表紙:フレーバーエンハンサー市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410193

フレーバーエンハンサー市場:2023年から2028年までの予測

Flavor Enhancer Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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フレーバーエンハンサー市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月11日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

フレーバーエンハンサー市場は、CAGR 5.17%で成長し、2021年の112億6,800万米ドルから、2028年までには160億3,200万米ドルに達すると推定されます。

フレーバーエンハンサーは、食品の味や食感を改善するために使用されることが多いです。フレーバーエンハンサーの需要は、加工食品分野の世界の拡大により、市場で増加しています。さらに、エキゾチックな食品や食品・飲料に対する消費者の需要の増加や、フュージョンベースの食品フレーバー市場の立ち上がりも、フレーバーエンハンサー市場に成長の機会を与えています。これらのフレーバーエンハンサーの中には、健康効果を目的として使用されるものもあり、様々な企業が新製品をポートフォリオに追加しています。健康志向の人々の多くが、こうした特性からフレーバーエンハンサーを消費しています。従って、予測される期間において、フレーバーエンハンサー産業はこれらの発展により著しいペースで成長すると予想されます。

加工食品の消費の増加

若い世代の間で加工食品の消費が急増しており、それがフレーバーエンハンサーの需要増に間接的に影響しています。これらのフレーバーエンハンサーは、食品・飲料に独特の風味を提供します。さらに、人々の健康的なライフスタイルの動向と促進に伴い、天然フレーバーエンハンサーの需要は予測期間中に増加すると予想されます。

また、クリーンラベル製品に対する需要の高まりも、天然フレーバーエンハンサー市場の成長要因のひとつと考えられます。また、透明でクリアなラベルへの需要の高まりや、植物由来の製品への注目の高まりも、フレーバーエンハンサー市場の成長を後押ししています。フレーバーエンハンサーメーカーは季節限定のフレーバーも製造しており、健康志向の人々の増加に伴い、メーカーは果物や野菜から作られるフレーバーの製造に注目し始めています。従って、予測期間においては、天然素材のフレーバーエンハンサー市場は成長すると予想されます。

パンメーカーによる収益の伸び

カナダ政府によると、George Weston LtdとGrupo Bimbo SAB de CVの2社が同国最大のパンメーカーです。2021年の売上高は7億8,300万米ドル、2021年の売上高は7億8,700万米ドルでした。パンは超加工食品と考えられています。カナダ、米国、欧州の多くの地域などの国々でパンの消費が増加しています。したがって、今後数年間は、こうした国々がフレーバーエンハンサーの市場需要を増加させると予測されます。

北米が最も急成長する市場と予測される

北米地域におけるフレーバーエンハンサー市場拡大の2つの主な促進要因は、個人の可処分所得の増加と低脂肪、低塩分、低炭水化物商品の需要の増加です。フレーバーエンハンサー市場の開拓要因としては、ライフスタイルの変化、欧米化、新興経済諸国における天然由来のフレーバーエンハンサーや合成されたフレーバーエンハンサーの利用可能性に関する知識の増加、国民の健康意識の高まりなどが挙げられます。

米国のフレーバーエンハンサー市場は堅調に成長すると予測されています。

フレーバーエンハンサー業界の動向は、加工食品業界の動向に追随しており、高級食品、天然食品、健康志向の食品への選好が高まっています。

米国農務省によると、フレーバーエンハンサーの市場シェアは40%(全品目で7,000万米ドル)で、米国がフレーバーエンハンサーの主要供給国です。米国では、香味改善商品のうち、臭気性化合物が4,000万米ドル以上を占め、ブラジルの大手ビールメーカーが頻繁に利用する野菜樹液とホップ抽出物は2,200万米ドルを占めています。

さらに2021年9月には、天然で持続可能な原材料とソリューションの世界的パイオニアであるOlam Food Ingredientsから、新しいスパイス・ブレンド・シリーズの最初のコレクション「ブレンド・オブ・ジ・アメリカズ」が発売されました。すぐに使える17種類のドライミックスは、食品製造業者、外食業者、小売業者に、信頼できる本物の風味を開発する簡単でクリーンラベルな方法を提供します。

