市場調査レポート
商品コード
1402364
マーケティングアナリティクス市場:アプリケーション別、展開モデル別、エンドユーザー別、予測、2023年~2032年Marketing Analytics Market - By Application (Social media marketing, E-mail Marketing, Search Engine Marketing, Content Marketing), By Deployment Model (On-Premises, Cloud), By End User, Forecast 2023 - 2032 |
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マーケティングアナリティクス市場:アプリケーション別、展開モデル別、エンドユーザー別、予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年11月01日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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マーケティングアナリティクス市場規模は、2023年から2032年にかけてCAGR 19.5%以上で拡大すると予測されます。
マーケティング戦略においてデータ主導の意思決定が重視されるようになり、アナリティクスソリューションの需要が高まっています。最近では、キャンペーンの最適化、顧客ターゲティングの強化、投資収益率の最大化のために、複数の企業が高度なアナリティクスを活用しています。
さらに、デジタルマーケティングチャネルの急増とオンラインでの消費者交流の急増により、膨大な量のデータがもたらされており、高度なアナリティクスツールがさらに必要とされています。例えば、2023年5月、イベント分析プロバイダーのMixpanelは、マーケティング担当者向けにイベントベースの分析を提供するために、製品チームから範囲を広げるマーケティングアナリティクスを発表しました。マーケティングにおけるAIと機械学習の導入が進むにつれ、予測分析とパーソナライズされた顧客体験の提供の必要性がさらに高まると思われます。複数の組織がマーケティングの有効性と効率性の向上に努めていることから、この業界は着実な成長を記録すると予想されます。
マーケティングアナリティクス業界は、アプリケーション、展開モデル、エンドユーザー、地域に分類されます。
展開モデルに基づくと、オンプレミスセグメントの業界シェアは2023年から2032年の間に大幅なCAGRで上昇すると予測されています。この成長の背景には、データセキュリティの強化や規制遵守のニーズの高まりに加え、オンプレミスインフラを確立し、アナリティクスソリューションの局所的な制御を求める組織の増加があります。オンプレミスの展開がいくつかの業界で戦略的利益とコンプライアンス要件に貢献していることから、このセグメントは拡大が見込まれます。
コンテンツマーケティングアプリケーションセグメントのマーケティングアナリティクス市場シェアは、2032年まで大きなCAGRを示すと推定されます。これは、パーソナライズされたコンテンツ戦略が重視されるようになり、データ主導のコンテンツ最適化に対する需要が急増し、コンテンツパフォーマンス分析の重要性が高まっているためです。最近、マーケティング担当者はアナリティクスを活用してコンテンツ戦略を洗練させ、エンゲージメントを強化し、コンテンツマーケティングの効果を最大化しています。
アジア太平洋地域のマーケティングアナリティクス業界は、デジタル情勢の拡大、データ主導の意思決定の採用増加、オンラインおよびモバイル活動の急増により、2023年から2032年にかけて急速なペースで拡大すると予測されています。さらに、マーケティングアナリティクスの利点に対する意識の高まりと経済開拓が相まって、同地域全体のマーケティング戦略における高度なアナリティクスソリューションの需要に拍車がかかると思われます。
Marketing analytics market size is projected to expand at over 19.5% CAGR from 2023 to 2032. The increasing emphasis on data-driven decision-making in marketing strategies is propelling the demand for analytics solutions. Lately, several companies are leveraging advanced analytics to optimize campaigns, enhance customer targeting, and maximize return on investment.
Additionally, the proliferation of digital marketing channels and the surge in online consumer interactions is leading to vast amounts of data, further necessitating sophisticated analytics tools. For instance, in May 2023, event analytic provider Mixpanel introduced Marketing Analytics for broadening its scope from product teams to deliver event-based analytics tailored for marketers. The rising adoption of AI and machine learning in marketing will further amplify the need for predictive analytics and providing personalized customer experiences. With multiple organizations striving for greater marketing effectiveness and efficiency, the industry is expected to record steady growth.
The marketing analytics industry is segregated into application, deployment model, end-user, and region.
Based on deployment model, the industry share from the on-premises segment is projected to rise at substantial CAGR between 2023 and 2032. The growth can be attributed to the growing need for enhanced data security and regulatory compliance coupled with the rising number of organizations with established on-premises infrastructure seeking localized control over their analytics solutions. With on-premises deployment serving the strategic interests and compliance requirements in several industries, the segment is likely to witness expansion.
Marketing analytics market share from the content marketing application segment is estimated to exhibit significant CAGR through 2032. This is due to the increasing emphasis on personalized content strategies, the surging demand for data-driven content optimization, and the rising importance of content performance analysis. Lately, marketers are leveraging analytics to refine content strategies, enhance engagement, and maximize the impact of their content marketing efforts.
Regionally, the Asia Pacific marketing analytics industry is projected to expand at rapid pace between 2023 and 2032, owing to the expanding digital landscape, increased adoption of data-driven decision-making, and the surge in online and mobile activities. In addition, the rising awareness of the benefits of marketing analytics coupled with the economic development will fuel the demand for advanced analytics solutions in marketing strategies across the region.