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市場調査レポート
商品コード
1460113

インタラクティブプロジェクター市場- 技術別、投影距離別、寸法別、解像度別、最終用途別、予測、2024年~2032年

Interactive Projector Market - By Technology (Digital Light Processing (DLP), Liquid Crystal Display (LCD), Liquid Crystal on Silicon (LCoS)), By Projection Distance, By Dimension, By Resolution, By End Use & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

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インタラクティブプロジェクター市場- 技術別、投影距離別、寸法別、解像度別、最終用途別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年02月08日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インタラクティブプロジェクター市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 20%以上で拡大すると予測されます。

インタラクティブな学習方法の普及に伴い、教育機関でのインタラクティブプロジェクターの採用が増加しており、学生のエンゲージメントとコラボレーションが強化されています。また、企業におけるインタラクティブなプレゼンテーションや会議の動向の高まりも、各種プロジェクターの需要を牽引しています。

タッチ対応機能やワイヤレス接続などの革新的な技術開発により、インタラクティブ・プロジェクターの機能性と汎用性が高まっています。例えば、2023年5月、エレクトロニクス企業のViewSonicは、6,000ANSIルーメンの高輝度で、明るく広い空間に最適なレーザー短焦点プロジェクターLS921WUを発表しました。最近、エンターテインメント会場、広告、ゲームなどの分野でインタラクティブソリューションのニーズが高まっています。費用対効果が高く、ポータブルなインタラクティブプロジェクターが利用できるようになったことで、特に新興経済圏での市場浸透がさらに拡大すると思われます。

インタラクティブプロジェクター産業は、技術、投射距離、寸法、解像度、最終用途、地域に二分されます。

最終用途別では、医療機関におけるインタラクティブなトレーニングや教育のニーズが高まっていることから、ヘルスケア最終用途分野の市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 23%以上を記録すると予測されています。インタラクティブプロジェクターは、ヘルスケア環境における患者教育とコミュニケーションの強化を促進します。医療用画像処理とプレゼンテーションのためのインタラクティブ技術の統合も、ヘルスケア分野での製品普及を加速させると思われます。

技術別では、液晶ディスプレイ(LCD)分野がインタラクティブプロジェクター市場で大きな収益シェアを占め、2024年から2032年までのCAGRは20%を超えると予測されています。LCD技術の進歩により、画質と解像度が向上し、ユーザー体験が向上しています。また、LCDベースのインタラクティブプロジェクターは手頃な価格であるため、幅広い消費者が利用できます。また、LCD技術の汎用性により、インタラクティブ機能の統合が可能になり、最終用途での採用が進んでいます。

地域別では、アジア太平洋地域のインタラクティブプロジェクター市場は、2024年から2032年にかけてCAGR 23%以上で拡大します。新興経済諸国における急速な都市化とインフラ整備が、教育、企業、娯楽分野におけるインタラクティブ・ソリューションの需要を押し上げています。政府のイニシアティブの流入は、学校や企業におけるデジタル化と技術統合を促進しています。主要市場による研究開発投資の増加も、地域市場の拡大に拍車をかけると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • インタラクティブ・ホワイトボードの動向の高まり
      • 世界のハイブリッドワーク環境への移行
      • 教育テクノロジーに対する政府の取り組み
      • ゲーミフィケーションと双方向学習の人気の高まり
      • タッチ・ペン技術の進歩
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • ディスプレイの寸法と鮮明度の制約
      • 周囲の明るさへの依存
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:技術別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • デジタル・ライト・プロセッシング(DLP)
  • 液晶ディスプレイ(LCD)
  • 液晶オンシリコン(LCoS)

第6章 市場推計・予測:投影距離別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 超短投影
  • 短投影
  • 標準投影

第7章 市場推計・予測:2018~2032年:寸法別

  • 主要動向
  • 2D
  • 3D

第8章 市場推計・予測:解像度別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • XGA
  • WXGA
  • WUXGA
  • HD

第9章 市場推計・予測:最終用途別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 教育
  • 企業
  • ヘルスケア
  • その他

