.4 Threat of substitutes
    • 3.9.5 Industry rivalry
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Company market share analysis
  • 4.2 Competitive positioning matrix
  • 4.3 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Level of Autonomy, 2018 - 2032 (USD Billion & units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Autonomous robots
  • 5.3 Semi-autonomous robots

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Product Type, 2018 - 2032 (USD Billion & units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Lawn mowers
  • 6.3 Floor cleaners
  • 6.4 Pet & toy robots
  • 6.5 Educational robots
  • 6.6 Companion robots
  • 6.7 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 - 2032 (USD Billion & units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Household robots
  • 7.3 Entertainment robots
  • 7.4 Personal robots
  • 7.5 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 (USD Billion & units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 South Africa
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Blue Frog Robotics
  • 9.2 Elephant Robotics
  • 9.3 Honda Motor Co., Ltd.
  • 9.4 Hasbro.
  • 9.5 iRobot Corporation
  • 9.6 LG Electronics.
  • 9.7 Milagrow Humantech
  • 9.8 Neato Robotics, Inc
  • 9.9 Puresight Systems Pvt. Ltd.
  • 9.10 Robert Bosch GmbH
  • 9.11 Robosen
  • 9.12 SAMSUNG