市場調査レポート
商品コード
1400550
液体フレーバー市場規模- タイプ別、フレーバー別、用途別、地域別展望、世界予測、2023年~2032年Liquid Flavor Market Size - By Type, Flavor, Application, Regional Outlook & Global Forecast, 2023 - 2032 |
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液体フレーバー市場規模- タイプ別、フレーバー別、用途別、地域別展望、世界予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年11月09日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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液体フレーバー市場規模は、天然フレーバーに対する消費者需要の急増に後押しされ、2023年から2032年にかけてCAGR 4.3%で拡大すると予測されます。
健康志向の消費者が透明でクリーンなラベルの製品を求める中、果物、植物、ハーブなど天然由来の液体フレーバーへの嗜好が高まっています。これを受けて、複数の飲食品メーカーが天然液体フレーバーを飲食品やスナック菓子など様々な製品に取り入れる動きを強めています。2022年9月、世界の天然素材プロバイダーであるSolvayは、Delica、Alta、Sublimaを含む3つの新しい天然フレーバー素材でRhovanil(R)Natural CWレンジを拡大しました。業界各社によるこのような戦略的製品開発は、業界の拡大を加速させる可能性が高いです。
製品タイプ別に見ると、天然液体フレーバー市場は2022年にかなりの収益を上げ、本物の果物、ハーブ、植物由来のナチュラルでクリーンラベルの製品に対する消費者の嗜好の高まりにより、2032年まで4.7%の成長率を示すと推計されます。健康志向の消費者の間で、原材料調達の透明性に対する需要が高まっていることが、合成香料に代わる魅力的な選択肢として天然液体香料の採用に拍車をかけています。さらに、いくつかのF&B業界関係者が本物であること、品質に重点を置いていることから、天然由来のフレーバーの採用は製品の魅力をさらに高めると思われます。
ベーカリー・菓子類セグメントの液体フレーバー産業は、2023年から2032年にかけて3.9%のCAGRを記録すると見られています。ベーカリーや菓子における革新的でユニークなフレーバーに対する需要の高まりが、便利で効率的なソリューションを提供する液体フレーバーの必要性を高めています。液体フレーバーは、ベーカリーや菓子類の配合に多様性と精度を加え、味覚プロファイルを向上させ、進化する消費者の嗜好に対応することで、このセグメントの成長にさらに貢献しています。
アジア太平洋の液体フレーバー市場は、急増する人口、活況を呈する食品・飲食品セクターの存在、多様で風味豊かな食品に対する需要の高まりに牽引され、2032年までのCAGRが4%に達する見通しです。進化する消費者の嗜好は、自然でユニークな風味プロファイルへの需要を高め、業界参加者に潜在的な成長機会を提供することで、液体香料のイノベーションをさらに刺激しています。例えば、2023年10月、国際的な食品香料会社であるSenoviaは、製品開発レベルでアジア・中東地域に対応するため、アラブ首長国連邦に専門の製品研究開発サテライト施設を開設しました。さらに、APACのダイナミックで多様な料理風景は、この地域の業界情勢を拡大させる可能性が高いです。
Liquid Flavor Market size is anticipated to expand at 4.3% CAGR from 2023-2032 propelled by the surging consumer demand for natural flavors. With multiple health-conscious consumers seeking transparent and clean-label products, the preference for liquid flavors derived from natural sources, such as fruits, botanicals, and herbs is rising. As a response, several food and beverage manufacturers are increasingly incorporating natural liquid flavors into various products, including beverages and snacks. In September 2022, global natural ingredient provider Solvay expanded its Rhovanil® Natural CW range with three new natural flavor ingredients, including Delica, Alta, and Sublima for enabling the F&B sectors to cost-effectively switch to natural flavors to meet the growing consumer expectations for natural products. Such strategic product developments by industry players is likely to accelerate the industry expansion.
The overall industry is segmented into type, flavor, application, and region.
Based on type, the natural liquid flavor market generated considerable revenue in 2022 and is estimated to exhibit 4.7% growth rate through 2032 owing to the rising consumer preference for natural and clean-label products derived from real fruits, herbs, and botanicals. The growing demand among health-conscious consumers for transparency in ingredient sourcing is spurring the adoption of natural liquid flavors as an appealing alternative to synthetic counterparts. Additionally, with several F&B industry participants focusing on authenticity, and quality, the adoption of naturally derived flavors will further enhance the product appeal.
Liquid flavor industry from the bakery and confectionery segment is set to witness 3.9% CAGR between 2023 and 2032. The escalating demand for innovative and unique flavors in baked goods and confections is surging the need for liquid flavors to offer convenient and efficient solutions. Liquid flavors add versatility and precision to the formulations of bakery and confectionery products for enhancing the taste profiles and meeting the evolving consumer preferences, further contributing to the segment growth.
Asia Pacific liquid flavor market is poised to depict 4% CAGR through 2032 driven by the burgeoning population, the presence of a booming food and beverages sector, and the rising demand for diverse and flavorful food products. The evolving consumer preferences are heightening the demand for natural and unique flavor profiles, further stimulating innovations in liquid flavors by providing potential growth opportunities to the industry participants. For instance, in October 2023, international food flavoring company Senovia opened a specialized product R&D satellite facility in the UAE to cater to the Asian and Middle Eastern regions at the product development level. Moreover, the dynamic and diverse culinary landscape of APAC is likely to augment the regional industry outlook.