第10章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他のMEA

第11章 企業プロファイル

  • BenQ Corporation
  • CASIO COMPUTER CO., LTD
  • Dell Inc.
  • Delta Electronics, Inc.
  • Hitachi Digital Media Group
  • Mimio Boxlight
  • NEC Display Solutions, Ltd
  • Optoma Technology Inc.
  • Panasonic Holdings Corporation
  • Seiko Epson Corporation
  • Sony Corporation
  • Touchjet, Inc.
目次
Product Code: 8079

Interactive Projector Market size is projected to expand at over 20% CAGR from 2024 to 2032. The growing adoption of interactive projectors in educational institutions due to the increasing popularity of interactive learning methods is enhancing student engagement and collaboration. The rising trend of interactive presentations and meetings in corporate sectors is also driving the demand for various projectors.

Innovative technological developments like touch-enabled features and wireless connectivity are increasing the functionality and versatility of interactive projectors. For instance, in May 2023, ViewSonic, an electronics company, introduced the LS921WU laser short throw projector, featuring 6,000 ANSI Lumens for high brightness, ideal for large, well-lit spaces. Lately, there has been an increasing need for interactive solutions in entertainment venues, advertising, and gaming sectors. The availability of cost-effective and portable interactive projector options will further expand the market penetration particularly in emerging economies.

The interactive projector industry is bifurcated into technology, projection distance, dimension, resolution, end-use, and region.

In terms of end-use, the market value from the healthcare end-use segment is estimated to register over 23% CAGR from 2024 to 2032, due to the rising need for interactive training and education in medical institutions. Interactive projectors facilitate enhanced patient education and communication in healthcare settings. The integration of interactive technology for medical imaging and presentations will also accelerate the product penetration in the healthcare sector.

Based on technology, the liquid crystal display (LCD) segment is projected to account for sizeable revenue share of the interactive projector market, while depicting over 20% CAGR from 2024 to 2032. Rising advancements in LCD technology are leading to improved image quality and resolution for enhancing the user experience. The affordability of LCD-based interactive projectors also makes them accessible to a wider range of consumers. The versatility of LCD technology also allows for the integration of interactive features, subsequently driving adoption across various end-use applications.

Regionally, the Asia Pacific interactive projector market will expand at over 23% CAGR between 2024 and 2032. The rapid urbanization and infrastructure development in emerging economies is boosting the demand for interactive solutions in education, corporate, and entertainment sectors. The influx of government initiatives is promoting digitalization and technology integration in schools and businesses. Increasing investments in R&D by key markets will also fuel the regional market expansion.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation.
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Interactive Projector Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total Addressable Market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising trend of interactive whiteboards
      • 3.8.1.2 Global transition to hybrid work environments
      • 3.8.1.3 Government commitment to education technology
      • 3.8.1.4 Rising popularity of gamification and interactive learning
      • 3.8.1.5 Advancements in touch and pen technology
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Constraints on display dimensions and clarity
      • 3.8.2.2 Dependency on ambient light conditions
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Technology, 2018 - 2032 (USD Million and Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Digital Light Processing (DLP)
  • 5.3 Liquid Crystal Display (LCD)
  • 5.4 Liquid Crystal on Silicon (LCoS)

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Projection Distance, 2018 - 2032 (USD Million and Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Ultra-short throw
  • 6.3 Short throw
  • 6.4 Standard throw

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Dimension, 2018 - 2032 (USD Million and Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2. 2D
  • 7.3. 3D

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Resolution, 2018 - 2032 (USD Million and Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 XGA
  • 8.3 WXGA
  • 8.4 WUXGA
  • 8.5 HD

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2018 - 2032 (USD Million and Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Education
  • 9.3 Corporate
  • 9.4 Healthcare
  • 9.5 Others

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 (USD Million and Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 South Africa
    • 10.6.3 Saudi Arabia
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 BenQ Corporation
  • 11.2 CASIO COMPUTER CO., LTD
  • 11.3 Dell Inc.
  • 11.4 Delta Electronics, Inc.
  • 11.5 Hitachi Digital Media Group
  • 11.6 Mimio Boxlight
  • 11.7 NEC Display Solutions, Ltd
  • 11.8 Optoma Technology Inc.
  • 11.9 Panasonic Holdings Corporation
  • 11.10 Seiko Epson Corporation
  • 11.11 Sony Corporation
  • 11.12 Touchjet, Inc.