市場開拓の主な発展

2022年5月、Givaudanは、加工食品の亜硝酸塩の代替に役立つ植物由来と天然香料の相乗的組み合わせで特許出願中のNaNino+を発売しました。亜硝酸塩に対する監視の目が厳しくなり、より健康的な代替品に対する消費者の要求が高まる中、こうした製品は食肉加工メーカーにとって有用であることが証明されます。2022年3月、Flavorchemは、本物志向と世界のアピールを求める顧客の要望に応えて、6種類の果実に忠実なシトラス・フレーバーの独占コレクションを作りました。シトラス・フレーバーに対する市場のトップ動向が、シトラス・バケーション・フレーバー・コレクションのイントロダクションのインスピレーションとなりました。2022年1月、International Taste Solutions(I.T.S.)が開発した、乳製品や卵を使用せず、従来の焼き菓子の魅惑的な品質を模倣したオールナチュラル・フレーバー・ブースターの新ライン、ヴィーガン・ブーストが発売されます。このイントロダクションは、Veganuaryと時を同じくし、消費者の植物性食生活への関心の高まりを利用したものです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 フレーバーエンハンサー市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 酸味料
  • グルタミン酸
  • ヌクレオチド
  • その他

第6章 フレーバーエンハンサー市場:形状別

  • イントロダクション
  • 液体
  • 粉末
  • その他

第7章 フレーバーエンハンサー市場:由来別

  • イントロダクション
  • 天然
  • 合成

第8章 フレーバーエンハンサー市場:用途別

  • イントロダクション
  • 天然動物飼料
  • 食品・飲料
  • ペットフード

第9章 フレーバーエンハンサー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • オーストラリア
    • インド
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第11章 企業プロファイル

  • Bell Flavors & Fragrances
  • Firmenich S.A.I.C. y F.(Firmenich SA)
  • Lycored
  • Caldic B.V.
  • Givaudan SA
  • International Flavors & Fragrances Inc.
  • Ajinomoto Group
  • Corbion NV
  • Archer Daniels Midland Company
  • Angel Yeast Co.
目次
Product Code: KSI061613905

The flavor enhancer market is estimated to grow at a CAGR of 5.17% to reach US$16.032 billion by 2028 from US$11.268 billion in 2021.

Flavor enhancers are often used to improve the taste and texture of the food item. The demand for flavor enhancers is increasing in the market, owing to the increased global expansion of the processed food sector. Furthermore, the increased demand among consumers for exotic food and beverages and the rising market for fusion-based food flavors are also increasing, giving the flavor enhancer market an opportunity to grow. Some of these flavor enhancers are also used for health benefits purposes and various companies are adding new products in their portfolio. Many health-conscious people are consuming flavor enhancers due to these properties as well. Hence, in the projected period flavor enhancer industry is expected to grow at a significant pace due to these developments.

Increasing consumption of processed food

There is a sharp increase in the consumption of processed food among the younger generations and that is indirectly affecting the increased demand for flavor enhancers. These flavor enhancers provide a unique taste to food and beverages. Additionally, with an increasing trend and promotion of healthy lifestyles among people the demand for natural flavor enhancers is expected to experience a rise in the projected period.

The increasing demand for clean-label products can also be attributed as one of the reasons for the natural flavor enhancer market growth. The increasing demand for clear transparent labeling and increased focus on plant-based products is also aiding the flavor enhancer market growth. Flavor enhancer manufacturers also produce seasonal flavors and with the increased number of health-conscious people, the manufacturer has started paying more attention to the manufacturing of flavors made from fruits and vegetables. Hence, in the projected period the market for natural flavor enhancers is expected to grow.

