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市場調査レポート
商品コード
1443411

インタラクティブプロジェクターの世界市場規模調査・予測:技術別、投影距離別、用途別、地域別分析、2023-2030年

Global Interactive Projector Market Size study & Forecast, by Technology (Digital Light Processing, 3LCD, Liquid-Crystal-on-Silicon ) By Projection Distance By Application and Regional Analysis, 2023-2030

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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インタラクティブプロジェクターの世界市場規模調査・予測:技術別、投影距離別、用途別、地域別分析、2023-2030年
出版日: 2024年02月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

インタラクティブプロジェクターの世界市場は、2022年には約24億9,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には21.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

インタラクティブプロジェクターは、タッチ、ジェスチャー、スタイラスなど様々な入力方法で投影されたコンテンツと対話できるプロジェクターの一種です。これらのプロジェクターは、一般的にホワイトボードやプロジェクションスクリーンなど、あらゆる表面をインタラクティブでダイナミックなワークスペースに変えるように設計されています。インタラクティブプロジェクター市場は、大学の増加や中小企業の増加などの要因により拡大しています。その結果、2023-2030年の予測期間中、インタラクティブプロジェクターの需要は国際市場で徐々に増加しています。

大学では、教育手法の強化や最新の教育技術の導入に努めています。インタラクティブプロジェクターはインタラクティブで魅力的な学習環境を提供し、教授と学生がリアルタイムでデジタルコンテンツと対話することを可能にします。大学がテクノロジーを駆使した教育を取り入れるにつれ、インタラクティブプロジェクターの需要は高まっています。Statistaによると、2023年、世界的に見て、インドの大学数は最も多いです。インドには約5,350の大学があります。大学数が2番目に多いのはインドネシアで3,300校、次いで米国の3,200校となっています。インタラクティブプロジェクター市場を牽引するもう一つの重要な要因は、中小企業の増加です。インタラクティブプロジェクターは、さまざまなビジネス機能への適応性を提供し、さまざまな部門にわたる中小企業(SME)の多様な要件に対応します。中小企業は、インタラクティブプロジェクターを業務に取り入れることで、営業プレゼンテーション、研修、顧客対応、社内コミュニケーションなどの機能を強化できるなど、大きなメリットを得ることができます。中小企業にインタラクティブプロジェクターが広く普及しているのは、インタラクティブプロジェクターが本来持っている多用途性によって、さまざまなビジネス面の多面的な要求に応えているからです。また、Statistaによると、2021年には世界全体で約3億3,299万社の中小企業が存在しています。さらに、プロジェクション技術の技術的進歩の高まりと、教育セクターに対する政府の支援資金が、予測期間中の市場成長に有利な成長機会を生み出すと予測されています。しかし、インタラクティブプロジェクターに関連する高コストと技術的な複雑さは、2023-2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害することになります。

インタラクティブプロジェクターの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、クラウドベースのストリーミングサービスが急成長しているため、2022年に最大の市場シェアを獲得しました。クラウドベースのプラットフォームはリアルタイムのコラボレーションを容易にし、異なる場所にいるユーザーが同時に同じコンテンツに接することができます。インタラクティブプロジェクターはこの機能を活用することで、遠隔地にいる参加者が共同作業を行えるようにし、プレゼンテーションや会議、教育セッション中のコミュニケーションと生産性を向上させる。同地域の圧倒的な実績は、インタラクティブプロジェクターの需要全体を促進すると予想されます。さらに、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想されています。デジタル化には、教育、ビジネス、エンターテインメントなど様々な分野において、従来のフォーマットからデジタルフォーマットへの移行が含まれます。インタラクティブプロジェクターはデジタルコンテンツとシームレスに統合され、ユーザーはプレゼンテーション、アプリケーション、コラボレーションツールをダイナミックかつ魅力的な方法で操作することができます。

本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 インタラクティブプロジェクターの世界市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 産業の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 インタラクティブプロジェクターの世界市場力学

  • インタラクティブプロジェクター市場の影響分析(2020-2030)
    • 市場促進要因
      • 大学数の増加
      • 中小企業の増加
    • 市場の課題
      • インタラクティブプロジェクターに関連する高コスト
      • 技術的な複雑さ
    • 市場機会
      • プロジェクション技術の技術的進歩の高まり
      • 教育セクターに対する政府の資金援助

第4章 インタラクティブプロジェクターの世界市場:産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターのファイブフォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 インタラクティブプロジェクターの世界市場:技術別

  • 市場スナップショット
  • インタラクティブプロジェクターの世界市場:技術別、実績 - ポテンシャル分析
  • インタラクティブプロジェクターの世界市場:技術別推定・予測、2020-2030年
  • インタラクティブプロジェクター市場、サブセグメント別分析
    • DLP
    • 3LCD
    • LCoS