Growth in revenue generated by bread manufacturers

According to the government of Canada George Weston Ltd and Grupo Bimbo SAB de CV are two of the largest baked goods producers in the country. The sales in 2021 were US$783.0 million and US$ 787.0 million in 2021. Bread is considered as an ultra-processed food. The increased consumption of bread in countries such as Canada, the United States, and many parts of Europe. Hence, in the coming years such are expected to increase the market demand for flavor enhancers in the projected period.

North America is anticipated to be the fastest growing market

The two main drivers of the flavor enhancer market's expansion in the North American region are rising personal disposable income and rising demand for low-fat, low-salt, and low-carbohydrate goods. Flavor enhancer market development factors include changing lifestyles, westernization, growing knowledge of the availability of naturally occurring and synthetically created flavor enhancers in emerging economies, and increased health consciousness among the populace.

It is projected that the flavor enhancer market in the United States will grow steadily.

Trends in the flavor enhancer industry follow those in the processed food industry, which includes a rising preference for high-end, all-natural, and health-conscious food options.

According to the US Department of Agriculture, with a 40% market share ($70 million in total items), the US is the main provider of flavor enhancers. In the United States, odoriferous compounds accounted for more than US$40 million in flavor-improving goods, while vegetable saps and hop extracts, which are frequently utilized by major brewers in Brazil, accounted for US$22 million.

Furthermore, in September 2021, the first collection in its new spice blends series, "Blends of the Americas," was made available by Olam Food Ingredients, a global pioneer in natural and sustainable ingredients and solutions. The 17 ready-to-use dry mixes provide food producers, food service providers, and retailers with an easy, clean-label method of developing dependable and genuine flavors.

Market Key Developments

  • In May 2022, Givaudan launched NaNino+ a patent-pending synergistic combination of plant-based and natural flavoring that can help in replacing the nitrite in processed food. With the increasing scrutiny around nitrites and increasing consumer demand for healthier alternatives, such products can be proved helpful for processed meat manufacturers.
  • In March 2022, Flavorchem created an exclusive collection of six true-to-fruit citrus flavors in response to customer desire for authenticity and worldwide appeal. The market's top trends for citrus flavors served as inspiration for the introduction of our Citrus Vacation Flavour Collection.
  • In January 2022, Vegan Boost, a new line of all-natural flavor boosters created by International Taste Solutions (I.T.S.), imitates the decadent qualities of conventional baked goods in dairy- and egg-free substitutes. The introduction is timed to coincide with Veganuary and takes advantage of consumers' increased interest in plant-based diets.

Segmentation:

By Type

  • Acidulants
  • Glutamates
  • Nucleotides
  • Others

By Form

  • Liquid
  • Powder
  • Others

By Source

  • Natural
  • Synthetic

By Application

  • Natural Animal Feed
  • Food and Beverages
  • Pet Food

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • United Kingdom
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Australia
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FLAVOR ENHANCER MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Acidulants
  • 5.3. Glutamates
  • 5.4. Nucleotides
  • 5.5. Others

6. FLAVOR ENHANCER MARKET BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Liquid
  • 6.3. Powder
  • 6.4. Others

7. FLAVOR ENHANCER MARKET BY SOURCE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Natural
  • 7.3. Synthetic

8. FLAVOR ENHANCER MARKET BY APPLICATION

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Natural Animal Feed
  • 8.3. Food and Beverages
  • 8.4. Pet Food

9. FLAVOR ENHANCER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Germany
    • 9.4.2. United Kingdom
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. South Africa
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. Japan
    • 9.6.3. Australia
    • 9.6.4. India
    • 9.6.5. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Bell Flavors & Fragrances
  • 11.2. Firmenich S.A.I.C. y F. (Firmenich SA)
  • 11.3. Lycored
  • 11.4. Caldic B.V.
  • 11.5. Givaudan SA
  • 11.6. International Flavors & Fragrances Inc.
  • 11.7. Ajinomoto Group
  • 11.8. Corbion NV
  • 11.9. Archer Daniels Midland Company
  • 11.10. Angel Yeast Co.