第6章 インタラクティブプロジェクターの世界市場:投影距離別

  • 市場スナップショット
  • インタラクティブプロジェクターの世界市場:投影距離別、実績 - ポテンシャル分析
  • インタラクティブプロジェクターの世界市場、投影距離別推定・予測、2020-2030年
  • インタラクティブプロジェクター市場、サブセグメント別分析
    • 標準投影
    • 短焦点
    • 超短焦点

第7章 インタラクティブプロジェクターの世界市場:用途別

  • 市場スナップショット
  • インタラクティブプロジェクターの世界市場:用途別、実績 - ポテンシャル分析
  • インタラクティブプロジェクターの世界市場:用途別推定・予測、2020-2030年
  • インタラクティブプロジェクターの世界市場、サブセグメント別分析
    • 教育
    • ビジネス
    • ヘルスケア
    • その他

第8章 インタラクティブプロジェクターの世界市場:地域別分析

  • 主要国
  • 主な新興国
  • インタラクティブプロジェクター市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋インタラクティブプロジェクター市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • BenQ Corporation
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Casio Computer Co., LTD
    • Dell Inc.
    • Delta Electronics, Inc.
    • Hitachi Digital Media Group
    • Boxlight Corporation
    • NEC Display Solutions, Ltd
    • Optoma Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Seiko Epson Corporation

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Interactive Projector Market, report scope
  • TABLE 2. Global Interactive Projector Market estimates & forecasts by region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Interactive Projector Market estimates & forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Interactive Projector Market estimates & forecasts by Projection Distance 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Interactive Projector Market estimates & forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Interactive Projector Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Interactive Projector Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Interactive Projector Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Interactive Projector Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Interactive Projector Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Interactive Projector Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Interactive Projector Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Interactive Projector Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Interactive Projector Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Interactive Projector Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67. Saudi Arabia Interactive Projector Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68. South Africa Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69. RoMEA Interactive Projector Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Interactive Projector Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Interactive Projector Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global Interactive Projector Market, research methodology
  • FIG 2. Global Interactive Projector Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Interactive Projector Market, key trends 2022
  • FIG 5. Global Interactive Projector Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6. Global Interactive Projector Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Interactive Projector Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Interactive Projector Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Interactive Projector Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Interactive Projector Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Interactive Projector Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Interactive Projector Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Interactive Projector Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Interactive Projector Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15. North America Interactive Projector Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Interactive Projector Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Interactive Projector Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Interactive Projector Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa Interactive Projector Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Interactive Projector Market is valued approximately at USD 2.49 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 21.4% over the forecast period 2023-2030. Interactive Projector is a type of projector that enables users to interact with the projected content using various input methods, such as touch, gestures, or a stylus. These projectors are designed to transform any surface, typically a whiteboard or projection screen, into an interactive and dynamic workspace. The Interactive Projector market is expanding because of factors such as increasing number of universities and rising number of small and medium sized enterprises. As a result, the demand of Interactive Projector has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030.

Universities often strive to enhance their teaching methodologies and adopt modern educational technologies. Interactive projectors provide an interactive and engaging learning environment, allowing professors and students to interact with digital content in real-time. As universities embrace technology-enhanced education, the demand for interactive projectors rises. According to Statista, in 2023, Globally, India has the greatest number of universities. There were approximately 5,350 universities in India. Indonesia had the second-highest number of universities 3,300, followed by the United States with 3,200 universities. Another important factor driving the Interactive Projector market is increasing number of small and medium sized enterprises. Interactive projectors provide adaptability across a spectrum of business functions, addressing the diverse requirements of Small and Medium Enterprises (SMEs) across different departments. SMEs stand to gain substantial advantages from incorporating interactive projectors into their operations, including enhanced capabilities for sales presentations, training initiatives, client engagements, and internal communication. The widespread integration of interactive projectors within SMEs can be attributed to the inherent versatility they offer, meeting the multifaceted demands of various business facets. In addition, as per Statista, in 2021, globally, there were approximately 332.99 million small and medium-sized enterprises. Moreover, rising technological advancements in projection technology and supportive government funding for the educational sector is anticipated to create a lucrative growth opportunity for the market growth over the forecast period. However, high cost associated with interactive projectors and technical complexities is going to impede overall market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Interactive Projector Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 with largest market share owing to the rapid growth of cloud-based streaming services in the region. Cloud-based platforms facilitate real-time collaboration, where users from different locations can simultaneously interact with the same content. Interactive projectors leverage this feature to enable remote participants to engage in collaborative activities, enhancing communication and productivity during presentations, meetings, or educational sessions. The region's dominant performance is anticipated to propel the overall demand of Interactive Projector. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow with the fastest CAGR during the forecast period, owing to factors such as widespread digitalization in the region. Digitalization involves the transition from traditional to digital formats in various sectors such as education, business, and entertainment. Interactive projectors seamlessly integrate with digital content, allowing users to interact with presentations, applications, and collaborative tools in a dynamic and engaging manner

Major market player included in this report are:

  • BenQ Corporation
  • Casio Computer Co., Ltd
  • Dell Inc.
  • Delta Electronics, Inc.
  • Hitachi Digital Media Group
  • Boxlight Corporation
  • NEC Display Solutions, Ltd
  • Optoma Corporation
  • Panasonic Corporation
  • Seiko Epson Corporation

Recent Developments in the Market:

  • In July 2023, BenQ, has unveiled its latest addition to the home cinema lineup called the W4000i 4K HDR 4LED home theatre projector. This cutting-edge projector has been precisely created to cater to a wide range of in-home applications, revolutionising the way people enjoy entertainment in the comfort of their own homes. The W4000i 4LED 4K movie projector exemplifies BenQ's constant commitment to innovation and superior quality. It is equipped with BenQ's proprietary 100% DCI-P3 Cinematic Color and HDR-PRO technologies, which are known for delivering authentic 4K image quality complemented by precise HDR colour representation, resulting in a visual spectacle characterised by strikingly sharp, intricate visuals and true-to-life, vivid colours a feature that is poised to elevate the overall viewing experience.

Global Interactive Projector Market Report Scope:

  • Historical Data - 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation - 2022
  • Forecast period - 2023-2030
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered - Technology, Projection Distance, Application, Region
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Technology

  • Digital Light Processing (DLP)
  • 3LCD
  • Liquid-Crystal-on-Silicon (LCoS)

By Projection Distance

  • Standard throw
  • Short throw
  • Ultra-short throw

By Application

  • Education
  • Business
  • Healthcare
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Interactive Projector Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Interactive Projector Market, by Technology, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Interactive Projector Market, by Projection Distance, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. Interactive Projector Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Interactive Projector Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Interactive Projector Market Dynamics

  • 3.1. Interactive Projector Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing number of universities
      • 3.1.1.2. Rising number of small and medium sized enterprises
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High cost associated to Interactive Projectors
      • 3.1.2.2. Technical complexities
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising technological advancements in projection technology
      • 3.1.3.2. Supportive government funding for the educational sector

Chapter 4. Global Interactive Projector Market: Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economic
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Interactive Projector Market, by Technology

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Interactive Projector Market by Technology, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Interactive Projector Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Interactive Projector Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Digital Light Processing (DLP)
    • 5.4.2. 3LCD
    • 5.4.3. Liquid-Crystal-on-Silicon (LCoS)

Chapter 6. Global Interactive Projector Market, by Projection Distance

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Interactive Projector Market by Projection Distance, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Interactive Projector Market Estimates & Forecasts by Projection Distance 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Interactive Projector Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Standard throw
    • 6.4.2. Short throw
    • 6.4.3. Ultra-short throw

Chapter 7. Global Interactive Projector Market, by Application

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Interactive Projector Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Interactive Projector Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. Interactive Projector Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Education
    • 7.4.2. Business
    • 7.4.3. Healthcare
    • 7.4.4. Others

Chapter 8. Global Interactive Projector Market, Regional Analysis

  • 8.1. Top Leading Countries
  • 8.2. Top Emerging Countries
  • 8.3. Interactive Projector Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4. North America Interactive Projector Market
    • 8.4.1. U.S. Interactive Projector Market
      • 8.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2. Projection Distance breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2. Canada Interactive Projector Market
  • 8.5. Europe Interactive Projector Market Snapshot
    • 8.5.1. U.K. Interactive Projector Market
    • 8.5.2. Germany Interactive Projector Market
    • 8.5.3. France Interactive Projector Market
    • 8.5.4. Spain Interactive Projector Market
    • 8.5.5. Italy Interactive Projector Market
    • 8.5.6. Rest of Europe Interactive Projector Market
  • 8.6. Asia-Pacific Interactive Projector Market Snapshot
    • 8.6.1. China Interactive Projector Market
    • 8.6.2. India Interactive Projector Market
    • 8.6.3. Japan Interactive Projector Market
    • 8.6.4. Australia Interactive Projector Market
    • 8.6.5. South Korea Interactive Projector Market
    • 8.6.6. Rest of Asia Pacific Interactive Projector Market
  • 8.7. Latin America Interactive Projector Market Snapshot
    • 8.7.1. Brazil Interactive Projector Market
    • 8.7.2. Mexico Interactive Projector Market
  • 8.8. Middle East & Africa Interactive Projector Market
    • 8.8.1. Saudi Arabia Interactive Projector Market
    • 8.8.2. South Africa Interactive Projector Market
    • 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Interactive Projector Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
    • 9.1.1. Company 1
    • 9.1.2. Company 2
    • 9.1.3. Company 3
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. BenQ Corporation
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Recent Developments
    • 9.3.2. Casio Computer Co., LTD
    • 9.3.3. Dell Inc.
    • 9.3.4. Delta Electronics, Inc.
    • 9.3.5. Hitachi Digital Media Group
    • 9.3.6. Boxlight Corporation
    • 9.3.7. NEC Display Solutions, Ltd
    • 9.3.8. Optoma Corporation
    • 9.3.9. Panasonic Corporation
    • 9.3.10. Seiko Epson Corporation

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption